احمدی مقدم: یگان ویژه مظهر اقتدار نیروی انتظامی است/ جمعیت پلیس ۱۶درصد کم شد

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اقتدار یگان ویژه گفت: اولویت فرمانده یگان ویژه ناجا باید آموزش و حرفه‌ای‌گرایی باشد تا در نهایت به واحدی فوق‌حرفه‌ای برسیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس؛ سردار اسماعیل احمدی مقدم در نشست فصلی معاونین،‌ فرماندهان و مسئولین یگان‌های ویژه ناجا، اظهارداشت: براساس برنامه ریزی ستاد کل نیروهای مسلح، ما باید برای انجام بهتر ماموریت‌ها، 5 هزار نفر را به بدنه نیروی انتظامی اضافه می‌کردیم، اما امروز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نیروی انسانی خود را تا 16 درصد کاهش داده‌ایم البته این بدان معنا نیست که نیروهایی از کلانتری‌ها و یا دیگر رده‌های ناجا کم کرده باشیم و یا به ماموریت‌هایمان خللی وارد شده بلکه با بهینه سازی نیروی انسانی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: باید سعی کنیم از نیروی انسانی خود استفاده کامل را ببریم برای مثال وجود چندین دسته موزیک در نیروی انتظامی مقرون به صرفه نیست بلکه می‌توانیم با برنامه‌ریزی تنها یک گروه داشته باشیم و از آن در سراسر کشور بهره ببریم، در این صورت فعالیت‌های ما تعطیل نشده در حالیکه توانسته‌ایم نیروهای خود را کاهش دهیم.

فرمانده ناجا افزود: ابتکارات و روش‌های زیادی برای استفاده از تمام ظرفیت‌های سازمان وجود دارد، تنها باید به این راهها توجه کنیم.

وی با مطرح کردن این سوال که یگان ویژه در ماه و یا حتی سال در چند ماموریت شرکت می‌کند، گفت: اگر ماموریت‌ها از پیش معین شده باشند و ما با اشراف اطلاعاتی بتوانیم اتفاقات را پیش‌بینی کنیم در نتیجه انعطاف پذیری ما بیشتر شده و تحرک موجب صرفه جویی می‌شود؛ در واقع عنصر اطلاعات و تحرک، انعطاف پذیری سازمانی را موجب می‌شود.

احمدی مقدم ادامه داد: دغدغه فرمانده یگان ویژه ناجا باید آموزش و حرفه‌ای گرایی باشد که در نهایت به واحدی فوق حرفه‌ای برسیم، در این صورت این واحد گرچه کوچک است اما می‌تواند بسیار پربازده باشد.

فرمانده ناجا در ادامه استفاده از ابزار و تجهیزات به جای نیروی انسانی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: برای مثال در سال 88، یک گروهان به محل اعزام می‌کردیم و ممکن بود تلفات جبران ناپذیری داشته باشد اما در صورت بهره مندی از تجهیزات کافی می‌توانیم اتوبوسی را به جای نیروی انسانی اعزام کنیم که در نهایت اگر تلفاتی نیز داشتیم، ما را زمینگیر نکند البته در صورت داشتن اشراف اطلاعاتی می‌توانیم زودتر سر صحنه‌ها حاضر شویم؛ در واقع باید به دنبال نرم افزار و سخت افزار به صورت توامان باشیم.

فرمانده ناجا، وظیفه یگان ویژه را مهار حوادث بدون تلفات و یا با کمترین آسیب‌ها دانست و اظهارداشت: عنصر مهم دیگری که باید همواره مد نظر داشت، معنویت است و باید بدانیم نصرت پدیده‌ای است که تنها از سوی خدا نازل می‌شود و در واقع توفیق خدمت، هدیه‌ای الهی است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی مرزبانی، فاسدترین نقطه نیروی انتظامی بود اما امروز به محض ورود به این رده عملیاتی، بوی شهادت و جبهه می‌آید؛ یگان ویژه نیز همین طور است، این یگان امروز محکم، راسخ ، مومن، مهربان و در واقع مجاهد فی سبیل الله است.

به گفته احمدی مقدم، در یگان ویژه، عده و تجهیزات مهم نیست چرا که ما باید تقوای الهی داشته باشیم و براساس آن عمل کنیم، آنچه امروز قدرت ما را ده برابر می‌کند، صبر است.

وی به مثالی از جنگ احزاب اشاره کرد و گفت: در آن جنگ پس از 40 روز مقاومت، مردم از نصرت الهی ناامید شدند اما خداوند، فرشته‌های خود را در قالب باد شدید به کمک مسلمانان فرستاد و در نهایت خیمه و خرگاه دشمنان برباد رفت، این نکته را باید همان کسی که می‌گوید «آمریکا می‌تواند ما را در ده دقیقه نابود کند»، مدنظر قرار دهد.

احمدی مقدم در ادامه به راهکارهای رشد و پیشرفت اشاره کرد و گفت: امروز تعالی در نزد غربی‌ها، مادی است اما الگوی آنان تحقیق و پیشرفت مداوم است به همین دلیل این کشورها همواره پیشتاز بوده‌اند، البته تعالی آنان تنها جنبه مادی و نه معنوی دارد و ممکن است همین جنبه موانعی برای آنان باشد چراکه دنیا طلبی را در انسان افزایش می‌دهد.

فرمانده ناجا تاکید کرد: تمدن امروز غرب، تمدن شیطانی است چراکه دنیا در دید انسان، زینت داده شده و او را فریفته است در حالیکه دین اسلام معتقد است که باید دنیا را معبری برای آخرت بدانیم و در این راستا با اعمال نیک، آخرت خود را بسازیم پس دین اسلام دین تک بعدی نیست، لذا براساس دیدگاه آنها، دنیا مهم است.

وی بار دیگر بر استفاده از ظرفیت‌های پلیس افتخاری یگان ویژه قرارگاه ظفر، سازمان دوم و غیره تاکید کرد و گفت: با این ظرفیت می‌توانیم توان خودرا افزایش دهیم.

احمدی مقدم همچنین بر افزایش سرعت تحرک و ارتباط بیشتر با مکان‌های امنیتی تاکید کرد و اظهارداشت: این یگان عملیاتی باید تاکتیک‌های خود را در زمان وقوع حوادث و اتفاقات اصلاح کند.

وی رکن بعدی فعالیت‌های یگان ویژه را ارتباط با مردم دانست و خاطرنشان کرد: این یگان، مظهر اقتدار ناجاست اما باید به صورت هنرمندانه‌ای با مردم ارتباط برقرار کند تا جامعه احساس نکند که یگان ویژه، ضد بشر است بلکه باید صحنه‌های فعالیت‌های این یگان با زیبایی شناسی خاصی به مردم نشان داده شود.

فرمانده ناجا در ادامه به استفاده از عملیات روانی برای نشان دادن توانمندی‌ها، شایستگی‌های حرفه‌ای که در دنیا، رقابتی است و در نهایت نشان دادن فعالیت عملیاتی این یگان، اشاره کرد.

وی ضمن ابراز رضایت از اقدامات یگان‌های ویژه ناجا، خاطرنشان کرد: فشارها و تهدیدات، هدایای الهی هستند اما ما می‌توانیم با شناخت ظرفیت‌های خود مشکلات را از پیش رو برداشته و از این سختی‌ها عبور کنیم.

در ادامه سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا گزارشی از آخرین وضعیت این یگان ارائه کرد و همچنین از کتاب دو جلدی «مجموعه تجارب فرماندهان یگان‌های ویژه ناجا» که توسط مرکز تحقیقات کاربردی یگان به چاپ رسیده است، رونمایی شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    58 2
    مظهر اقتدار نیروی انتظامی نه یگان ویژه اش بلکه رضایتمندی مردم از پلیس باید باشد
  • armin IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    4 0
    پس یعنی هر کسی مجوز حمل اسلحه داره باید به خاطره کوچکترین درگیری یا مناظره روی به مردم شلیک کنه واقعا جالبه !!