مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز چهارشنبه 20 آذر 1392

پلیس اندونزی اعلام کرد یک کشتی چوبی حامل پناهجویان به مقصد استرالیا در آب‌های این کشور غرق شده است. تعدادی از مسافران این کشتی ایرانی بودند. پلیس اندونزی ۲۹ نفر را نجات داده است.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، پلیس اندونزی سه‌شنبه (19 آذر / 10 دسامبر) اعلام کرد یک کشتی چوبی حامل شماری پناهجو روز گذشته در نزدیکی جزیره جاوه غرق شده است. جاوه یکی از جزایر اندونزی است که پایتخت اندونزی، جاکارتا در آن واقع شده است.
شمار دقیق پناهجویان اعلام نشده است. مسافران این کشتی چند ایرانی، چند شهروند مسلمان برمه و یک شهروند بنگلاش بوده‌اند که تصمیم داشتند خود را به خاک استرالیا برسانند.
به‌ گزارش پلیس اندونزی در پی غرق شدن این کشتی سه تن از مسافران جان باختند. هویت این افراد اعلام نشده است. پلیس اندونزی موفق به نجات 29 نفر شده است.

 

کشته شدن یک نفر در تصادف با قطار در ساری
براثر تصادف قطار در مسیر ریل آهن ساری قائمشهر یک جوان جان باخت.
ساعت 3:30 دقیقه امروز چهارشنبه در مسیر ریل آهن ساری به قائمشهر تصادف قطار با یک مامور پلیس، منجر به مرگ این فرد شد.
یوسف گران‌پاشا، مدیرعامل شرکت راه آهن شمال به فارس گفت: در مسیر ریل آهن قائمشهر به ساری در یک محله‌ای به نام جوکی محله که در نزدیکی ریل آهن است، یک خودروی کانکس‌دار پلیس مستقر است.
وی با بیان اینکه این خودرو در کنار ریل آهن مستقر بود، تصریح کرد: در زمان حادثه فرد متوفی ظاهرا در حال صحبت با تلفن همراه یا بی‌سیم بوده که بدون توجه وارد مسیر حرکت قطار شد.
با ورود قطار به مسیر حرکت و تصادف فرد با پله دیزل قطار، وی مجروح شد.
فرد متوفی که قدیری نام داشت در بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت. 

 

دستگیری عاملان 2 فقره تیراندازی در سطح ماهشهر
سرپرست فرمانداری ماهشهر از دستگیری عاملان دو فقره تیراندازی در سطح این شهرستان خبر داد.
سیدجعفر طباطبایی با اشاره به دو فقره تیراندازی در انتهای خیابان شریفی و شهرک طالقانی این شهرستان به فارس گفت: به دنبال تیراندازی‌های صورت گرفته که موجب رعب و وحشت همشهریان شده بود با تلاش ماموران نیروی‌انتظامی متهمان و مجرمان شناسایی و دستگیر شدند.
وی با تأکید بر وجود آرامش و امنیت در سطح شهرستان تصریح کرد: تمام همت و تلاش ما بر این است که با عوامل به وجود آورنده ناامنی در شهرستان جدی برخورد شود.

 

پسر شیشه‌ای پدرش را کشت
رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری قاتلی که بر اثر مصرف شیشه پدرش را به قتل رساند، خبر داد.
به گزارش فارس، صابر عباس‌زاده به خبرنگاران گفت: برابر گزارش پلیس آگاهی شهرستان مرند، در پی وقوع یک فقره نزاع و درگیری خانوادگی در یکی از روستاهای این شهرستان که منجر به مصدوم شدن شخصی از ناحیه سر توسط پسرش شد مصدوم به بیمارستان منتقل شد.
متهم دستگیر و به اتهام ضرب و جرح با قرار صادره روانه زندان شد و متعاقب آن معلوم شد مصدوم به علت شکستگی جمجمه و ضربه مغزی فوت کرده که به دستور مقام قضایی متهم از زندان تحویل و در بازجویی اولیه که در زمان درگیری و حتی در آگاهی منکر قضیه درگیری با پدرش بوده با بررسی ادله و جمع‌آوری مدارک از جمله کشف آثار خون در لباس وی، نامبرده به نحوه درگیری و زدن ضربه با چوب دستی به سر پدرش اقرار کرد.
متهم در اعترافات خود در خصوص علت قتل بیان کرد که در حال مصرف موادمخدر از نوع شیشه در منزل بوده که پدرش رسیده و پس از دیدن صحنه استعمال با هم درگیر و با ضربه چوب دستی مقتول را نقش بر زمین کرده و چون کسی در منزل نبود بدون اینکه کسی متوجه شود از منزل خارج و سه ساعت بعد مراجعت و منکر قضیه شده بود.

 

بلورسازی در آتش
آتش سوزی کارگاه بلورسازی در بزرگراه بعثت با تلاش آتش نشانان مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی آتش سوزی ناگهانی کارگاه بلورسازی و تماس نگهبان مضطرب و نگران با سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران آتش نشانان ایستگاه 13 را ساعت 21:23 دقیقه سه شنبه شب به بزرگراه بعثت، زیر پل بعثت اعزام کرد.
محمود حیدری، فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه در این باره گفت: در زمان رسیدن آتش نشانان به محل حادثه شعله های آتش اطراف کوره ذوب شیشه را در یک کارگاه بلورسازی به وسعت 1500 متر مربع فرا گرفته بود و حرارت و گرمای زیاد ناشی از نشت مواد مذاب از کوره سبب افزایش سرعت سرایت و گسترش آتش شده بود.
آتش نشانان در مدت زمان کوتاهی کمتر از دو دقیقه به محل حادثه رسیدند و با استفاده از تجهیزات کامل انفرادی، دستگاههای تنفسی و یک رشته لوله آبدهی توانستند آتش را قبل از گسترش و رسیدن به انبارهای مجاور این کارگاه مهار و خاموش کنند.
فرمانده آتش نشانان همچنین نشت مواد مذاب از کوره را به دلیل بارگیری بیش از ظرفیت کوره علت رخداد این حادثه بیان کرد.

 

آتش در ساختمانی در حال ساخت
آتش سوزی ضایعات ساختمان در حال ساخت در خیابان ابوذر با تلاش ناجیان 125 مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، سه شنبه شب در پی اطلاع رسانی شهروندان به سامانه 125 مبنی بر آتش سوزی در ساختمان در حال ساخت، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 65 و 70 را ساعت 21:47 دقیقه به محل حادثه در خیابان ابوذر، خیابان رضایی اعزام کرد.
داود سرلک، فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه در این باره گفت: محل حادثه، طبقه دوم یک واحد از ساختمان مسکونی چهار طبقه در حال ساخت به مساحت تقریبی 55 متر مربع بود که ضایعات انباشته شده در آن دچار آتش سوزی شده و دود زیادی به راه انداخته بود.
آتش نشانان بلافاصله با استفاده از سیستم آبرسان و دستگاه های تنفسی در کوتاهترین زمان ممکن آتش سوزی را خاموش کرده و پس از ارائه تذکرات ایمنی لازم به کارگران به ماموریت خود پایان دادند.

 

عملیات 125 برای مهار آتش در آشپزخانه
آتش سوزی هود آشپزخانه در خیابان رازی با حضور به موقع آتش نشانان مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، با تماس مالک یک واحد مسکونی با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 16:10 دقیقه دیروز سه شنبه آتش نشانان ایستگاه 9 را به میدان شهر ری، خیابان رازی، خیابان مسلم ابن عقیل کوچه ملکی اعزام کرد.
شهرام طاهری، فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه در این باره گفت: در هنگام رسیدن به محل حادثه شعله های آتش، کابینت های آشپزخانه یک واحد مسکونی به مساحت 70 متر مربع را در طبقه سوم یک ساختمان چهار طبقه فرا گرفته و دود زیادی حاصل از سوختن کابینت های چوبی در تمام فضای خانه پر شده بود.
آتش نشانان پس از قطع برق و گاز با استفاده از دستگاههای تنفسی و یک رشته لوله آبدهی آتش را قبل از سرایت به دیگر نقاط خانه مهار و خاموش کردند و پس از تخلیه دود با استفاده از دستگاه تهویه مخصوص آتش نشانی و اطمینان از عدم وجود خطر به عملیات خود پایان دادند.
طاهری همچنین علت رخداد این حادثه را اتصالی در سیم کشی برق و درنتیجه آتش سوزی اعلام کرد و به شهروندان توصیه کرد پس از کار با وسایل برقی از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنند.

 

حریق در محوطه بزرگ‌ترین بیمارستان قلب شمال کشور
محوطه بزرگ‌ترین بیمارستان قلب شمال کشور در ساری دچار حریق شد که با حضور نیروهای امدادی و آتش‌نشانی مهار شد.
محمود محمودی، معاون سازمان آتش نشانی شهرستان ساری درباره جزییات این حادثه به فارس گفت: پس از دریافت خبر آتش‌سوزی بیمارستان فاطمه زهرا ساری اکیپ‌های مستقر در چهار ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.
چهار خودروی آتش‌نشانی در چهار ایستگاه اطراف بیمارستان مستقر بودند که بلافاصله در محل حضور یافتند که حریق در مدت کوتاهی کنترل و خاموش شد.
در این حادثه به هیچ یک از پرسنل بیمارستان و بیماران آسیب وارد نشد.
محمودی علت آتش‌سوزی را مشکلاتی که در سیم‌پیچی محوطه بیمارستان وجود داشت اعلام کرد و گفت: جزئیات بیشتر حادثه در دست بررسی است.

 

خارج کردن کلاف مو از معده دختر نوجوان
تیم جراحی بیمارستان تامین اجتماعی رازی قزوین کلاف مویی را از معده دختر 13 ساله قزوینی خارج کردند.
دکترسعید مخلوقی، رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی قزوین به واحد مرکزی خبر گفت: این کلاف مو که به طورکامل شکل معده فرد بیمار را به خود گرفته و فضای آن را پر کرده بود، در جراحی سه ساعته از بدن بیمار خارج شد.
علایم درد شکم و سوء هاضمه، علت مراجعه بیمار به پزشک بود که پس از آندوسکوپی، وجود این توده در معده مشخص شد.
هم اکنون حال عمومی این دختر رضایت بخش است.
وی با اشاره به اینکه این کلاف مو طی سالیان گذشته بر اثر خوردن در معده این دختر جمع آوری شده بود، به خانواده ها توصیه کرد مراقب رفتار کودکان خود در خلوت همچنین تغذیه آنان باشند.

 

باغ متروک؛ پاتوق سارقان خودرو
رئیس پلیس آگاهی ویژه غرب استان تهران از انهدام باند سارقان خودرو خبر داد که پس از اوراق خودرو، آن را بلاصاحب رها می‌کردند.
به گزارش ایسنا، سرهنگ خدادادی در تشریح جزئیات خبر انهدام باند سارقان خودرو گفت: با دریافت گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت فردی در زمینه سرقت خودرو، رسیدگی به این پرونده در دستورکار قرار گرفت و ماموران برای تعیین صحت و سقم خبر دریافتی، به تحقیقات پرداخته و نهایتا متوجه شدند فردی با هویت معلوم با اسم مستعار سیاه اقدام به سرقت لوازم داخل خودرو می‌کند.
وی با بیان اینکه با توجه به کثرت سرقت خودرو به خصوص پراید در سطح حوزه استحفاظی غرب استان تهران و کشف آنها به صورت بلاصاحب و اوراقی، سارق شناسایی و دستگیر شد، گفت: سیاه نهایتا به سرقت شش پراید به اتفاق چهار نفر دیگر از همدستانش اعتراف و عنوان کرد که پس از اوراق کردن خودروها، آنها را به صورت بلاصاحب رها می‌کردند که بلافاصله تعدادی از پرسنل اداره مبارزه با سرقت، با راهنمایی متهم برای شناسایی و جلب همدستانش، وارد عمل شدند که علاوه بر کشف سه پراید از متهمان، تعداد زیادی لوازم و وسایل خودرو داخل باغ متروکه‌ای کشف و ضبط شد.
رئیس پلیس آگاهی ویژه غرب استان تهران با بیان اینکه متهمان در اعترافات خود عنوان کردند که خودروهای پراید مدل پایین را در سطح استان‌های کشور به سرقت می‌بردند، گفت: همچنین ماموران در بازرسی از منزل و مخفی‌گاه متهمان، مقداری کارت و مدارک متعلق به غیر از جمله گواهی‌نامه،‌ کارت شناسایی و ... کشف کردند که متهمان در اعترافات خود عنوان کردند که مدارک متعلق به صاحبان دو پراید بوده که پس از سرقت و اوراق کردن خودرو، بدنه را به صورت رها شده در اطراف تهران رها کردند.
وی با اشاره به شناسایی مالخر اعضای این باند نیز گفت: ماموران در بازرسی از مغازه این فرد، تعدادی از اموال مسروقه را کشف کردند.
خدادادی با اشاره به اعتیاد تمامی اعضای باند، گفت: این افراد برای تهیه مواد مخدر خود، به سرقت پراید که راحت‌تر بود، اقدام کرده و لوازم و باطری را به فروش می‌رساندند.
به گفته رئیس پلیس آگاهی ویژه غرب استان تهران، متهمان به همراه پرونده متشکله در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

 

توقیف پژو 405 با خلافی 16 میلیون ریال در بندرعباس
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان از توقیف پژو 405 با خلافی 16 میلیون و 300 هزار ریال در بندرعباس خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ تیمور سپهوند افزود: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان حین کنترل ترافیک در سطح شهرستان بندرعباس، پژو 405 را به دلیل تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی با رعایت نکات ایمنی متوقف کردند.
وی با بیان اینکه ماموران در استعلام از سوابق خودرو رکورد شکنی جدیدی را از بی توجهی به قوانین توسط راننده متخلف مشاهده کردند، افزود: راننده این خودرو 24 فقره جریمه به مبلغ 16 میلیون و 300 هزار ریال را در مدت 2 ماه در سوابق خود داشت.
با هماهنگی های قضایی بعمل آمده خودرو متخلف توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل گردید.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    6 18
    کـاش راه اسـتـرالیـا از آب نمی گـذشـت
  • ایرانـــا A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    12 1
    بعد دقیقا با چه استدلالی میگین که اون مرحومی که تو ریل قطار بوده،صدارو نفهمیده؟؟؟ مگه ممکنه صدای عظیم قطار رو به خاطر تلفن حرف زدن نفهمیده باشه؟ :)) از اون حرفای استثانییه:)) بی شک خودکشی بوده... در هر صورت روحش شاد
  • بی نام IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    7 17
    خیلی دردناکه که هموطنان ما با داشتن کشوری ثروتمند آواره باشند
  • ایزان دوست IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    20 0
    آیا زنده می مانم که ببینم که مردم ایران چنان زندگی با عزتی داشته باشند که ایرانیان در خارج به سوی ایران عزیز یشتباند خدایا آمین دلی که برای ایران وایرانی نسوزد همان به که نتپد