معاون مالی و اداری شهرداری تهران ماجرای تهاتر شهرداری و بابک زنجانی در پروژه صدر و پروژه ایران زمین را رد کرد. این درحالی است که شورای شهر چنین چیزی را مطرح کرده بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ یک ماه پیش در شورای شهر تهران و در هنگام قرائت گزارشی از ماجرای نشست زمین در خیابان ایران زمین در محل گودبرداری ساختمانی چند منظوره مربوط به یکی از شرکت های هولدینگ سورینت متعلق به بابک زنجانی، (اینجا و اینجا را بخوانید) دو تن از اعضای شورای شهر بحث تهاتر او و شهرداری در پروژه صدر را مطرح کردند.

دراین جلسه مسعود سلطانی فر گفت: باید با تخلفات در سطوح مختلف رسیدگی و برخورد صورت گیرد. نکته مهمی که به آن توجه نشده،‌ این است که این پروژه بر اساس تفاهم 3- 2 جانبه بین شهرداری، مالک و شرکت سرمایه گذاری در قبال تامین تجهیزات پروژه صدر به صورت تهاتری واگذار شده که موضوع این تهاتر باید جداگانه بررسی شود.

محسن سرخو نیز گفت: یکی از سرمایه گذاران پروژه صدر در پروژه ایران زمین مالک است که کمیسیون ماده 5 برای بررسی درخواست توسعه پروژه این شخص، سه بار در یک سال مصوبه صادر می کند و بدون در نظر گرفتن منافع مردم، خواسته های این فرد را تصویب می کند و موجب تخریب خانه های مردم و انسداد خیابان می شود.

اما امروز معاون قالیباف چنین چیزی را رد کرد. محمد حسین پورزرندی در یک نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص آخرین قیمت تمام شده پروژه صدر، خیابان نیایش و خیابان 17 شهریور گفت: باید در این خصوص صورت وضعیت‌ها بررسی شود و رقم نهایی اعلام شود که در آینده نزدیک رقم‌های این پروژه‌ها به اطلاع شهروندان خواهد رسید ضمن اینکه باید به این نکته توجه شود درآمدهای غیر نفت در شهرداری کاملاً شفاف است.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران گفت: متأسفانه برخی از اظهارنظرها باعث ناراحتی ما می‌شود چرا که بدون دلیل و مدرک، برخی از افراد اظهار نظرهایی می‌کنند. هیچ ارتباط تهاتری بین پروژه صدر و ایران زمین وجود ندارد، مدارک و اسناد این پروژه‌ها کاملاً شفاف و روشن است و ما می‌توانیم آن را ارائه کنیم.

به گزارش فارس او با اشاره به فعالیت بابک زنجانی در پروژه ایران زمین، گفت: ایشان نیز براساس ضوابط و مقررات تقاضای پروانه کرده بودند و در ادامه با پرداخت 36 درصد وجه نقد و همچنین پرداخت چند فقره چک در نهایت پروانه خود را دریافت کردند. چک‌های بابک زنجانی نیز براساس زمان‌بندی‌های تعیین شده و به فاصله‌های 3 ماه و 6 ماه بوده است و هیچ مشکلی نیز در این زمینه دیده نشده است.

به گفته معاون شهردار تهران، بابک زنجانی برای پیمانکار پروژه پل صدر از بانک مالزی کمک کرده بود: در نهایت ال‌سی‌هایی را باز کرد و ماشین آلاتی را برای این پروژه آورد که قرار شد در قبال آن ملک از پیمانکار پروژه صدر دریافت کند که مبلغ آن بالغ بر 40 میلیون دلار بود. قطعاً تهاتری بین پروژه صدر و ایران زمین نبوده است و ما چکی به آقای زنجانی نداده‌ایم و شاید ممکن است وی از پیمانکار چکی گرفته باشد که این موضوع نیز به ما ارتباطی ندارد.

البته نکته اینجاست که هولدینگ سورینت در زمان این حادثه در بیانیه ای اعلام کرد که شهردار تهران چندبار به پروژه مرکز خرید در خیابان ایران زمین سرزده است و در جریان روند پیشرفت آن است. (اینجا را بخوانید)

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    11 0
    از سازمان بازرسی کل کشور تقاضای ورود به قضیه و پیگیری عاجزانه دارم
  • بی نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    19 0
    این بابک زنجانی رو خودتون ساختین با دارایی میلیاردیش که مشخصه مال بیت الماله پس خودتونم برشدارین تا نظر مردم درباره ی همتون عوض نشده.
  • بی نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    10 0
    تجربه نظرات انسان را میسازد و تجربه ما تهرانیها میگوید کاسه ای زیر نیم کاسه برادر
  • بی نام A1 ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    45 0
    تو این مملکت کسی جزء با رانت و....نمی تونه این قدر سرمایه جکمع کنه ...
  • بی نام IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    9 0
    امیدوارم شورای شهر پیگیری جدی کند تا مشخص شود چه کسی راست می گوید. اگر تخلفی در هر سطح صورت گرفته باشد باید شدیدا با آن برخورد شود. اینها پول مردم است. پول تو جیبی شما که نیست!
  • احسان IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    10 0
    جدیداً هر چی خبر می خونیم پای بابک زنجانی در میونه!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    10 0
    بابک زنجانی باید محاکمه بشود و پولهای بیت المال را به ایران برگرداند.....
  • ايراني IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    12 0
    چرا بعضي ها آنقدر در كسب و كار موفقند؟!!!!!!!!!!!!!!!1
    • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      7 0
      دلالی عزیزم
  • کیومرث A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    13 2
    جناب پور زرندی برو خدارو شکر کننید چون تحقیق وتفحصی از شهرداری انجام نمی شود پس هر چه ادعا کنید درست است.!!!
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    3 0
    سلام دولتی هایی که با ایشون قرار داد بستند و به بابک زنچانی پرو بال دادند هم باید مورد بازخواست و محاکمه شوند.