مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز یکشنبه 24 آذر 1392

شهریار حیدری، مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه از زنده ماندن معجزه آسای 5 نفر از پرسنل شرکت گاز ایرانی در عراق از حادثه تروریستی شنبه شب در این کشور خبر داد.
حیدری از زنده بودن 5 نفر از کارکنان ایرانی شرکت گاز در عراق خبر داد و به مهر گفت: حین وقوع این حادثه تروریستی یکی از ون های حامل کارگران از محل حادثه گریخته که 5 نفر از سر نشینان آن جان سالم به در می برند.
این افراد هم اکنون در عراق هستند و بعد از حادثه در سلامت کامل پیدا شده اند.
یک منبع امنیتی عراق شنبه شب اعلام کرد که یک گروه تروریستی وابسته به شبکه القاعده به کارگران و کارمندان یک شرکت ایرانی در عراق حمله کردند. بر اثر این حمله 25 ایرانی در منطقه الندی از توابع بلدروز در استان دیاله به شهادت رسیدند.
این شرکت در احداث خط لوله گاز میان ایران و عراق فعالیت می کند. به جزئیات بیشتری اشاره نشده است. چند عراقی هم در این حمله تروریستی کشته شدند.

 

دستگیری 123 سارق و مالخر در عملیات پلیس پایتخت/ 60 درصد دستگیر شدگان سابقه دارند
123 سارق، مالخر و سرکرده‌ باندهای سرقت و زورگیری در پایتخت دستگیر شدند که 60 درصد آنها سابقه کیفری دارند.
به گزارش مهر، ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ برخورد با سارقان و زورگیران را در دستورکار خود قرار داده و از نخستین دقایق بامداد امروز یکشنبه در عملیاتی 123 سارق، مالخر و سرکرده‌های چندین باند سرقت را دستگیر کردند.
برخی از دستگیرشدگان با چهار تن از اتباع خارجی در ارتباط بودند، این افراد اموال سرقتی که عمدتا شامل گوشی می‌شد را از سارقان خریده و پس از رمزگشایی و پاک کردن حافظه، در کشورهای آذربایجان، عراق، افغانستان و پاکستان به فروش می‌رساندند.
همچنین هشت تن از متهمان دستگیر شده با این اتباع خارجی در ارتباط بودند، 30 مالخر نیز اموال را از سارقان گرفته و به این هشت تن تحویل می‌دادند تا از طریق آنان به چهار تبعه خارجی که از کشورهای آذربایجان، عراق، افغانستان و پاکستان بودند، داده شود.
سه تن از چهار تبعه خارجی در این پرونده‌ها دستگیر شدند.
در مجموع 123 تن در این عملیات پلیسی دستگیر شدند، و اقدامات پلیس برای شناسایی آنان از حدود چهار ماه قبل آغاز شده بود. البته 60 درصد از دستگیرشدگان در این طرح پلیس دارای سابقه کیفری و زندان هستند.
این سارقان به صورت گروهی و دو ترک روی موتورسیکلت نشسته و پس از شناسایی طعمه‌های خود، به آنان حمله کرده و موبایل یا دیگر اشیای آنان را سرقت می‌کردند.
در صورتی که سارقان با ممانعت مالباخته روبرو می‌شدند، با سلاح سرد و قمه آنان را تهدید می‌کردند.
این عملیات در سطح شهر تهران اجرا شده که یکی از عملیاتهای کم نظیر پلیس آگاهی در حوزه مبارزه با سرقت به شمار می آید.
در حال حاضر تحقیقات از متهمان تکمیل نشده و قوه قضاییه نیز بر روند بازجویی از این افراد نظارت دارد.

 

انهدام باند سارقان خودرو با 40 فقره سرقت در غرب استان تهران
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران از انهدام باند سارقان خودرو و کشف 40 فقره سرقت خودروهای پراید مدل پایین خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ منصور خدادادی گفت: با توجه به افزایش سرقت پراید در اندیشه و کشف آنها به صورت بلاصاحب و اوراقی در شهرستان ملارد، موضوع به صورت ویژه و جدی در دستور کار پلیس قرار گرفت.
با بدست آمدن اخبار و اطلاعاتی مبنی بر فعالیت فردی در زمینه سرقت خودرو در یک عملیات پلیسی یک فرد به همراه پراید سرقتی در سرآسیاب ملارد دستگیر شد.
برابر انگشت نگاری صورت گرفته از متهم، 4 فقره سابقه کیفری سرقت به عنف، سرقت خودرو و توزیع مواد مخدر نیز کشف شد.
با بازجوییهای تکمیلی پلیس از متهم، وی به سرقت 6 پراید در رودسر، لاهیجان، اندیشه، فردیس، تهران، فاز یک اندیشه به همراه 4 نفر دیگر از همدستانش اعتراف کرد.
متهم در اعترافات خود به پلیس گفت: پس از سرقت خودرو با اوراق کردن، آنها را به صورت بلاصاحب در حوالی سرآسیاب ملارد رها می کرد که در ادامه اکیپی از ماموران اداره مبارزه با سرقت پس از کسب دستور و نیابت قضایی با راهنمایی متهم دستگیر شده جهت شناسایی و دستگیری همدستان سارق به سرآسیاب ملارد و اسفندآباد اعزام شدند.
هر 4 همدست سارق در مخفیگاههایشان در ملارد به صوت ضربتی دستگیر که در این بین 3 پراید دیگر از متهمان کشف و تعداد زیادی لوازم و وسایل خودرو از قبیل 3 عدد باطری، 5 ضبط خودور، 7 عدد زاپاس، جک، آچار، کاپوت، گلگیر، قطعات خودرو، صندلی و کولر از داخل باغ متروکه ای در اسفندآباد ملارد کشف شد.
در بررسی سوابق سارقان مشخص شد آنها در مجموع دارای 21 فقره سابقه سرقت بوده و مجددا نیز به این سرقت های روی آوردند.
در ادامه تحقیقات پلیس، مالخر اموال مسروقه با هماهنگی قضایی با همکاری و راهنمایی متهم سوم این پرونده دستگیر و در بازرسی از مغازه وی 4 عدد کپسول CNG، کیلومتر پراید، 3 عدد رادیاتور پراید، یک عدد کولر پراید، 11 ضبط خودرو، دسته راهنما، کنسول وسط پراید، دو دست روکش و دینام پراید کشف و برابر دستور قضایی متهمان هر کدام با قرار 2 میلیارد ریال وثیقه روانه زندان شدند.

 

جان باختن یک نفر براثر سرما و مفقود شدن 3 نفر در کولاک آذربایجان‌شرقی
خلیل ساعی، مدیرکل بحران آذربایجان‌شرقی به ایسنا گفت: 3 نفر از 8 نفر از روستاییان روستای اوزی در کولاک شدید منطقه‌ مس سونگون مفقود شدند و یک نفر بر اثر سرما جان باخت.
به‌دنبال دریافت گزارش مفقود شدن 8 روستایی، عوامل اورژانس، هلال‌احمر، اکیپ‌های راهداری از شنبه شب به منطقه‌ مس سونگون ورزقان اعزام شدند.
این 8 نفر از روستای اوزی به قصد انتقال بیمار خارج شده و به سمت روستای خوی نرود در حال حرکت کرده بودند که در کولاک گرفتار شدند.
اکیپ‌های راهداری اعزام شده نیز به‌علت شدت بارش برف در کولاک گرفتار شدند.
ساعی با بیان این‌که پس از 12 ساعت از گزارش این حادثه، یک نفر از روستاییان جان باخت و 3 نفر دیگر نیز مفقود شدند، ادامه داد: عوامل اورژانس و هلال‌احمر موفق شدند دو نفر را به روستای اوزی و دو نفر را به درمانگاه هلال‌احمر مس سونگون منتقل کنند.

 

کشف اشیاء عتیقه و تاریخی در پاکدشت
فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت شرق تهران از کشف 300 سکه مربوط به دوره های مختلف تاریخی و تعدادی شئ عتیقه و باستانی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ فرهاد قدسی گفت: در پی دریافت گزارش های مردمی در خصوص فعالیت غیر مجاز فردی در امور باستان شناسی و نگهداری و قاچاق اشیاء عتیقه، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
ماموران بلافاصله با انجام کارهای اطلاعاتی منزل متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی 6عدد النگو زنانه فلزی ، 300 سکه مربوط به دوره های مختلف تاریخی ، 3عدد شی سفالی شامل گلدان و کاسه که به طرز ماهرانه ای داخل منزل وی جاسازی شده بود را کشف کردند.
همچنین ماموران در بازرسی مغازه متهم ،انبار کوچکی که در قسمت سقف مغازه تعبیه شده بود را شناسایی و 6 عدد شی سفالی اعم از گلدان و کاسه و کاسه پایه دار ظرف آب سفالی ، یک عدد سرنیزه و 4 سینی فلزی با نقش های مختلف، 3عدد کاسه نقش دار فلزی ، یک عدد ترازوی قدیمی و 6عدد قاشق را که طبق اعلام عوامل میراث فرهنگی مربوط به دوره های مختلف تاریخی بود، کشف کردند.
متهم دستگیر شده به همراه عتیقه جات مکشوفه پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 

30 نفر دانش آموز و معلم گرفتار گاز منواکسید کربن شدند
دیروز شنبه بیست و سوم آذر ماه سال جاری معلمان و دانش آموزان طبقه دوم دبستان دخترانه ای واقع در اتوبان اشرفی اصفهانی دچار علائم سردرد، سرگیجه و حالت تهوع شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اورژانس تهران، مسئولین واحد آموزشی به دنبال این علائم در ساعت 11:20 با مرکز اورژانس تهران تماس گرفته و درخواست امداد کردند.
با دریافت خبر بیدرنگ اکیپ های امدادی به محل مذکور اعزام و تکنسینهای اورژانس تهران پس از انجام معاینات پزشکی در مجموع 30 نفر از دانش آموزان و معلمان مسموم شده با گاز منواکسید کربن را در محل با انجام اقدامات درمانی مناسب مداوا کردند.
کارشناسان علت این امر را انتشار گاز منواکسید کربن از موتور خانه مدرسه اعلام کردند.

 

کلاهبرداری یک شرکت کاغذی از 52 جوینده کار!
متصدی یک شرکت کاغذی که به بهانه کاریابی از 52 شهروند اصفهانی جوینده کار مبلغ 400 میلیون ریال کلاهبرداری کرده، توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ستار خسروی، سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک شرکت تحت عنوان کاریابی که با منتشر کردن آگهی های استخدام اقدام به دریافت مبالغی تحت عناوین هزینه ثبت نام و هزینه شرکت در آزمون می کرد که موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.
بلافاصله تحقیقات تخصصی در این زمینه آغاز و کارآگاهان در یافتند متصدی این شرکت به بهانه استخدام و کاریابی برای مراجعان مبالغی از آنان دریافت و به آنها قول استخدام می دهد.
بررسی های ماموران نشان داد هیچ یک از مراجعان این شرکت حتی با گذشت چند ماه از مراجعه و ثبت نام در جایی شاغل نشده و اقدام خاصی نیز از طرف این شرکت صورت نگرفته است.
سرهنگ خسروی با بیان اینکه در تحقیقات صورت گرفته همچنین مشخص شد که این شرکت هیچگونه مجوزی از مراجع ذیربط نداشته و فعالیت آن غیرقانونی و غیر مجاز است، گفت: با توجه به ماهیت کلاهبرداری این شرکت متصدی وی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.
وی با اشاره به شناسایی 52 مالباخته در این پرونده تصریح کرد: متهم از متقاضیان کار که عمدتا خانم بودند مبلغ 200 تا 400 هزار تومان دریافت می کرد که تا کنون وی به 400 میلیون ریال کلاهبرداری از متقاضیان کار اعتراف کرده است.

 

بازداشت عامل انتشار تصاویر خانم دکتر در فیس‌بوک
رئیس پلیس فتای خراسان رضوی به نسیم آنلاین گفت: عامل انتشار تصاویر خصوصی یک خانم دکتر در شبکه اجتماعی فیس‌بوک در مدت زمان 48 ساعت از ارائه شکایت شناسایی و دستگیر شد.
در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم همکلاسی سابق شاکی بوده و با ایجاد صفحه با نام شاکی مطالب را منتشر کرده است.
سرهنگ محسن عرفانی افزود: انگیزه متهم حس حسادت بوده و عمده تصاویر و مطالبی که سبب هتک حرمت این خانم شده مونتاژ بوده است. بر اساس قانون سوء استفاده از عکس و نشراکاذیب علیه شخصیت حقیقی بین 21 روز تا دو سال حبس دارد.
شهروندان می‌توانند جهت شکایت و ارائه اطلاعات با ایمیل رئیس پلیس فتا استان به آدرس kh.razavi_fata@police.ir در ارتباط باشند.

 

سرقت اینترنتی پسر 14 ساله از حساب پدرش
رئیس پلیس فتای استان فارس از کشف پرونده برداشت غیرمجاز پسری از حساب پدرش خبر داد.
به گزارش فارس، سید موسی حسینی گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتای استان فارس اظهار می‌کند؛ از حسابش سرقت اینترنتی انجام شده است و سارق را نمی‌شناسد.
پس از اینکه از مالباخته سئوال شد آیا کسی اطلاعات کارت شما را در اختیار دارد، وی پاسخ داد که فرزند 14 ساله‌ام این اطلاعات را در اختیار دارد اما او نیز از این برداشت بی‌خبر است.
در ادامه کارشناسان زبده پلیس فتا ردیابی‌های پلیسی خود را برای شناسایی متهم آغاز و با اقدامات فنی در فضای مجازی موفق به شناسایی سارق شدند.
پس از احضار شاکی مشخص شد این متهم فرزند 14 ساله وی است که با اتصال به حساب پدرش اقدام به خرید اینترنتی کرده و تصور نمی‌کرده در فضای مجازی شناسایی شود.

 

رفع مزاحمت پرنده وحشی عقاب در خیابان
یک پرنده شکاری که با حمله به رهگذران و کودکان دبستانی در خیابان موجب ترس و نگرانی شهروندان شده بود توسط آتش نشانان بدام افتاد و تحویل مرکز نگهداری پرندگان شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس شهروندان مبنی بر مزاحمت یک بهله پرنده شکاری در خیابان و در مسیر تردد کودکان دبستانی، ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 47 را در ساعت 14:20 دقیقه دیروز شنبه به خیابان شهید رجایی، شهرک 13 آبان، شهرک معراج اعزام کرد.
آتش نشانان با حضور در محل اعلام شده، پس از بازدید و بررسی با استفاده از ابزار مخصوص، این پرنده شکاری که از نوع عقاب است را بدام انداختند و آرامش را به ساکنان این محل بازگرداندند.
نیروهای آتش نشانی سپس این پرنده را که زخمی نیز بود به پارک پردیسان و محل نگهداری اینگونه حیوانات تحویل دادند تا پس از مداوا در فضای باز و امن رهاسازی شود.

 

نجات سرنشینان مینی‌بوس توسط امدادگران هلال‌احمر اهر از برف و کولاک
سرنشینان مینی‌بوس که در برف و کولاک گردنه‌ی سامبران گرفتار شده بودند توسط امدادگران هلال‌احمر نجات یافتند.
به گزارش ایسنا، فیض‌الله محمدیان، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اهر در جمع خبرنگاران، گفت: امروز یکشنبه سرنشینان مینی‌بوسی که از منطقه هوراند عازم شهرستان اهر بودند به جهت شدت برف و کولاک در گردنه‌ی گویجه بئل گرفتار شده بود با تلاش امدادگران جمعیت هلال‌احمر این شهرستان در پایگاه امدادی سامبران نجات یافتند.
سرنشینان این مینی‌بوس که 20 نفر بودند پس از انتقال به مرکز پایگاه امدادی سامبران و هماهنگی‌های لازم با چند سواری به شهرستان اهر منتقل شدند.
خوشبختانه با نجات به‌موقع و اجرای عملیات امدادی هیچ مشکلی برای سرنشینان این مینی‌بوس پیش نیامد.
45282

کد خبر 327694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    8 0
    ۶۰ درصدشون سابقه دارند ولی آزادانه دارن میچرخند که بعد از آزاد شدن دوباره حماسه دیگری بیافرینند۰