هرچه می گذرد، بیشتر مطمئن می شوم که دولت محمود احمدی‌نژاد برای ایران موهبتی بود بس بزرگ که متاسفانه در بدترین زمان ممکن اتفاق افتاد.

شامگاه سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲، رئیس‌جمهور روحانی برای دومین بار در این کسوت از تلویزیون با مردم حرف زد. گمان نمی کنم کسی باشد که برنامه های عادی تلویزیون خودمان و تلویزیون های ماهواره ای را بی خیال نشده باشد و این گفت و گو را ندیده باشد. هرچند همه انتظار داشتند رئیس‌جمهور یازدهم بیاید فقط بگوید من فلان کردم و دولتم بهمان که البته مقداری هم گفت، اما دکتر روحانی طبق وعده نخستینش، گزارش داد کشور را در چه وضعیتی تحویل گرفته است.

این برای نخستین بار بود که یک رییس جمهور به مردمش گفت «اوضاع خوب نبود،‌ خوب نیست، اما تلاش می کنم خوب شود. اندکی امیدوار باشید، اما انتظار معجزه نداشته باشید.»

همین ۱۲۰ روز پیش که محمود احمدی‌نژاد به تلویزیون رفت و همه منتظر بودند آخرین گفت و گوی یک‌طرفه اش را بشنود، به خاطر بیاورید؛ رئیس جمهور پیشین روزگاری گل و بلبل را برایمان ترسیم کرد که احتمالا غیر از خودش و تعدادی از اطرافیانش، کسی به آن اعتقاد نداشت. اندک اظهارنظرهای وزرای دولت دهم را پس از پایان دوره مدیریتشان که مرور کنید، بعضی به صراحت و عمدتا در لفافه می‌گویند که از مدتها قبل اوضاع خوب نبود. همان‌هایی که کرور کرور گزارش عملکرد مثبت را حتی به دکتر روحانی در دوره انتقالی ارائه کردند.

وقتی سخنان رئیس‌جمهور روحانی را در شامگاه سه‌شنبه ۵ آذر ۹۲ مرور می‌کنم و با دنیایی که چهار ماه پیش احمدی‌نژاد ترسیم کرد، کنار هم می‌گذارم، تنها می‌توانم به یک نتیجه برسم؛ خدا احمدی‌نژاد و دولتش را برای ما فرستاد تا باور کنیم باید جور دیگری مدیریت کرد.

مدیریت احمدی‌نژادی چیزی بیش از مدیریت ایرانی در سال‌های پس از جنگ نبود، البته غلیظ تر. چکیده ای از مدیریت در سالهایی که همه دولت‌ها مستقیم در چشم همه مردم نگاه می کردند و می گفتند اوضاع خوب است، نگران نباشید. اما واقعا اوضاع خوب نبود. تورم ۴۹ درصدی را حتما یادتان هست در ابتدای دهه ۷۰. نفت ۹ دلاری را حتما یادتان هست در ابتدای ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی، کاغذ پاره‌های دوره احمدی‌نژاد هم تا سالها از خاطره‌ها نمی‌رود که جوکی است تاریخی.

افتتاح کردن‌های بی‌حساب و کتاب در دولت سازندگی را که فراموش نکرده‌اید. اگر کمی هم به مغزتان فشار بیاورید حتما یادتان می‌آید در خاطرات مدیران خاتمی آمده است در همان دوره ای که نفت ۹ دلار شد، مدتی گندم در ممکلت وجود نداشت حتی برای دو روز. دقت کنید در خاطرات آمده و نه در همان دوره. حالا چه شده است که رئیس جمهور یازدهم ۱۰۰ روز پس از تحویل گرفتن دولت بی مهابا به مردم می گوید «همان ۱۲ مرداد ۹۲ که دولت را تحویل گرفتم، در یکی از استان ها فقط برای دو روز گندم بود؟»

حالا چه شده است که رئیس‌جمهور روحانی خیلی رک و راست می گوید «تورم ۴۰ درصد بود، الان هم چندان بهتر نیست، فقط جلوی رشدش را گرفتیم»؟ حتی وعده‌اش برای کاهش تورم‌ هم رویایی نیست؛ نهایتا ۲۵ درصد آن هم در پایان سال ۹۳ نه به این زودی‌ها. و بگوید که «نه تنها من، که ۱۶ سال پس از من هم کسی نمی تواند بدهکاری ها و تعهدات دولت گذشته را جبران کند.»

کدام رئیس جمهور در این ۲۴ سال پس از جنگ که کشور در شرایط صلح بوده است و شرایط ویژه ای بر کشور حاکم نبوده، بی پرده به مردم گفته «در همین چند وقت پولی برای حقوق هم نداشتیم، حتی حالا هم اوضاع خوب نیست»؟ و بی پروا بگوید مردم هوشیار باشید، یارانه هم قرض می شود از جیب مبارکتان. و البته مردم بدانید که مسکن مهری که برایش صف کشیدید، کلاه گشادی بودی که سر همه‌مان رفت.

یادتان هست که در تمام دولت‌های پنجم تا دهم همه وزرا در هر لحظه آماده دادن خبر خوش بودند؟ خبرها و وعده های خوش اقتصادی دولت یازدهم در همین مدت را با ۲۴ سال گذشته مقایسه کنید. گمان نمی کنم چیزی بیش از هیچ باشند در برابر آن همه وعده و وعیدی که بسیاری پوچ بودند و اتفاق نیفتادند.

گمان می‌کنم این بی‌پروایی رئیس جمهور روحانی از سخن راست و درست گفتن با مردم و درد دل با آنهایی که به او رای داده‌اند و نداده‌اند را باید مدیون محمود احمدی‌نژاد و سبک مدیریتی‌اش باشیم.

شاید اگر در سال ۸۴ محمود احمدی‌نژاد پیروز نمی‌شد، مدیریت ایرانی به زندگی بیمارگونه خود با مسکن‌هایی ادامه می‌داد، اما مدیریت احمدی‌نژادی کاری کرد که همه مدیران دولت‌های پیش از او بفهمند باید جور دیگری با مردم بود و صداقت را بیش از قبل و حتما به مدیریت الصاق کرد.

روحانی و مدیرانش از مریخ نیامده‌اند. فقط در ۸ سال گذشته، گوشه‌ای نشستند، به خودشان استراحت دادند و نگاه کردند مدیران رده پایینی که در تمام سال های پس از انقلاب و جنگ، زیر دستشان، با الگوی خودشان تربیت شده‌اند، در کسوت رئیس‌جمهور، وزیر، معاون وزیر و ... با مملکت و درآمد ۷۵۰ میلیارد دلاری چه می‌کنند.

به نظرم باید از احمدی‌نژاد تشکر کرد که آمد و مدیریت ایرانی را در آستانه مرگ برد تا اتفاق تازه‌تری بیفتد. تا پوست اندازی که نه،‌ سبک دیگری از مدیریت سربربیاورد و ما کمی خدا را شکر کنیم که بالاخره می‌توانیم به مدیرانمان افتخار کنیم، نه اینکه برای فرار از اعصاب‌خردی حرف های یک رئیس‌جمهور، خودمان را به نشنیدن و خواب بزنیم.

باید از او تشکر کرد بابت این نگاهی که به مدیران گذشته و آینده ما به اجبار و با هزینه هنگفتی بخشید، حتی اگر حاضر نباشد درباره کارهایی که کرده و سرمایه ای که حیف کرد، پاسخگو باشد.

اما صد حیف و افسوس که احمدی‌نژاد در دوره‌ای بر مسند ریاست جمهوری نشست که بالاترین درآمد تاریخ ایران نصیبش شد. عین تیم فوتبالی که در بازی آخر مقدماتی جام‌جهانی می‌بازد و نه بازی‌های تدارکاتی.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 216
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    هر چه بیشتر میگذرد چون دولت شما کار خاصی نمیکنه از این ناراحتید که در پایان دولت نتوان جوابگوی مردم بود.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      ميشه بگي 750 ميليارد دلار رييس جمهور محبوبت چيکار کرد ؟ و چرا 200 هزار ميليارد تومن بدهي بالا آورد در عرصه بين الملي که شاهکار کرد اونم از ادبيات صحبت کردنش ......حتماً تو راست ميگي اين همه تنفر مردم از روي لجبازيه
    • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      معلومه با تعصب حرف می زنی دولت تو این 100 روز به اندازه چند سال دولت قبل کار کرد یادت رفته چند سال مذاکرات بی نتیجه می شد با مراجعه به سایت ریاست جمهوری اول برنامه ها را مطالعه فرمائید تا متوجه شوید دولت همینجوری که شما قبلا خوشت میومد اداره نمیشه قانون حقوق شهروندی را مطالعه فرمائید تا متوجه شوید یک ایرانی چطور شخصیت و ارزش اجتماعی پیدا می کند روحانی هم شخصیت مردم را در داخل ارزشمند کرد و هم در خارج.سخنان شما بیشتر شبیه حرف های کودکانه است
    • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      60 میلیارد دلار پولی که غربی ها از دولت قبلی بلوکه کردند برید حالشو ببیرید.
    • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      اگر زمان احمدی نژاد 20 درصد را غنی سازی نمیکردیم الان باید کل فعالیتهای هسته ای را تعطیل میکردیم.
    • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      89 25
      اشتباها بهت مثبت دادم ٧٥٠٠٠٠٠٠ منفي
    • صبا A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      84 16
      بی نام 08: 13:12 این جمله خوشگل رو هم از کیهان یاد گرفتی نه؟
    • فرزاد IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      میشه یکی بمن بگه فایده این 20 درصد چی بوده جز این بوده که 90 درصد ایرانو فقیر کرد
    • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      75 13
      بزار با ادبیات خودتون بهتون جواب بدم تا متوجه شین چی کاره اید؟ اگر دولت قبل بمب هسته ای می ساخت تا الان ما 20 درصد سهله 90 درصد غنی سازی داشتیم پس دولت قبلی در این زمینه کم کاری کرد ارادتمند شما کیهان
    • بی نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      65 15
      اگه تا 20 % غنی سازی نمیکرد این همه تحریم نمی شدیم
    • فرید DE ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      12 0
      چه معادله جالبیه که شما منتظر نشستی تا شاهد عدم توانایی و پاسخ گویی دولت روحانی باشی که مردمی که بهش رای دادن نا امید شن. این یعنی شما ایران و ایرانیو دوست نداری و نمی خوای شاهد پیشرفت کشور باشی و تنها به خنک شدن دل خودت فکر میکنی.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    از نظر شما پیشرفت یعنی مردم پول زیاد داشته باشند و خرج کنند و در رفاه باشند مانند کشورهای عربی؟ از نظر من پیشرفت یعنی در علم و تکنولوژی پیشرفت کنیم مانند هسته ای و ماهواره و فضا و ...
    • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      دوست عزیز پیشرفت و توسعه باید ر تمامی زمینه هاباشد هم علمی و هم اقتصادی اگر نه مردم که نمیتوانند بجای نان اورانیوم بخورند!
    • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      132 9
      یکی رو میشناختم طبقه پایینمون بود. بعضی وقتا هم میرفت توکار فضا! یه شب دیدمش توی حیاط هی این ور اون ور میرفت فهمیدم رفته فضا! داشت زردآلو میخورد بعد یهو مینشست هسته زرد آلو رو با پاشنه کفشش میشکست و میخورد. اونم یه جونی بود مثل همه ی جوونای دیگه اما از فضا و هسته ای اینا گیرش اومده بود!!
    • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      ما که پیشرفت ندیدیم بلکه در هر دو زمینه بوضوح پسرفت دیدیم. به امید پیشرفت ایران چند هزار ساله ما
    • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      94 11
      خواهشن ساکت. چون مردم نون شبشونو ندارن
    • ايراني A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      دوست عزيز علمي كه آب و نون واسه مردم نداشته باشه به چ درد ميخوره؟
    • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      61 11
      یادش بخیر تو دوران این اقا هر روز که اخبار رو نگاه می کردیم یک دستاورد ملی داشتیم که هزار ماشا...تو این تحریم ها این دستاوردها خودشو حسابی نشون داد.بعضی وقتها ادم به خودشم شک میکنه که اینا ما رو چی گیر اوردن!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      21 91
      من فکر میکنم خیلی از شما اصلاح طلبان باید نفت را بفروشید و تمام پولش را مصرف کنید تا گرسنه نمانید این یعنی پیشرفت شما نه؟
    • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      66 5
      واسه یک جوون که کارشناسی ارشدش رو تو یک دانشگاه سراسری رتبه بالا تموم کرده و هدفش توسعه علم بوده ولی شهرداری و ارگان هایی که باید از پایان نامش حمایت می کردن و نکردن، الان چه انگیزه ای هست که 4 سال دیگه رو تو مقطع دکترا و بدون حق اجازه کار و بدون هیچ حقوقی و صرفا با پول باباش تو این اوضاع خراب اقتصادی ادامه تحصیل بده و بقول شما باعث پیشرفت علمی مملکت بشه؟؟ وقتی هیچ حمایتی نه مادی و نه معنوی از دانشجو نمیشه تا کی میتونه به این راه ادامه بده و از جوونیش بگذره؟؟
    • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      20 85
      شماها میدونید که حدود 800 هزار بیمار از رادیو دارو که با سوخت 20 درصد تولید میشه استفاده میکنند؟ فکر میکنم شماها تو توهم هستید.
    • برو بابا A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      32 3
      تو رو خدا تو نظر نده.....ما از حقوق اولیه یک انسان برای زندگی حرف می زنیم کی گفت از پیشرفت تکنولوژی بدش میاد؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا کشورای عربی رو مثال می زنی؟؟؟؟؟ پس آمریکا و اروپا و ژاپن و غیره چی که هم رفاه دارند و هم پیشرفت علمی...آخه خودت خنده ات نمی گیره با این نظر دادنت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بدهکار IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      1 4
      بشین بابا
    • الی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      6 3
      نه هموطن عزیز، پیشرفت باید تو تمام عرصه ها باشه،اما مهمتر از همه اقتصادیه، وقتی شکم آدم گرسنه باشه اصلاً مغزش کار می کنه که به فکر پیشرفت در علم و فرهنگ و ... باشه
  • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    بابا چیکارش دارین محمود اخه..اون داشت مدیریت جهانی میکرد خوب ایرانم که 4 سال پیش نرفت جام جهانی
    • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      بي نمك!
    • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      در اوج گفتگوي تمدن ها هم ايران را در محور شرارت ديديم! بزرگ شما رو هم ديديم. فريبا
    • مجتبی A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      واقعا یه سوال برام هست ؛ چرا اینهمه ادم الان منتقد شدن ؟؟ ما از اول میگفتیم به بی راهه داریم میریم ...
    • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      در دولت روحانی هم ما ذاتا فریبکار شدیم!!!! ببین چه قدر بدبختیم.
    • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      80 53
      البته روحانی هم در سازمان ملل پیشنهادهایی شبه احمدی نژادی به جهان داد....گفت جهان بابد معتدل باشه چون من می گم....حالا معتدل چیه خدا می دونه...جهان منتظر نصیحت ما بود انگار!
  • دادشاه A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    احمدی نژاد آنچنان تجربه تلخی بود که به همه ما یادآوری کنه که جای آدمای کوچیک مقامهای والا نیست.کار بزرگ رو نباید داد دست آدمهای گوچک که یه مملکتو به نابودی میکشونه.
    • بی نام A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      61 4
      +1000
    • عالی IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      11 23
      انتقاد درست اینست که ما خودمان را جای کسی که منتقدش هستیم بگذاریم . شکی نیست که احمدی نژاد بهمراه تیمش با حداکثر توان خود برای موفقیت قدم برداشتند ولی عاری از خطا و اشتباه نبودند . کشورهای غربی دوست ما نبوده و نیستند آنها همیشه بدنبال تضعیف دنیای اسلام هستند و هر حکومت اسلامی که در مسیر درستی قرار داشته باشه مورد تهاجم قرار میدهند . شنیدن فریاد حقوق بشر از زبان کشورهایی مثل آمریکا با وجودانواع جنایتها در هروشیما-ناکازاکی-ویتنام - بوسنی - افغانستان - عراق - سوریه و ترورها و سازمانهای تروریستی و ... بنظر مضحک و خنده دار میاد . هر زمان آنها از حکومتی تعریف و تمجید کردند ویا با آن در افتادند باید با آگاهی و هوشیاری کامل سیاسی موضوع نقد و بررسی گردد . به امید اعطلای ابران زمین
  • خسته IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    من هیچگاه احمدی نژاد که سال از زندگیم رو نابود کرد نمیبخشم
    • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      حالا جان من ببخشش! خخخخخخخخخ
    • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      یک مساله ای رو من بگم: قبول دارم دولت قبل مدیریت ناکارآمدی داشت .من شما رو اصلا نمی شناسم ولی می گید که زندگیتون نابود شده ,یک چیز هایی به خاطر عرضه خود آدمه شاید تو این دولت هم چیزی برای شما فرقی نکنه
    • مجتبی A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      عرضه دیگه چیه ؟قدرت خرید مردم شده یک دهم . حقوق ها هم که افزایشی نداشته . یارانه ها حتی جواب اضافه ی پولی که روی خرید نان آمده رو هم نمیده . به خدا مردم گرفتارن ولی دارن با سیلی صورتشون رو سرخ نگه می دارن . خیلی مردم نجیبی بودیم که نریختیم تو خیابونا . نگاه کن این کشور های اروپایی رو تا یه ذره بهشون فشار میاد میریزن تو خیابونا . ولی ما باز میگیم یا علی از تو مدد .
    • حسن IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      70 7
      اره منم
    • محمد A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      13 84
      دوست عزیز. کسی که عقلش کار کنه هر کی بر سر کار باشه می تونه گلیم خودشه از آب بکشه بیرون. فقط باید شرایط را ببینی و خوب فکر کنی. خوب چشماتو باز میکردی و از اینهمه فرصتی که پیش روت بود خوب استفاده می کردی. مراقب باش دوباره هشت سال دیگه دوباره نیای بی عرضه گی خودتو گردن همین رئیس جمهور روحانی بندازی.
    • +++پارسا IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      34 4
      واقعا با طرز تفکر و استدلال آقای کریمی نگارنده این مطلب از بیخ و بن مخالفم. یعنی ایشان میگوید امثال احمدی نژآد باید 8 سال که مترادف نصف جوانی یک نفر هست بر سر کار میامد تا مردم درس هایی بگیرند. اول اینکه این 8 سال نبود. قبل از آن هم کسانی به بهانه هایی، عمر و مال و ثروت این کشور را تباه کردند. کشوری که از کره جنوبی و اسپانیا عقب نبود، الان به گرد این دو نمیرسد. آن هم با این همه ثروت. بزرگی می گفت که هدف وسیله را توجیه نمیکند، چون این هدف هست که نوع وسیله را تعیین میکنه. حالا مثل این هست که شما بگویید احمدی نژاد میخواست درسی به مردم بدهد، فرصتی برای تغییر ایجاد کند. این نشد استدلال.
    • بی نام A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      54 1
      پسرجان باید فرصت شناس باشی. اگر اختلاس می کردی زمان احمدی نژاد الان کلی پول و پله داشتی
    • هموطن IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      22 1
      به نظرمن هرکسی توزندگیش دچارانحراف میشه حالارییس جمهور باشه بدتر ولی به این فکر میکنم کجای قانون مشکل وجودداره که مجلس هم نتونست جلوی این بی قانونی ها روبگیره.فقط بلدن به وزرا تذکرکربدن که فلانی وازمعاونت بردار-امیدوارم مجلسی قوی وکارامد داشته باشیم که هیچ وقت نذارن دولتی قانون شکن برراس قدرت بیاد وهشت سال اندازه هشتادسال مملکت وبه عقب برگردونن.کاری که دشمن خارجی هیچ وقت نمیتونه ازعهدش بربیاد این آقا ومدیران نالایقش کردند و بعضی ازمدیراش که هنوز هستندمیکنند
    • محمد IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      35 0
      شما به دلالی نکردن دلار میگین بی عرضگی اگر شما در این دوره ی 8 ساله پولدارتر شدین بدونین که از با عرضگی و جنم بالای شما نیست این وضع شما وامثال شما نشئت گرفته از پول های شبه ناکیه که یک شبه از دلالی و رانت به دست اومده.
    • ناشناس IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      20 1
      ببینید مدافعان بی نام احمدی نژاد چطور خخخخخخ به سالهای تباه شده ی زندگی جوانان این مملکت می خندند و به خاطر منافع کلانی که در این سالها با سوزاندن جوانی ماها به دست آوردند به ما نیشخند می زنند.
  • بابک IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    نیمه ی پر لیوان همینیه که در این متن به درستی آمده. ولی با این منفی خور ها که هنوز حرف از فضا می زنند چه کنیم؟
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    ای بابا بس کنید دادگاه مرجع عدالته این آقا تشریف نمی بره خلافاشو با بگم بگم توجیه کنه .
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    22 92
    قیافت گویاست :|
  • مهدی مجرد A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    احمدی نژادباعث شد من درسن 31 سالگی هم مجردبمونم اونو وهمه ی کسانی که به گفته خودشون جهان رو مدیریت میکردند به خدا واگذار میکنم وهر گناهی که من مرتکب میشم اونا هم سهیم هستند
    • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      داداش من ۴۰ سالمه، درست زمانی‌ که می‌خواستم ازدواج کنم همه چیز ریخت به هم، من یقه‌ کیو بگیرم، اینم بگم بعد از خدمت سر کار رفتم تا همین الان، بیکار نبودم، اما هرچی‌ جمع می‌کنم قیمت‌ها ۲۰ برابر می‌شه
    • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      اما صد حیف و افسوس که احمدی‌نژاد در دوره‌ای بر مسند ریاست جمهوری نشست که بالاترین درآمد تاریخ ایران نصیبش شد. عین تیم فوتبالی که در بازی آخر مقدماتی جام‌جهانی می‌بازد و نه بازی‌های تدارکاتی
    • محمدعلی A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      99 18
      قطعا شما و نویسنده این مطلب با این منطق ، بهترین ها را برای کشور به ارمغان می آورید . فقط ما باید خودمان را آپدیت کنیم چون قبلنا ما به این طرز فکر می گفتیم بی منطقی .
    • حاجی IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      160 6
      من 26 سالمه، درست وقتی که تحصیلاتم اونم در سطح کارشناسی ارشد بهترین دانشگاه ایران با رتبه تک رقمی تموم شد درحالی که عضو بنیاد نخبگان هم هستم خواستم وارد بازار کار بشم الان بیش از یکساله در جستجوی کار نشستم وردل مادرم تو خونه
    • بی نام A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      101 9
      اقا فرهاد معیار ارزشی خودتان را قرار ندهید البته حامیان دکتر نیز همانند دکتر می توانند تشخیص دهند .....متاسفم برای ملت ایران
    • امید IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      در فاجعه بودن احمدی نژاد شکی نیست ولی ازدواج شما ارتباطی به اون نداره. مشکل از خودت بوده
    • رضا A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      68 7
      ای خد اکاش میشد این ملت رو به 4سال پیش برگردونی ببینیم اون موقع چیکار میکردند؟
    • سعید A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      62 4
      یقیناً بیلی روبین تو خون آقا فرهاد و هم فکراشون طغیان کرده....
    • حسین A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      ۸ سال دیگه همین انتقاد ها و چه بسا سنگینتر علیه روحانی هست.قدر زحمتها رو نمیدونیم.
    • امير تبريز اوغلي ضد لنگي و كيسه A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      والله مرد به تمام معنا بود. من خودم ارشد حقوق جزا هستم و بيكار. و كجرد. ولي به خدا مرد بود. لياقت اين مردمان امثال روحاني هستش
    • بی نام DE ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      74 13
      هنوز ایشان 8 درصد طرفدار دارند. برای چنین آدمی همین 8 درصد خطرناک است.
    • بی نام A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      70 7
      آقا خودتونو ناراحت نکنین از این فرهاد هایی که از دولت قبل چیزی بهشون ماسیده زیاده . . . بگذارین اینقدر بگن تا خسته شن . آخه بنده خداها تو اقلیتند .
    • صبا IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      27 0
      من با شما موافقم چون شما دقیقا شرایط برادر من را دارید قسم خوردن ندارد ولی جایی شرکتی و اداره ای نیست که امتحان نداده باشد ولی چون پدرم نه جانبازه نه شهیده و هیچ سهمیه نداریم باید و مهم تر از همه یک پارتی باشیم تا امام زمان ظهور کنه تا مشکل ما هم حل بشه ولی چه می شه کرد بازهم خدا رو شکر ان شالله که درسته میشه
    • حسن A1 ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      3 43
      چه ربطی داره پس اگر من هم توی گرونی تورم پنجاه و خرده ای درصد دولت هاشمی بود باید هر کاری می کردم و به گردن هاشمی مینداختم و یا در تورم دولت خاتمی! پسرجون یادت رفته دولت خاتمی چند بار زمین ها گرون شد؟؟ و همین مسکن های مهر به داد ماها رسید و اگر جوابت برای مسکن مهر این چند عکسه که اینها بی اساس است بیا مجتمع های مارو ببین که با چه قیمت کمی تحویل دادن و اگر کسی گرون گرفته شرکتش گرون داده خلایق هرچه لایق....
    • sara IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      3 34
      هنوز دیر نشده الان تو دولت تدبیر و امید رئیس جمهور عزیزتون اقدام کنید و با پایین اومدن چشم گیر قیمت ها ازدواج کنید البته اگه گاهشی رو به چشم دیدید.
    • بی نام A1 ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      10 17
      امیر اوغلی .امثال شماها کسانی هستید که از صدقه همین احمدی نژاد مدرک گرفتید وگرنه خودتون سواد نداشتید برید دانشگاه . مرد بود به خدا مرد بود (وای به مملکتی که شما وکیلش باشی)
    • سسان IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      7 0
      جناب فرهاد تیشه بدست!!! تمامی کارشناسان معتقدند دیگه احتمال اینکه دولتی از نوع احمدی نژاد تا 30 سال آینده بیاد بعیده! از نوع مدیریت تند روی محافظه کار. مردم روز به روز با سواد تر میشن و جمعیت کمتر.
    • آرش A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      0 2
      آخه مگه احمدی نژاد چه کار کرده که اینطور راجع بهش می گید.چرا نمی خواید یکم عاقلانه فکر کنید.متاسفم برای اینکه فکر به ظاهر توجه می کنید و نمی دانید چه اتفاقاتی پشت سر افتاد.
    • عرفان امیری کوه بنه A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      0 1
      چرا در دوران قبل از احمدی نژاد که 22 ساله بودی ازدواج نکردی ؟ اشکال ندارد . آن مرد که باید میرفت رفت . با این مملکت گل و بلبل به راحتی ازدواج کن . امیدوارم خوشبخت بشی جوان
    • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      2 0
      جل الخالق اين شربت اوغلي اينجا هم هست تازه احمدي نژادي هم هست جالب تر از همه اينكه حقوق جزا هم خونده اونوقت تو صفحات ورزشي اينهمه حرف مي زنه
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    21 67
    آفرین به شما.مدیریت غلیظ تر ایرانی سالهای قبل توسط احمدی نژاد که پیوند حال حاضر با دوره مغول بود ایرادات اون مدل رو نشون داد.
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    رییس جمهور اوکراین گفته تیمشینکو رییس قبلی بخاطر بستن قرارداد با روسیه 20 ملیارد دلار ضرر زده وباید همین مقدار رو بده تا از زندان ازاد بشه حالا تو کشور ما جناب نویسنده میگه باید از احمدی نژاد تشکر کرد بخاطر اینکه با ضرر 750 ملیاردی تونست مدیریت رو به ما یاد بده.به ما نشون داد که افراد رو با لیاقتشون بکار بست
    • بابک IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      74 7
      منظور چیز دیگریست دوست من. تشکر از احمدی نژاد کنایه است به این معنی که اگر او نبود، الان شاید مردم قدر روحانی رو نمیدونستند و یه جور دیگه برخورد میکردند وقتی که میاد اون اعداد و ارقام رو صادقانه میگه
    • بی نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      35 1
      منم فهمیدم نویسنده چی میگه استاد. ولی ما باید این هزینه رو میدادیم تا بفهمیم که افراد کوتوله چه بلای سرمون میارن؟ موهبت دردناک به چه قیمت؟ به قیمت جزیره ساختن امارات.به قیمت تاراج منابع پارس جنوبی توسط قطر.به قیمت فرار مغزهای جونهایمون.به قیمت فرهنگ دروغ.به قیمت رانت خوران دولتی و.......... کدوم کشوری تو دنیا وحتی تو کل تاریخ این موهبت درناک رو تجربه کرده؟ تازه اولشه.بزار خیلی از مسایل رو میشه.ومتوجه میشیم که این موهبت دردناک قیمتی غیر قابل تصوره
  • بی نام US ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    کسی بغیر از احمدی نژاد مقصر نیست پس نماینده مجلس که نماینده مردمند این همه را میدانستند ولی جلوشو نمی گرفتند یعنی یک نفر هر چه قدر می تونه باید اشتباه کنه وتاوانشو مردم بدند عجب کشوری داریم
    • بی نام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      7 52
      البته کسایی هم که کشور را به اشوب کشیدند مقصر نیستند!
  • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    چرا گیر دادی به دولت آقای خاتمی ، اگر دولت آقای روحانی مثل دولت آقای خاتمی تو اقتصاد کار کنه برام من کافیه
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    اقا اگه موهبت الهی اینه من از خدا میخوام موهبت نصیبمون نکنه!این بابا یک سال دیگه سرکاربود هممون باید تو صف می ایستادیم که یه نون به ازای هردوروز بگیریم واحتمالا خرجشم از فروش کلیه وقرنیه چشم به برادران پولدار در بیاریم!
    • بی نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      31 4
      خودت تو اینترنت جستجو کن که چند نفر از رادیو دارو استفاده میکنن.
    • بی نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      21 1
      گفته نشد ایرانی نیازمند به رادیو دارو نداریم .حرف اینه کدوم رادیو داروی ایرانی وجود داره که به کار این تعداد بیمار بیاد نه اینکه بیمار نداریم.
    • بی نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      16 0
      800هزار بیمار از رادیو داروی ایرانی استفاده کنن که میشه واردشم کرد درقبال افسردگی وروانی شدن هفتاد میلیون نفر این مدیریته دیگه ....
    • سعید IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      14 0
      ما که داشتیم تمرین دو میدانی میکردیم چون اگه بقول تو یه جندماهی اضافه می موند بابد دنبال کامیونهای یونیسف برای گرفتن غذا میدویدم.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    مخلص کلام: قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید
  • یا مولا علی A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    ضمن تشکر از آقای جنتی عزیز که احمدی نژاد را سر سفره مان گذاشت و با حمایت بی دریق و شاهنامه نویسی جناب شریعتمداری عزیز و کیهان ناب که هنوز هم ادامه دارد ......
  • امین FI ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    همه اینها درست و این را باید اضافه نمود که احمدی نژاد نتیجه قهر مردم با صندوق رای بود این درس بزرگی است برای ما و مجلس هم همین طور است نباید بگزاریم در انتخابات مجلس افراد کوته فکز وارد شوند
    • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      طبق اعلامدولت خودتون در سال 84 احمدی نژاد 18 میلیون رای آورد
    • سینا A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      9 1
      به نظرم اول باید قانون انتخاباتیمونو اصلاح کنیم,مثل کشور سوئیس.اینطوری افراد کوته فکر هر چه قدر هم که بیان رای بدن ,بازم به خواستشون نمیتونن برسن
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    56 9
    نظر وبلاگ نويس محترم به دلم نشست! راست مي‌گويد احمدي نژاد تلغيظي و عصاره اي از ديدگاه‌هاي مديريتي كشور در پيش از دوران زمامداري خودش بوده و در واقع مثل يك كاريكاتور واقعي!! خطاهاي مديريت كشور را جلو چشم يك يك ايرانيان آورد! مگر نوجواناني كه در دوره او طعم لذت بخش مديريت پاسخ نگو رو چشيده اند!!
  • رضا IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    100 8
    جناب كريمي عزيز، در تاييد تحليل رسا و منطقي جنابعالي، اتفاقا همين ديشب با دوستي عزيز همين بحث را داشتيم كه با آمدن احمدي نژاد خيلي از لايه هاي زيرين كپك زده و فاسد جامعه ما كه سالها در حافظه مان بايگاني و فراموش شده بود بر روي سطح آمد و بوي مشمئز كننده آن، همگي و حتي طرفداران وي را منقلب و منزجر كرد.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    23 10
    جوجه ها را آخر پائیز می شمارند
  • شیفته مردم تحصیلکرده غربی IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    26 16
    چند میلیون رای آورد ..معلوم میشود که مردم هنوز به رشد کافی نرسیده اند که چنین افرادی میتوانند به بالاترین مناسب کشور برسند
  • مهدی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    42 8
    " مدیریت ایرانی را تا آستانه ی مرگ برد " . " خودمان را به نشنیدن و خواب بزنیم " . هشت سال کارمون همین بود که اینارو ببینیم و دم نزنیم . ممنون که حرف مارو انقدر ساده ولی کامل گفتین.
  • بشير IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    23 76
    حالا كه وضع و اوضاع كشور رو نسبت به سال 84 مقايه نسبي ميكنم ميگم احمدي نژادم آرزوست
    • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      71 12
      .الان هر بدبختی هست نتیجه مدیریت خرافاتی دولت نهم و دهمه .
  • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    23 51
    همه کاسه کوزه ها را سر احمدی نژاد نشکنید.در ضمن مت مصاحبه روحانی را ندیدم.پس نگویید همه دیدند!
  • حامد IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    21 60
    6 سال اولش خوب بود اون دو سال آخر هیچکس باهاش همکاری نمکیرد.خدایی بدون غرض میگم خودشم خیلی بچه بازی درآورد همه چیو خراب کرد.
    • بی نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      4 9
      دقیقا
    • محمد A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      2 3
      احمدی نژاد همیشه خوب بودهمیشه انسانهای خوب مخالفین زیادی دارند که خیلی شعورشان کارنمی کنه وهمه میدانندکه اگه مقاومت احمدی نژادنبود آمریکا 3درصدهم قبول نکرد لعنت برکسانی که نمک خوردندونمکدان راشکستند
  • سالار IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    78 15
    البته مردم بعد از 4 سال سعی کردند جلوی ضرر بیشتر را بگیرند اما ...!
    • بی نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      32 2
      دوست عزیز بی نام این فرمایش توهین آمیز شما یعنی اینکه مردم (بویژه روستاییان) آنقدر کم هوشند که بعد از چهارسال هم نفهمیدند چه بلایی سر مملکت و پول نفتشان می آید. در پاسخ ، شما را ارجاع می دهم به آمار آرای آقای روحانی و خاتمی در روستاها و ضمنا آمار نسبت جمعیتی روستاها به شهرها.
    • مهدی IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      2 2
      همون روستایی های بدبخت بی سواد نا اگاه مارو به این روز انداختن
  • احمدی نژاد IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    38 29
    اینقدر منفی بدین تا منفی دونتون دربیاد
  • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    73 16
    من قبول میکنم که اشتباه کردم بهش رای دادم. منو ببخشید
    • بی نام A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      1 0
      من هم همینطور
    • مهري IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      0 0
      همينقدر که شرافت و وجدان داري و از مردم عذر خواهي مي کني کافيه خيلي ها هستن وجود ندارن بگن اشتباه کردن خيلي مردي سالم باشي
  • حسین A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    31 7
    آقا من خودم به روحانی رای داده بودم...اما خواهشا دیگه آش رو شور نکنید؛ به اندازه ی کافی از گذشته درس گرفتیم که برای حرکت رو به جلو کافی باشه اما دیگه تو گذشته گیر نکنید که باعث نوندونیه خیلی ها میشه
  • پرسپولیس IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    78 16
    احمدی یعنی فقر و گرسنگی
  • حمید IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    30 7
    اول از همه صداقت در حرف و شفافیت در عمل میخوایم. همین جو روانی مثبت و آرامش بازار یه نعمته برای مردم عادی. نوسان قیمتها بیشتر از هر چیز فشار روانی به مردم تحمیل کرد. طرفدار کسی هستم که برای شعور مخاطب احترام قائله و باعث آرامش فکری و مالی مردم بشه. روحانی مچکریم
  • بی نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    21 8
    آفرین بر نقد شما
  • دکترقلابی EU ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    هرکس محمود احمدی نژاد رو دوست داره مثبت بده فقط میخوام بدانند که خودشونو مچل کردن.
  • منوچهر IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    37 5
    وای از دست این ملت که یک روز میگن زنده باد مصدق و روز بعد میگن مرگ بر مصدق . این اشخاص که به تنهایی مسبب نیستن ، بابا مسبب اصلی فهم و شعور ماست که بایستی بازنگری اساسی شودو چشمانمان را در انتخاب باز کنیم.
  • آقا خوبه IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    25 5
    یادمون بمونه خوبه
  • روحانی A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    مرد مثل احمدی نژاد مادر نزاد
    • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      38 8
      انشاالله دیگه مثل احمدی مادرنزاد
    • حاجی IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      29 6
      همون بهتر نزاد والا معلوم نبود چی به سر این ملت می اومد
    • بی نام A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      3 8
      جوجه رو اخر پاییز می شمارند جناب اقای نظریه پرداز ببینیم و تعریف کنیم . همین بحث هسته ای مسکن مهر هدفمندی یارانه ها درسته که ناقص مانده پالایشگاههای بنزین که ساخته شده پروژه های چندین ساله ای که معطل مانده بود و... بعضی وقتا خیلی بی انصافی می کنیم خواهشا درست قضاوت کنیم به نظر من در تاریخ انقلاب اسلامی به اندازه این دوره در ورزش ما مدال نگرفته ایم باور ندارین برگردین به سالهای قبل و... متاسفانه در دوره احمدی نژاد مشکل اقتصادی جهانی بود نه اینکه مختص ایران باشه موفق باشید
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    31 3
    اقتصادي كه هميشه انحصاري بوده واختلاصهايش مصلحتي چشم پوشي شده و به نام خصوصي سازي به كام شبهه دولتي شده.... هيچ وقت اين اقتصاد درست نمي شود
  • حشمتی IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    20 5
    چرا احمدی نژاد محاکمه نی شود؟ نکند این هم به مصلحت نیست
  • بی نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    10 10
    نه روحانی نه احمدی نژاد فقط ظریف ظریف ظریف ظریف ...................
  • بی نام A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    11 4
    اخه مرفه بی درد ،نور چشمی،ملت چه عرضه ای باید می داشتند تا بتونند کاری بکنند.تو سوادتو ببر بالا تا بفهمی تورم یعنی چی و چه اثذاتی میتونه داشته باشه.8 سال از این حرفها زدید بس نبود
  • بی نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    25 7
    احمدی نژاد تلخترین تجربه ای بود که ایران بعد از انقلاب داشت !امیدوارم خیلی ها یادشون نره ضمنا از مسئولین مجلس هم بشدت انتقاد دارم چون هر کس در مجلس شور جناح خودش رو میزد و جلوی کارهای منفی احمدی نژاد را نگرفت فقط حرف زدن و بس!
  • ناهید A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    10 7
    دراین برهه حساس امیدوار باشیم که انشاالله روجانی اشتباهات اجمدی نژاد رو تکرار نخواهد کردبا خوشبینی تمام
  • بی نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    18 5
    احمدی نژادآدمی بود که جنبه پستی را کهتصاحب کرد نداشت و مردم ایران هیچگاه فراموش نخواهند کرد بد نیست بذارنش تو موزه تا عبرت آیندگان شود!
  • ناهید FI ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    13 4
    یعنی اون 163 نفری که کامنت آقای محسن رو لایک کردن، موافقن که خاک بر سر ایشون؟!
  • جواد IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    8 16
    کدوم درآمد؟نفت که تحریم بود و به واسطه دلالها فروخته میشد پس از کدوم درآمد حرف میزنید؟تخریبها روی شما هم اثر گذاشته.دولت احمدی نژاد کم سرمایه گذاری کرد؟چقدر جوونها خانه دار شدن،از قاچاق بنزین و مصرف دیوانه وار توسط مردم جلوگیری شد،برکت خداوند نان مثل آدم مصرف شد و... اگه شجاعت احمدی نژاد نبود الان روحانی هم جرأت هدفمندی نداشت .طرح سی ان جی کردن خودرو ها از آشوب بواسطه کاهش واردات بنزین و آتش زدن پمپ بنزین ها جلوگیری کرد.کمی هم انصاف داشته باشید
  • باربد EU ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    14 4
    دولت احمدی نژاد دولت اصولگرا بود
  • mohammareza A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    7 5
    بگیم (مصیبتی دردناک) با کلاس تره...........چون حالا حالاها داستان داریم!!!!!!!!
  • فامیل دور IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    22 4
    خداوند ایشان را به عنوان زلزله 8 ریشتری که قرار است در تهران بیاد نازل کرد
  • بی نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    10 5
    چه ریش قشنگی داره!!! اینم موهبتیه
  • هادی A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    22 6
    من هیچوقت به احمدی نژاد رای ندادم! تنها چیزی که الان میتنونم بهش افتخار کنم! راستی چند نفر میتونند همیچین ادعایی بکنند؟ خود کرده را تدبیر نیست...
  • مجید IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    13 5
    احسنت احسنت احسنت مرسی خبر آنلاین که با ایت تیتر ها کمی از درد هامون تسکین تسکین میابد. باید برای اقشار ضعیف یا متوسط ( همون رای خاکستری ها ) شفاف سازی کنید تا دوباره این طیف سیاسی یا طیف هایی از این دست با اغواگری و دروغ پردازی مردم گول نزنند یا حق
  • بی نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    12 23
    اینقدر توهین نکنید روحانی هم یه روز میره
  • بنده خدا A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    8 4
    انسان با توهم کا به جایی نخواهد برد
  • بی نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    20 2
    یکی به من بگه با 700 تومن حقوق چطوری 200 میلیون تومن یه اپارتمان بخرم؟!
  • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    9 6
    نویسنده این مقاله به تاریخ مراجعه میکنه و نتیجه گیری میکنه که این دولت متحول شده و روش نوینی رو پیش گرفته... در حالی که این اطلاعات فقط به خاطر این در اختیار ما گذاشته شد که مردم بتونن توافق ژنو و به اصطلاح این اقایون پیروزی رو قبول کنن و همراه با اقایون جام زهر بنوشن.... شک نکنین که سیاست کلان مملکت داری یکسانه
  • اميد از اسلام اباد غرب IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    16 5
    درود خدا برنگارنده كه حرف دل مردم را زد ولي تنها خواهش را از رياست محترم قوه قضائيه را داريم كه در پرونداش قضاوت علي واربكنند.وحرفي از مصنوئيت قضائي نكنند. تا مردم بدانند.چه كسي خواست با امام زمان ارتباط برقرار كند
  • جوانی که با مسکن مهر صاحب خانه شد A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    10 28
    "مردم بدانید که مسکن مهری که برایش صف کشیدید، کلاه گشادی بودی که سر همه‌مان رفت." این را قبول ندارم من با 15 میلیون تومان صاحب خانه ای شدک که همین الآن 70 میلیون تومن مشتری داره خانه ای که هر چقدر هم درآمد داشته باشم نميتوانم با پس انداز بخرم ولی بقيه نقدهای نويسنده مطلب را قبول دارم
    • ناشناس IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      7 0
      بله شما صاحب خونه شدین ولی پول ساخت مسکن مهر از جیب ملت رفت،یعنی واسه خونه دار شدن یه عده،همه ی مردم پول دادن،خونتون مبارک ولی این اصلن انصاف نیست،لطفا تا نوک دماعتونو نبینید همه رو ببینید،درج کن لطفا
    • دیوید A1 ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      7 1
      بله درسته ولی از جیب امثال من صاحبخونه شدی.مثل اینکه خوب به حرف روحانی گوش نکردی.
  • رضا RU ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    24 5
    بخد ا عکس ا حمدی رو میبنم برا جونیام قصه میخورم اصلا کفری میشم
  • بی نام A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    16 6
    من یک سوال دارم خواهش میکنم یکی جواب بده این 800میلیارد دلاری که تو این 8سال در امد ایران بوده الان کجا میباشد و چگونه از ایران خارج شده و چه کشورهایی این پول را دریافت کرده اند فکر کنم تنها درامدی که قابل حساب رسی باشد درامد نفت میباشد؟
  • م ح A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    16 5
    هشت سال دفاع مقدس دوم چه دیر گذشت ................
  • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    11 10
    فقط از دولت تدبیر و امید روحانی حرف بزنیم دوره ی او گذشته
  • بی نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    16 5
    آقا از برادر چاوز چه خبر؟
  • بی نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    11 4
    خداییش قیافت خیلی خشنه. عکس مهربونتری بذار
  • بی نام A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    9 30
    کلا تو مملکت هر رئیس جمهوری اول میگه:قبلی ها مملکت رو خراب کردن آخرم میگه:نذاشتن من وضعیت رو درست کنم روحانی هم از این قضیه مستثنی نیست
  • بی نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    9 44
    احمدی نژاد .....جرم اش آن بود که اسرار هویدا میکرد
    • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      7 0
      مخصوصا ليست مفسدان اقتصادي رو!
  • بی نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    24 4
    ما رو که بدبخت کرد، دیدار ما به قیامت، خدا جای حق نشسته
  • ناشناس IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    13 4
    خدایا ما با کیا شدیم هفتاد میلیون نفر آخه؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    10 30
    انصافا من که تو دولت احمدی نژاد به همه چی رسیدم.هم کار پیدا کردم و هم ارتقا.هم ازدواج کردم و هم بچه دار.هم خونه مسکن مهر هم گرفتم.خداییش هر چند با افکارش و نحوه مدیریتش مشکل داشتم ولی آدم نباید پا روی انصاف بذاره.
    • حسین A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      1 9
      بخدا قسم من هم همینطور کاملا با نظر شما موافقم
  • بی نام A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    13 3
    باور کنم یکی دلش داره به حال مردم میسوزه؟؟ بخدا تصورش هم سخته ..
  • بی نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    9 27
    حیف احمدی نژاد که رییس جمهور ما بود...خیلیاتون 4 یا 8سال دیگه همین مطالبو راجع به روحانی میگید...تاریخ اثبات کرده...متاسفم که نمیدونیم برای چی داریم تو این دنیا زندگی میکنیم.... از مدیریت سایت هم بابت این پست ناجوانمردانه!!تشکر
    • بی نام A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      11 2
      روحاني هم هرجا اشتباه كنه ميگيم(برخلاف ِ اون 8سال حالا بيشتر حق ِ "گفتن" داريم و اين خيلي خوبه چون هرجا خواست اشتباه كنه بهش ميگيم حتي ميتونيم سرش داد بزنيم و كسي ما رو از دانشگاه اخراج نميكنه)
  • ام اس IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    20 5
    چطور میشه چشم را روی واقعیتها بست و طرفدار سینه چاک احمدی نژاد شد؟ (افلا ینظرون)
  • بی نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    15 2
    بدبختی مملکت ما اینه که یکی که رفت تازه جرات میکنیم یه چیزی در موردش بگیم کی زمان احمدی نژاد به جز آخراش شماها اینجور چیزا رو مینوشتین. آقای دکتر روحانی گفته در مورد عملکرد دولتم انتقاد سازنده کنین حالا رو دریابین آقا جان.
  • roksana IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    15 5
    سلام آقا پراید چنده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    3 7
    یکی به این سوال من جواب بده چرا تا زمانی که احمدی نژاد بود حرف از قطع شدن یارانه ها یا کسری در پرداخت یارانه نبود حتی حرف از این بود که یارانه 250 هزار تومان بشه ولی همین که دولت بعدی اومد از کسری در پرداخت یارانه ها و این که باید قطع بشه صحبت میکنند
  • تورج A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    9 2
    ننه پیری دارم که بهش هروقت میگم چرا به احمدی نژاد رای دادی میگه بخاطر یارانه......خوب در سطح مملکت چقدر اینجوری داریم که به ایشون رای دادن.....بنظر شما خوب ننه من یا ننه شما یا دیگری علم اقتصاد حالیش که بفهمه چه زیانی کردیم بابت این یارانه؟؟؟؟؟ حالا بیا اینارو حالیشون کن در خوزستا ن در سری دوم انتخابات در بعضی خونهای عشایری بخاطره رای آوردن آقای احمدی نژاد سیب زمینی رایگان میدادن. ولی الان خدارو شکر کم کم میفهمیم به کی باید رای بدیم و امیدوارم هرگز دیگه این جور رای دادن هارو نبینیم
  • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    4 4
    من خواهش میکنم 4 سال دیگه ملت بلاهایی رو که احمدی نژاد طی 8 سال مسببش بود یادشون باشه و درست فقط درست انتخاب کنن
  • بی نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    5 5
    ببین احمدی چی بوده که این همه نظر دادن
  • علی A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    6 0
    درد آگاهی دردیست که آگاهان از نا آگاهی دیگران میکشند .
  • بی نام A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    8 0
    دوستان بزرگوار تا زمانى كه با داشتن يك قانون بسيار مترقى و پيشرفته تمامى مسىولين و كسانى كه در پست و مقامى قرار ميگيرنددر صورت تخلف و عدم اجراى صحيح به دور از حزب بازى تحت شديدترين مجازاتها قرار نگيرند و به جاى ترفيع و مشاور شدن دوران مجازات خود را طى نكنند اش همان اش و كاسه همان
  • بی نام IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    5 16
    خیلی دارین تند میرین، احمدی نژاد از خیلی‌ها مرد تر و با صفت تر بود،
  • ناشناس KW ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    11 3
    احمدی نژاد باعث شد که قیمت ها چند برابر شود. چند سال است که ما سخت در فشار و بدبختی زندگی کرده ایم. ما مریض داشتیم. هزار درد بی درمان. احمدی نژاد فقط به فکر غنی سازی 20 درصدی بود و غنی سازی اولویت اول را داشت و ما مردم شدیم اولویت دوم و همین باعث شد که همه به روحانی ، رای بدهیم. حالا من پشت روحامی هستم برای همیشه ..
  • زنده باد احمدی نژاد A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    4 9
    هنور دیر نشده ،جوجه را اخر پاییز میشمارند،امروز میگویید مملکت را بد تحویل دادند ،سال دیگه چه جوری توجیه میکنید
  • چ . الف IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    7 0
    آفرین عالی بود مرسی از این مطلبی که نوشتید .... امیدوارم این صداقت گذرا نباشد و فراموش همین مدیران کنونی نیز نشود...
  • محمد IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    4 20
    همه چیز قابل فروش است از جمله وطن ظاهرا بعضی از نظر دهندگان از اینکه برای زن گرفتن یا یه لقمه نان میهن بفروش برود خیلی هم بدشان نمیاد نویسنده مقاله هم ازش بپرسید چقدر جبهه دارد یا لااقل سربازی رفته یا یه زندگی منطقی دارد یا تعادل روانی دارد بعد بیاید اظهار نظر کند
    • سید US ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      9 0
      برادربزرگوارجناب محمدآقاظاهرآبحمدالله حضرتعالی مشکل نان وشغل ومسکن وازدواج ندارید ازاین بابت خداراشکر اما نیازبه لقمه نانی دین وایمان واعتقادرامیبرد چراکه لامعاش له لامعادله عزیزبرادرچنددرصدمردم زیرخط فقرندچنددرصد محتاج سرپناه اولیه اندچنددرصدمنتظر اشتغالندچنددرصدجوانان بالای سی ساله داریم ازدختروپسر که به دلائل فوق موفق به ازدواج نشده اند ؛ودرصدعمده این مشکلات ازدوره هشت ساله آقای احمدی نژاد به ارث رسیدوبایداذعان واعتراف کرد که صدشکرکه آن رفت وصدشکرکه این آمدلذاباید نهایت تشکروسپاس ازحضرت رب جلت عظمته داشت وهم چنین به حکم لم یشکرالمخلوق لم یشکرالخالق ازجناب دکترروحانی وتیم وزراعلی الخصوص آقای ظریف وتیم مذاکره کننده داشت که مملکت راازورطه نابودی نجات داد
  • بی نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    5 16
    سلام نبایداز اقدامات خوب دولت نهم و دهمااز جمله ایستادگی و مقاومت در برنامه هسته ای فراموش کرد
  • hosseinh A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    11 5
    زمانی که رییس جمهور بود چرا کسی چیزی نمیگفت؟ الان که رفته همه زبون در آوردن؟ چرا محاکمه نمیشه؟
  • بی نام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    5 15
    خیلی دارین تند میرین، احمدی نژاد از خیلی‌ها مرد تر و با صفت تر بود،
  • دوست اقافرهاد A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    6 3
    این اقافرهاد نظر سومی را گذاشته چه حالی می کنه بااین منفی ها 1900 تا خداییش محشره .دیگه روت میشه رفیق نطق کنی .بابا روتا عشقه
  • ارش EU ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    8 6
    8ﺳﺎﻝ ﺍﺯﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺳﺎﻟﻬﺎﻱ ﻋﻤﺮﻣﻮﻥ ﺍﻥ ﻣﺮﺩ ﺑﻬﺪﺭ ﺩﺍﺩ.ﺧﺪﺍ ﺭﺍﺷﻜﺮ ﻛﻪ ﺭﻓﺖ و ﺟﺎﻧﺸﻴﻨﺶ ﻫﻢ ﺭﺩ ﺻﻠﺎﺣﻴﺖ ﺷﺪ.ﺑﻪ ﺍﻣﻴﺪ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻧﻪ ﺍﻭ ﻭﻧﻪ ﺍﻣﺜﺎﻝ ﺍﻭ ﺩﺭﺍﻳﻦ ﻛﺸﻮﺭﺑﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﻧﺮﺳﻨﺪ.ﻓﻌﻠﺎ ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺍﻗﺎﻱ ﺭﻭﺣﺎﻧﻲ ﺭﺍﺿﻲ ﻫﺴﺘﻴم
  • بی نام IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    5 0
    این خدارا شکر هایی که در مقاله امده به قیمت جانمان تمام شد . افسوس تا امدیم به خودمان تکانی بدهیم و از چاله ی درس و دانشگاه در بیاییم دیدیم بی کاری و گرانی و پول بالا کشیدن های بعضی ها مانند برج بی پایه روی سرمان خراب شد و در همان چاله دفنمان کرد
  • هنرمند IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    1 6
    کریمی عزیز هنوز کلیه مدیران وزارتخانه ها،استانداریها معاونین ، و خیلی از استانداریها با گذشت بیش از 100روز تغییری حاصل نشده است . پس به این نتیجه که رئیس جمهور به تنایی یک کابینه را حرکت نمی دهد زمانی مدیران مورد وثوق دولت بعدی قرارمیگیرند معنا و مفهومش این است که دولت قبلی خوب بوده است . زم انی حرف شما و بقیه مصداق پیدا می نماید که کلیه مدیران تغییر نموده و مدیر جدید سکاندار باشد و منتظر گزارش 100روزه اتی میتوانیم باشیم . بعنوان نمونه هنوز در وزارت کشور مدیرا ن دولت احمدی نزاد حرف اول را میزنند نکند شما با بیان اینگونه مطالب دکانی برای خود باز نموده اید
  • بی نام A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    1 5
    تا بادمجان دور قاب چین‌هایی مثل شما هست اوضاع از این بدتر خواهد شد. بجای اینکه بمیرد از درد راست راست نشسته می‌گوید اوضاع بد است والا شرم و حیا هم خوب چیزی است.
  • کارگر A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    1 9
    من نميگم کي مسلمان کي نامسلمان!اما حضرت علي که حضرت علي بود را هم تخريب کردند تاحدي که وقتي گفته شد علي درمحراب به شهادت رسيد عوام گفتند مگر علي نماز هم ميخواند؟!!!!
  • سید A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    5 1
    این تحلیل بی ربط ترین تحلیل ممکن است که تا به حال خواندیم وشنیدیم مثلآبگوئیم بایدازشمرویزید وابن زیادتشکرکنیم که هزاروچندصدسال مارابه یادامام حسین می اندازندویاتشکرکنیم ازخاندان منحوس پهلوی که باعث به وجودآمدن رژیم جمهوری اسلامی شد خیرآقاجان جوهره احمدی نژادبرآماروارقام دروغ وخودبزرگ بینی واعتقادنداشتن قوانین مدون مجلس وخردجمعی بوده وجوهره آقای روحانی برصداقت وشفافیت وتدبیر وامیداست امادرایکه گذشته چراغ راه آینده است وبایدازنیک وبد گذشته پندگرفت درست است
    • بی نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      0 0
      اولیش شاید درست باشه اما حرف دومت شایدم درست نباشه
  • پژمانیان A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    2 6
    انصاف نصف ایمان است احمدی نژاد یعنی افشای نادرستی پسران هاشمی و ناطق نوری . یعنی خانه های مهر در تمام شهرها یعنی اماده کردن تمام زیرساخت ها برای افتتاح یعنی دوندگی و سادگی یعنی ترس بر دل دشمنان و مایوس کننده دشمنان داخلی و خارجی . این وشته های برای ترس از روی کارآمدن ایشان است اما خدا را چه دیدی اگر کسی را بخواهد بلند کند نمی توان جلو گرفت و اگر بخواهد کسی را بزیر بکشد هم نمی توان جلو دارش شد. اما آیا دولت های قبلی بدهی برای دولت های بعدی نگذاشتند و همه حساب صاف بودند. هرچه می ن.یسید با انصاف باشید فردا باید در قیامت جواب گو باشیم. یا علی
    • ar IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      0 1
      کاملا موافقم
  • سهیل A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    6 0
    ببخشید اونهایی که دو دوره به این اقا رای دادند همه از خودمون بودند از فضا نیومده بودند من بچه جنوب شهر تهرانم حدود نود درصد از اطرافیانم به احمدی نژاد رای دادند خودمونیم که نمی تونیم خوب رو از بد تشخیص بدیم ببخشید ولی اکثریت مردم ما واقعا صلاحیت رای دادن ندارند... و این می شه وضع ما که بعد از هشت سال تازه به اشتباهمون پی می بریم البته اونم اگه پی ببریم.
  • فرزند ایرانم... IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    0 3
    حالا یه کاری کرد احمدی نژاد یا احیانا دولتهای قبل! شما خون خودتو کثیف نکن به عمل براید به حرف نیست... امیدوارد شما موفق باشید جناب آقای روحانی والا هیچ ایرانی بد کشورشو نمیخواد اینایی هم که تو اینجا نظر دادن یا فحش دادن یا خوب گفتن، همشون با تمام عقاید با تمام سلایق با تمام گرایشاتی که دارن تهه دلشون یه چیز رو میخوان اونم آبادی و آبادانی ایران رو من و میلیونها آدم مثل همیشه که پشت دولتها بودیم پشت دولت شما هم خواهیم بود: ما جوانان ایران جان خویش را آرش وار پرتاب میکنیم تا ایران ایران بماند و ایرانی ایرانی... امیدوارم بعد چند سال که شما رئیس جمهوریتون تموم شد بگن حیف که رفت مثل برخی برای بعضی! نگن خوب شد رفت...!
  • علی A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    1 12
    درود بر این سایت به اصطلاح بی طرف متعلق به دولت راستگویان و اهل قلیان و دود و ...
  • م.ب IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    4 0
    تنها راه نجات میهن عزیزمون اینه که اکثریت مردم به رشد سیاسی وفرهنگ والای انسانی برسن تا بتونن افراد شا یسته را برا ی اداره کشور انتخاب کنند. به امید آن روز
  • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    6 4
    من صنعت گری بودم که 22 کارگر داشتم آقای احمدی نژاد با طرح وام به بنگاههای زود باز ده کلی از ثروت این مملکت را به جیب یک مشت افراد بی کاره ریخت و صنعتگران این مملکت را به خاک سیاه نشاند و آنهایی که وام گرفتند در کارهای غیر تولید سرمایه گذاری کردنند و پول کلان به جیب زدنند و از ظرفی صنعتگران در حصرت گرفتن وام کار و کسب خود را از دست دادند خدا جای حق نشسته است و ایشان باید جواب بدهند.
  • راحیل IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    6 0
    در مملکتی که سایه ی آدم های کوچک بزرگ شد، آن مملکت در حال غروب است!
  • اکبر A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    1 18
    داداش احمدی نژاد کاری بود .
  • پورحسینی IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    1 18
    اگه چشمتان را خوب باز کنید میبینیدکه دولت قبلی ده برابر دولتهای خاتمی و هاشمی کار کرد و ایران را ابرقدرت منطقه کرد و اقتصاد نبز تا اواخر سال90 خوب بود ولی متاسفانه اخرهای دولت دهم همان فتنه گران 88 ضربه اخر را با نقشه های قبلی اقتصاد ایران را هدف قرار دادند ضمنا بنده طبق قوانین سایت به کسی توهین نکردم لطفا منتشرکنید
  • بی نام A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    11 1
    من کاری به بقیه ندارم. 8 سال پیش 19 سالم بود. هیچی هم از سیاست حالیم نبود. رفتم به آقای احمدی نژاد رای دادم و بعد تابستون سال بعدش برقای خونمون هر روز 4 ساعت قطع میشد. تابستون گذشت. زمستون شد، گفتن برف بی سایقه بوده، یه هفته گاز نداشتیم. بهار اومد. رفتم یه خودکار بخرم قیمتش یهو شده بود 400 تومن! دوباره زمستون شد.اومدن روشنایی خیابونمونو قطع کردن به بهانه ی صرفه جویی در مصرف انرژی. یه سال بعدش یه مانتوی کوتاه ساده ی مشکی پوشیدم، تو خیابون گرفتنم با ماشین نیروی انتظامی بردنم پاسگاهی که تو عمرم پام بهش باز نشده بود. بعدشم یارانه ها رو هدف مند کردن. رای مو عوض کردم تو تلویزیون ایشون لقب خار و خاشاکو بهم دادن! الان هم با مدرک ارشد خونه نشینم. نه کاری دارم، نه خواستگار درست حسابی! بازم بگم؟ بگم؟؟
    • محمد IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      1 0
      کدوم دولت جرات داشت بنزین روسهمیه بندی کنه وگازوئیل که داشت روزها وشب ها ازمملکت می بردند کدوم دولت ماشین هاروگازسوزکردکدم دولت تیم فوتبالش رفت جام جهانی وبقیه تیم های ورزشی که نتایج روهمه می دادند آقاجان حالا که این بنده خداخدایش خوب کارکرده رفته پشت سرش صفحه نزاریم باتشکرازمردم ایران
  • سیما A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    2 2
    فقط احمدی نژاد*خوارج هم مثل تپل بالایی صحبت می کردند
  • بی نام IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    2 0
    ماباید درحال حاضر به کمک هم کشوررابسازیم و مسئولیت تاریخی خودمان رااداکنیم دیگران رفته اند و حالاییا هم میرند
  • ارش A1 ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    2 11
    واقعا بي أنصاف يه كه راجع به احمدي مزاد بد بكيم اكه قبلا اين اندازه كه او كار كرده كار كرده بود ند كشور أباد شده بوده
  • ایرانی ضد نظرفرهاد A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    6 0
    سلام اقا فرهاد.سومین نظر ده که میگی یه تار موی ..... یه سوال دارم میخوام با صداقت فکر کنی امار بگیری بعد جواب بدی/تو هشت سال گذشته چند نفر از دور و بریات که میشناسیشون به مواد مخدر شیشه و...معتاد شدند/چند نفر بعلت فقر وبیکاری طلاق گرفتند/ارزش ایرانیانی که مخ علمی دنیا هستند چقدر تو سطح بین المللی اومده پایین و....
  • علی IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    3 13
    بخدا برید خجالت بکشید کاری که در دولت احمدی نژاد شد در طول عمر همه ی دولت های قبل نشد
    • سپهر IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      4 1
      باهات موافقم کاری که احمدی کرد هیچ دولت قبلی نکرد . شما به کنایه بخون
  • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    2 1
    ان شاالله منتقد،ناصح ،باشیم .اما نه بعد از مردن سهراب
  • برادرشما IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    2 1
    کاش منتقد باشیم ما نه بعد از مردن سهراب
  • علي تبريزي A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    3 3
    42 درصد از پايه پولي كشور را به مسكن مهر دادن يعني سرمايه گذاري طولاني مدت براي مردم و به دست خود مردم . من كارمند دولت هستم 800 هزار تومان حقوق ميگيرم 400 هزار تومان آن را اجاره ميدهم دوست دارم دولت 50 ميليون تومان وام مسكن بدهد و ماهانه 400 هزارتومان از حقوقم كسر كند ولي در پايان 20 سال اين خونه برايم بماند . چند تا از همسايه هايم در مسكن مهر ثبت نام كرده بودند كه با 15 ميليون تومان صاحب خانه 75 متري شده اند. اما حيف شد كه من ثبت نام نكردم حالا اميدم به اين دولت روحاني است كه چه طرحي را براي صاحب خانه شدن امثال من كه حقوق زيادي نداريم خواهند داشت .
  • فرهاد A1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    1 4
    سلام و سپاس : واقعاً تاسف میخورم از اینکه همیشه کسانی که خود را روشنفکر و مبادی آداب می دانند ولی نه فهم و شعور سیاسی دارند و نه تحمل یک کامنت مخالف را . درود بر دکتر مردمی نژاد که واژه مردم را به نحو احسن در قاموس فرهنک ایرانی زنده نمود . امیر کبیر بلامنازع ایرانی
  • شيرين A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    1 2
    علي جون فقط ميتونم بگم يه نوار مغزي بگير از خودت
  • من یک احمدی نژادیم IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    1 5
    درود بر یگانه مرد شجاع ایران احمدی نژاد 4 سال دیگه منتظرتیم
  • بی نام IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    2 0
    فرهاد جون حالا این دکتر مردمی نژاد که گفتی قرار هست اون 16 میلیارد مردم رو بهشون برگردونه یا اونم رو باید مثل 3000 میلیارد های دیگه بیخیال بشیم !!!!!!
  • محمد علی A1 ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    1 3
    اگه مخواهید به ارزشی بودن احمدی نژاد وبا جنب بودن او پی ببرید ببینید دشمن در باره او چه قضاوت میکند مردان خدایی همیشه از طرف شیاطین مورد هجمه قرار می گیرند.
  • اایرانی A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    1 1
    همیشه هردولتی میاد همه میگن فرشته نجاته وقتی رفت میگن فرشته عذاب بودمطمئن باشید آخر کارآقای روحانی که بشه همینهائی که سرودست واسش میشکنن صف اول منتقدین هستند من به دولت قبلی رای دادم ازش رضایت کامل ندارم ولی از غرور واقتدارملی که داشت راضیم حداقل نرفت قطعنامه علیه ایران را باعنوان توافقنامه به خوردمادهد، خدایش طرفداران جناب روحانی تفاهمنامه را خوندید؟همش تعهد ایران است وبس وتکلیف این همه بدبختی تحریم وخون شهیدان چی شد؟یادتون نره اگرالان آمریکا از ایران حساب میبره بخاطر مقاومتهای دولت قبلی بود دریک کلام به فرموده حضرت امام وقتی دشمن ازما راضیه یعنی کارمون اشتباه بوده وبس خدا صاحب اصلی این حکومت را برساند
  • داود A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    2 1
    باسلام خدمت همه دوستان و نظردهندگان همگی منصف باشید نه احمدی نژاد به این بدی که شما می گید و روحانی هم تازه اول کاره خداکمک می کنه همه چیز درست میشه مثبت فکرکنید
  • حامی آرامش IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    1 7
    آدم های قدر نشناس ، کینه ای وسطحی نگر تا ابد می سوزند .
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    1 1
    مدیریت احمدی‌نژادی کاری کرد که همه مدیران دولت‌های پیش از او بفهمند باید جور دیگری با مردم بود و صداقت را بیش از قبل و حتما به مدیریت الصاق کرد
  • سینا GB ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 0
    واقعا چرا شما ها دست از این دشمن دشمن ، مرگ بر .... بر نمی دارید که تاوانش یک سری مردم بیچاره باید بدن سودش اون بالایی ها!!چرا فکر می کنین همه شیطانن ما فرشته!واقعا دلم واسه خودم می سوزه
  • یاور A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 2
    ببینید کسایی که از احمدی نژاد دفاع میکنن حتماً منافعی از ایشون دارن. چون آقای احمدی نژاد به خیلی ها خیر رسوند وگرنه یه بچه 10 ساله هم میدونه احمدی نژاد با این مملکت چیکار کرد.
  • سعید IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 2
    عزیزان من نکته مهم اینجاست امثال کسایی که از احمدی نزاد طرفداری میکنند هر چند کم ولی وجود خواهند داشت ... خیلی از بی لیاقتا هم تو دوره احمدی به جایی رسیدند نمونش یکی از دوستای خودم بود که زمانی که ایشون رییس جمهور بود شهردار یه منطقه تهران شد اونم با لیسانس ریاضی که ده ترم طول کشید و معدل 12 ولی ..........ولش کن چی بگم
  • محمد A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 4
    احمدی نژاد و خدا فرستاد ؟؟؟؟؟ یعنی خدا ؟ استغفراله
  • سیدهادی IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    1 0
    کلیه عزیزان و دوستان بنفشی که خرداد سال 92 به جناب آقای روحانی رای دادند و به خیابانها ریختند و شادی کردند و رقصیدند و روحانی موچکریم و ... خب هم اکنون دولت منتخبتون نیازمند یاری سبز و بنفش شماست شما 18 میلیون نفرید کمک شایانی به دولت کلید می کنید. از دریافت یـــــــــــــــــــارانه انـــــــــــــصــــــــــــــــــراف بدید ما که بهش رای ندادیم بستگی به خودمون داره...
  • علی A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    0 0
    باید مقصرای اصلی رو پیدا کرد
  • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    3 0
    خدا پدر غربی ها را بیامرزد که با بلوکه کردن پول ایران نگذاشتند احمدی نژاد آنها را به باد بده