۴ نفر
۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
برترین‌های قرن بیستم معرفی شدند

درنظرسنجی که 125 نویسنده آمریکایی و انگیسی در آن شرکت داشته اند، لئو تولستوی به عنوان بهترین نویسنده تمام تاریخ و «آناکارنینا» به عنوان بهترین رمان قرن 19 و لولیتا بهترین رمان قرن 20 انتخاب شد.

به گزارش خبرآنلاین، اغلب آثار منتخب این لیست در کشورمان ترجمه و منتشر شده است. علاقمندان می توانند از طریق سایت www.toptenbooks.net به ده انتخاب برتر این نویسندگان دسترسی داشته باشند.


کتاب های برتر قرن بیستم
لولیتا/ ولادیمیر ناباکوف
گتسبی بزرگ/ اسکات فیتزجرارد
در جستجوی زمان از دست رفته/مارسل پروست
اولیس/جیمز جویس
دوبلینی ها/جیمز جویس
صد سال تنهایی/گابریل گارسیا مارکز
فانوس دریایی/ ویرجینیا ولف
تمام داستانهای فلانری او کانر
آتش خاموش/ ولادیمیر ناباکوف

بر اساس این گزارش، تنها نویسنده​ای که به خاطر مجموعه​ای از داستان​هایش در این لیست قرار گرفته، فلانری او کانر است که به تازگی مجموعه داستان​های کوتاه او در ایران ترجمه و روانه بازار نشر شده است. مجموعه‌ داستان‌های فلانری اوکانر، شامل مجموعه‌ای از 25 داستان‌ کوتاه این نویسنده صاحب سبک آمریکاست که به تازگی از سوی نشر آموت منتشر شده است. این مجموعه داستان از این جهت که پس از 25 سال بار دیگر این نویسنده را با مخاطبان ایرانی داستان کوتاه آشنا کرد و از این جهت که بنا بر گفته مترجمش، آذر عالی‌پور آخرین ترجمه داستانی از وی خواهد بود، اثری قابل توجه است.

داستان‌های این مجموعه در حقیقت طنز بی‌رحمانه و تلخی دارد که بیش‌تر به فرهنگ سکولار و تجاری دهه‌ی ۵۰ - ۶۰ آمریکا می‌پردازد. نویسنده در ۱۹۲۵ در ساوانای جورجیا به دنیا آمد و در ۳۹ سالگی به مرض لوپوس درگذشت. در این عمر کوتاه توانست دو رمان و حدود ۳۱ داستان کوتاه بنویسد. در ۱۹۷۲ یعنی هشت سال پس از مرگش، «مجموعه‌ی داستان‌های کوتاه»ش جایزه‌ی کتاب ملی را دریافت کرد؛ جایزه‌ای که معمولاً به نویسنده‌ای در قید حیات اعطا می‌شود، اما داورها اثر اوکانر را چنان ارزشمند دانستند که به طور استثنایی این جایزه را به خاطر موفقیت‌های ادبی او در طول حیاتش به این مجموعه اعطا کردند اوکانر بینش عمیقی درباره‌ی خشونت و فضای غیرانسانی دارد و در آثارش وسوسه و فراموشی دنیای مدرن را آورده است. زندگی اوکانر نیز به مانند آثارش عجیب بود. ذهنیت و طرز فکر و عادات او در نامه‌ها و مقالاتی که پس از مرگش جمع‌آوری شده‌اند، نمایانگر ویژگی‌های اوست. صدها رساله‌ی دکتری و تجزیه و تحلیل‌های منتقدانه و نیز کتاب‌های فراوانی در تحلیل سطر به سطر نوشته‌های او و تعمق در موضوعاتی نظیر شفقت، توبه، شیطان، عشق، تعالی و نیروی ویرانگر نوشته شده است. اوکانر بینش عمیقی درباره‌ی خشونت و فضای غیرانسانی دارد و در آثارش وسوسه و فراموشی دنیای مدرن را آورده است.

اوکانر از آثار نویسندگان جنوبی، کارهای فاکنر و کالدول و نیز ادورا ولتی، کارولین گوردون و کاترین اَن پورتر را به خوبی خوانده بود و بیش‌ترین تأثیر را فاکنر و پورتر بر او گذاشته بودند. او نویسنده‌ای دقیق و منضبط بود و در طول حیات ادبی کوتاهش خود را مجبور می‌کرد از صبح تا ظهر بدون وقفه بنویسد، شاید به این دلیل که از پیشرفت بیماری خود و مجال اندکی که برایش مانده بود، باخبر بود...
تقریبا خط فکری اوکانر، در تمام داستان‌هایش یکی است و معمولا شخصیت‌هایی خلق می‌کند که درگیر تضادهای درونی با خود و مذهب، وجدان و اعتقادات فرهنگی هستند. داستان‌های اوکانر فضایی تلخ دارند و معمولا آدمهای قصه‌هایش عاقبت‌بخیر نمی‌شوند.

شماره تلفن‌های 66496923، 88490392، 09360355401جهت خرید این کتاب در اختیار علاقمندان است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    13 17
    بيشتر اين كتاب ها رو خوندم اما نظر شخصي من اينه كه: جاي خالي سلوچ محمود دولت آبادي و كليدر از همه اينها سر تر هستند.
    • حامد A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      5 10
      شما احتمالا 200 سالته و به چندین زبانم مسلطی... اولیس که هزار صفحه ست و در جستجوی زمان از دست رفته هم 8 جلد و کلیدر 10 جلده ، تازه چند تا از این کتابا اصلا ترجمه فارسی نشدن!!!!
    • بی نام EU ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      1 9
      احتمالا شما خوندن خيلي برات سخته چون من كليدر رو دوم دبيرستان خوندم و در جستجوي زمان از دست رفته رو سال سوم دانشگاه. چيز عجيبيه برات؟
    • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      11 1
      کل کل نکنین.زشته بزرگ شدین دیگه!کسی که کتابخون باشه از این کارا نمیکنه.
  • قدرت A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    8 0
    ممنون ازخبرانلاین
  • بی نام A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    14 1
    بابا گوریو (بالزاک).مادام کاملیا(دوما ی پسر).سرخ و سیاه(استاندال).مادام بواری(فلوبر) وداع با اسلحه(همینگوی)و... رمانهایی هستند که جایشان در این لیست واقعا خالیست .
    • پیمان IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      4 0
      اکثر این کتابها (بجز وداع با اسلحه)متعلق به قرن نوزدهم هستندو انتخاب مربوط به کتابهای قرن بیستم بوده.
    • بی نام A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      3 0
      بلندیهای بادگیر (امیلی برونته ). لبه تیغ (سامرست موام ) هم اون سه نقطه بالا بودن که تازه به یادم اومدن .
  • بی نام IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    7 0
    برادران کارامازوف..خوشه های خشم .جنایات ومکافات
  • بی نام IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    6 1
    در جستجوی زمان از دست رفته رو نخوندم چون خیلی طولانیه و از حوصله من خارج.ولی بقیه رو خوندم.اولیس جیمز جویس شاهکاره واقعأ.
  • بهروز A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    5 1
    دوستان من خیلی از کتاب هایی که نام برده شد را خوندم ولی کمتر کتابی مانند رمان سه جلدی ( شرق بهشت )اثر (جان اشتین بک) من را دیوانه خودش کرد. پیشنهاد می کنم با ترجمه دکتر بهرام مقدادی را پیدا کنید و بخونید. البته من چاپ دهه شصت را پیدا کردم و بعید بدونم جدیدا با متن کامل منتشر شده باشه.