تسنیم نوشت:

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور صبح امروز در نشستی با شهرداران و رؤسای شورای شهر بالای 200 هزار جمعیت، ضمن تسلیت ایام 28 صفر و تاکید بر نگاه ساختارگرایانه و تحول‌گرایانه به مدیریت شهری، گفت: تمام نکاتی را که شهرداران محترم در این جلسه مطرح کردند تا حدودی مشترک بود و این نشان می‌دهد که اگر با واقعیت‌ها عاقلانه برخورد کنیم، نتایج یکسانی خواهیم گرفت.

رحمانی‌فضلی همچنین از بازنگری قوانین انتخابات، احزاب، شهرداری‌ها، شوراها و NGOها خبر داد.

اهم سخنان وزیر کشور در ادامه می آید:

* ما باید نخست جایگاه خود را بشناسیم. امروز شوراها، شهرداری‌ها و مدیریت شهری جمعیت نزدیک به 55 میلیون نفر را پوشش دادند و به آنها خدمات می‌دهند و بنابراین این جایگاه رفیع، بلند، مهم و موثری است.

* در بحث مدیریت شهری مباحث مختلفی مطرح است. در ابتدا مدیریت شهری مربوط به بحث عمران و خدمت‌رسانی اولیه بود اما امروز ما دیگر فقط به بحث خدمت‌رسانی توجه نمی‌کنیم. بحث شهر و امنیت، شهر و توسعه، شهر و سیاست، شهر و اقتصاد، شهر و فرهنگ و شهر و سلامت مطرح است.

* امروز نگاه وزارت کشور به شهر نگاه متفاوتی است. واگذاری اختیارات به مردم، مشارکت جو کردن مردم و در یک کلمه واگذاری امور کارکردی به مردم در قالب مدیریت شهری مطرح است که اگر نگاهمان این باشد باید به دنبال تامین بسترهای مناسب برای آن باشیم.

* ما راه‌حلی برای حل مسائل جز واگذاری امور به مردم نداریم. مدیریت ما باید مدیریت یکپارچه کشوری باشد. ما روستاها را نیز داریم که باید مورد توجه باشند که به علت عدم نگاه ساختارگرایانه و اصلاحات لازم با کاستی‌هایی همراه بوده که اگر نگاهمان را معطوف به شهر کنیم روز‌به‌روز شاهد بزرگ‌تر شدن شهرها و آسیب‌زا بودن آنها خواهیم بود.

* قانون شهرداری‌ها از قدیم بدون تغییرات بوده و قبول داریم که قانون شوراها قابل بازنگری است و در دستور کار وزارت کشور قرار دارد و امیدواریم با تدوین قانون نهایی کمک‌های لازم به شما برای از پیش رو برداشتن این موانع را انجام دهیم.

/27295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =