دولت اسرائیل به نیروهای اطلاعاتی خود برای شکنجه زندانیان چراغ سبز نشان داده است.

اسرائیل هنوز از زیر بار فشارهای بین‌المللی در خصوص حمله به نوار غزه در سال گذشته میلادی شانه خالی نکرده است که باز هم پرونده جدیدی از نقض حقوق بشر در این رژیم منتشر شده است . این‌بار افرادی که زمانی توسط شین‌بت بازداشت و مود شکنجه قرار گرفته بودند ،خواهان اعاده حقوق از دست رفته خود هستند . پیش از این، بسیاری از این بازداشت‌شدگان شکایات خود را به دستگاه قضایی اسرائیل تحویل داده بودند اما از بررسی آن خبری نیست.

بر اساس گزارش جدید کمیته‌ عمومی ضد شکنجه در اسرائیل ، اطلاعات جنجال برانگیزی افشا شده که نشان می‌دهد نزدیک به 600 شکایت علیه عوامل شین بت در طول 9 سال گذشته هیچ گاه توسط مشاوران حقوقی به بخش تحقیقات پلیس ارجاع داده نشده‌اند. شکنجه و سوء استفاده توسط عوامل شین بت محور تمامی این دادخواست‌ها بوده‌است.

این گزارش همزمان با دهمین سالگرد صدور حکم دادگاه عالی مبنی بر عدم استفاده از شکنجه در بازجویی‌ها، منتشر شده است. کمیته ضد شکنجه این رژیم اعلام کرده است که گزارش کامل خود را در خصوص شکایات بی‌سرانجام به زودی منتشر خواهد کرد.

 
بر اساس این خبر، مقام‌های دولتی اسرائیل از ارجاع شکایات مربوط به شکنجه به مراجع قضایی جلوگیری می‌کنند.

دست مقام‌های دولتی اسرائیل نیز در همکاری با عوامل شین بت رو شده است . بر اساس شواهد ،مقام‌های دولتی این امکان را برای عوامل شین بت فراهم کرده‌اند که در زمان انجام شدیدترین شکنجه‌ها نیز دارای مصونیت کامل باشند.

شواهد نشان می‌دهد مقام‌های مجری قانون خود نسبت به انجام شکنجه رضایت داشته‌اند و حتی در برخی موارد عوامل شین بت را به شکنجه مظنونان تشویق می‌کردند.پیش از این نیز برخی  رسانه‌های  غربی از  قاچاق اعضای بدن شهدای فلسطینی  توسط اسرائیل خبر داده بودند . افزایش انتقادهای خارجی از اسرائیل به واسطه نقض حقوق بشر  عرصه را بر دولت نتانیاهو هر روز تنگ‌تر از دیروز می‌کند .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 32876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =