روز گذشته معصومه ابتکار و برخی از مدیرانش با یک خودرو استیشن ون به جام جم رفتند تا با عزت‌الله ضرغامی و گروهی از معاونینش در مورد شیوه‌های همکاری بهتر برای ظرفیت‌سازی در حوزه محیط زیست گفتگو کنند؛ گفتگویی که حدود سه ساعت به طول انجامید و نتایج امیدبخشی را نوید داد ...

    در دوازدهمین روز از آذر 1392 معصومه ابتکار به همراه گروهی از معاونان و مدیران ارشدش راهی ساختمان شیشه‌ای جام جم شدند تا با عزت‌الله ضرغامی و همکارانش به گفتگویی بی‌واسطه پرداخته و بتوانند راهکاری اجرایی برای افزودن بر غنای محتوای محیط زیستی برنامه‌های رادیو/تلویزیونی جام جم بیابند. در این نشست سه ساعته که نگارنده هم حضور داشت، ضمن طرح سه پرسش زیر، راهکارهایی برای افزایش کیفیت در محتوای محیط زیستی برنامه‌های رسانه ارایه کردم.
    1- چرا به رغم آنکه آقای ضرغامی سال 1392 را، سال محیط زیست در رسانه ملی نامیدند، چند برنامه پرمخاطب و محیط زیستی سیما، از جمله طلوع و اردیبهشت تعطیل شد؟
    2- چرا آقای عادل فردوسی پور در برنامه 90 اجازه دارد تا به اصغر فرهادی برای موفقیتش در اسکار تبریک بگوید، اما مدیرانش اجازه نمی‌دهند تا ایده حضور یوز ایرانی در جام جهانی را مطرح کند؟ و چرا اگر اجازه طرح این موضوع را نمی‌دهند، این اجازه را دارد که به ملاقات سپ بلاتر و خانم ابتکار ایراد گرفته و به طور ضمنی به انتقاد از پیشنهاد حضور یوزپلنگ‌های ما در جام جهانی 2014 برزیل بپردازد؟!
    3- چرا موضوعات و برنامه‌های محیط زیستی صدا و سیما از پیش اعلام نمی‌شود تا مخاطب خویش را بیابد؟

ابتکار و همکارانش با ون به جام جم آمدند ...

    در پاسخ، آقای ضرغامی قول دادند تا به هر سه موضوع رسیدگی کنند و البته معاون ایشان - آقای دارابی- گفتند که به زودی پخش دوباره برنامه طلوع از شبکه 4 سیما آغاز خواهد شد. همچنین ایشان، دستور دادند تا در پرمخاطب‌ترین ساعات پخش برنامه‌ها، زیرنویس‌هایی با مضامین محیط زیستی از سیما منتشر گردد. به طور کلی، جو جلسه بسیار مثبت می‌نمود و به نظر می‌رسد به زودی شاهد تغییراتی محسوس در محتوای برنامه‌های محیط زیستی صدا و سیما باشیم.

    پیوست:
    گزارش این نشست را می‌توانید به روایت معصومه ابتکار در صفحه‌ی فیسبوکش بخوانید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    23 3
    فـیـس بوک رفــع فـیـلـتـر شـد مگــه؟؟؟ ما فیس بوک نمیریم آخه جـیـزه برامون! ....اما ممنون از مطلبتون موفق باشید
  • َشين نون A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    16 0
    هر سه پرسش عالي است . به اميد واقعن ملي شدن رسانه ي ملي ! و به اميد راهي شدن يوز به جام جهاني
  • حسن A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    30 0
    امام خمینی ره فرمایش نمودند صدا وسیما باید دانشگاه باشد.نگفتندکه فقط حوزه علمیه باشد.به این خاطر متاسفانه بیشتر مردم به ماهواره چسبیدند.!!!
  • متینی‏ زاده A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    13 0
    درود درویش جان. به نکات درستی اشاره کردی. امید که حضور تو و سایر دلسوزان این مرز و بوم بتواند کیفیت زیست‏بوم ما را ارتقا دهد.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    7 4
    ضرغامی کند زده به صاوسیما کسی تمایل نداره بشینه پای شبکه های ایرانی
  • ناهید IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    4 0
    سلام جناب استاد و خسته نباشید.تشکر از جنابعالی و خانم دکتر ابتکار برای رسیدگی به موضوع صداو سیما و پخش برنامه های محیط زیستی اقای مهندس همانطور که میدونید الان چند برنامه ای که تلوزیون راجع به محیط زیست داره یا شبکه هایی هست که مردم شاید اصلا تو طول روز سراغش نرن یا زمان پخش اون برنامه رو بد موقع میزارن در قسمت رادیویی هم که قربونش برم کلا تعطیل، فقط یک موردو که من میدونم رادیو فرهنگ که صبح اول وقت که بیشتریا خوابن با یک کارشناس محیط زیست ارتباط تلفنی دارن که برا موضوعات محیط زیست صحبت میکنن اونم 5 دقیقه نه بیشتر. امیدوارم با اینکار رونق بیشتری پیدا کنه.