آقای محمد برومند با ارسال ایمیل ، مطلب زیز را که حاوی مشکلات شهر پردیس است ارسال کرده است.


درفاز یک انتهای خیابان بهار شرقی در جوار مجتمع مسکونی خانه تئاتر منطقه ای وجود دارد که گمان نمی کنم هیچ کدام از مسئولین ومدیران شهر پردیس حاضر باشند ده دقیقه آنجا بمانند وفضای نامطبوع انجا را تحمل کنند . هر اداره یا سازمانی که سروکارش به این منطقه افتاده است کارش را نیمه تمام رها کرده ورفته است .چرا؟ شرکت برق دکلش را جابجا نکرده است ، شرکت آب وفاضلاب لوله های قطور وکانال حفر شده را ماههاست که به امان خدا گذاشته است گویا فراموش کرده اند که با سرمایه ملت این لوله های قطور خریداری شده است واکنون در زیر برف وباران نابود می شود . شهرداری به جای سروسامان دادن به آن منطقه واسفالت وایجاد فضای سبز و... آن مکان را تبدیل به انباروسایل مخروبه و..کرده است . وزارت راه وشهر سازی ، سازمان عمران و.... همه وهمه این منطقه را فراموش کرده اند گویا اینجا اخر دنیاست که هیچکس به فکر اهالی ساکن این منطقه نیست .
از مشکلات این محله می توان به موارد زیر اشاره کرد .
1- وجود کانال روبازدر این منطقه و جاری بودن فاضلاب در این کانال
بوی نامطبوع وجاری بودن فاضلاب ووجود اشغال وپسمانده هاو...سلامتی اهالی را به خطر انداخته است . نه شهرداری تا کنون فکری برای اصلاح این کانال کرده است ونه سازمان آب وفاضلاب طرح ساماندهی فاظلاب این منطقه را اجرا نموده است .فقط ماههاست که کانلی دیکر در آن نزدیکی حفر شده ولوله های قطور در ابتدای ورودی شهرک فلسطین انبار شده که در زیر آفتاب وباد وباران در حال نابودی است حال چرا باید بودجه ملی اینگونه نابود شود مشخص نیست . وزارت بهداشت وسازمان محیط زیست هم گویا از وجود چنین منطقه ای بی خبر هستند

2- روستای آب انجیرک در این منطقه
در جوار این منطقه روستای آب انجیرک قراردارد که وجود گله گوسفند وتل انبار شدن زباله ها در این منطقه همه را آزار می دهد وبهداشت وسلامتی همگان را به خطر انداخته است . چه کسی مسئول مشخص کردن وضعیت زمین ها واهالی ساکن در این روستااست ؟ وجود منطقه کوچکی با بافت روستایی وگله داری در قلب شهر جدید پردیس چه توجیه ای دارد ؟ چرا بعد از این همه سال از تاسیس شهر جدید پردیس فکری به حال این منطقه نکرده اند ؟

3- خانه های مخروبه
درآن سوی کانال فاضلاب خانه های مخروبه ای قرار دارد که  با انقلاب اسلامی این خانه ها مصادره ودر اختیار دانشگاه صنعتی شریف قرار می گیرد .این منطقه اکنون به نام شهرک فلسطین معروف است . در این شهرک به جز چند مورد انگشت شمار کسی ساکن نیست وتمام خانه ها مخروبه است . وجود ساختمانهای مخروبه نه تنها فضای این منطقه را از لحاض بصری زشت نموده است بلکه بهانه ای شده است تا هروز شایعه ای در مورد نا امنی در این منطقه بر سر زبانها بیفتد وکسی جرات عبور از این منطقه را نداشته باشد .
تا چه زمانی این خانه های مخروبه باید در این منطقه وجود داشته باشدوکسی به فکر استفاده بهینه از این منطقه نباشد ؟ چه کسی مسئول رسیدگی به مشکلات این شهرک است ؟

4- مغازه های مخروبه کنار جاده

همزمان با ساخت وساز اتوبان جدید پردیس به تهران مغازه های حاشیه این جاده وکنار این کانال تعطیل وتخلیه گردید . اکنون ساخت وساز جاده به پایان رسیده است اما مغازه هابه شکل مخروبه پا برجاست ومکانی شده است برای سو استفاده ارازل واوباش وافراد شرور . مکانی شده است نا امن که کسی به فکر اصلاح آن نیست .چه کسی مسئول پاکسازی این مغازه های مخروبه است ؟

5- قبرستان خانوادگی امیر طهماسب

در جوار این کنال وابتدای شهرک فلسطین(از سمت جاده ) قبرستان خانوادگی امیر طهماسب قرار دارد. آیا نباید وضعیت این قبرستان کوچک مشخص شود ؟
6- مغازه های مزاحم
در سمت جنوبی خیابان بهار شرقی ، در زمانی که این منطقه ورودی اصلی شهر پردیس بود به طور موقت مغازه ها ودکه های ساخته شد که اکنون به عنوان مکانیکی یا پر کردن گاز پیک نیک و...استفاده می شود . همه روزه ودر هر ساعتی که به این منطقه مراجعه کنید می بینید عده ای با استفاده از کپسول های گاز شهر به طور غیر استاندارد مشغول پر کردن باک گاز ماشین خود هستند که امنیت خودو مردم منطقه را به خطر می اندازند . چه سازمانی مسئول سروسامان داندن به مغازه ها ودکه های این خیابان است ؟

7- فضای سبز یا انبار شهرداری
درحریم جاده پردیس به تهران دقیقن انتهای خیابان بهار شرقی ومقابل مجتمع مسکونی خانه تئاتر زمینی قرار دارد که گفته می شد قرار بوده فضای سبز باشد و مدتی نیز به عنوان گلخانه شهرداری مورد استفاده قرار می گرفت اما اکنون شهرداری با ساخت سوله ، آن را تبدیل به انباروسایل اسقاطی وزائد و... کرده است .آیا شهرداری می تواند حریم جاده را نادیده بگیرد وبا ساخت وساز ونیز تل انبار کردن وسایل زائد واسقاطی بر آشغال دونی بودن این منطقه بیفزاید ؟ پس حکایت زیبا سازی شهر وسلامت شهروندان و...چه می شود ؟
( با توجه به مفاد آئین‌نامه اجرایی تبصره 1 ذیل ماده 17 قانون ایمنی راهها و راه‌آهن مصوب 16/11/81 هیئت وزیران و اصلاحیه بعدی مورخ 5/5/84 آن، احداث دیوار، ساختمان و تاسیسات می‌بایستی بعد از نوار تاسیسات زیربنائی که برای راههای استانهای گیلان، مازندران و گلستان 15 متر و برای راههای سایر استانهای کشور 30 متر بعد از حریم مصوب تعیین گردیده است، انجام شود و کاربری نوار یاد شده فقط برای عبور تاسیسات زیربنائی نظیر خطوط لوله‌های نفت آب، گاز، فاضلاب و شبکه‌های مخابرات و برق و نیز توسعه حریم و احداث پارکینگ خواهد بود.) به استناد این قانون شهرداری اجازه ساخت وساز در حریم جاده را ندارد .

مستدعی است شما برای رضای خدا مشکلات اهالی این منطقه را پیگیری نمایید تا پردیس برای همگان بهشت باشد .

 

1717

کد خبر 328473

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =