ایسنا نوشت:

زندگی در عصر ارتباطات ویژگی‌ها و شرایط خاص خود را دارد تا جایی‌ که استفاده از ابزارهای حاصل از تکنولوژی در این عصر اجتناب‌ناپذیر است، استفاده از رایانه به عنوان سمبل تکنولوژی حتی دنیای کودکان را نیز دستخوش تغییرکرده و در این بین تولیدکنندگان و طراحان بازی‌های رایانه‌ای سودهای گزافی را به جیب می‌زنند و تنها به فکر فروش بیشتر محصولات خود هستند و گویی تنها دغدغه‌ای که ندارند آسیب‌های حاصل از استفاده از این بازی‌های رایانه‌ای است.

بازی‌های رایانه‌ای قدمتی نزدیک به ۴۰ سال دارد، با نگاهی به انبوه بازی‌های موجود در بازار در می‌یابیم که اکثر این بازی‌ها وارداتی و محصول کشورهای دیگر، خصوصاً کشورهای غربی است که در ساخت هریک از این بازی ها اهدافی را دنبال می‌کنند.

در کشور ما شرکت‌هایی در این زمینه مشغول فعالیت‌اند و تولیداتی هم عرضه کرده‌اند که متأسفانه آن‌طور که باید پاسخ‌گوی نیازهای نسل امروز جامعه ما نیست و باید برای این امر مهم و حیاتی، توسط مسوولان ذیربط، تدابیری اندیشیده شود.

با همه این اوصاف ضرورت وجود نهادی تنظیم کننده و ناظر در این بخش احساس می‌شد که سرانجام در سال ۸۵ بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصویب شد که این بنیاد وظیفه هدایت، حمایت و برنامه‌ریزی برای سنین مختلف را در این حوزه دارد اما این جای سوال دارد که این ارگان تاکنون چه دستاوردی داشته است؟ کل بودجه و اعتبار هزینه شده برای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای چقدر بوده و چگونه هزینه شده است؟ چه تعداد بازی ایرانی روانه بازارهای خارجی شده و تولیدات داخلی کدام بازی در کشور طرفدار دارد؟ نقش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گسترش و اشاعه تولیدات به اصطلاح فاخر ایرانی چه بوده است؟ و به راستی کدام ارگان یا نهاد رسمی کشور نظارت علمی و اصولی بر روی فعالیت‌های بنیاد دارد؟

این‌ها از جمله ابهاماتی است که باید پاسخ داده شود و موضوع مهم دیگر آن است که باید شفاف شود که اعضای هیات امنای بنیاد چه کسانی هستند و یا چگونه انتخاب شده و چه نظارتی بر فعالیت مدیر عامل بنیاد دارند؟

شرکت در نمایشگاه گیم اسپوی دوبی ۳ سال متوالی با صرف هزینه‌های میلیاردی برای چه بوده و چرا فقط تولیدکنندگان خاص اجازه حضور در غرفه ایران را داشتند و نتیجه این هزینه‌ها چه بوده است؟ و آیا تقلید کورکورانه و استفاده غیرمجاز از موتورهای ساخت بازی تولید کشورهای خارجی به عنوان ساخت بازی ایرانی و تولیدمحتوا محسوب می‌شود؟

با توجه به وجود مرکز رسانه‌های دیجیتال در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که همان فعالیت‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را در راستای همان اهداف برگزار می کند، آیا وجود این مرکز و بنیاد موازی‌کاری در یک وزارتخانه محسوب نمی‌شود؟

 

56503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    1 4
    کاش بر بازی های رایانه ای طوری نظارت بشه که بازی های مخرب و بعضا مبتذل از جامعه جمع آوری بشه و بازی های ایرانی و با کیفیت بهتر جایگزین بشه.
  • سيد حسن A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    1 1
    اين بنياد ملي بازيها تا حالا هيچ كار مفيدي نكرده، نه پژوهشي درباره ميزان اعتياد جوانان ايراني به بازيها، نه علايق و سلايق بازيكننان. فقط پول بيت المال صرف حضور بي فايده اشون تو نمايشگاه هاي بين المللي ميشه.
    • شیرین IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
      2 0
      با سلام جناب آقای سید حسن شما مطمئنی هیچ کدام از این پژوهش ها انجام نشده؟ شما میدونید حضور در نمایشگاهها بی فایده بوده؟