رضا سعیدی‌پور می‌گوید اگر فصل جدید اکران سینما‌ها بلافاصله بعد از جشنواره فیلم فجر آغاز شود گیشه‌های فروش شرایط بهتری خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رضا سعیدی‌پور مدیر پردیس سینمایی آزادی است. این سینما سال گذشته به دلیل مشکلات بین حوزه هنری و سازمان سینمایی در ردیف سینماهای تحریمی قرار داشت، به همین دلیل فروش این سینما پاییز سال گذشته افت کرد، اما امسال که از لیست تحریم‌ها خارج شد توانسته میزبان مخاطبان بیشتری باشد. با سعیدی‌پور در مورد اکران فصل پاییز گفت‌و‌گوی کوتاهی انجام داده‌ایم که می‌خوانید.

به زعم بسیاری اکران پاییز امسال سینما‌ها آن‌طور که باید پررونق نبود، به نظر شما دلیل این اتفاق چیست؟
بسیاری از کار‌شناسان حوزه سینما پیش‌بینی می‌کردند که امسال پاییز خوبی را به لحاظ اکران سینما‌ها نخواهیم داشت و تصور می‌شد با سیر نزولی روبرو شویم، اما خوشبختانه این اتفاق نیفتاد، مخصوصا در سینما آزادی که فروش فیلم‌ها رشد چشمگیرتری داشت.

فیلم‌های خوبی در این فصل اکران شد. من از فروش پاییزی سینما آزادی ناراضی نبودم. البته قراراست تا مدتی دیگر سینما‌ها به سیستم پخش دیجیتال هم مجهز شوند که پیش‌بینی می‌کنم در صورت دیجیتالی شدن سینما‌ها، رشد بیشتری در جذب مخاطب سینما خواهیم داشت.

به اکران سال ۹۳ امیدوارم هستم. به نظر من با توجه به فیلم‌هایی که امسال در جشنواره فیلم فجر خواهیم دید و استقبالی که فیلمسازان از این دوره از جشنواره کرده‌اند، احتمالا سال آینده سال خوبی برای سینمای ایران خواهد بود.

فروش پاییزی امسال سینما‌ها در مقایسه با سال‌های گذشته چطور بود؟
سال گذشته ما جزو سینما‌هایی بودیم که در لیست تحریمی‌های حوزه هنری بودیم و هر فیلمی را نمی‌توانستیم اکران کنیم. این اتفاق ضرر زیادی را متوجه سینما کرد و سال بدی به لحاظ گیشه بود. از طرفی در تحریم‌های شورای صنفی هم بودیم که شرایط را برای ما بد‌تر کرد، اما امسال به نسبت سال گذشته گیشه خوبی را در بهار و تابستان پشت سر گذاشتیم و در پاییز هم فروش بدی نداشتیم.

پردیس آزادی یکی از سینماهای نمایش دهنده فیلم‌های جشنواره فیلم فجر است، از چه زمانی سالن‌های پردیس آزادی به پخش دیجیتال مجهز خواهد شد؟
سال گذشته شعارهایی مبنی بر دیجیتالی شدن سالن‌های سینما دادند که بخشی از آن به بار نشست و بخش دیگری از آن فراموش شد. سال گذشته به محض اتمام جشنواره فیلم فجر سیستم پخش دیجیتال را از سینما‌ها خارج کردند، اما ظاهرا امسال قرار است سینما‌ها به سیستم پخش دیجیتال مجهز شوند. البته اولویت با سینما‌های جشنواره فیلم فجر است. امیدوارم بعد از جشنواره سیستم پخش دیجیتال از سینما‌ها خارج نشود و مالکیت آن برای سینما باشد.

طبق صحبت‌هایی که با مسئولان برگزاری جشنواره فیلم فجر داشتیم قرار است تا قبل از ۱۵ دی سینما‌ها به سیستم پخش دیجیتال مجهز شوند. این اتفاق خوشایندی برای سینمادار‌ها خواهد بود. به هر حال ارتقای کیفیت صدا و تصویر فیلم‌ها می‌تواند مخاطب را راضی‌تر نگه دارد و در ‌‌نهایت سینما‌های ما هم به لحاظ سیستم پخش مثل سایر کشورهای دنیا باشد.

پیش بینی شما برای اکران سال آینده چیست؟
امسال فیلم‌های خوبی در جشنواره فیلم فجر داریم. به اکران سال اینده سینمای ایران امیدوارم. تا پایان سال که عملا فیلم دیگری برای اکران باقی نمانده که دورنمایی از فروش داشته باشم، اما باید منتظر برگزاری جشنواره فیلم فجر باشیم.

امیدوارم شورای صنفی نمایش امسال سنت‌شکنی کند و بعد از برگزاری جشنواره بلافاصله به فیلم‌های جدید مجوز اکران بدهد تا رونقی به گیشه سینما‌ها بدهد و منتظر اکران نوروز و شروع سال جدید نباشد. به نظر من اگر فصل جدید اکران سینما‌ها را بلافاصله بعد از جشنواره فیلم فجر آغاز کنیم شرایط بهتری در گیشه خواهیم داشت و برای سینمادار‌ها هم بهتر خواهد بود.

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =