هیئت انتخاب سی و دومین جشنواره فیلم فجر به تماشای فیلم‌هایی می‌نشیند که پروانه ساخت یا پروانه نمایش داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کار انتخاب آثار حاضر در سی و دومین جشنواره فیلم فجر هفته پیش رو به پایان می‌رسد و این در حالی است که هیئت انتخاب با انبوه فیلم‌های متقاضی مواجه بود. یکی از اقدامات برای کم کردن حجم کار هیئت انتخاب و جلوگیری از دوباره‌کاری تقدم و تاخیر تماشای فیلم‌ها از سوی هیئت انتخاب و شورای صدور پروانه نمایش است.

براساس اعلام جلیل اکبری‌صحت مدیر ارتباطات جشنواره فیلم فجر روند تماشای فیلم‌های متقاضی به این ترتیب بوده است: «هیچ فیلمی که پروانه ساخت یا پروانه نمایش دریافت نکرده باشد برای هیئت انتخاب جشنواره به نمایش درنیامده است. بنابراین کسی نمی‌تواند مدعی شود که هیئت انتخاب فیلم او را پسندیده، اما به دلیل ممیزی امکان نمایش فیلمش در جشنواره به وجود نیامده است.»

براین اساس به نظر می‌رسد «آشغال‌های دوست داشتنی» ساخته محسن امیریوسفی که هنوز از سد شورای نظارت عبور نکرده و «بلوک9 خروجی2» ساخته علیرضا امینی نیز تصور می‌شود چنین وضعیتی داشته باشد.

اکبری‌صحت همچنین در مورد دلیل اعلام فهرست ناتمامی از فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره گفت:‌ «کار هیئت انتخاب در مورد این فیلم‌ها به پایان رسیده بود و دلیلی نمی‌دیدیم در وضعیتی که انتشار اخبار غیررسمی می‌تواند حاشیه‌ساز شود، خبر را نگه داریم.»

او تاکید کرد انشاا... در هفته آینده اسامی تمامی فیلم‌های راه یافته به جشنواره سی و دوم اعلام خواهد شد.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • در حسرت محمود A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    2 0
    «شرط دیدن؛ داشتن پروانه ساخت یا پروانه نمایش» فقط در دوران جدید می شود همچنین شرطی وضع کرد آنهم فقط برای یک فیلم خاص. چرا که مثلا قرار بوده هر فیلمی که پروانه نمایش برایش صادر می شده اولش پروانه ساخت داشته. حالا چون بعضی از ما بهتران فیلم بدون اجازه ساخت ساخته اند و دولت اعتدال بهشون پروانه نمایش داده پس مجبور شدن این شرط جدیدو بزارن. شمقدری کجایی که یادت بخیر