مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز دوشنبه 18 آذر 1392

در پی شکایت یک شهروند به تعزیرات حکومتی خراسان رضوی مبنی بر وجود قطعه‌ای از یک تیغ موکت‌بری در سالاد الویه یک شرکت تولید محصولات غذایی، فرد خاطی به 3 ماه حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی، به دنبال شکایت یکی از شهروندان محترم مبنی بر وجود قطعه ای از تیغ موکت بری در سالاد الویه پرونده ای علیه متهم که مدیر عامل یک شرکت تولید محصولات غذایی در مشهد بود تشکیل شد.
پس از انجام تحقیقات لازم در این خصوص بزه انتسابی محرز و مسلم دانسته شد و بر همین اساس شعبه سیزدهم تعزیرات حکومتی مشهد فرد خاطی را که با سهل انگاری موجب به خطر انداختن سلامت مصرف کننده شده بود به اتهام عرضه کالای غیر بهداشتی به سه ماه حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.
چندی قبل شهروندی شکایت کرده بود که هنگام خوردن لقمه ای از سالاد الویه بسته بندی، ناگهان متوجه می شود یک تیغ 3 سانتی متری همراه با سالاد الویه زیر زبانش است. لقمه تیغی این شهروند خوشبختانه به وی آسیبی نرسانده بود.

 

احتمال ریزش داربست‌های برج در حال ساخت، الوند را بست
در پی احتمال ریزش داربست‌های یک برج 12 طبقه در حال ساخت بخش‌هایی از خیابان الوند بعد ازظهر امروز دوشنبه مسدود شد.
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ‌در این باره گفت: خبر احتمال تخریب داربست‌های یک برج در حال ساخت در ساعت 13:35 ظهر امروز به آدرس خیابان الوند بین خیابان 29 و 31 به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه 11 و نجات 13 را به محل حادثه اعزام کرد.
پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که بر نمای بیرونی یک ساختمان 12 طبقه در حال ساخت داربست زده شده و روی ‌آن نیز با گونی و مواد پلاستیکی پوشانده شده است که به علت عدم مهار مناسب و شل بودن اتصالات داربست‌ها در آستانه ریزش قرار گرفته‌اند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه پایه‌های اصلی داربست‌ها دچار پیچیدگی و انحنا شده بود، گفت: آتش‌نشانان با کمک عوامل راهور اقدام به انسداد خیابان الوند کرده و پس از آن به وسیله پنج جرثقیل دستی، داربست‌ها را به ساختمان محکم کردند.
پس از آن آتش‌نشانان اقدام به ایمن‌سازی محل کرده و در ساعت 16 به عملیات خود خاتمه دادند.

 

سرقتهای میلیونی پسر 20 ساله با آبمیوه مسموم
پسر 20 ساله که به عنوان خواستگار و مدیر شرکت به روش بیهوشی دست به سرقتهای میلیونی می زد، شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش مهر، دوازدهم آبان ماه امسال زنی با مراجعه به کلانتری 103 گاندی به مأموران اعلام کرد که طلا و جواهرات و وجوه نقد همراهش توسط جوانی که به خواستگاری دخترش آمده ، در پارک طالقانی و به شیوه بیهوشی سرقت شده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری به شیوه بیهوشی به دستور شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران ، پرونده برای انجام تحقیقات در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
زن میانسال پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش به همراه دخترم در میدان خراسان در حال تردد بودیم که جوانی به ما مراجعه و عنوان کرد که قصد دارد تا برای ازدواج از دخترم خواستگاری کند. بلافاصله با این موضوع مخالفت کرده و از وی خواستم تا دیگر مزاحم ما نشود اما زمانیکه به درب خانه رسیدیم ، متوجه شدم که وی ما را تعقیب و خانه را یاد گرفته است.
این جوان چندین بار به درب منزل مراجعه کرد و هر بار درخواست خود را تکرار می کرد تا اینکه تصمیم گرفتم جواب نهایی دخترم در خصوص نداشتن قصد ازدواج را با او مطرح و از او به صورت دوستانه درخواست کنم که دیگر مزاحم دخترم نشود. به همین علت قبل از آنکه این شخص مجددا به درب خانه مراجعه کند با او تماس گرفته و به پیشنهاد وی با وی در پارک طالقانی قرار گذاشتم.
ساعت 4 عصر روزحادثه با این جوان ملاقات کردم. پیش از آنکه صحبت اصلی در خصوص خواستگاری از دخترم آغاز شود ، این جوان که خود را به نام بهزاد معرفی کرده بود دو نوشیدنی خرید و یکی از آنها را در حالیکه درب آن را باز کرده بود به من داد.
هنوز صحبت اصلی را آغاز نکرده بودم که به درخواست وی مقداری از آبمیوه را نوشیدم که پس از آن دیگر متوجه هیچ چیزی نشدم و تنها زمانی که به هوش آمدم متوجه شدم که تمامی وجوه نقد و طلا و جواهرات همراهم شامل گردنبند ، پلاک ، چند حلقه النگو ، انگشتر ازدواج و گوشی تلفن همراهم ، همگی سرقت شده است.
با آغاز رسیدگی به این پرونده و با توجه به احتمال سرقت های مشابه به شیوه بیهوشی از زنان ، کارآگاهان با بررسی پرونده مشابه موفق به شناسایی زن جوانی شدند که به همین شیوه و شگرد و اینبار به بهانه استخدام ، بیهوش و طلا و جواهراتش به سرقت رفته است.
این زن پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : چندی پیش به دنبال پیدا کردن کار به خیابان سهروردی رفته بودم . برای پیدا کردن آگهی استخدام درج شده در داخل نیازمندی روزنامه، از جوانی نشانی آگهی داخل نیازمندی ها را پرسیدم ؛ این شخص که خود را بعدا به نام احسان اصغری معرفی کرد ، زمانی که متوجه شد من به دنبال کار هستم مدعی شد که قصد دارد تا دفتری را برای شرکت پخش مواد غذایی ( محصولات دریایی ) در منطقه سهروردی اجاره کند و حاضر است مرا به عنوان منشی شرکت و با حقوق ماهیانه یک میلیون تومان استخدام کند. پس از آنکه با پیشنهاد استخدام در شرکت پخش مواد غذایی موافقت کردم ، به درخواست این شخص و برای کرایه ی دفتر شرکت به چندین دفتر بنگاه املاک در خیابان سهروردی مراجعه کردیم.
مرد سارق به مدیران بنگاههای املاک عنوان می کرد که قصد رهن کامل یک دفتر تجاری به مبلغ 80 میلیون تومان را دارد و قرار شد تا بعداز ظهر همان روز ، برای مشاهده چند دفتر کاری مجددا به بنگاه ها مراجعه کنیم.
در مسیر بازگشت از بنگاهها بودیم که او دو عدد آبمیوه خرید و یکی از آنها را به من تعارف کرد. پس از نوشیدن مقداری از آبمیوه دیگر هیچ چیزی را با بیاد ندارم تا اینکه فردای آنروز ، زمانیکه بهوش آمدم خود را در ساختمانی مشاهده کردم که چند نفر آقا و خانم در حال مصرف مواد در آن بودند.
در حالیکه بسیار ترسیده بودم از آنها سؤال کردم که من کجا هستم و آنها در پاسخ عنوان داشتند که من در منطقه نعمت آبادهستم. به سرعت از آن خانه خارج و با تاکسی دربست خود را به منزل رساندم.
چندی قبل اولین شاکی پرونده که متهم اقدام به سرقت طلا و جواهراتش در پارک طالقانی کرده بود در میدان ونک و به صورت کاملا اتفاقی متهم را مشاهده کرد که در حال سوار شدن به خودرو مسافرکش بود. این خانم به سرعت خود را به گشت انتظامی مستقر در میدان ونک رساند و با طرح موضوع به مامورین از آنها درخواست کمک کرد. مأمورین گشت کلانتری 103 گاندی بلافاصله با کمک مالباخته به تعقیب خودرو پرداخته و در چهارراه جهان کودک و در پشت چراغ قرمز موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند.
در بازرسی اولیه از متهم مبلغ 4 میلیون تومان وجه نقد ، سه رشته زنجیر طلای زنانه و دو دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد و متهم به کلانتری منتقل شد.
با انتقال متهم محمد 20 ساله به پایگاه سوم آگاهی ، دومین مالباخته نیز به پایگاه دعوت و متهم را مورد شناسایی قرار داد. متهم نیز که چاره ای جز اعتراف نداشت ، به سرقت از دو مالباخته به شیوه بیهوش کردن آنها اعتراف کرد.
در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم علاوه بر سرقت به شیوه بیهوشی و به اسامی مختلف بهزاد ، احسان ، بهرام و ... ، با زنان و دختران جوان طرح دوستی ریخته و علاوه بر شیوه بیهوش کردن ، به شیوه بدل اندازی نیز اقدام به سرقت طلا و جواهرات از آنها کرده است.
سرهنگ کارآگاه حسین خان بابایی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: رسیدگی به این پرونده در مراحل اولیه قرار داشته و متهم در مراحل اولیه تحقیقات به چندین فقره سرقت به شیوه بیهوشی و بدل اندازی اعتراف کرد.
از مالباختگان و شکات که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان، خیابان سهروردی ، خیابان خرمشهر - میدان نیلوفر مراجعه کنند.

 

جزئیات دستگیری باند مخوف برمودا
رئیس پلیس آگاهی استان گلستان از دستگیری اعضای باند مخوف برمودا خبر داد که در قالب مسافرکش اقدام به سرقت طلا و جواهرات زنان جوان می‌کردند.
سرهنگ اکبری در تشریح جزئیات خبر دستگیری اعضای باند سارقان خشن معروف به برمودا که نوار سرقت‌های سریالی‌شان در استان گلستان قطع شد به ایسنا گفت: اواخر مرداد ماه امسال پرونده‌های تحت عنوان سرقت به عنف و آزار و اذیت برای رسیدگی به پلیس آگاهی استان گلستان ارجاع داده شد.
وی با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران پلیس‌آگاهی قرار گرفت، گفت: تحقیقات ادامه داشت تا اینکه پرونده‌های مشابه دیگری در چهار شهرستان دیگر این استان تشکیل شد که این مساله نشان از فعالیت سریالی اعضای یک باند خشن می‌داد که رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفت.
رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با بیان اینکه بررسی تمامی پرونده‌ها نشان داد که اعضای این باند تحت پوشش مسافرکش اقدام به شناسایی سوژه‌های خود که عمدتا زنان بودند، کرده و با ضرب و شتم با سلاح‌سرد، اقدام به ربودن طلا و جواهرات مالباختگان می‌کردند، گفت: بررسی‌ها نشان داد که سارقان با استفاده از خودروهای متعدد و پلاک‌های متنوع و در قالب مسافرکشی اقدام به سرقت می‌کردند، به گونه‌ای که یکی از سارقان به عنوان راننده، جلو و یک زن تحت عنوان مسافر در صندلی جلو و یک مرد نیز تحت عنوان مسافر در صندلی عقب می‌نشسته است.
اکبری با اشاره به شیشه‌های دودی تمامی خودروهای به کار رفته در سرقت‌ها، گفت: بررسی‌ها نشان داد که اعضای این باند پس از پیمودن مسافتی، با تهدید چاقو و سلاح‌سرد، سر مالباخته را به زیر صندلی‌ برده و با کشاندن طعمه خود به اطراف شهر، ضمن آزار و اذیت، اقدام به ربودن طلا و جواهرات زنان می‌کردند.
وی با اشاره به حساسیت موضوع گفت: بررسی‌ها نشان داد که اعضای این باند خشن از پنج سواری شامل پراید نقره‌ای، پراید سفید، پژو 405 نقره‌ای و پژو پارس سفید استفاده می‌کردند و بررسی‌های تکمیلی نشان داد که اعضای این باند با ربودن یک تاکسی، از بندر ترکمن از این خودرو نیز برای پیشبرد اعمال شوم و مجرمانه خود استفاده می‌کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با بیان اینکه بررسی پرونده‌های مشابه نشان داد که اعضای این باند در استان‌های مختلف از جمله تهران، مازندران، خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان اقدام به انجام اعمال مجرمانه خود می‌کنند، گفت: تمامی اعضای این باند به نام‌های ابوالفضل، علی، محمد و افسانه در پیگیری‌های پلیسی، شناسایی شدند و سرانجام اعضای این باند سابقه‌دار یک روز بعد از آخرین سرقت به عنف خود، در خراسان رضوی مورد شناسایی پلیس قرار گرفته و ماموران پلیس آگاهی با تعقیب و مراقبت 500 کیلومتری اعضای این باند، توانستند اعضای این باند مخوف را در اولین ایست و بازرسی گلستان زمین‌گیر کنند.
وی با بیان اینکه اعضای این باند با ایجاد درگیری، قصد فرار داشتند گفت: نهایتا ماموران توانستند اعضای این باند موسوم به برمودا را دستگیر کنند و دو خودروی پراید نقره‌ای و پرشیا را نیز کشف و توقیف کنند.
اکبری با بیان اینکه ماموران در بازرسی از مخفیگاه این افراد، تعداد زیادی کارت عابر بانک متعلق به حساب اعضای خانواده این سارقان کشف و ضبط کردند، گفت: مقدار زیادی طلا و جواهرات متعلق به مالباختگان و حدود 20 میلیون تومان وجه نقد نیز از مخفیگاه این افراد کشف و ضبط شد.
رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با بیان اینکه با دستگیری اعضای این باند، جزئیات بیشتری از فعالیت‌های مجرمانه این باند مخوف کشف شد، گفت: بررسی‌ها نشان داد که نفر چهارم این باند که یک مرد بود، وظیفه اسکورت خودروی حامل مالباخته را بر عهده داشت و به عنوان راه باز کن فعالیت می‌کرده است.
وی همچنین با بیان اینکه میانگین سنی متهمان 19 الی 25 سال بوده است، گفت: تاکنون 30 مالباخته صراحتا این افراد را مورد شناسایی قرار داده و تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری سایر همدستان ادامه دارد.
به گفته اکبری، مالخر طلاجات سرقتی زنان نیز توسط ماموران پلیس دستگیر شد.
رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با بیان اینکه در کارنامه مردان این باند، سرقت، زورگیری، مواد مخدر و تجاوز نیز به چشم می‌خورد، گفت: دو تن از این افراد رابطه برادری دارند و مرد دیگر نیز داماد خانوادگی این دو برادر محسوب می‌شود. اما افسانه رابطه خانوادگی با این افراد ندارد.
وی با بیان اینکه این افراد چتر فعالیت‌های مجرمانه خود را در چند استان پهن کرده بودند، گفت: از تمامی افرادی که بدین شیوه در شهرهای مذکور مورد سرقت به عنف و آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، تقاضا می‌شود برای شناسایی متهمان و پیگیری پرونده، به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

 

دستگیری سارقی با کلکسیونی از اموال مسروقه در برج الهیه
رئیس کلانتری 103 گاندی از دستگیری سارق حرفه‌ای خبرداد که به شیوه کش‌روی اقدام به سرقت در مرکز خرید الهیه می‌کرد.
سرهنگ مرتضی گودرزی با بیان اینکه وقوع یک فقره درگیری در مرکز خرید الهیه واقع در خیابان آفریقا در ساعت 20:15 روز سیزدهم آذرماه امسال از طریق تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 پایتخت، به کلانتری 103 گاندی اعلام شد به ایسنا گفت: ماموران با حضور در محل حادثه و بررسی موضوع دریافتند که فردی حدود 40 ساله که آثار جراحت با چاقو در صورت وی مشهود بود، توسط یکی از کسبه برج دستگیر شده است.
وی با بیان اینکه متهم که خود را وحید معرفی کرد، توسط ماموران مورد بازرسی بدنی قرار گرفت، گفت: در خلال بازرسی، ماموران به یک کیف قهوه‌ای‌رنگ برخورد کردند که در بازرسی از داخل کیف این فرد، تعداد چهار عددگوشی آیفون و نوکیا به همراه سیم‌کارت، چندین قطعه کارت عابربانک‌های مختلف متعلق به افراد غیر، 24 فقره انواع چک‌های بانکی متعلق به افراد غیر، چندین عدد کارت‌ملی و کارت کانون کارشناسان رسمی دادگستری، کارت نظام مهندسی معدن، کارت دانشگاه علوم‌پزشکی، گواهینامه، کارت خودرو و همچنین یک عدد پایپ مخصوص مصرف موادمخدر و مقداری شیشه و تریاک از داخل این کیف کشف کردند.
رئیس کلانتری 103 گاندی با بیان اینکه ماموران در بازرسی دقیق‌تر از این فرد، یک قبضه اسلحه کلت شاه‌کش با شش تیر جنگی هشت میلیمتری که متهم آن را داخل جوراب خود پنهان کرده بود را کشف و ضبط کردند، گفت: یک عدد ساعت مچی ضدآب که به گفته متهم، آن را از یکی از هتل‌های تهران به سرقت برده، کشف و ضبط کردند.
گودرزی با بیان اینکه متهم به همراه این اموال، به کلانتری منتقل شد گفت: وی در بازجویی‌های پلیسی معترف شد که به شیوه کش‌روی از داخل مغازه‌ها و فروشگاه‌های برج‌های خرید، اقدام به سرقت می‌کرده است.
وی با اشاره به اینکه متهم یکی از سارقان حرفه‌ای است، گفت: وی تاکنون به بیش از 20 فقره سرقت بدین شیوه اعتراف کرده که با توجه به حساسیت موضوع و همچنین کشف سلاح گرم از وی، این متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت.

 

پنج زائر زندانی ایرانی در عراق آزاد می شوند
حجت الله نصیری پور، فرماندار مهران به ایرنا گفت: مقام های عراقی به زودی پنج زائر ایرانی که در بازداشتگاه کوت مرکز استان واسط بازداشت هستند را آزاد خواهند کرد.
این افراد محرم امسال به سبب تردد غیرقانونی و غیرمجاز در خاک عراق دستگیر و با حکم دادگاه زندانی شدند.
این افراد به قصد زیارت عتبات عالیات به شکل غیرقانونی وارد خاک عراق شده بودند و در رایزنی با استاندار واسط و مقام های این کشور موضوع به آنان اطلاع داده شد.
مسوولان عراقی به دنبال پیگیری مقام های استان ایلام و مسوولان ایرانی موضوع را پذیرفتند و قرار است تا پیش از اربعین حسینی این پنج زندانی را آزاد کنند.
نصیری پور با اشاره به قوانین بسیار سختگیرانه عراق در مورد تردد غیرقانونی در خاک این کشور تاکید کرد: زائران از ورود بدون مجوز به خاک این کشور خودداری کنند.

 

کمک به موسسه خیریه، پوشش سرقت زن کینه‌توز
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری زنی خبر داد که با سوءاستفاده از شماره حساب یک موسسه خیریه، از یک شرکت پتروشیمی سرقت کرده بود.
سرهنگ محمد مهدی کاکوان با بیان اینکه چندی پیش مردی به نام ناصر که صاحب یک شرکت وابسته به پتروشیمی بود با حضور در پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت اعلام کرد که مبلغ 10 میلیون تومان پول از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است به ایسنا گفت: ماموران بررسی‌های خود را برای واکاوی زوایای پنهان این پرونده آغاز کردند.
وی با بیان اینکه ماموران این پلیس در بررسی حساب مقصد واریزی به شماره حساب یک موسسه خیریه رسیدند گفت: ماموران با مراجعه به این موسسه خیریه دریافتند که چندی پیش فردی ضمن تماس با این موسسه خیریه اعلام کرده که قصد داشته مبلغ یک میلیون تومان به این موسسه کمک کند اما سهوا با واردکردن یک صفر اضافه، مبلغ 10 میلیون تومان به حساب این موسسه واریز کرده و از مسئولان خواسته تا 9 میلیون تومان اضافی را به وی برگردانند.
کاکوان با بیان اینکه با هماهنگی‌های انجام شده با مسئولان موسسه خیریه سارق حین دریافت چک 9 میلیونی توسط ماموران دستگیر شد، گفت: بررسی‌ها نشان داد که سارق زنی 26 ساله به نام افروز است که مدتی به عنوان کارمند حسابداری در شرکت شاکی مشغول به فعالیت بوده اما به دلیل اختلافاتی که در مورد بیمه متهم به وجود آمده است این زن از شرکت شاکی خارج می‌شود و پس از مدتی به دلیل آشنایی با رمزهای عبور حساب‌های شرکت اقدام به انجام این عمل مجرمانه می‌کند.
رئیس پلیس فتای تهران ضمن درخواست از صاحبان مشاغل مبنی بر تعویض دوره‌ای رمزهای عبور گفت: یکی از شیوه‌های جدید سارقان هدف قراردادن موسسات خیریه است به گونه‌ای که این سارقان برای رد گم کردن از حساب‌های موسسات خیریه سوءاستفاده کرده و پس از انتقال وجه با تماس با موسسات خیریه عنوان می‌کنند که مبلغ را اشتباهی واریز کردند.
وی ضمن هشدار به موسسات خیریه گفت: از صاحبان موسسات خیریه درخواست می‌شود که در صورت داشتن چنین تماس‌هایی به جای تحویل وجه‌نقد به افراد تماس‌گیرنده، پول را به حسابی که وجه‌نقد برای آنها ارسال شده، بازگردانند.

 

آتش سوزی بامدادی در کارگاه مبل
آتش سوزی کارگاه مبل سازی در خیابان هنگام با حضور به موقع آتش نشانان مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر بروز آتش سوزی در یک کارگاه مبل سازی در خیابان هنگام، خیابان 35 متری استقلال ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 5:27 امروز دوشنبه آتش نشانان ایستگاه های 54 و 17 را به محل حادثه اعزام کرد.
با رسیدن ناجیان 125 به محل حادثه یک ساختمان دو طبقه مسکونی دیده می شد که زیرزمین آن به عنوان کارگاه مبل سازی و مصنوعات چوبی استفاده می شد که از قسمت انباری دچار آتش سوزی شده و مقدار زیادی پنبه و ابردر حال سوختن و سرایت به کارگاه بود.
در این حادثه، در طبقه بالای کارگاه یک زوج جوان زندگی می کردند که با رسیدن آتش نشانان به بیرون از منزل هدایت شدند و نیروهای عملیات برق و گاز ساختمان را قطع کرده و با بکارگیری لوله های آبدهی و تجهیزات خاموش کننده کانون آتش سوزی را یافته و در مدت زمان کوتاهی آن را مهار و خاموش کردند.

 

ریزش دیوار همسایه بر سر کارگران
ریزش دیواره های گودبرداری ساختمان در حال تخریب در خیابان گلاب گرفتار شدن دو کارگر را بر زیر آوار در پی داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، با ریزش دیواره های یک ساختمان در حال تخریب بر روی دو کارگر و اطلاع رسانی شهروندان به سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 16:07 دیروز یکشنبه آتش نشانان ایستگاه 77 و گروه امداد و نجات 3 را به محل حادثه در خیابان طرشت گلاب، خیابان حسینی کوچه گلناز غربی اعزام کرد.
نادر رحمان زاده، رئیس ایستگاه 77 آتش نشانی در باره این حادثه گفت: بر اثر رعایت نکردن اصول ایمنی هنگام تخریب یک ملک به مساحت 300متر که به عمق 3 متر گودبرداری شده بود، ضلع شمالی دیواره های این مکان که در مجاورت یک ساختمان دیگر بود به یکباره فروریخته و خاک های زیر و پی دیوار ساختمان که در حیاط ملک دیگر واقع شده بود بر روی دو کارگر در حال کار ریزش کرده و هر دو تا کمر در خاک و آوار فرو رفته بودند.
در این حادثه نجاتگران به سرعت عملیات خود را آغاز کردند و با بکارگیری تجهیزات آوار برداری را به سرعت و دقت انجام داده و موفق شدند دو کارگر را به سلامت خارج کرده و تحویل امدادگران اوزژانس دادند.
آتش نشانان پس از اجرای عملیات ایمن سازی و اطمینان از رفع خطر با ارائه تذکرات ایمن لازم به کارگران و مالک ساعت 16:30 به ماموریت خود پایان دادند.

 

سرقت دخترجوان از حساب پدر برای خرید شارژ
دختر جوانی که برای خرید کارت شارژ از حساب پدرش پول سرقت می کرد شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش مهر، سرهنگ علی جعفری نژاد فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در این باره اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکیش، موضوع در دستور کار کارکنان پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت. کارشناسان پلیس فتا این شهرستان با تحقیقات تخصصی و انجام اقدامات کارشناسانه متوجه شدند فردی به صورت اینترنتی مبالغی را تحت عنوان خرید کارت شارژ تلفن اعتباری برداشت کرده است.
پس از انجام تحقیقات دامنه دار و بکارگیری شیوه های خاص پلیسی کارشناسان موفق شدند متهم را که دختر شاکی بودشناسایی و دستگیر کنند.متهم در بازجویی ها به بزه انتسابی اقرار و عنوان کرد رمز حساب پدرم را می دانستم و در فرصت های مناسب اقدام به خرید کارت شارژ از طریق اینترنت می کردم.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    7 0
    رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با بیان اینکه در کارنامه مردان این باند، سرقت، زورگیری، مواد مخدر و تجاوز نیز به چشم می‌خورد، گفت... مرد حسابی! نمی‌خواد چیزی بگی! چرا راست راست داشتن ول می‌گشتن پس؟!
  • سعید IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    3 0
    من از حساب عابر بانک بابام پارسال 800 هزا رتومن برداشتم..رفتم کامپیوترمو ارتقا دادم...با رمز دوم از یک سایت اینترنتی سخت افزار خریدم. از شانسم بابام 30 گردش آخر حساب رو از بانک گرفت..و دستم رو شد. خلاصه فهمید کا رمن بوده و فقط تذکر داد که دفعه آخرت باشه ... :))
  • بی نام IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    1 0
    والا ما که یه کرم توی شکلات یه کارخونه معروف به چه بلندی و زنده پیدا کردیم چون جعبه شکلات و دور انداخته بودیم هیچکس ترتیب اثر نداد که نداد کارخونه هم که کلا یه معذرت خواهی هم نکرد