ایسنا نوشت: نماینده مردم بجنورد در مجلس درباره علت طرح سوالش از وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس پیرو اظهارات رییس کل بانک مرکزی توضیح داد.

قاسم جعفری  درباره سوال خود از وزیر اقتصاد که در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد، اظهار کرد: رییس کل بانک مرکزی در محل اتاق بازرگانی اعلام کرده بود که اگر دلار کاهش یابد، به نفع ما نیست و قیمت دلار به کف آن رسیده است.

وی تصریح کرد: سوال من از وزیر اقتصاد این است که در سراسر کشور همه مردم حرف‌شان این است که باید پول ملی تقویت شود، حتی رییس‌جمهور نیز در زمان انتخابات بر این موضوع اذعان داشتند و حتی در اساسنامه بانک مرکزی یکی از اصلی‌ترین وظایف بانک مرکزی حفظ و تقویت ارزش پول ملی عنوان شده است.

این نماینده اصولگرای مجلس افزود: اخیرا شاهد کاهش قیمت دلار بودیم که یک دفعه همان 50 تومان کم شدن هم جلویش گرفته شد، بر همین اساس در کمیسیون اقتصادی از آقای طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی سوال کردم که چه توجیهی برای اظهارات رییس کل بانک مرکزی وجود دارد که وی گفت بانک مرکزی به من ربطی ندارد، من پاسخگو نیستم و همان جا به وی گفته شد که در زمان وزیر اقتصاد پیشین نیز وقتی از وی در مورد رییس کل بانک مرکزی وقت سوال شد همین گونه پاسخ داد و همان برخوردی که ما در آن دوران داشتیم هم اکنون نیز داریم.

جعفری با بیان اینکه در کنار سوال اصلی، 20 زیرسوال نیز مطرح کرده‌ام، اظهار کرد: این موضوع بیانگر این است که در حال حاضر دانش اقتصاد خیلی به کار گرفته نمی‌شود، حتی در یکی دوماه اخیر تفاوت فراوانی بین اظهارات وزیر امور اقتصاد و دارایی، رییس کل بانک مرکزی و سخنگوی دولت وجود دارد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال رییس کل بانک مرکزی اوایل مهرماه اعلام کردند که کاهش قیمت دلار به نفع نیست اما در مصاحبه‌ای در 20 آبان ماه مطرح کردند که اگر ارز کاهش یابد اشکالی ندارد، به نظر می‌رسد هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت وجود ندارد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس با تاکید بر اینکه نه تنها بنده به عنوان سوال کننده بلکه تعداد زیادی از اعضای کمیسیون اقتصادی نیز در آن جلسه از پاسخ‌های وزیر اقتصاد قانع نشدند، گفت: بنابراین نهایتا سوال به صحن علنی مجلس ارجاع شد؛ ما به دنبال به چالش کشیدن دولت و وزیر نیستیم بلکه قصد داریم افکار عمومی روشن و دغدغه عمومی برطرف شود.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    2 0
    مجلس بادنبال کردن همین کار بعد از مدت ها یه خودی نشون بدهد که حداقل از رای دادنمون پشیمون نباشیم
  • مرتضی A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    3 1
    آقای نماینده این دولت بدون اینکه یک تحریم برداشته بشه تو همین چند ماه حداقل 500 تومان دلار رو کاهش داده. مابقی کاهش باید بمونه برای وقتی که دلار واقعی به خزانه جریان پیدا کنه.
  • بی نام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    3 1
    حالا به ياد حفظ ارزش پول ملى افتاده اند؟!! ساعت خواب
  • م.م. IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    چرا صدا وقتی دلار از حدود 1000 تومن رسید به 3500 تومن کسی از این حضرات صداش در نیومد