ایسنا نوشت:

وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارگروهی خواسته میزان تعرفه واردات خودرو برای سال‌ آینده را بررسی کنند.

 هم‌اکنون تعرفه واردات خودرو با حجم موتور کمتر از 2500 سی‌سی معادل 45 درصد و تعرفه واردات خودرو با حجم موتور بیشتر از 2500 سی‌سی معادل 90 درصد است.

براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، در جلسه اخیر شورای سیاست‌گذاری خودرو پیشنهادی مبنی بر افزایش پلکانی تعرفه واردات خودرو براساس حجم موتور ارائه شده است.

در این جلسه پیشنهاد شده که خودروهای وارداتی با حجم موتور بیشتر تعرفه بالاتری نیز بپردازند به‌گونه‌ای که به عنوان مثال تعرفه واردات برای خودروهای با حجم موتور بالاتر از 2000 سی‌سی بیشتر از خودروهای با حجم موتور کمتر از 2000 سی‌سی باشد.

علاوه بر آن در این جلسه عنوان شده که هم‌اکنون تناسبی بین تعرفه واردات خودرو به صورت CBU و همچنین تعرفه واردات قطعات خودرو به صورت CKD وجود ندارد به‌گونه‌ای که تعرفه واردات خودروی آماده در حد کمی بیشتر از تعرفه واردات قطعات بوده و این موضوع توجیه داخلی‌سازی خودروها را کمتر می‌کند.

براساس اخبار به دست آمده در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارگروهی خواسته موضوعات مطرح شده مربوط به تعرفه واردات خودرو را بررسی و نتایج را ارائه کنند تا درباره میزان تعرفه‌ها برای سال آینده تصمیم‌گیری شود.

3939

کد خبر 328866

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 64
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ای جی IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    181 3
    آخه تعرفه واردات خودرو کمه خودرو سازا تو رقابت تنگاتنگ و نفس گیر با خودرو ساز خارجی یه کوچولو دارن عقب می مونند!! آقای وزیر اشتباه بودن این نوع سیاستگزاری تو این چند ساله ثابت شده است چرا به این سیاست ناکارآمد ادامه می دهید؟!!!!
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    243 5
    این نعمت زاده داره چیکار میکنه؟؟؟
    • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      12 0
      والا ما هم نمی دونیم ایشون بالای 70 سال سنشه صرفا به خاطر اینکه رئیس ستاد روحانی بوده این پست رو بهش دادن
  • عربلو IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    280 2
    اين موضوع بسيار مهمي است كه بايد در استيضاح وزير حتما ً لحاظ گردد ، با صحبت ها و حمايتهاي جانبدارانه وزير از خودروسازان كه از دولتهاي قبل به ارث رسيده و نتايج آن در جاده ها و بازي با جان و مال مردم مي باشد ، بايد قاطعانه باايشان برخورد شود
    • روحيه A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      18 0
      بسیاری از کارشناسان بلاروسی بر این عقیده‌اند که کیفیت پایین خودروهای ایرانی، طراحی قدیمی، مصرف بالای سوخت و سازگار نبودن با شرایط آب و هوایی در اروپا در کنار بازار رقابتی خودروهای روز دنیا در این منطقه نمی تواند صرفه اقتصادی برای خودروسازان ایرانی داشته باشد
    • خزاعي A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      10 1
      1. اگر دولت به طور مستقيم و غير مستقيم در كل مراحل صنعت خودرو دخالت ميكنه ، يعني توليد خودرو انحصاري است . 2. اگر شوراي رقابت در صنعت خودرو و مباحث قيمت و مالي و كيفيت و كميت آن دخالت ميكند ، يعني توليد خودرو شبه انحصاري است . 3. اگر دولت طبق گفته وزيرش ادعا دارد كه توليد خودرو انحصاري نيست ، پس بايد كليه امور توليد و قيمت را به خودروساز بسپارد و آن هم به شرط رقابت با محصولات داخلي و علي الخصوص خارجي (واردات با تعرفه كمتر ) تا بدين صورت كيفيت خودروهاي داخلي بالا رفته و به طبع آن قيمت ها نيز متناسب با هزينه ها و قيمت هاي محصولات خارجي همسان و عادلانه خواهد شد و دولت و مجلس و كميسيون حمايت از توليد و مصرف كننده بايد بستر اين كار را فراهم و نظارت شديد نيز صورت پذيرد
    • طولابي A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      14 0
      بدون شرح : چیت چیان وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در صورتی‌که صنعت برق انتظار حمایت یکسره از دولت و بستن چشم از رقابت پذیری داشته باشد، این صنعت، صنعت خودروی دوم کشور می شود ## آقاي نعمت زاده ، نظرات مردم را كه قابل ندونستي و ارزشي براش قائل نشدي ، حال جواب همكارت در دولت را چه ميگويي ؟ مرگ خوبه براي همسايه ##
    • نظري A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      14 0
      وصله بي تدبير دولت، پس از رئيس بانك مركزي ، وزير صنايع است. و قرار نيست حماسه اقتصادي با اين سنخ مسئولين صورت گيرد
    • حداديان A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      13 1
      در تكميل صحبت هاي فوق ، یولادزمیر سیاماشکا” معاول اول نخست وزیر بلاروس گفته بود: در حالی که قیمت ماشین های ایران خودرو به شدت بالا است، اما مدل های ماشین هایشان بسیار قدیمی و از تاریخ گذشته است ، آقاي وزير حمايت 50 ساله از خودروسازان كم نست آنوقت صنعت و مردم كره را مثال ميزنيد ، هر وقت پس از 10 سال تونستيد رقابت با توليد محصولات كره داشته باشيد آنوقت دم از خاطرات خود و صبحانه كاري با خودروساز كره اي بزنيد
    • بهزاد A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      22 0
      وزير ميگه توليد خودرو انحصاري نيست ، اگر راست ميگي پس چرا واردات بر اساس تعرفه منطقي كه حق طبيعي مردم براي سوار شدن به يك خودرو روز ، شيك ، ايمن ، با بهترين امكانات و تكنولوژي و .... مي باشد آزاد نيست ، آقاي وزير ، بنده كار كرده ام و در آمدم حلال مي باشد و خمس و زكاتم را نيز پرداخت مي كنم و نيز پولم را از راه اختلاس هاي گوناگون و زدوبند هاي اقتصادي كه در اين چند ساله انقلاب رواج شده به دست نياورده ام و اين حق من است كه صاحب يك خودروي خوب و با قيمت مناسب باشم و نه به اجبار ، مجبور به تهيه اين ارابه هاي مرگ داخلي با قيمت هاي آنچناني شوم
    • هاشم . خ A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      14 0
      آقاي روحاني ، وزير منتخب صنايع ، خواهشا ً اين دغدغه بزرگ جاني و مالي هموطنان را مديريت كنيد ، حتي به قيمت برخورد و كنار گداشتن مديران انحصاري خودروسازان و هيچ توجه اي به شعار بيكاري و اشتغال و تكنولوژي اين حضرات نداشته باشيد كه رفتن با پول مردم بانك پ... را زدند ، بيش از ده سال است كه با ترفند بازي با اين كلمات با جان و سرمايه مردم تو روز روشن داره بازي ميشه ، با برخورد قاطع ميتوان نظم و هارموني خوب و استاندارد به كيفيت و كميت و اشتغال خودروسازان داد ، رقابت با محصولات خارجي و ورود آزاد خودرو تا رنج مشخصي ( مثلا ً سقف 20 هزار دلار ) از اقدامات جدي و صد البته رضايت قطعي مردم از دولت تدبير و اميدي كه بهش راي دادن ميتواند باشد
    • مهرداد بذرپاش A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      3 4
      با سلام خدمت هموطنان ، نكنه كه چرخ زندگي و چرخ سانتريفوژ و اخيرا ً چرخ خودروهاي وطني ، همگي با هم نچرخد
    • بی نام NL ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      12 0
      اینجا همه چی گرون شده به جز جون انسانها که هر روز بی ارزشتر میشه
  • علیرضا IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    507 3
    همه چیز به نفع خودرو سازان بی کیفیت وطنی ، انقدر تعرفه را بالا ببرید تا مردم به همین پراید 18میلیونی راضی شوند. روحانی مچکرم
    • مهربان توسی A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      تعرفه عادلانه زیر50 درصد برا خودروهای سبک است تا خودروساز داخلی وادار به رقابت شود نه تشویق به رانت
    • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      291 7
      تمام تلاشها داره صورت میپذیره تا تعرفه واردات خودرو پایین نیاد و قشر متوسط جامعه که اغلب جمعیت کشور رو تشکبل میده خودروهای ساخت داخل که از تکنولوژی دهه های پیش بهره میبرند رو خریداری کنند همیشه صورت مسئله در ایران پاک میشه روحانی مچکریم !!!!!!!!
    • علی A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      58 1
      چرا یه ماشین خوب باید برای خیلی از ایرانی ها یه حسرت باقی بمونه؟ لعنت به این زندگی و کسایی که این وضع رو شکل دادند
    • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      5 37
      چجوری نتیجه گرفتی که به نفع خودروساز داخلی هست؟ این تغییر تعرفه تنها باعث میشه که واردات خودرو به سمت خودروهای با حجم موتور کمتر (و درنتیجه مصرف سوخت کمتر) متمایل بشه٬ که خیلی هم مناسبه! ضمنا در متن خبر آمده که واردات خودرو بیشتر از واردات قطعات توجیه داره٬ پس این به نفع خودروساز داخلی نیست و اتفاقا باعث افزایش رقابت میشه
    • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      5 52
      میدونی اگه این تعرفه رو بردارن چه فاجعه ای رخ میده ؟ هزاران نفری که در این کارخانه ها کار می کنند بی کار میشن و صنعت نیمه جان خودروسازی هم می میرد و همه آن شاغلان رو به کارهای خلاف قانون مانند دزدی و ... می پردازند آره من هم دوست دارم خودرو با کیفیت سوار بشم ولی باید عاقبت این کار هم در نظر گرفت . چه بسا با این کار همان ماشینی که من یا شما بخریم رو همان کارگر ی که بی کار شده بیاد و بدزده
    • بی نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      18 0
      مشکل فقط تعرفه نیست . چند تا بند و تبصره هم گذاشتن که آخرش فقط 4 تا ا خودشون بتونن خودرو وارد کنن . بای نمایندگی رسمی باشه . خود نماینده رسمی فقط میتونه این رو وارد کنه و هزار مسخره بازی دیگه .
    • مریم IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      25 10
      روحانی همه ی هواداراش رو ناامید کرده.فیلترینگ،آزادی زندانیان،قیمت خودرو،مردم ساده اند که فکر میکنن تو ایران کسی هست که دلش برای اونا بسوزه.واقعا من ناامیدتر از همیشه ام.اینم از روحااااانی.خبر چرا چاپ نمیکنی نظرامو.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      4 0
      چی از این بهتر که شما خودرو 405 و پراید و سمند را که پلت فرم همان 405 هست را با تکنولوژی 30 سال پیش به مردم بفروشید و کسی هم نباشد شما را مجبور به رقابت بکند. مطمئن باشید که سود خودروسازها انقدر زیاد هست و انقدر فساد در دستگاه اداری کشور ریشه کرده که حتا روحانی که ادعای فراوان برای عدالت دارد، موفق به کاری نخواهد شد. خاتمی آنهمه باج داد تا پیکان را از رده خارج کردند و حتا پیکان وانت را هنوز تولید میکنند و جدیدن هم پراید وانت را تولید مکنند.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    170 3
    واقعا من واسه كاراي كارشناسيتون متاسفم . جالبه بنز s65 به اندازه ٤٠٥ ملي خودمون مصرف سوختشه !!! بعد بيان بگين بخاطره مصرف بالا بايد تعرفشم بره بالا !!!!
  • آزاد A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    213 2
    کی به فکر مردمه ؟ نمایندگان مجلس و رئیس جمهور که با رای این مردم انتخاب شدن بیشتر دغدغه سود شرکتهای خودروسازی بی کیفیت داخلی رو دارن تا جان و امنیت مردم رو
    • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      18 0
      آخه خیلی ها تو سود این شرکت ها شریکن. حمایت از تولید داخل و اشتغال بهانه است مثل نگرانیشون از آسیب دیدن حریم خصوصی و اخلاق جامعه.
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    220 2
    شما تعرفه رو بردار به مردم اجازه ی تصمیم گیری بده بعد ببین مردم کدوم خودروساز رو انتخاب میکنن و محصولاتش رو میخرن!!! کسی به حلب پاره های ایران خودرو و سایپا نگاه هم نمیکنه اون موقع!
  • آبين IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    167 1
    نمايندگان ملت از وزير صنايع سئوال كنند - حمايت از خودروسازان داخلي دلره به قيمت جون مردم تموم ميشه 40 نفر داخل اتوبوس ساخت ايران زنده زنده سوختن سالانه هزاران نفر بنا به اعلام پليس راه در تصادفات پرايد نفله ميشن كسي صداش در نمياد چه اصراري داريم كه حتما خودرو ساز باشيم
    • مریم IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      15 0
      چقد باید ساده باشیم که به نماینده ها امیدوار باشیم.به همون میزان هم ساده هستیم اگه به دولت امید داشته باشیم. تو ایران بومی بودن محصولات روکش ماجراست ،اصل ماجرا سودهای نجومی شرکت های خودروسازی و مخابرات وامثالهم است که مسئولین اصلی حاضرن به خاطرش تمام مردم ایران رو به رگبار هم ببندن.حالا شما بگو نماینده مجلس،یکی دیگه میگه دولت تدبیر وامید،هههههههههههه فقط به سادگی مردم ایران باید خندید.
  • اميرو RO ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    179 5
    يك كلام بگيد مردم ارزوي ماشين خوب سوار شدن را بايد به گور ببرند . اينا ميخواند يك كاري كنند يواش يواش بگيم محمودي مچكريم .
  • امير RO ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    173 5
    راستي نعمت زاده فيس بوكم داره ؟ كار خصوصي باش دارم .
    • امير RO ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      119 4
      ناراحت نشيد بعد اقاي مشايخي ميرند عذر خواهي . از دلشون در ميارند .
  • بی نام A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    13 0
    زمانی صنعت خودروسازی ما پیشرفت میکنه که نه تنها تعرفه واردات خودرو به صفر برسه بلکه برای ورود برخی از خودروهای باکیفیت مبلغی را به عنوان تشویق به واردکنندگان بدهند تا خودروهای با کیفیت تر با قیمت ارزان تر بدست مردم برسه. اینکار باعث میشه تا اوناییکه برای جان مردم ارزشی قائل نیستند به سرعت از صحنه کنار بروند. دادن تعرفه و گرانتر کردن خودروهای با کیفیت مثل اینه که به زور مردم کشورمون رو به سمت سوداگران مرگ بفرستیم.
  • نويد A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    16 0
    گل بود به سبزه آراسته شد ، اون از سخنان رئيس بانك مركزي و اين هم از وزير صنايع ، به نظر بنده حرف آقاي غرضي درسته كه ميگفت واي از روزي كه دولت بخواد دست تو جيب مردم بكنه ، وزير درست ميگه ، صنعت خودرو انحصاري نيست بلكه مافياي قدرت و ثروت و تصميم گيري براي صنعت و دولت و مردمه
  • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    12 0
    یه بار استامینوفن خوردم، ازم پرسید: الان دقیقن کجات درد مکینه که منو خوردی؟ اومدم بگم سرم! یادم اومد قرصا که حرف نمیزنن فهمیدم اشتباهی ترامادول خوردم ..! :| اقای وزیر چی زدی خوب بهگو ما هم بدونیم ؟
  • نسل سوخته RO ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    17 0
    خدایی چقدر دیگه میخواین به این ملت آروم وساکت ظلم کنین.این بساط خودروسازی قاتلتون رو جمع کنین اون دنیا باید جواب بدین
  • بی نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    13 0
    همه می خواهند خودروی داخلی گران و گرانتر بشه فقط روشون نمیشه مستقیم بگن!
  • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    4 1
    دولتجون با همين فرمون برون!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    13 0
    خدا شما رو به راه راست هدایت کنه از احمدی نژاد چه خیری دیدیم که از دارو دسته روحانی ببینیم مردم بدبخت زیر فشار تورم دارند له میشن اونا انگار نه انگار خدابه دادتون برسهخ در اون دنیا
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    8 0
    خبر رو خوندم فک کردم در ارتباط با پایین اومدن تعرفس ولی ....
  • هدي A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    12 0
    خودروهاي زير 15000 دلار --- بدون تعرفه خودروهاي زير 2000 سي سي --- 20 درصد تعرفه خودروهاي بالاي 2000 و زير 2500 سي سي --- 25 درصد تعرفه خودروهاي بالاي 2500 سي سي --- 50 درصد تعرفه بقيه كسري تعرفه ها هم از مصرف سوخت پائين خودروهاي وارداتي و كاهش بسيار شديد آمار تلفات جاني و مالي و كاهش بسيار شديد آلودگي زيست محيطي و كاهش واردات بنزين و .... جبران خواهد شد ، اما متاسفانه راهي براي كاهش درآمد جيب متوليان دولتي و دلالها و مافيا پيدا نكردم
  • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    12 0
    من موندم كي ميخوايم تغيير كنيم؟ كي سرمونو از زير برف درمياريم؟ بابا الان داريم وارد سال 2014 ميلادي ميشيم ، هنوز سياست گذاريها بر اساس دهه 1990 هستش ...... هنوز يه انسان عاقل و شجاع پيدا نشده كه بتونه اين موضوع رو سروسامون بده و جلوي اين شركتاي خودروسازي داخلي بايسته ... واقعا متاسفم
  • بی نام DE ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    12 0
    واقعا برای اقای نعمت زاده متاسفم بایدم نماینده خودرو سازها بیاد عین طلبکارا توی برنامه تلویزیونی صحبت کنه انگار ارث باباشو طلب داره
  • دل سوخته IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    14 0
    لعنت خدا بر این مافیای اقتصادی و دولتی که بر ایران سایه انداخته آخه من نمیدونم این نمایندگان نالایق مجلس چکار میکنندفقط میرند اونجا به به و چه چه میکنند و کارت حضور و غیاب میزنند بابا دارید با جون ملت بازی میکنید سالانه چند ده هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی جون خودشونو خانواده شون رو از دست میدن فقط و فقط به خاطر ایمنی نبودن وسائل نقلیه و غیر استاندارد بودن جاده های کشور هستش به خدا از جنگ ایران و عراق بیشتر کشته دادیم بابت همین خودروهای آشغالی که به دست مردم میدن بابا خبر آنلانی به خدا بی مرامی اگه حرفهام رو منعکس نکنی
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    10 0
    خون تک تک افراد کشته شده در شهرها و جاده ها بر روی این لگن سازان هستش...من که به شخصه به خدا میسپارمشون و ازشون نمیگذرم نه در این جهان و نه در آخرت...
  • شهریار IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    9 0
    انگار مسئولین این دولت هم پیرو سیاستهای غلط دولت پیشین هستند متاسفانه و ما خودمونو را گول میزنیم فقط ..
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    7 1
    حالا باز بگيد روحانى مچكريم! اينم از روحانى و دولتش كه معلوم شد به فكر مردم نيستن
  • شهر وند A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    6 0
    آقای مهندس و مدیریتهای سطح بالا بس نیست حمایت از این صنعت حدود دو دهه ونیم حمایت از صنعتی که مریض است . تا نتوانیم رقابت به وجود بیاوریم این صنعت تکان نمی خورد
  • اتللوو A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    12 0
    من که نقاشی ام تعریفی ندارد لااقل خودت راهت را بکش و بـــــرو ما نه ماشين ميخوايم نه تورو
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    12 0
    این آقای وزیری که تو این مدت این همه داره طرف خودروسازای داخلی رو میگیره، یکی به من بگه چی سوار میشه؟؟؟؟؟، البته واسه مسافرت منظورمه نه این ژست هایی که جلو خبرنگارا با پراید و پژو میگیره!
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    9 0
    این یعنی میخوان تنظیم کنند تعداد افرادو.پرایدو چنتا ماشین فوق غیر استاندارد بندازن زیر پا مردم و مردم رو به کشتن بندن که جمعیت کم بشه.واقعا نمیدونم شما چه فکری کردین؟؟؟یا اصلا فکر میکنید؟یا فقط لابی بازی براینکه خودروسازا فروش محصولات بی کیفتشون رو رو بالا ببرن یا بهتره بگم به مذد بندازن.خجالتم خوب چیزیه بخدا.
  • صالح IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    10 0
    تور. خدا 1 کم به فکر مردم باشین دلار رفت پایین تحریمم رفت پس این زور بازوی کیه که نمیزاره قیمت ها بیاد پایین
  • جمال A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    6 0
    اولین وزیر استیضاحی مجلس. مبارکت باشه بابابزرگ نعمت زاده
  • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    9 0
    جرات دارید تعرفه را بیارید رو 10% اونوقت ببینیمکه خودروبی کیفیت داخلی سوار میشه.
  • sami IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    12 0
    خودرو سازای عزیز جیب چند نفرو پر میکنن تا بتونن جیب 70 میلیونو خالی کنن کارشون درسته. پراید تو افغانستان 3 میلیون تو ایران 18 میلیون آخر نفهمیدیم ما شهروند درجه یکیم یا افغانستان و پاکستان وعراق
  • شهروند A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    8 0
    بزرگواران مسیلین نمایندگان محترم واقعا شماچقدراطلاعات راجع به مصرف سوخت اتومبیلهای خارجی حجم بالادارید حداقل بیایید برای امتحان هم که شده ی نظرسنجی بگذارید بنظرشما فکرمیکنید اتونبیل 3800سی سی اتومات بیشتربنزین میسوزونه یاسونوتای 2400اتومات من جفتشونو داشتم سونوتا2400 سوخت بیشتری مصرف میکنه چون که گشتاورموتورهنگام دنده بیشتره وگازخوره بیشتری داره حال ازلحاظالایندگی بنز350 الایندگی بیشتری داره یا ام وی ام 2000 مردم قضاوت کنند بهترنیست کیفیت بنزین رو ارتقاع بدیم تموم این مباحث به نفع سرمایه داروصنایع خودروسازی است حرف شماهم زوراست وزورهم دراین زمانه که مردم اگاهی پیدا کردنددیگه جایگاهی ندار خواهش میکنم این کامنت رونمایش بدید ازوقتی بحث واردات خودروباحجم بالا رومطرح کردید بازارش خوب شده
  • حمید EU ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    21 0
    واقعآ که شورشو در آوردین 45 درد لعنت به دروغگو. قیمت ماشین تو سایت کارخونه زده 13000 دلار که با دلار 3000 میشه 39000000 میلیون تومان تعرفه 45 درصدی گمرک و حالا فکر میکنیم که 25 درصد هم برای هزینه حمل و نقل و و سود فروشنده و دلال ها. بعد همین ماشین 39000000 میلیونی تو بازار قیمتش حدود 120 تا 140 میلیون متغیره. یکی به من بگه بر اساس کدوم محاسبات ریاضی میگین 45 درصد. و باور کنید بی درو پیکر تر از مملکت ما وجود نداره یعنی اگه کلاه بردار و دزد باشی مثل آب خوردن به اوج قله ها خواهی رسید.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    8 0
    خودرو سازی نداریم و کسانی که ازش به نام تولید ملی حمایت میکنند از رانت استفاده میکنند۰ این هم دو سال بعد در میاد که چه عددی به بعضی ها رشوه میدهند که خودرو سازی در کشور خصوصی باشد۰ چه اصراریه به قیمت کشتن و کاهش نیروی انسانی در جاده ها و بی سرپرست شدن خانواده ها و تخریب و آلودگی محیط زیست و ۰۰۰ تولید حودروداشته باشیم۰ جز رانت و کسب منافع مادی سرشار برای عده ای توجیه ندارد
  • رضا علی IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    1 20
    اگر مجبور باشیم قیمت خودرو داخلی را بالا ببریم حتما باید تعرفه واردات هم بالا برود،در غیر اینصورت کسی خودرو داخلی نمیتواند با خارجی رقابت کند و عده زیادی بیکار میشوند.
    • اميرو RO ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      14 0
      كدوم خودرو داخلي ؟ به ماشيناي ٣٠ سال پيش فرانسه و كره ميگي خودرو داخلي ؟
  • اشغالخر IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    23 0
    مرگ بر اشغال ساز داخلی مرگ بر تعرفه
  • ازسرزمین پارس IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    8 0
    نمی دونم خودرو سازها برای وزیر محترم چه قیمتی گذاشتن که وزیر داره تخته گازدرجاده خودروسازها حرکت میکنه وابدامردم رو نمی بینه.
  • دل سوخته IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    7 0
    به خدا من نمیدونم چه مشکلی با من داری که اصلاً حرفهای من رو انعکاس نمیدی؟ تلخه نه؟ تلخه که میگم این مافیای اقتصادی و قدرت دست از سر این مردم فلک زده بدبخت بر نمیداره؟ سخته و تلخه بگم که دارید با این حلبی هایی که به مردم میدید معنیش اینه که جون مردم یعنی کشک اونوقت میگن چرا مردم میرن سمت ماهواره و این چیزها برای اینه که در این کشور نظرات اصلی مردم منعکس نمیشه فقط یه عده.... اصالت خبر رسانیتون رو هم دیدیم
  • مسلم IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    6 0
    پراید 5 میلیونی شده 18 میلیون هیشکی تو این مملکت اعتراض نکرد!!! حالا ما 100هزارتا کامنت هم بذارییم، کی توجه میکنه؟؟؟ کی دلش واسه مردم میسوزه؟؟؟
  • بی نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    3 0
    نخرید

آخرین اخبار