۰ نفر
۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶

غلامرضا شافعی ، رئیس ایدرو در یادداشتی در هفته نامه تجارت فردا درباره آینده ال نود می نویسد:

پس از امضای توافق‌نامه ژنو این پرسش در اذهان شکل گرفته که با توجه به حذف تحریم از صنعت خودرو تمایل حضور خودرو‌سازان دنیا در ایران، شرکای جدید یا قدیمی صنعت خودرو ایران چه مشخصاتی باید داشته باشند؟ در پاسخ می‌توان گفت اولاً باید محصولات مطابق با نیاز بازار ایران داشته باشند. این سخن به معنی رعایت استاندارد‌های الزامی کشور، قیمت، کیفیت و ایمنی مناسب سطح خوبی از آپشن‌ها و به‌طور کلی رقابت‌پذیر بودن است. اما در این میان نوع همکاری ایران با شرکای قدیمی خود مانند پژو بایستی ابتدا در راستای اعتماد‌سازی نسبت به جبران خسارت‌هایی که به بهانه تحریم به صنعت خودرو‌سازی و قطعه‌سازی وارد شده اقدام و در مرحله بعد در بخش عرصه محصولات جدید و به ویژه توسعه محصول صنعت خودرو سهیم شود.

در رابطه با رنو هم باید بگویم ممکن است تغییراتی در قرارداد ال 90 رخ دهد. البته با توجه به قیمتی که خودروی تندر 90 در بازار ایران دارد و توقع به وجود آمده که قیمت این خودرو برای قشر متوسط به پایین تعیین شود، اگر خودرو تندر 90 به تیراژ پیش‌بینی شده حداقل 200 هزار دستگاه در سال) برسد قیمتش کاهی خواهد یافت. پرسش دیگری که در این مجال کوتاه می‌توانم پاسخ گویم بحث حضور خودرو‌سازان آمریکایی در ایران است. برای هیچ کشور شرقی یا غربی در اولیت نیست و خودرو‌سازان از هر کشوری قصد ورود به بازار ایران از طریق CBU را دارند، باید به این نکته توجه کنند که خدمات پس از فروش‌شان مناسب باشد و محصولاتی را عرضه کنند که مشابه خودرو‌هایی که در داخل کشور به تولید می‌رسد نباشد.

31301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    5 0
    فقط نیسان و رنو به ما نامردی نکردند باید هواشون رو داشت
  • بی نام A1 ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    9 0
    محصولاتی را عرضه کنند که مشابه خودرو‌هایی که در داخل کشور به تولید می‌رسد نباشد خوب تمام خواسته ی مردم اینه که ماشینای جایگزین به جای ماشینای با کیفیت ساخت افتضاح داخل وارد بشه تا حساب کار دست این خودروسازا.....بیاد
  • علی A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    6 0
    نمی خواهید هرروزصبح بروند برای منزل نان تازه بخرند وتحویل دهند .اصلا ریشه بسیاری از مشکلات صنعتی و اقتصادی مملکت در همین جا نهفته است موانع دولتی انقدر زیاد پیچیده بزرگ و در بعضی مواقع لاینحل هستند که تامین کننده خارجی فرار می کند و تامین کننده داخلی هم عطایش را به لقایش می بخشد مثلا اضافه کنید به موارد فوق انواع مالیات های جور واجور و غیر شفاف (نمی گویم مالیات نباید باشد اما 100مدل مختلف مالیات بستن صحیح نیست )انواع بیمه عوارض و.... وهمین دلایل بود که اغلب صنعتگران کشور عطای تولید را به لقایش بخشیدند و رفتند در کار دلالی ویا خروج سرمایه ازمملکت . بجای مانع تراشی و سنگ اندازی از تولید کننده که ضامن اشتغال است حمایت کنید حال چه خارجی چه داخلی .یه کم از خودروسازی کره یاد بگیرید ا
  • سلیمی A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    2 0
    ال 90بهترین خودرو 6سال دارمش فقط روغن مصزف 5/5