رم های 8 گیگی سامسونگ برای گوشی های هوشمند

با تشکر از معماری 64 بیتی و فناوری جدید سامسونگ، به زودی گوشی های هوشمند مجهز به 4 تا 8 گیگ رم می شوند و این یعنی قدرت فوق العاده برای کاربر جهت مرور و ادیت و هر آنچه از یک گوشی هوشمند و تبلت انتظار دارد.

کمپانی کره ای سامسونگ اعلام کرده با ساخت تراشه های حافظه موقت یا همان RAM به زودی فناوری جدیدی مبنی بر تولید رم 8 گیگی برای گوشی های هوشمند را عرضه می کند. در حال حاضر گلکسی نوت 3 سامسونگ دارای 3 گیگ رم بوده و گوشی های جدید سامسونگ در سال 2014 به سوی رم های 4 گیگی و بعد رم های 8 گیگی پیش خواهند رفت.

افزایش رم به طور مستقیم روی افزایش عملکرد سیستم تاثیر می گذارد و دست توسعه دهندگان نرم افزاری و اپلیکیشن های مختلف را باز می گذارد تا برنامه های سنگین خود را تعریف و تولید کنند.

به گفته کاربران عملکرد و پرفورمنس در گلکسی نوت 3 فوق العاده بوده و برنامه ها و اپ های موجود روی آن به راحتی کار می کنند که یکی از دلایل آن رم 3 گیگی نصب شده روی سیستم است.

اما آنچه سامسونگ عرضه می کند رم 8 گیگی از نوع LPDDR4 است که به طور اختصاصی برای گوشی های هوشمند و ابزارهای موبایلی ساخته شده است.

سامسونگ اولین کمپانی در جهان است که رم هایی با این حجم را برای گوشی های هوشمند تولید می کند. گفتنی است فناوری 20 نانومتری برای ساخت تراشه های جدید سامسونگ در نظر گرفته شده است.

تراشه مذکور از استاندارد DDR4 با سرعت 3.1 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند و این بدان معناست که سرعت رم 50 درصد از سرعت رم های کنونی نیز بالاتر خواهد بود.

از این فناوری و استاندارد در تولید لپ تاپ های uHD نیز استفاده خواهد شد. (اپل نیز فناوری uHD را در محصولات خود از اواخر 2014 بکار خواهد گرفت و گفته می شود اپل تلویزیون 65 اینچی خود را به صورت uHD در سال 2014 عرضه خواهد کرد.)

 

منبع: اسلش گی یر

56501 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    28 9
    حالا اپل میاد میگه قبول نیس ما می خواستیم رم 8 گیگ بسازیم!!
    • محمدرضا A1 ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
      7 7
      اپل بعد از مرحوم جابر دیگه اپل نیست...
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    16 0
    اتفاق ساده ای افتاد در این سالیان ..... ما خواب بودیم و اسیر حماقت خو د کرده شدیم و دوستان کره ای چهار نعل تاختند !!!! شک نکنید که هر ملتی ی لایق همون چیزی هایی است که دارد نه بیشتر !!!
  • بی نام A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    5 0
    باسلام همه دنیا پیش رفت کردن چون کشور برای همه بود سود وزیانش وافتخارش برای همه اما اینجا سودش مال یه عدی خاص وضررش برای همه اونجا کرامت انسانی وجود دارد مسلمان نیستند ولی اسلام وجود دارد
  • بی نام GB ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    3 2
    اون یه دونه منفی نظر اول رو کی داده