سروکله شازده گلابی با قصه‎های شب چله پیدا شد

انتشارات سروش تجدید چاپ پنج کتاب داستان برای گروه سنی کودکان و نوجوانان را منتشر و روانه بازار نشر کرد.

کتاب های «اولین کلمه ام پروانه بود» نوشته مژگان بابامرندی، «شازده گلابی» نوشته عذرا جوزدانی، «پدرم خنده را به خانه می آورد» نوشته محمد رمضانی، «سالومه و خرگوشش» نوشته فریبا کلهر و «گیلگمش» به روایت فریبا کلهر به دلیل استقبال از سوی خوانندگان بار از سوی انتشارات سروش تجدید چاپ شدند.

آنطور که روابط عمومی ناشر گزارش داده، در کتاب «سالومه و خرگوشش» نویسنده با روشی ابتکاری و در قالب داستانی صمیمی روش نوشتن داستان را به خواهرزاده اش و در واقع به همه علاقمندان به داستان نویسی که خواننده این کتاب شوند، می آموزد.

«گیلگمش» دیگر اثر فریبا کلهر داستان پادشاه پهلوان، مستبد و توانایی است که به جای رسیدگی به وضع مردم خود در پی آزار آنان است. او در جریان مبارزه با پهلوانی همتای خود، به مردم روی می آورد و در این کشاکش، "قدرت مرگ" را دردمندانه باور می کند. بنابراین برای یافتن جاودانگی رهسپار سفری پرخطر می شود.

دو کتاب «شازده گلابی» و «پدرم خنده را به خانه می آورد» مجموعه داستان های زیبایی را روایت می کند که هر کدام پیام های اخلاقی و تربیتی مهمی را در بطن خود نهفته دارد که می تواند برای کودکان و نوجوان بسیار سودمند باشد. داستان های مبصر ، از دریا سلام، شازده گلابی، توی چمدان دلم از مجموعه قصه های کتاب «شازده گلابی» و داستان های صفر، پیسی، قصه را پاره کردم، خاک پاک است و پدرم خنده را به خانه می آورد از قصه های کتاب «پدرم خنده را به خانه می آورد» است.


کتاب «اولین کلمه ام پروانه بود» هم قصه پریسا دختر کوچکی را روایت می کند که به خواهر بزرگتر خود پروانه بسیار علاقه دارد و با یکدیگر لحظات خوشی را سپری می کنند اما ازدواج خواهر باعث ناراحتی پریسا شده و برای اینکه این اتفاق نیفتد هر کاری را انجام می دهد تا اینکه شرایط را قبول کرده و برای خوشبختی خواهر خود دعا می کند.

چاپ دوم کتاب های «پدرم خنده را به خانه می آورد»، «اولین کلمه ام پروانه بود» و «سالومه و خرگوشش» و چاپ سوم کتاب های «شازده گلابی» و «گیلگمش» از سوی انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به داستان های ایرانی قرار گرفته است.

این ناشر همچنین با نزدیک شدن شب یلدا، کتاب «قصه های شب های چله» نوشته الهام ابراهیمی را با تصویرگری آناهیتا تیموریان منتشر و روانه بازار کرد. این کتاب روایتگر سه داستان کوتاه تخیلی است که برای کودکان نوشته شده و می تواند بسیار آموزنده و جذاب باشد. در یکی از داستان های این کتاب با عنوان غول و ماهیگیر آمده که مرد ماهیگیر روزی برای صید ماهی به دریا می رود. او چند باری تور خود را پهن می کند اما چیزی نصیبش نمی شود. آخرین باری که تور خود را پهن می کند یک کوزه بسیار سنگین را بالا می کشد. وقتی در کوزه را باز می کند یک غول بسیار بزرگ بیرون می پرد.. غول که فکر می کرد ماهیگیر قصه، پادشاه است، شروع به عذرخواهی از او می کند. ماهیگیر متوجه غم و گرفتاری غول شده و برای نجات او دست به کار می شود اما ...

دو داستان دیگر این کتاب با نام های همسایه فقیر و همسایه ثروتمند و به دنبال بخت نیز هریک به طرح داستانی جذاب و آموزنده برای کودکان می پردازد که خواندن آن برای کودکان و نوجوانان و خانواده های آنان توصیه می شود.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =