دو متهم به قتل یک ایرانی در شهر بریستول انگلیس به زندان محکوم شدند

ایرنا نوشت:


قاضی دادگاه کیفری شهر بریستول واقع در جنوب انگلیس روز پنجشنبه متهم اصلی در پرونده قتل یک ایرانی در این شهر را به حبس ابد محکوم کرد.
لی جیمز که ماه گذشته و در جریان محاکمه، به قتل بیژن ابراهیمی اعتراف کرده بود، امروز به حبس ابد با حداقل 18 سال زندان، محکوم شد.
متهم دیگری به نام استفن نورلی نیز به جرم همدستی در این قتل فجیع به چهار سال زندان محکوم شد.
این دو نفر متهم بودند که بیژن ابراهیمی، یک مرد ایرانی الاصل 44 ساله را در تابستان امسال در شهر بریستول به قتل رسانده اند.
در جریان برگزاری دادگاه، لی جیمز به قتل آقای ابراهیمی و استفن نورلی به همدستی در قتل اعتراف کرده بودند.
قاضی سایمون روز پنجشنبه و هنگام صدور رای خود، قتل بیژن ابراهیمی را عمیقا تکان دهنده خواند و خطاب به متهمان گفت: ادعاهای مطرح شده علیه آقای ابراهیمی بی اساس بوده و عمل شما قتلی بی رحمانه و ناعادلانه بوده است.
مطبوعات محلی، طی ماههای اخیر ابعاد وحشتناکی را از این قتل منتشر کرده اند که بر اساس آن بیژن ابراهیمی در ماه ژوییه (تیرماه) امسال توسط گروهی از اوباش که لی جیمز و استفن نورلی سردسته آنان بوده اند، بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و سپس بدن بی جان وی به آتش کشیده شده است.
به نوشته نشریه محلی بریستول پست، برخی از اهالی محله بریسلینگتون در شهر بریستول قبل از به قتل رسیدن آقای ابراهیمی شایع کرده بودند که او فساد اخلاقی دارد و به دنبال سوءاستفاده از کودکان است.
آنان مدعی شده بودند که آقای ابراهیمی از کودکان عکس می گیرد و به همین دلیل به دنبال سوءاستفاده از آنان است. به دنبال این شایعات پلیس بریستول در ماه ژوییه آقای ابراهیمی را بازداشت و مورد بازجویی قرار داد. پلیس پس از بازجویی نسبت به بی گناهی وی اذعان کرد و بلافاصله وی را آزاد نمود.
در واقع بیژن ابراهیمی از کودکانی که اقدام به تخریب گلدان های وی می کردند، عکس می گرفته تا قانون شکنی آنان را بطور مستند به پلیس گزارش کند.
به رغم اینکه پلیس پس از بازجویی، بیژن ابراهیمی را بی گناه اعلام کرده بود ولی با توجه به شایعات گسترده ای که علیه وی پخش شده بود، اقدامی برای حفاظت از جان وی انجام نداد و این مرد بی گناه دو روز بعد توسط یک گروه 20 نفره از اوباش مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به قتل رسید.
اکنون در پایان محاکمه دو تن از متهمان به قتل بیژن ابراهیمی، پلیس بریستول نیز به کوتاهی خود در حفاظت از جان وی اعتراف کرده و حتی فرمانده پلیس بریستول گفته است که ما باید به شکل بهتری با این مرد رفتار می کردیم.
پلیس همچنین تاکید کرده است که ابراهیمی هیچ تصویر نامناسبی از کودکان نگرفته بود و احساسات شدیدی که علیه وی برانگیخته شده بود، همگی مبتنی بر شایعات و اطلاعات غلط بوده است.
همچنین کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات از پلیس در حال بررسی این پرونده و نحوه رفتار پلیس بریستول با بیژن ابراهیمی است. تاکنون سه مامور پلیس معلق شده و دو نفر دیگر نیز توبیخ انضباطی شده اند.
خانواده آقای ابراهیمی در بیانیه ای بیژن را قربانی سنگدلی غیرقابل تصور و مبتنی بر نفرت توصیف کرده و از اینکه پلیس و دیگر سازمان های اجتماعی در بریستول در کمک به وی کوتاهی کرده، ابراز تاسف نموده اند.
این جنایت بازتاب زیادی در رسانه های محلی داشته و اکثر مردم و مسئولان شهر بریستول از قتل فجیع بیژن ابراهیمی ابراز تاسف و شگفتی کرده اند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضاآنلاین IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    32 13
    چندوقت پیش اززبان یکی ازهموطنان که چندسالی بوددرخارج کشورزندگی میکردشنیدم :اگه توبتونی توولایت خودتت باشی وشهریارباشی راحت تری تاتوکاناداباشی وغریب
  • بی نام A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    27 26
    این هم برای آنهایی که برای رفتن به انی کشور سر از پا نمی شناسند، فکر نکیند انجا بهشت برین است، اوباشهای آنجا وحشی ترین انسانهایی هستند که علیه خارجیان به هرکاری دست می زنند.
  • بی نام A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    16 7
    قابل توجه بعضیا
  • کوروش GB ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    24 20
    من به عنوان کسی که از چند سال پیش تا بحال در انگلستان زندگی میکنم می گویم اینجا هر روزش برای ما درس اخلاق هست. از خانه که بیرون میایی تا وقتی برگردی چیزی جز ادب و مهربانی و احترام به حقوق دیگران و خودت نمیبینی. بعضی وقتها رفتار عالی اینها را با رفتار مردم در تهران مقایسه میکنم گریه ام میگیره... البته همه جا ارازل و اوباش داره.
    • مارال A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      1 8
      والا چیزایی که ما دیدیم وشنیدیم خلاف چیزایی هست که شما میگی اونجا به گلستونی چیزایی که شما میگی نیست
  • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    14 4
    منو یاد جنایات سوریه میندازه
  • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    10 7
    این هم افتخاری دیگر برای شهروندان و کشور سراسر حقوق بشر و نگران صلح پایدار جهانی "انگلیس"! قاب کنید بزنید بغل بقیه افتخاراتتان استعمارگران روباه صفت!
  • بی نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    3 6
    خیلی خیلی زحمت کشیدید. بی خود نیست که کشورهای دیگر وقتی می خواهند اراذل و اوباش و جانیان خود را مجازات کنند، فریاد حقوق بشر شما گوش فلک را کر می کند! نمونه اش را این جا داریم می بینیم.