چرا پاساژ علاءالدین دیگر مرجع مطمئن خرید موبایل محسوب نمی‌شود؟/ توصیه‌هایی به خریداران

آن‌چه می‌خوانید گزارشی است از ساعاتی گشت و گذار در بازار موبایل علاءالدین به علاوه توصیه‌هایی برای خریدی بهتر و مطمئن‌تر.

سیدحامد واسعی- چندی پیش تصمیم به خرید یک فبلت گرفتم. سایت‌های خرید اینترنتی قیمت این دستگاه را ۱.۷۵۵.۰۰۰ تومان تعیین کرده بودند. تصور می‌کردم با مراجعه به بازارهای مرکزی با قیمت کمتری مواجه خواهم شد.

هر چند مدت‌ها بود با ذهنیت محیطی شلوغ، مشتری‌مداری نامطلوب و عدم تکریم و پاسخگویی مناسب به خریداران، بازار موبایل علاءالدین دیگر گزینه‌ی همیشگی‌ام برای خرید نبود، اما امید به ارزان‌تر خریدن، من را بعد از مدت‌ها به پاساژی کشاند که زمانی تنها بازار مطمئن خرید موبایل با پایین‌ترین قیمت ممکن شناخته می‌شد. آن‌چه می‌خوانید گزارشی است از ساعاتی گشت و گذار در بازار موبایل علاءالدین به علاوه توصیه‌هایی برای خریدی بهتر و مطمئن‌تر.

جست‌وجو را از طبقه همکف آغاز کرده و از تک‌تک مغازه‌دارها سوال یکسانی پرسیدم: «دستگاه فلان، رنگ مشکی، بدون برنامه، بازی، گارانتی و ... چند؟»

تفاوت قیمت‌ها به ۳۰۰هزار تومان هم می‌رسید طوری‌که ۱.۹۵۰.۰۰۰ تومان هم شنیدم. پلاک  سه مغازه‌ای که پایین‌ترین قیمت را اعلام می‌کردند به خاطر سپرده و بعد از یک پرس‌وجوی کامل، به ارزان‌ترین فروشنده بازگشتم:

- اولین مغازه/ قیمت: ۱.۶۵۰.۰۰۰ تومان:
فروشنده قیمت اعلامی‌اش را تایید و دستگاه مورد نظرم را روی میز گذاشت. خبری از پلمپ نبود؛ ترجیح دادم سخت‌گیری نکنم. دستگاه را روشن کرد تا به قول خودشان تست کند! در حالی که سیم‌کارتم را برای پانچ طلب می‌کرد، لیست قیمتش را ورق می‌زد: «آقا شرمنده، قیمت خریدم ۱.۵۶۰ هزار تومنه، ۱.۷۰۰ می‌فروشم!»
از مغازه خارج شدم.

- دومین مغازه/ قیمت: ۱.۶۸۰.۰۰۰ تومان:
این‌بار گویا تردیدی در قیمت وجود نداشت. سیم‌کارت را تحویل دادم تا پانچ کنند. دستگاه را تست کرده و تحویل گرفتم. مغازه‌دار به همکارش رو کرد و گفت: «این جعبه رو عوض کن، این جعبه‌ی فول پکه!». می‌دانستم هر جعبه مربوط به یک دستگاه است و تغییر آن بی‌معنی است. مغازه‌دار توضیح داد: «جعبه‌های فول‌پک گرون‌ترن؛ هم شارژر فندکی دارن و هم هندزفری. اما قیمتی که به شما گفتم فقط شارژر دارد» حس احمق فرض شدنم را کنترل کردم و پرسیدم: «یعنی کمپانی دو مدل بسته‌بندی توزیع کرده؟ مگه می‌شه تو پک گوشی هندزفری نباشه؟» با پاسخ فروشنده از این مغازه هم خارج شدم: «بله، رو جعبه‌اش هم نوشته. فقط فول‌پک‌ها این نوشته‌ی روی جعبه رو دارن، ولی غیر فول‌پک‌ها هندزفری و شارژر فندکی ندارن»؛ اشاره‌اش به برچسبی بود که بر روی جعبه‌ی دستگاه چسبانده شده بود.
بحث بر سر اینکه یک شرکت با این عظمت، هرگز لوازم جانبی‌ای مثل هندزفری را حذف نمی‌کند، در دو بسته با محتویات متفاوت توزیع نمی‌کند و هرگز طراحی و بسته‌بندی‌اش را با یک برچسب ضایع نمی‌کند، بی‌فایده بود.

- سومین مغازه/ قیمت: ۱.۶۸۰.۰۰۰ تومان:
بدو ورود تاکید کردم دستگاه را به اصطلاح شما فول‌پک و با تمام لوازم جانبی‌اش می‌خواهم. باز هم مراحل جاگذاری سیم‌کارت و تست دستگاه انجام شد. دستگاه موردنظرم را کامل و با کمترین قیمت ممکن خریده بودم. فروشنده اسم دستگاه و قیمت آن را در خط اول برگه‌ی فاکتور نوشت. مودبانه پرسید: «براتون کد فیک (Fake) بزنم یا اصلی؟». در دلم خدا را بابت صبری که به من عطا کرده شکر کرده و توضیح خواستم؛ «ببینید، برای این‌که خدمات دستگاه فعال شه باید کد IMEI رو برای شرکت بفرستیم. این ربطی به بازی و برنامه که نخواستین هم نداره. تفاوت اصلی با غیراصلی‌ش هم فقط ۲۰ هزار تومنه». تشکر کردم و گفتم نیازی به کد اصلی نیست. فروشنده گفت: «پس کد فیک براتون می‌فرستیم که می‌شه ۱۳۰هزار تومن!» در پاسخ به این سوال که «چرا از اول نمی‌گید دستگاه رو ۱.۸۱۰ و با مثلا کد اصلی ۱.۸۳۰ می‌فروشیم؟»، پاسخ داد: «نه خب قیمت همون ۱.۶۸۰ تومنه، ارسال IMEI جداست».
این بار نه از مغازه، که از علاءالدین خارج شدم.

- ماجرای میانی:
در حینی که مشغول قیمت گرفتن بودم، با مغازه‌داری روبرو شدم که برای یک خریدار اپل‌دیوایس توضیحاتی می‌داد: «برای اینکه بتونی خودت برنامه و بازی بریزی، باید اپل آی‌دی داشته باشی. برای ساختن اپل‌آی‌دی هم حتما به مسترکارت یا ویزاکارت نیازه. که آخرشم برای شما به صرفه نیست. چون مثلا سایجیک (Sygic) میشه ۴۰ دلار، لاین (Line) هم ۱۲ دلار و ....»

 

 

تجربه بالا، محدود به بازار موبایل علاءالدین و فروشندگان آن نیست. چه آن که قطعا در این بازار فروشندگانی منصف و محترم با دغدغه یک فروش سالم و اخلاقی همراه با آگاهی‌دهی درست به مشتری مشغول به کسب‌اند. اما متاسفانه نگاه غالب به گونه‌ای شده است که از کم‌اطلاعی مراجعین و خریداران سوءاستفاده کرده و فروشندگان هر روز طرح نویی برای تمایز فروش خود طراحی می‌کنند. بدون شک عامل اصلی نداشتن یک بازار یک‌دست و بدون فریب مشتری، عدم وجود نمایندگی‌های رسمی شرکت‌هاست. نمایندگی‌هایی که محصولات خود را عینا مطابق با مبلغ اعلام شده درون سایت رسمی شرکت بفروشند تا مشتری بعد از گشت‌وگذار، این‌گونه با لایه‌های جدیدی از فناوری آشنا نشود!

 

توصیه‌هایی به مخاطبان، هنگام خرید:

۱- بسیاری از دستگاه‌هایی که در مغازه‌ها به فروش می‌رسند، مدتی را پشت ویترین بوده و دست به دست مراجعین علاقمند رونمایی شده‌اند. اگر پلمپ‌شده‌ی دستگاه مورد نظر شما پیدا نمی‌شود، هنگام خرید دقت داشته باشید دور تا دور بدنه سالم و بدون خط و خش باشد.

۲- هرگز به قیمت‌گیری از یک یا دو مغازه بسنده نکنید. همچنین هنگام پرداخت وجه، تعارف را کنار بگذارید؛ اگر مبلغی اضافه شد که پیش از آن مطلع نبودید، از خرید بدون واهمه‌ای انصراف دهید. اجازه ندهید با شنیدن یک قیمت ایده‌آل وارد مغازه شوید، اما در نهایت با خرید کیف، کاور، محافظ صفحه و یا نصب برنامه و بازی بیش از قیمت معمول هزینه کنید.

۳- هیچ‌یک از شرکت‌های معتبر، اطلاعات دستگاه یا محتویات آن را با برچسب یا نوشته‌هایی مجزا از «چاپ روی جعبه» اعلام نمی‌کنند.

۴- قطعا خرید دستگاه با گارانتی ترجیح دارد؛ این کار علاوه بر حمایت از واردکنندگان قانونی، احتمال اصل و کامل بودن محتویات جعبه را افزایش می‌دهد. اما پیش از پرداخت مبلغی بیشتر تحت عنوان دستگاه گارانتی‌دار، حتما از اعتبار شرکت ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش، جزئیات خدمات قابل ارائه و راه‌های ارتباطی با شرکت از روی کارت گارانتی اطمینان کسب کنید.

۵- IMEI‌ کدی منحصر به فرد بر روی جعبه‌ی دستگاه است. پس از روشن کردن دستگاه،‌ با شماره‌گیری کد #06#* می‌توانید کد IMEI دستگاه خود را مشاهده کرده و با مقایسه آن با کد روی جعبه، مطمئن شوید جعبه متعلق به همین دستگاه است.

۶- پیش از مراجعه به فروشگاه‌ها، دستگاه مورد نظر خود را در اینترنت جستجو کنید تا از محتویات جعبه آگاه شوید. برخی از دستگاه‌ها همراه با شارژر فندکی، استند، کاور مخصوص، روکش اضافی هندزفری یا کارت حافظه ارائه می‌شوند. می‌توانید در یکی از موتورهای جستجو، عبارت box contents یا unboxing را در کنار مدل دستگاه جستجو کنید. مثال:

- Apple 5s box contents
- unboxing Apple 5s

۷- ساخت اپل آی‌دی هزینه‌ای در برندارد و با توجه به این‌که برای کار با بسیاری از برنامه‌های اپل، به حساب اختصاصی آن نیاز دارید، ایجاد یک اپل آی‌دی به اپل‌داران توصیه می‌شود. البته خرید برنامه و بازی‌های مختلف مبلغ قابل توجهی خواهد شد، پس اگر نصب برنامه را به فروشنده می‌سپارید، توجه کنید با برنامه‌های ارزشمند دستگاه شما را پر کنند؛ نه اینکه شما را به ۱۰ صفحه! برنامه و بازی ترغیب کنند درحالی که اغلب آن‌ها رایگان بوده‌اند.

 

56503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 169
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهمن IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    90 1
    گزارش منصفانه ای بود . متاسفانه در پاساژ علاالدین اغلب از بی اطلاعی و ناآگاهی مشتریان سوء استفاده می کنند و درواقع سودشان هم در همین چیزهاست .
    • sepide va pacho RO ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
      3 1
      ﺳﻼﻡ ﻣﻦ ﻗﺼﺪ ﺧﺮﻳﺪ ﺍﻳﻔﻮﻥ ﺳﻴﻜﺲ ﭘﻼﺱ ﺩﺍﺭﻡ ﺷﻤﺎﻫﺎ ﭘﺎﻳﺘﺨﺖ ﺭﻭ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩ ﻣﻴﻜﻨﻴﻴﺪ ﻳﺎ ﻋﻼﺍﻟﺪﻳﻦ ﺍﺧﻪ ﭘﺎﻳﺘﺨﺖ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﻩ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻧﺼﺐ ﻛﻨﻪ ﻭ ﭘﻮﻝ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﮕﻴﺮﻩ ﻋﻼﺍﻟﺪﻳﻦ ﻫﻢ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﻛﻼﻫﺒﺮﺩﺍﺭﻥ ﻟﻄﻔﺎ ﻛﻤﻜﻢ ﻛﻨﻴﺪ ﺍﺧﻪ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﺑﺎﺭﻩ ﻛﻪ ﻣﻴﺨﻮﺍﻡ ﺍﻳﻔﻮﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﻨﻢ
    • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
      4 1
      فکر کنم بازار موبایل بهتر باشه،در خیابان حافظ پایین تر از علا الدینه
  • ناشناس IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    73 25
    خوب پنبه علاالدین رو زدی خوب .
  • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    83 2
    متاسفانه در پاساژ علادین مشتری رو یه کم عقل فرض می کنن
  • بی نام A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    116 0
    اشتباه محضه خرید از علاءالدین
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    71 1
    واقعا تاسف آوره تو ی پایتخت ایران یه مرکز مرجع برای لوازم دیجیتال نیست. این از علا الدین که همشون رند و .. خلاف اند همه هم ماشالا دلال و.... اون از پایتخت که قیمت کف اش حداقل دو سه برابر جاهای دیگه است پاساژ موبایل هم که نصف مغازه هاش خالی و بسته است. یه سر که به دبی برید می فهمید چه قدر اوضاعمون بی ریخته.
  • داود A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    55 4
    احسنت بر شيري كه تو را خورد..... كاملا درسته فرمايش شما
  • بی نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    28 0
    ممنون. اطلاعات بسيار مفيدي بود.
  • محمد دانش پژوه IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    71 2
    کاملا درسته من برای خرید یه گوشی لومیا 920 خیلی اذیت شدم در نهایت از سایت دیجی کالا با قیمتی مناسب، پلمپ شده و گارانتی تعویض و تحویل درب منزل با خیال راحت استفاده کردم حدود 8 ماهه که گوشی رو دارم و تاکنون برای اکثر خرید ها به هیچ عنوان سمت بازار علاءالدین هم نمی روم.
  • امير A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    43 0
    با سلام من هم همين مشكلات رو بارها تجربه كردم هم در مركز فروش هاس شمال و مركز تهران براي همين هميشه هر وقت خريدي داشته باشم دست به دامن دوستاني ميشم كه دارن ميرن خارج از ايران حتي اگه گران تر هم بشه . از مسئولين خواهشمند است يه فكري براي اين موضوع كنيد اين هم يه مدل دوزدي ديگه نبايد كه حتما دست تو جيب طرف كنيم اين هم دزدي به حساب مياد بابا
  • محمد IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    47 2
    واقعا گل گفتی. چقدر منتظر همچین گزارشی بودم من خودم آی تی من هستم. پارسال برای خرید گوشی معمولی نوکیا رفتم علاالدین. بعضی از فروشتدگان به قدری آدم رو احمق فرض میکنن که آدم از اصطلاحات و جملات جدیدی که به کار می برن فقط خندش میگیره. اصطلاحاتی که خودشون تولید، عرضه و توجیه می کنن! فروشندگانی که بعضا مدرک تحصیلی پایینی دارند و مدعی اطلاعات تخصصی هستند!! البته در زمینه تعمیرات هم همینطوره.
  • دشتستان A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    977 1
    سلام من هم گوشیم رو از اینجا خریدم دقیقا حرف شما را تایید میکنم به من گفت گوشی 170تومنه وقتی واردش شدم گوشی رو پسند کردم گفت اشتباه کردم 185 تومنه 170 خریدمه هم گفت باید نرم افرار مخصوصش رو نصب کنید مگرنه انتن نمی ده و....بالاخره با کلی تخفیف 205تومن بهم فروخت!!! خیلی نامردن به نظر من این پاساژ برای دیدن گوشیه نه خرید ان
    • مشتري IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      220 2
      برخورد بسيار بد فروشندگان بداخلاق خيابان جمهوري با مشتريان نيز از نكات ديگري است كه بايد به آن اشاره كرد. كلا احترامي به مشتري نمي‌گذارند و خيلي بد جواب مي‌دهند. شايد چون در طول روز افراد زيادي براي قيمت كردن از آن‌ها سئوال مي‌كنند، اين طوري هستند ولي به هر حال اين هم قسمتي از كار آن‌ها محسوب مي‌شود.
    • هفت IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      177 1
      قیمت از مغازه اول دم ورودی تا انتها راهرو بین 50 تا 100 تومان و از طبقه اول تا ششم بازهم 100 تومان نسبت به طبقه اول اختلاف داره ولی مشکل این پاساژ قیمت نیست بلکه بازیهای است که سر مشتری درمیارن ...به شخصه چند سالی میشه که برای دیدن گوشی هم به این پاساژ سر نمیزنم
    • پدرام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      144 4
      البته براي ديدن گوشي بازار موبايل ايران بيشتر پيشنهاد ميشه.
    • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      176 4
      همشون دزدن.نزدیک بود پارسال یه گوشی بهم غالب کنن که نتونستن
    • امیر A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      117 2
      جالبه فکر می کردم فقط منم که بعد از خرید از اینجا احساس می کنم فروشنده باهام روراست نبوده.پس با همه همینجورن.
    • ایران A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      64 3
      البته این گزارش متاسفانه در مورد خیلی از فروشنده های گوشی موبایل صدق می کنه. حتی در مورد بازار موبایل ایران و مغازه های داخل خیابان جمهوری، چون همچین تجربه ای با هر دو مورد داشتم. بهترین راه شاید خرید از شرکت های معتبر گارانتی دهنده (و نه هر شرکتی) باشه البته با هزینه ای بیشتر و به دور از انصاف در مقابل خدماتشون. و البته امید به روزی که اتحادیه های صنوف و تعزیرات کنترل بیشتر و دقیق تری داشته باشن.
    • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      77 3
      بنداز خونه هست تمام پاساژ موبایلی ها !
    • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      91 3
      این رفتار فروشندگان علاء الدین مصداق بارز کم فروشی و گران فروشیست، مشریان باید جسورتر و گستاخانه تر در مقابل این گونه رفتارهای آنها بایستند.
    • محمود رضایی A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      9 0
      من چند روز پیش رفتم علائدین یک گوسشی رو ار چند جا قیمت کردم از یک میلیون هشتصد قیمت دادن تا یک ششصد من هم از رو سادگی از اونی که یک یک ششصد گفت خریدم ووقتی گوشی را برا تست از کارتون در اورد گفت گوشی خام است وکار نمی کند وباید توش برنامه بریزی ومن حرفی نزدم ووقتی اومدم حساب کنم کارت دادم که بکشه ازحسابم دو میلیون کشید ووقتی متوجه شدم گفتم چرا چهار صد هزارتومن بیشتر کشیدی گفت بابت برنامه هست ومن گفتم گوشی رو نمی خواهم ولی فروشنده قبول نکرد وگفت من چهار صد تومن پول برنامه را کم می کنم وپولتو میدم در صورتیکه من هنوز سیم کارتمو تو گوشی ننداخته بودم وهر چه التماس کردم پولم را نداد واخر با کلی التماس گفت که 150 کم میکنم اونهم باید رسید بدی که گوشی رو کار کرده به من فروختی حولش کردم به خدا
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    45 3
    بهترین راه خرید لوازم دیجیتال خرید اینترنتی از سایت ... است.من چندبار ازشون خرید کردم هیچ مشکلی نداشت.اگه اسم سایت رو میخاید تو گوگل سرچ کنید.تو اسمش کالا داره
    • بی نام IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      23 0
      منم دوبار از این سایت که گفتید خرید کردم راضیم
  • امیر A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    65 0
    خدا عمر با عزت بهت بده سید حامد واسعی
  • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    7 36
    تقصیر خود خریدارهاست . باید با ی آدم مطمئن و آشنا برن برای خرید و بابت مشاوره و اینکه در خرید کمکشون میکنه ی هزینه ای به اون بدن . اینطوری هم خرید بهتری ایجام میدن هم راحت ترن هم دیگه خودشون نمیخواد وقت بزارن و دنبال اطلاعات باشن .
  • حسین IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    61 1
    جانا سخن از زبان ما می گویی. من خودم یک گجت باز حرفه ای و گوشی خر قهار! هستم.توی دوست و آشنا هر کی می خواد تبلت و گوشی، نوت بوک بخره طرف مشورتش هستم. اما هربار که پام رو توی علاءالدین می زارم همین حس احمق فرض شدن رو دارم. بعد از کلی وبگردی، خوندن تحلیل سایتهای خارجی و داخلی می ری داخل مغازه و می گی من یک گوشی .... فلان مدل و فلان رنگ و بدون نصب و گارانتی و هزینه پک و ... می خوام. اونوقت فروشنده بعد از اینکه یه قیمت پایین تر از کف بازار رو بهت گفت می گه هزینه شارژ باطری هم می دهید؟ و وقتی تعجب شما از اینکه این دیگه چی هست که من هیج جا نخوانده ام را می بیند می گوید :این گوشی باطریش قابل تعویض توسط کاربر نیست و 20 هزارتومان هزینه شارژ اولیه داره که البته کمپانی می گیره نه ما؟!
  • همشهری A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    15 2
    از بس که کالای قاچاق زیاد شده این تفاوت قیمتی بوجود میاد وگرنه کالایی که مبلغش تو سایت اصلی سازنده معلومه بدست اوردن قیمتش تو ایران کاری نداره ... این کلاهبرداریهارو این واسطه گریها پدر مردم. در اورده!
  • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    24 1
    ممنون از اطلاعاتتون. مفید بود.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    70 1
    ترجیح میدم پول رو بفرستم چین گوشی بخرم ولی از ایران نخرم .چرا چون توی چین هم از بین اون همه اجناس فِیک که وجود داره فرد فروشنده کلاه سرت نمیذاره و وقتی میگه قیمت فلان گوشی 400 دلاره .یک سنت هم اضافه تر نمیگیره و کلی هم اشانتیون بهت میده .دبی هم همینطوره .اما تو کشور ما فقط یاد گرفتن کلاه سر خلق الله بذارن.جالب تر اینه که فروشنده نه از سخت افزار گوشی سر در میاره ،نه از تکنولوژی های جدید استفاده شده در جنس مربوطه سر در میاره و نه تحصیلاتی داره همچین با اعتماد ب نفس صحبت میکنه که هر کی ندونه میگه پشت مغازش خط تولید اپل داره .
  • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    66 1
    فقط كافيه احساس كنند وارد نيستي حسابي ازت مي تيغن چند وقت پيش برادرم يه گوشي خريده بود و فروشنده بي انصاف 300هزار تومن بابت برنامه هاي جانبي ازش اضافه تر گرفته بود
    • امیر A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
      5 0
      سلام.من چند وقت پیش از روی حماقت رفتم از یکی از فرو شنده های این پاساژ یه گوشی htc one m9روکه قیمتش 1600000 بود به قیمت 1200000 خریدم.واقعا از خریدم خوشحال بودم تا اینکه رفتم خونه و فهمیدم این گوشی اصلا اون مدلی که میخواستم نیست و فروشنده یک مدل ضعیف تر اون گوشیرو بهم انداختهبه جای htc one m9،یه مدلی ضعیف ترش یعنی one m9s بهم فروخته. رفتم خونه تو اینترنت گشتم دیدم دیجیکالا همین گوشیرو با گارانتی معتبر 900000 میده.یعنی واقعا بد جوری احساس حماقت کردم.ولی خب برام درس عبرت شد.
  • علی IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    74 0
    100 در 100 تایید میشه. به همه توصیه می کنم از اینجا خرید نکنید. گاهی وقتها موبایل فروشی محلتان انصافش بیشتره
  • مهدی IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    41 1
    جانا سخن از زبان ما می گویی بعضی وقتها که وارد همچین مغازه هایی میشم از یه سری واژه ها و اصطلاحاتی استفاده می کنن که احساس خنگ بودن و گیجی بهم دست میده در صورتی که اصلا واقعیت نداره. به هیچکدومشون نمیشه اعتماد کرد
  • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    50 2
    منم پارسال که گوشی ها ارزون تر بود یک گوشی قیمت کردم گفت 515 هزار تومن اما 575 هزار تومن فاکتور کرد. برچسب ضد خشی که اون زمان 4 تومن قیمت داشت رو 10 تومن حساب کرده بود. 25 هزار تومن هم خودش بدون اطلاع من برنامه و بازی ریخته بود. بقیه اش رو هم یادم نیست. میان یه سری برنامه و بازی از اینترنت دانلود میکنن و واسه همه میریزن... اونوقت برای هر تک برنامه یا بازی بین 2000 تا 5000 تومن میگیرن. یا میری میگی تنظیمات اینترنت همراه اول رو فعال کنید. فقط کافیه یه کد رو وارد کنن. تا 20000 تومن میگیرن. حالا شکر خدا الان اینترنت فراگیر شده اطلاعات عمومی مردم هم بیشتر میشه دیگه کسی پول به این چیزا نمیده.
  • بی نام NL ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    73 1
    منم همچین کلاهی سرم رفته. جالبه که یارو بعد از اینکه 100 هزار تومن از قیمت اولش بالاتر رفته بود دیگه ولم نمی کرد و می گفت به خاطر تو پلمشو باز کردمو تو سایت رجیستر کردمو از این داستان های تخیلی...
  • حمید A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    58 3
    خدا هر چی دزده لعنت کنه
  • بی نام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    50 2
    دوستم گفت تو علاالدین بعد از خرید گوشی دیدم رم نداره نگو که فروشنده موقع فروش رم رو کف رفته چون دوستم قبول نکرده بود براش برنامه بریزه
  • بی نام A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    خدا لعنت کنه کسایی رو که باعث شدن کاسبا به فکر سرکیسه کردن مردم باشن.کلا تو هر صنفی تقریبا این جوری شده
    • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      57 7
      دیدم یکی با شات گان ایستاده تو پستو هی میگه کلاه بزار سر مردم!! چرا تقصیر و میندازی گردن بقیه بعضی به حق خودشون قانع نیستن مشکل اینجاس.
    • موبایل فروش RS ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      74 5
      آقا بخدا همه جای ایران اینجوریه من لیسانس برق الکترونیک و تو کار تعمیر و فروش موبایل هستم. هر کی از راه میرسه با 10 میلیون یه موبایل فروشی باز میکنه بلافاصله هم می زنه تعمیرات فوق تخصصی. حالا تعمیرات رو میاد پیشه ما میکنه . ما قیمت تعمیر ازش میگیریم اون وقت میره 2 برابرشو از مشتری میگیره...
    • بی نام RS ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      49 3
      رفتیم اتحادیه میگیم چرا اینقدر زیاد و به راحتی جواز میدین و کسی دیپلم نداره میزنه تعمیرات فوق تخصصی؟ جواب میدن از بالا دستور رسیده در دادن جواز اصلا سخت گیری نشه تا اشتغال زایی بشه. دیگه نمیگن این بازار کشش نداره این تازه کار ها هم فقط به فکر کلاه برداری انداختن جنس غیر اصلی بجای اصلی به مردمند.
    • حمید IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      12 2
      منظورت ابلیس و هوای نفس هست؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      کسان خاصی بودند؟؟ شغل شما چیه؟
    • بی نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      16 3
      کی از پول بدش میاد.ادم باید انصاف داشته باشد
    • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      26 0
      فقط هم مشکل این دزدی هاشون نیست. خیلی خیلی بر تربیت و بی ادب هم با مشتری برخورد می کنند. بازار موبایل هر مشکلی داشته باشه حداقل فروشنده هاش مودب هستند. توضیح میدن. خرید کردن از علا ء الدین واقعا حماقت محضه
  • mahdi A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    412 1
    این واقعیت این نوع مراکز خریده و با اطلاع رسانی شما واقعیت بیشتر آشکار شد مخصوصا این مرکز خرید نامبرده شده
    • بی نام IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      92 2
      من با رفیقم رفته بودیم همین علاءالدین یه اکسپریا میرو بگیرم...قیمتا از 410 تومن بود تا 470...ولی اگه توی بازار موبایل برید همین گوشیو بگیرید رنج قیمت 440-450 بیشتر نمیشه...اوصولا بازار موبایل مطمئن تر از علاء الدینه
  • احسان A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    36 0
    سلام من چند وقت پیش برای خرید گوشی مراجعه کردم. دقیقا همین فریب رو سر من هم درآوردن. قیمتی که میگفتن با قیمت خرید نهایی کلی تفاوت داشتش. واسه ثبتش 30 تومن اضافه گرفت. باورم نمیشه اینقدر بازارمون کثیف باشه
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    355 0
    باید ازشون بپرسید قیمتی که فاکتور میکنید چنده؟
    • با نام IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
      9 1
      چه دلت خوشه بی نام جان به طرف میگم فلان گوشی چند بهم میگه چند قیمت داری. منم متوسط قیمتی که دارمو میگم میگه بورو بخر. دوتا بخر.
  • ali A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    سلام ممنون از اطلاع رساني شما.البته بعلت پرداخت اجاره هاي ميليوني در پاساژ علاالدين ؛ بعضي از كسبه چاره اي جز فريب و نيرنگ مشتريان ندارند.البته وضع قيمت ها در طبقه هاي پنجم و ششم بهتر است ولي آنها هم عمده فروش هستند و اغلب از تك فروشي امتناع ميكنند.
    • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      79 2
      اين كه توجيه نميشه. شما خودتون اگر بودين به خودتون اجازه مي‌دادين اينطوري از مردم دزدي كنين
    • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      80 3
      دوست عزیز من با شما مخالفم تمام کسانی که تو علاالدین مغازه کرایه کردن یا حتی یک طبقه از ویترین یک مغازه رو هم کرایه کردن وضع مالیشون خوبه فقط طمعشون زیاده و عادت کردن به این کارها و نمیتونن سالم کاسبی کنن جو علاالدین جوری که افرادی که میخوان واردش بشن میدونن دقیقا چطوری باید کاسبی کنن و ظرف 2 تا 3 سال بار خودشونو ببندن من با چندتا از کاسبهای اونجا رفیق بودم ولی هیچ وقت از رفیقهای خودمم خرید نکردم .
    • hamid US ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      62 4
      چاره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بعضی از مردم هم چاره ای جز دزدی ندارند؟ایا به این کار دزدی نمیگن؟به نظر میرسه اینکار به هنجار در جامعه تبدیل شده.دیروز یک کوله swiss gear از منوچهری قیمت گرفتم 175 تومن حداقل 15مغازه 175 قیمت دادن یک مغازه 135 و یک مغازه 125 بلاخره کوله رو 100 تومن خریدم بعد رفتم سمت منیریه یه کتونی سالن میخواستم داستان کتونی که دراز بود از 24 تومن کتونی موجود بود تا 340 البته بالاتر هم بود. در کل چون اطلاعات کافی نداشتم و هیچ کاسبی هم حال حرف زدن خرید نکردم ولی کوله ای کهخریده بودم اونجا هم به چشمم خورد روش قیمت زده بود 98 تومن از دیروز تو این فکرم که نباید یه عزمی به وجود بیاد که کاسبای بی انصاف ماستها رو کیسه کنن.به نظر شما این بی انصافی ها از 175 تا 98 از تحریم کشنده تر نیست.
    • روح اله IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      29 2
      یعنی چی چاره ای ندارن؟؟ نهایتش اینه که اونجا کار نمی کنن دیگه ... تازه اگه کسی انصاف داشته باشه مشتری هاشم بیشتر می شن ... ضمنا اگه خدا روزی رسونه چرا فریب و نیرنگ مشتریان؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      33 5
      چون اجاره مغازشون گرونه دلیل نمیشه سر مردم کلاه بذارن! مجبور نیستند برن اونجا !!!
  • بی نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    40 0
    تو علاء الدین همشون اینجورین بدون استثناء.
  • بی نام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    25 14
    ببم جان تو علاالدین اگه اینکارا رئ نکنن چطوری ماهی 15میلیون اجاره مغازه رو بدن اینا که موندگار نیستن که بفکر آبروی پاساژ و مغازه باشن
  • علیرضا IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    49 1
    به منم همینارو گفتن اینا.تازه یکیو میشناسم رفته گوشی ۱۱۰۰ نوکیا خریده بود بزور ۳۰ تومن پول نرم افزار ازش گرفتن .
  • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    58 0
    فقط و فقط خرید اینترنتی اونم از همون چند سایت معتبر که همه میشناسن تا حالا چندین مورد خرید کردم از بازار ارزونتر و این مسخره بازی ها رو هم نداشته
  • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    51 1
    من تبلیغ نمی کنم ولی چند ساله از یک سایت معتبر خرید می کنم و راضی هم هستم.از موبایل و نوت بوک و دوربین....
  • A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    69 12
    ببينيد من ٨ سال توى اين پاساژ كار كردم و متاسفانه مشكل از بالا رفتن اجاره بهاى مغازه ها شروع شد. الان اجاره ى مغازه هاى طبقه همكف از ماهى ٣٠ ميليون شروع ميشه تا ماهى ٥٠ ميليون، اين وسط يك سرى از كسبه قديمى رفتن، عده اى هم كه موندن براى درآوردن اجاره و سود اقدام به استخدام فروشنده هاى دروغگو كردن كه به اصطلاح گوشى فروشها "آپى زن" گفته ميشن. ما كه نتونستيم دوام بياريم ولى شما ببينيد كه چرا صاحب و مديريت اين پاساژ اجاره ها رو كه تحت كنترل خودشون هم هست اينقدر بالا ميبرن و هيچ نظارت درستى بهشون نميشه؟ يه چيز جالب ديگه هم بگم. مشترى متوجه كلاهى كه سرش گذاشته شده بشه و برگرده يه كتك از مغازه دارا ميخوره، اين فيلميه كه روزى چند بار ميتونيد ببينيد!
  • جواد A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    49 0
    اینجور کلاه برداریها فقط مختص علاالدین نیست اما این پاساژ سرآمد هزاران دروغ و نیرنگه و با توجه به محیط وحشتناکش توصیه میکنم به هیچ وجه حداقل با خانواده پاتون را آنجا نگذارید. فقط بدرد فروش گوشی دست دوم میخوره و بس
  • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    375 4
    برای من هم تو پاساژ علاالدین یه همچین چیزی پیش اومد ولی رودروایسی کردم و خریدم که اشتباه کردم. خیلی خبر خوبی گذاشتین ممنون.
    • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      421 3
      اصلا رودر وایسی با این صنف اشتباه، من همیشه چنان میزنم تو پرشون که طرف نفهمه از کجا خورده! دوستان یادتون باشه همیشه لباس شیک بپوشید و اعتماد به نفس بالایی داشته باشید. با بهترین آرزوها
    • hamid US ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      56 1
      کاملا موافقم لباس شیک اعتماد بنفس و البته یک مقدار اطلاعات قبلی که هم میشه قبلا از سایتها کسب کرد هم میشه با سر زدن به چند تا مغازه اول به دست اورد
    • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      32 2
      بی نام .لباس شیکت منو کشته :))
  • نجم خدازاده IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    42 1
    باسلام واقعیت همین است ادم برای خرید گوشی ویا تبلت تا می تواند به پاساژ علاالدین نرود چون صددرصد سرش کلاه میره یا از قیمت یا از معیوبی کالا حتی جزئی
  • م A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    48 0
    کاسبی کردن با دزدی کردن متفاوته!و اینها متاسفانه این روزها این دوتا واژه با هم اجین شده.
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    58 2
    بهترین گزینه نخریدنه. وقتی فروشنده خریدار رو احمق فرض میکنه و با کلی زبان بازی و طرفند قصد سرکیسه کردن داره.چرا بازهم میخوایم برا یک نوع گوشی خودکشی کنیم. فرهنگ مردم ما تو خرید بدترین نوعه. اخه کی گفته باید اخرین مدل گوشی که از خیلی امکاناتش استفاده نمیشه رو داشته باشیم؟ الکیه زار میزنیم ملت ندارن.ملت به یارانه محتاجن.ملت فلان بهمان.همش الکیه
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    22 1
    من 2-3 ماه پیش برای خرید مک بوک خیلی رفتم علاالدين و پایتخت و ولیعصر. چون قبلش تحقیق کرده بودم بقول شما کلی حرف الکی شنیدم اما میانگین 10 تومان بود. آخرش یه روز زنگ زدم پایتخت گفت 9 تومان!!! با کله رفتم خریدم!! 1 تومان شاید در عرض 2-3 هفته کم کردن، یهو همینطوری! اونم تو پایتخت! کلا بازار همینه...آشفته بازاریست برای خودش! حالا اینا چیزای اصلیه شما حساب کل روی وسیله های جانبیشون باز همینطور بالا پایین میکنن.. اما آدم آخرش خسته میشه میگه بزار منو فلان فرض کنن فقط کارم تمام شه امروز
  • امیر IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    49 0
    مردم نباید از این سرگردنه خرید کنند ! دزد بازار ه نه بازار موبایل ! متاسفانه چون نظارتی نیست ، راه حل همینه فقط !
  • بی نام EU ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    59 1
    كلا فروشنده ها توي تهران نه احترام به مشتري رو بلدن نه براي شعور مشتري ارزش قائلن: همه ادم ها رو به چشم يه سري نادان تلقي ميكنن كه بايد سركيسه شون كنن. اين رفتار بخاطر از بين رفتن اخلاق و انصاف توي اين شهره.
  • علی IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    41 1
    اینکه خوبه. یکبار یکی پلیر طرح اپل رو با ادعای 4 گیگ حافظه داخلی فروخت. بعد که دیدم رم داخلی نداره بهش گفتم گفت باید ایتونز نصب کنی تا بتونی فایل کپی کنی . بهش گفتم مگه اپله که ایتونز نصب کنم. گفت حالا چی میگی گفتم پس بگیر . گفت باشه ولی 10 تومن ندارم بهت بدم. برو بعدا که جنس فروختم بی بگیر دیگه داشتم میرفتم تو فاز داد و بیداد که از دوستش 10 تومنم رو گرفت و پس داد گرگ بازاره
  • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    30 0
    هم بنده و هم پسر عموی منو اونجا سر کیسه کردن یه جای بهتر رو پیشنهاد کنید
  • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    55 0
    اگه اجبار کنن که همشون باید برچسب قیمت رو گوشی بزنند این طور نمی شه! وقتی تعزیرات می ره رشوه می گیره دیگه چه توقهی هست؟؟!
  • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    65 0
    بدتر از همه تعمیرکاران حرامخوارش هستند که هیچی از تعمیر موبایل سر در نمی پاورند و مردم را سر کیسه می کنند و نقش نهادهای نظارتی هم مثل بسیاری از جاهای دیگر صفر است خاک بر سر مسئولینی که در کمال بی کفایتی نسبت به این حرامخواری ها و سر کیسه کردن مردم بی تفاوت هستند...
  • هادی محمد A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    26 0
    درود... متاسفانه روش جدیدی برای دام انداختن مشتری است و تنها راه ممکن خرید نکردن از این گونه مراکز خریده...کلاه مشتری رو بر می دارن و کسی هم نیست به داد مشتری برسه.پرداخت اجاره سنگین دلیلی بر اینگونه اقدامات نمی شه.
  • بی نام EU ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    19 0
    شما از چندتا مغازه دار که همشون مستاجر اند و می دونن این طرف یک چیزی می خواد بخره و بره تا سال دیگه که معلوم نیست اینها اونجا باشند یا نه چه انتظاری دارید؟
  • علی A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    32 1
    من هم دقیقا با چنین مساله رو به شدم کمی گوشی رو ارزانتر میگن اگه از برنامه وغیره سرت نشه ببخشید اینو میگم یه جوری می چاپوننت که دیگه اسم علا الدین از سرت بیرون نره. البته عدهای از کاسب هاش اینجوری باعث میشه مردم همه رو به چشم تیغ زن ببینند
  • بی نام EU ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    24 0
    اگر یک کدوم کارهایی که گفتید را یکی از فروشگاه های اروپا یا آمریکا بکند هم مغازه ش را می بندند هم انقدر جریمه ش می کنند که دیگه جرأت نکنه از این غلط ها بکنه . این هم از ضعف نظارت و قانون نداشتن و ... است.
  • بهلول IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    35 0
    به شتر‌ (اقتصاد ايران) گفتند گردنت كج! است. فرمود كجايم راست!! است برادر.:)
  • اسی IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    7 1
    احتمالا فبلت سونی زد آلترا نخریدی ؟ منم یه همچین وضعی داشتم آخه قیمت مربوط به همونه .... دستگاه لوکسی هستش
  • طاهرخانی A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    32 1
    ممنون از گزارش خوبتون ؛ راستش تو تابستون که می خواستم یه دستگاه تبلت از علاالدین بخرم، عین همین داستان برای من هم اتفاق افتاد. البته زیر بار نرفتم و بدون خرید از اونجا اومدم بیرون و ترجیح دادم از یکی از سایت های معتبر فروش آنلاین (که از چند نفر پرسیدم و بهش مطمئن بودم) خریدم رو انجام بدم. الآنم هم از قیمتش و هم از کیفیت (سلامت) خریدم راضی ام.
  • رضا A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    23 0
    دزد که شاخ و دم نداره پدر جان - خیلی راحت کلاه برداری میکنن کسی با کسی کاری نداره .
  • بی نام EU ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    78 1
    خیلی ببخشید این چیزی که گفتید فقط مخصوص پاساژ علاالدین نیست...کلا همه جای تهران همینجوریه...تمام مشاغل دستشون تو جیب مردمه و به نحوی دارند جیب همدیگرو میزنند تا تو این شهر بی قانون و بی در و پیکر بتونند زندگی کنند حالا پاساژ علاالدین به یه نحو بازار طلافروشها به یه نحو بازار مبل هم به یه نحو...مثلا بنده یه بار برای انجام یه کار اداری صبح به تهران اومدم و باید هر طور شده بود کارم رو تموم میکردم تا شب به پرواز برگشتم برسم کارم هم باید تو 2تا اداره انجام میشد برای سریعتر انجام شدن کارم و رهایی از شر ترافیک بعد از خروج از اداره اول یه موتور کرایه کردم و ادرس اداره دوم رو بهش دادم.. بعد از نیم ساعت چرخیدن تو خیابونا 10 تومن ازم گرفت...بعدها فهمیدم اون دوتا اداره یه 4راه با هم فاصله داشتند!!
  • بی نام IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    27 0
    بحث سوء استفاده و وارد كردن مال حرام به زندگي فروشندگان جداو قابل قبول است ولي چرا قبل از خريد اطلاعات كسب نمي كنيم؟ من چندين گوشي براي خودم و خانواده گرفتم، قبل از خريد تمامي جزئيات و محاسن و معايب گوشي و لوازم جانبي را از طريق اينترنت و مشورت با همكاران و دوستان بررسي كردم و سپس براي خريد از بين دو مدل انتهايي به صورت حضوري به نمايندگي هاي مربوطه در بازار رفتم. به نظر من خريد از نمايندگي گرچه كمي گرونتره ولي بهتر و قابل اطمينان تره.
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    20 0
    کلا پاساژ علائدین اصلا به درد خرید نمیخوره، گذشت زمانی که اونجا قیمت ها مناسب بود. الان دو سالی میشه که فقط میکنن تو پاچه آدم
  • کتک خورده از علاالدینننننننن IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    47 0
    سلام بینهایت از روشنگریتان ممنونم .. بنده گالگسی نوت خریدم اخرش 50 کشید روش قبول نکردم زدند سرم شکوندند و متاسفانه مامور جلو درب 110 هم مانند پدرشان حمایت کرد از فروشنده و به من گفت گرونه نخرررررررررررررر
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    24 0
    من خودم از کسبه علاالدين بودم خرید گرونتر از بازار موبایل ایران رو همراه خواهر و نامزدم به خرید زیر قیمت از این 4شنبه بازار ترجیح میدم
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    21 0
    متاسفانه دو سال پيش كه من رفتم براي خريد فرق اندرويد و آي او اس رو هم نميدونستم، فروشنده نامرد هم از همين ندونستن من استفاده كرد تا جايي كه ميتونست انداخت، اول اينكه بايد اطلاعاتمون در مورد گوشيها و سيستم عاملها بروز باشه، الان با توجه به اينكه تحريمها در حوزه آي تي از طرف دولت آمريكا برداشته شده، ساختن يك اپل آي دي به راحتي ساختن يك ايميله، رايگان، اما اين نامردها از عدم اطلاع مشتري سو استفاده ميكنن و تا چهل هزار تومن براي ساخت يك اپل آي ميگيرن، برنامه هايي كه در اپل استور يا اندرويد ماركت كاملا رايگانه اينها تا صد هزار تومن براي نصبش ميگيرن، براي اينكه به شعورمون توهين نشه از فروشگاههاي ايننرنتي خريد كنيد، اسم نميارم كه تبليغ نشه، اين فروشگاهها علاوه بر قيمت مناسب، پلمب شده ميفرستند،
    • بی نام RO ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
      3 0
      من از علایدین یک سونی اکسپریا خریدم از طبقه ۶بعد از ۱۰روز خاموش شد بعدا فهمیدم گوشی رفرش شده است نخرید از علایدین
  • رضا IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    10 0
    از راهنماییهای خوبه شما بی تهایت ممنونم/متاسفانه کلاهبرداری نه در موبایل بلکه در همه اجناس بیداد میکنه
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    9 1
    اصلا نه فقط تو موبایل....تو پوشاک و خوراک و سایر بخش ها فروشنده ها انصاف یخ!
  • mohammad EU ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    10 1
    سلام . برای من هم دقیقا این اتفاق افتاد ولی از اونجا خرید نکردم و از بازار موبایل ایران که چند قدم پائین تر از علاالدین و تو خیابان حافظ هست خریدم رو انجام دادم. اونجا اکثر نمایندگی های برند های موبایل هست و حتی اگر نخواهید از نمایندگی ها که مالیات بر ارزش افزوده می گیرند خرید کنید مابقی فروشگاه ها بدون مالیات می فروشند.البته دیدم که بعضی از فروشگاه ها که تو طبقات زیر همکف و طبقه اول بودند یک سری هزینه ها اجباری باید می گرفتند تا دستگاه رو بفروشند ولی طبقه همکف می شه بدون داستان خرید کرد چون اکثرا نمایندگی دارند.سایت ها هم که موبایل یا تبلت می فروشند بدون گارانتی می فروشند یا یک گارانتی از خودشون می دهند مثلا می نویسند 7 روز مهلت تست که عملا بدون گارانتی هستش.با تشکر
  • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    18 4
    طبقه پنجم و ششم همشون کلاهبردارند۰ جنس عمده فروشی به شما نمیدن۰ جنس دست دوم رو ارزان به مردم می اندازند۰ اگر کمی دقت کنید میفهمید البته باید تو این کار خبره بود۰ جعبه هاشون نو هستند و فکر میکنی باز نشده است ولی تا باز میکنی میفهمی دست دومه۰ تازه اولش میگن کارت بکش بعد برات جعبه رو باز میکنیم۰
  • محمدرضا IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    14 1
    کاملا باهتون موافقم چون تجربه تجربه از این پاساژ و داشتم ! فک کنم باید خود غول چراغ جادو بیاد و مشکل علاءالدین رو حل کنه !!
  • آرش IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    11 0
    سلام واقعا همین طوره که بیان کردید. به نظرم فقط اسم در کرده! البته نشون می‌دهد که بازرسی و بازدید و اتحادیه هم هیچ نقشی ندارند برای این دوستان کلاهبردار. متاسفانه وقتی اونجا میری میبینی که خیلی از این دوستان فروشنده دنبال چیزهای دیگه ای هم هستند که نمیشه اینجا گفت.
  • معین A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    8 0
    برای دوستانی که ازشون درخواست وجه برای درست کردن اپل ایدی میشه ، از اموزش زیر استفاده کنید و خودتون بدون هزینه درست کنید. http://forum.mac4me.ir/threads/آموزش-ساخت-apple-id.2107/
  • مهدي سعادتي A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    5 44
    سلام بر شما من يكي مديران فروشگاه هاي مجتمع در طبقه ٥ هستم . از اين بابت مشگلات پيش امد متاسفم . ولي بايد خدمت شما عزيزان عرض كنم كه اين مشگلات از نبود قانون گمركي به تناسب نياز و جامعه به اين كالاي پرمصرف و عدم توانايي كنترل بر ورود كالاي قاچاق كه كاري بسيار دوشوار يا غير ممكن . تنها راه برون رفت از اين مشگل قانوني شدن واردات اين كالا با تعرفه اي كه هزينه آن زير هزينه وأرادت قاچاق آن باشد. اميد است دولت محترم راهكار مناسب و بهره گيري از كارشناسان خبره و لحظ نمودن منافع مصرف كننده ارائه نمايد.
  • پاي ثابت IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    8 0
    آقا راهنماييمون كن بعضي گوشيا رو مثل همون آيفون كه كامتل ديگه خدمات پس از فروش نداره وقتي خراب ميشه كجا ببريم كه جنس ازش ندزدن.من آيفون 5 داشتم تاچش خراب شد گفتن يه چيپ ست روي بردش مشكل داره بايد عوض بشه يا گوشي درست ميشه يا كلا براي هميشه خاموش ميمونه.درستش كرديم و ريسكو پذيرفتيم.گوشي رو رفتيم تحويل بگيريم دوربين عقبش كلا كار نميكرد دوربين جلوش يبار روشن ميشد يبار هم هيچ.ما شك كرديم كه شايد دوربين عقبشو از روش دزديدن.گفتن 130تومن ميگيريم عوض كنيم.دوربين قفل كرده ما كه منظورشو از قفل كرده نفهميديم.دستمون م بجايي بند نيست اصلا به كي شكايت كنيم.مغازشم تو ي بازار موبايل ايران پايين تر از همون علا الدين هست.يه مغازه تو طبقه زير همكف كه نگهبان اونجا حتي براش مشتري ميفرسته.
  • ناصر IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    31 1
    بنده خودم تو جنوب شهر مغازه موبايل فروشي دارم ولي هر بار كه گوشي رو به قيمت مندرج فروختم خودم به مشتري توصيه كردم كه به صورت رايگان براش برنامه برزيم يا مثلاً محافظ يا كيفي به صورت رايگان بهش دادم سرتونو درد نميارم ولي وقتي حاجي علاءالدين بابت يه مغازه 6متري 8 تا 12 ميليون تومان اجاره طلب مي كنه اون كاسبي كه همچين مغازه اي رو اجاره مي كنه دست به همچين عمل كثيف و بدون هيچگونه توجيهي ميزنه
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    41 0
    فوق العاده دروغ می گویند همه در پاساژ علاالدین دروغ می گویند من یک روز کامل همه مغازه ها را گشتم اما یک جمله راست به مشتری نمی گویند اما خرید نکردم آنجا باید تعصیل شود از سوی مشتریان
  • ناشناس IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    32 0
    علاالدين مركز دزديه اما جالبه كه هيچ كس رسيدگي نمي كنه
  • کیانوش IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    5 23
    فقط بازار موبایل
  • كارشناس IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    8 1
    فروش خود دستگاه به تنهايي به خاطر رقابت ناسالم و قيمت هاي سايتها برايشان سود چنداني ندارد.حتي گاهيي به علت افت قيمت دستگاه ضرر هم ميكنند.به همين دليل مجبورند از اين روشها براي تامين سود خود استفاده كنند كه البته صحيح نيست.اگر كمپاني هاي اصلي به بازار ايران وارد شوند سود فروشنده را تضمين ميكنند و مشتري هم با قيمت مناسب و خدمات شركت مادر خيالش راحت ميشود.براي حضور آنها در ايران دو شرط لازم است:برداشته شدن تحريمها و ايجاد فضاي با ثبات براي سرمايه گذاران خارجي
  • یک ایرانی IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    8 1
    ممنون از مطلب خوبی که گذاشتید. به نظر من بهترین جا برای خرید گوشی بازار موبایل ایران هست که فاصله ی کمی هم با این علاالدین فریب کار داره. من دقیقاً همین گوشی که شما دنبالش رو خریدم (اکسپریا زد آلترا) و فقط به دلیل تجربه و اطلاعاتی که داشتم اسیر این اصطلاحات صدتا یه غاز فروشنده های علاالدین نشدم.
  • میثم IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    3 24
    سلام همیشه موقع خرید از پاساژ علائدین از طبقه همکف قیمت بگیرید و خرید نهایی خودتونو از طبقات چهارم یا پنجم انجام بدید چون طبقات آخر شما فقط گوشی رو تست میکنید و خرید میکنید دیگه هزینه اضافی بابت برنامه و کیف و این جور چیزا که طبقه همکف باب کردن خبری نیست .
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    19 1
    مسئله اينجاست كه با وجود اين فضاي فريبكارانه ،هيچ نظارتي بر اين فروشندگان وجود ندارد و علنأ سر مردمى كه اطلاعي از اين بازار ندارند كلاه مى رود...
  • n A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    20 0
    امیدوارم این گزارش به گوششان برسد.من یک بار به انجا رفتم و هنوز برای من مثل یک کابوس است.ممنون از گزارش جالبتان
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    6 2
    آقای بی نام ک گفتی قیمتی ک فتکتور می کنی چنده! مطمئن باش اینا چند نوع فاکتور دارن برای کلاه گذاشتن سر من و شما! نا گفته نماند گوشی ک اصل باشه همه چیز باهاشه. از رم و هندزفری گرفته تا گاهی اوقات هندزفری بی سیم. حواستون باشه. موبایل فروشیا همون آدمای کلاهبرداری هستند. هیچ کس نمیاد سودش رو از فروش موبایل کم ببره. حداقل هر گوشی واسشون 200 تومن داره. بعد میگن روی هر گوشی نهایتاً 20 تومن سود می کنیم!
  • ایرانی IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    16 0
    به نظر من تو تجارت شرط لازم خوشنام بودنه اینا با این کارهاشون باعث از بین رفتن این اعتماد میشن و به خودشون ضربه می زنن
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    10 0
    متاسفانه کسب حلال دیگه برای خیلی از این فروشنده ها اهمیتی نداره فراموش کردن روزی دست خداست حاضرن هر کاری بکنن تا یه جنس رو چند تومن بیشتر به خریدار قالب کنن بدتر اینکه خریدار رو احمق فرض میکنن واقعا حالم از این صنف آدمها بهم میخوره
  • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    18 43
    فبلت چیه؟!
    • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      12 0
      هم گوشي هم تبلت ( مابين اين دوتا ) فبلت مخفف كلمات فون و تبلت هستش
    • بی نام A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      18 5
      تبلتی که قابلیت برقراری تماس تلفنی داره.... tablet + phone
  • اعلی A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    6 0
    این فقط مربوط به تک فروشا نیست عمده فروشا هم دست کمی از هم کف ندارن بعضا حتی گوشی دست دوم هم به ما تک فروشا میندازن .البته من خودم خیلی وقته که خرید عمدمو از علاعدین انجام نمیدم
  • سام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    16 0
    مشکل فراتر از این حرفاست. این خودبینی و دورغ و له کردن دیگران برای منفعت و سود بیشتر به هر قیمتی در همه ی لایه های جامعه دیده میشه. حتی در یک جامعه کوچک مانند خانواده. سالها طول خواهد کشید تا انسانها در جامعه اینچنینی با اخلاق رابطه نزدیکتری داشته باشند.
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    88 2
    هماطوری که گفتید مشگل از نبود نمایندگی هاست که از تحریم ها سرچشمه می گیرند انشالله حل شود
  • ایمان IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    من کاسب علائالدین هستم و تمام این حرفها رو تایید میکنم البته این موضوع فقط در طبقه همکف و اول علاادین است چون انقدر صاحب پاساژ کرایه ها و شارژ را بالا برده که برای تک فروشها دیگر نمیصرفد و مجبور به این کارها هستند برعکس طبقات بالا که عمده فروش هستند با کمترین سود و بر اساس سود تعداد فروشی سود میکنند.
    • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      125 0
      خوب از اول قیمت درست رو بگن! کسی نمیگه که ارزون بدن
    • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      107 3
      احیانا شما از کاسبهای طبقات بالا نیستی؟
    • کیان A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      135 1
      ای کلک یعنی از این به بعد بیایم طبقه دوم به بعد که شما هم اونجا مغازه داری
    • ایمان IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      6 12
      طبقات بالا اصلا تک فروشی ندارند ویا اگه بفروشن قیمتهاشون مشخصه.
    • بی نام A1 ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      36 1
      مرتیکه دزد
  • تربچه A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    33 4
    قربون شما من برم،خسته نباشي!!!!حالا اخر خريدي يا نه
  • mahdi A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    126 6
    من یک تبلت هواوی 7 اینچ از بازار علائ دین به من گفتن 4 هسته ای و غیره - تازه آشنا هم بود همون شب متوجه شدم که تک هسته ای هست
  • jejei IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    115 1
    دوستان من رشته تحصیلیم آی تی و اینقدر تو این پاساژ حرفای خنده دار شنیدم که فروشنده اصلا خودشم نمی فهمه داره چی موضوعی رو به چیز دیگه ای ربط میده .اما در کل همه اینا به خاطر بی اطلاعی مشتریان .قبل خرید حتما باید کمی تحقیق کنید مثلا از سایت : دی جی کالا .من بازار موبایل ایران رو به دوستان پیشنهاد میدم البته اونم با دانش کافی
  • اشکان A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    من موبایل فروشم در شرق تهران - سال 90 اجاره مغازم 1200 هزارتومن بوذه و مالیاتمون 900 هزار تومن - 1 ماه پیش با هزار حواهش و تمنا مغازرو به مبلغ 15 ملیون ودیعه و 4800 اجاره قرار داد بسنم - مالیات سال 90 - 91 - 2800 تومان شده - شما بگید من مغازه دار که با نوسانات ارز 20 ملیون ضرر گوشی دادم باید چیکار کنم؟؟
    • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      120 1
      حتمن برای ضرر نکردن خودت باید کلاه سر مردم بزاری دیگه؟
    • حامد A1 ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      30 0
      احتمالا فقط شما مشکل مالی داری!!!!! میخوای خرج زن و بچتو ما بدیم شما بشین خونه فکرتو مشغول نکن؟!!!!!!!1
  • سروش A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    89 2
    بهترین توصیه این بود: «هنگام پرداخت وجه، تعارف را کنار بگذارید؛ اگر مبلغی اضافه شد که پیش از آن مطلع نبودید، از خرید بدون واهمه‌ای انصراف دهید.» بهترین راه همینه که آدم سریعا نارضایتی‌شو نشون بده تا به مرور با تکریم، احترام به مشتری و اطلاع‌رسانی درست به فکر کسب بیفتن
  • سیدحامد واسعی A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    69 1
    با توجه به اینکه خبرگزاری خبرآنلاین جهت احترام به خوانندگان و رعایت اصول حرفه‌ای، ویرایش مطلب پس از انتشار را ممنوع اعلام کرده است، به اطلاع خوانندگان گرامی می‌رسانم در قسمت مربوط به مغازه اول، قیمت خرید مغازه‌دار به اشتباه ۱.۵۵۰ تایپ شده و عبارت مورد اشاره بدین شکل اصلاح می‌گردد: «قیمت خریدم ۱.۶۶۰ هزار تومنه، ۱.۷۰۰ می‌فروشم!»
  • مجید A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    68 5
    من یک گوشی n96بنج سال پیش از این پاساز ط بالا عمده فروش ها خریدم 560 هزار بدون گارانتی فنلاند...بردم خونه دیدم کار نمیکنه دوباره اومدم عوضش کردم تست کردم دیدم سالمه بردم خونه تا 2 ماه تو کمد بود چون لازم نداشتم وقتی روشن کردم روشن نشد اومدم علاالدین مغازه جمع کرده بود..اون گوشی الان شده وسیله بازی بچم...دیگه از داخل ایران چیزی نخریدم فقط خارج از نمایندگی شرکت ها...متاسفم
  • بی نام A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    32 1
    نبود نظارت فقط همین.. دلال و دلال بازی کمر اقتصاد این مملکت رو شکست
  • بی نام IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    20 0
    بازار علاالدین نگو بگو بازار .......................
  • فرهاد A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    11 0
    بهترين راه خريد از سايت اينترنتي معتبر مثل ديجيتال هست من مدت هاست كه ديگه از سايتي كه اسمش آل ديجيتاله همه خريدامو كردم و خيلي راضي بودم،اعصابمو از سر راه نيوردم كه بدم دست اقاي علاءالدين!
  • ali A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    6 1
    سلام مطلب عالی بود و مطلبتون رو با ذکر منبع در انجمن فارسی ساب قرار دادم متاسفانه در همه جای کشور روال به همین صورت هست ولی اون قسمت مربوط به اینکه حتما گارانتی داشته باشه رو مخالفم ، من خودم از یکی خرید می کنم که اجناس قاچاق هم میاره و تا بحال چندین برای خودم و دوستان و آشنایان ازش خرید کردم و حتی ضمانت 48 ساعته هم میده که مشکل داشت تعویض بشه و جالب این هست که اینها همش جز بهترین کالاها بودن و یکبار هم مشکل نداشتن ، در صورتی که گارانتی دارها همیشه عیب می کنن و به گارانتی فرستاده میشن که در اکثر اوقات پاسخگو نیستن، به خصوص برای گوشی که بهتر هست یه تحقیق هم در موردش گارانتی ها به خصوص گوشی بکنید که خیلی ضایعن و همینطور پشتیبانی های 24 ساعته شرکت هام در همه زمینه ها بد نیست.
  • آرش A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    14 1
    منم از جمله کسانی بودم که چند باری برای خرید گوشی در پاساژ علاءالدين همینطوری سرم کلاه رفت ولی بعد از مدتی یکی از دوستان سایتی را معرفی کردند که علاوه بر دیدن همه مدل ها و قیمت های آن حالا چه با گارانتی چه بدون گارانتی تحویل اون هم درب منزل است تازه یه مهلت 24 ساعته واسه تست هم بهت میدن و مبلغ مورد نظر رو هم به چندین روش میتونی پرداخت کنید . واسه امتحان هم شده یه سر به این سایت و خدماتش بزنید من که عاشقش شدم . www.digikala.com
  • pezhman DE ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    28 2
    بهترین راه برای خرید هر وسیله الکترونیکی هوشمند www.digikala.com است ولا غیر .............
  • مجتبي A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    28 1
    افرين به هوش و ذكاوت اين خبرنگار،دقيقا اون چيزايي كه باعت كلاه گذاشتن سر مشتري ميشه رو توضيح دادن.
  • ahmad A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    9 0
    حالا یه ترفند جدید تر هم اوردن که میگن سیم کارت یا رم بدید برا تست که من پیشنهاد میکنم ندید چون اگه با طرف معاملتون نشه سیم کارتو نمیده (میگه به خاطر تو پلم باز کردم و.....) یا باید با طرف درگیر شی که کل مغازه دارا با هم هستن یا زنگ بزنی 110 که اونم طرف مغازه داره .
  • رضار IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    11 0
    ولي خلاقيت خيلي بالايي دارن در ساختن دروغ هاي شاخدار !! امتحانش مجانيه... گوشي خودتون رو بذاريد جلوتون بعد ببينيد از كجاش مي تونيد يه دروغ شاخدار در بياريد تا سر مشتري فرضي تون كلاه بذاريد! واقعا بعضي موقع ها يه چيزايي ميگن شما درجا هنگ ميكني! هنريه براي خودش!
  • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    8 0
    تا موقعی که دولت محترم استاندارد سازی نکنه همینه... یک صندوق که به بار کد خوان وصل باشه و فاکتور با اسم کالا و مغازه برینت کنه باید استاندارد بشه. به قول خارجی ها سفید و شفاف باشه....
  • علیرضا A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    8 0
    من یک بار رفتم برای خواهرم بخرم چیزایی دیدیم و شنیدم که فرار کردم از همون مغازه ای که میخواستم بخرم یه افغانی اومد با صاحب کارش بنده خدا یک موبایل 90 هزار تومنی خریده بود ازش 45 هزار تومن اضافه برای فعال سازی و همین کد وارد کردن با آپ دیت که مثلا گوشی هنگ نکنه گرفته بودن از اونجا زدم بیرون که اون ورتر دیدیم مرده داره دعوا میکنه میگه 500 هزار تومان برای گوشی iphone گرفتن برا همین کارایی که شما گفتین و برنامه ریختن و فعال سازی
  • امیر IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    2 23
    اینکه کسی یه قیمتی اعلام کنه ولی یه قیمت دیگه بفروشه قطعا صحیح نیست . ولی اینکه یه جنس توی چندتا مغازه یه قیمت واحد داشته باشه به نظرم د درست نیست . اول اینکه همه فروشنده ها جنس رو از دست اول نمی خرند ! 2- اجاره مغازه ها با یکدیگر یکسان نیست در نتیجه قیمت ها بالا و پایین داره . اجاره مغازه توی بازارچه فردوسی500 هزار تومنه توی خوده فردوسی 10 میلیون تومن ، مسلما قیمت دو جنس یکسان فرق می کنه .
    • ناشناس IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
      5 0
      آخه این چه توجیهیه؟ هرکی نداره نره اونجا مغازه بگیرهمجبوره بره که کلاهبرداری منه؟
  • poris IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    16 0
    خوشم میاد علاالدینیا باز میان ایجا و طرف داری میکنن از خودشون! قرار نیست برای اینکه اجاره زیاد میدید بیاین گوشی بکنید تو پاچه ملت که! تقاص همه کاراتونو پس خواهید داد!چوب خدا صدا نداره!
  • بابک A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    10 0
    فقط اینترنتی بخرید بدون دغدغه سایت هم 2 سه تا مطمئن وجود داره
  • نادر A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    9 0
    همین که این دوست زحمت کشیدند و این مطلب را در میان گذاشتند باعث آگاهی بسیاری از مردم شد و مسلما فراگیر شدن انعکاس چننین مسائلی در اینترنت جلوی کلاهبرداری بیشتر را میگیرد
  • mojtaba A1 ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    14 2
    فقط و فقط دیجی کالا www.digikala.com علاالدینیا اصلا نمیشه بهشون اطمینان کرد
  • رضا IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    5 9
    جنس اصل ، قیمت مشخصی دارد به اضافه سود فروشنده. بعضی ها گمان می کنند که می توانند جنس اصل بگیرند و قیمت کمتری بدهند!!! با این فرضیات ، پیش می روند! و بعد.... بنده خودم، اولش از این افراد خام خیال بودم! و ... آنها همیشه مشتری خیالاتی دارند! اگر فردی فقط یک بار از آنها خرید کند! برای کل عمرشان، مشتری دارند!!(جمعیت واقعی ایران بالای 100 میلیون است!!!)
  • salman A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    4 8
    ال دیجیتال و دیجی کالا خوبن اما اگه گوشی میخوایین بیایین جنوب کشور گوشی بگیرین بدون اینکه جعبه باز باشه بهتون میدن شیراز
  • مينا IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    13 0
    عزيرم قيمت اجاره مغازه فرق ميكنه خريدار كه مقصر نيست اوني كه جاي بهتري مغازه داره فروش بيشتري هم داره نبايد اجاره بيشتر مغازه رواز سر گرانفروشي تقلب در بياره اين كار درست نيست
  • حسین IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    14 0
    انگار حروم خوری چیز رایجی شده
  • امیرحسین IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    42 1
    هر کس یک بار هم از موبایل فروشها یه دستی خورده لایک کنه تا تعداد معلوم شه
  • بی نام IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    12 1
    دققققيييقققا همينطوره. رفته بودم يه آيفون ٥ بخرم، يارو ميگفت بيا برنامه هم بريزم وگرنه فلان برنامه ميشه اينقدر دلار و فلان اينقدر!! گفتم نميخوام آقاجون جنستو بنداز برم پى زندگيم!! بعدش اومدم خونه و در محيطى بسيار آسوده و آرام يه اپل آيدى ساختم و البته كاملا هم رايگان! يه عالمه هم برنامه رايگان نصب كردم! اپ استور خيلى از برنامه هاش رايگانه. اتفاقا همون لاينى كه طرف گفته ١٢ دلار، بخدا كاملا رايگانه و همين الان هم رو گوشيم دارمش!!
  • احمد A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    13 1
    من به شما پیشنهاد میکنم به هیچ عنوان از این پاساژ خرید نکنید...
  • وحید IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    6 1
    واقعا ممنونم از این اطلاع رسانی خوبتون.انشالا همیشه موفق و سربلند باشید
  • بی نام EU ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    2 0
    به نظر من از بازار موبايل شرق خريد كنيد
  • هامون A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    3 0
    سلام. از مطالب استفاده كردم.متشكر.
  • بی نام A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    7 0
    سلام امروز بعد از سالها دوری از ایران، ساختمان علاءالدین رفته بودم برای خرید گوشی موبایل برای خواهرم و اتفاق جالبی برام افتاد هنوز توی شوکش هستم که لازم دونستم با همه با اشتراک بذارم تا با حواس جمع تر این اتفاق برای شما نیفته. مغازه پلاک 43/1 طبقه همکف واحد دوم نبش راپله طبقه دوم بعد از کلی صحبت گوشی رو برای من فاکتور کردند 480 هزار تومان و بعد که کارت پول رو دادم برای پرداخت، منم اعتماد کردم و کارت و رمزش رو دادم برای پرداخت و یکی از فروشندگان هم کارت رو کشید و بهم داد. بعد از اتمام معامله و قبل از خروج از مغازه یادم افتاد که رسید کارت خون رو بگیرم، حالا بعد از کلی من و من کردن متوجه شدم که به جای 480 هزار 518 هزار از کارتم کم شده
  • فرزان A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    3 5
    علاءالدین اشنا داشته باشی چیز خوبی گیرت میاد وگرنه سرت کلاه میره
  • رصا A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    11 0
    بازار علاالدین که جای خود دارد چند متر بالاتر بازار موبایل ایران هم دسته کمی از آن ندارد مخصوصا مغازهاي که در طبقه زیرهمکف هستند نمونه بارز کلاهبردار
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    1 5
    الان بهترین جا برای خرید موبایل 7حوضه نارمکه قیمتاش از علاالدین بهتره
  • مهدی A1 ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    4 0
    واقعا درسته ممنون لطفا در مورد گوشی های طرح که در بازار علاالدین به فروش میرسه هم به مردم هشدار بدین
  • نشاط IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    5 0
    من هم از اين پاساژ خريد كردم و كلاه سرم رفت، يك گوشي رو به من فروختند كه بعد از بردن به منزل متوجه شدم اشكال دارد ، بابت گارانتي از من پول گرفتند و درست نشد، بعد گفتند گوشي رو عوض ميكنيم متوجه شدم دوباره اون رو آكبند كردند و با تغيير سريال بهم دادند وقتي مراجعه كردم گفتند همينه كه هست هر جا ميخواي برو شكايت كن، با هزار جور اينور اونور راضيم كردند بخاطر اينكه پولمو از دست ندم يك گوشي دست دوم بهم دادند ، بعد فهميدم اونا براي اينكه بتنونن اجاره بالاي مغازه ها رو بدن مجبورن اينكارو بكنن و مالك اصلي با ايجاد يك سيستم پشتيبان با تعدادي شرخر ازشون حمايت ميكنه و قانون هم نيرو كافي با اين مافيا رو نداره
  • محمدرضا A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    4 0
    سلام. به نظر من اگر کسی واقعا علم و آگاهی از گوشی که میخواد بخره رو نداره نباید از علاالدین یا فروشگاه های دیگه خرید کنه . بهترین گزینه دیجی کالا یا سایت های فروش معتبره .... شاید کمی گرون تر بخرید از میتونید از اصل بودن و اینکه سرتون کلاه نمیره اطمینان داشته باشید