امریکا تحریم های های-تک علیه چین را بر می دارد

بدلیل آنچه کسری موازنه تجاری خوانده شده، امریکا تحریم های های-تک high tech خود علیه چین را بر می دارد.

 

سیستم های با فناوری بالا در بخش های فناوری اطلاعات، گاز و نفت و سیستم های مرتبط با امور غیر نظامی از جمله بخش های صادراتی امریکا به چین است که لغو ممنوعیت می شود.

ظاهرا دلیل اصلی این تصمیم کسری موازنه تجاری شدید بین دو کشور اعلام شده که امریکا از بابت تحریم چین ضررهای هنگفتی کرده است.

ایالات متحده تایید کرده که طرحی را به اجرا می گذارد تا صادرات های-تک از امریکا به چین از سر گرفته شود و این امر می تواند به محرک بلند مدت مثبت در روابط اقتصادی دو طرف منجر گردد.

وانگ چائو قائم مقام وزارت تجارت چین در این رابطه گفت بخش هایی مانند عمران حمل و نقل هوایی، فناوری اطلاعات و تجهیزات امتشاف نفت و گاز در لیست جدید صادرات امریکا به چین خواهد بود که تا پیش از این در لیست تحریمی امریکا جای داشتند.

توافقنامه جدید در نشست تجاری سالانه دو کشور امضا شد و پس از کسری موازنه تجاری بین امریکا و چین و تبعات ناشی از آن این تصمیم را امریکایی ها برای فرار از کسری تجاری گرفته اند.

نیو جوون پروفسور مدرسه مطالعات بین المللی دانشگاه پکینگ این گام امریکا را گامی مثبت در آزمایش رو به جلوی روابط دو کشور ارزیابی کرد.

به گفته کارشناسان امریکا هنوز صداقت خود را نشان نداده و کشیدن خط مصارف نظامی از غیر نظامی در صنایع های-تک بسیار دشوار است.

ورود محصولات تکنولوژیکی از امریکا به چین از 18 درصد به 7 درصد در طول یک دهه گذشته رسیده است.

منبع: زد دی نت

56501

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    3 0
    دلیل اصلی این تصمیم کسری موازنه تجاری شدید بین دو کشور !!!