دادستان کل کشور در حاشیه همایش نهم دی در ورامین به حوادث سال 88 و پرونده مهدی هاشمی اشاره کرد.

به گزارش خبرآنلاین، غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کل کشور  در حاشیه همایش نهم دی در ورامین گفت: به نظر بنده دستگاه قضا در پرونده مهدی هاشمی می‌توانست بهتر و زودتر از این عمل کند و مردم می‌توانند این انتقاد را بر دستگاه قضایی داشته باشند اما قوه قضاییه در حد مقدورات خود در بحث مهدی هاشمی کوتاه نیامده است.

او درباره محاکمه مهدی هاشمی در ارتباط با فتنه 88 اظهار داشت: در هر جرمی یک سبب و عامل اصلی وجود دارد و خیلی اوقات این افراد خود را پشت صحنه نگه می‌دارند و افراد دیگری را به وسط میدان می‌فرستند.

مهمترین اظهارات دادستان کل کشور را به نقل از خبرگزاری مهر بخوانید:
 - مهدی هاشمی چندین اتهام دارد که یکی از آنها مربوط به فتنه سال 1388 است که اسناد آن زیاد زمان نبرد، اما او مسائل مالی مرتبط با فتنه و غیرفتنه را نیز دارد که این پرونده زمان برده است، زیرا برخی از اسناد در این زمینه در داخل وجود داشته اما برخی اسناد نیز در خارج است که این امر بسیار زمان می برد.

-قوه قضاییه عزم جدی دارد تا با مفسدین اقتصادی برخورد کند اما باید توجه داشت که در قضاوت همه مسائل باید مستند ومتقن بوده و قابل انتقال به دیگری باشد به همین خاطر مستند کردن قانون، کار سخت و دشواری است.اگر در پرونده ای سیاسی کار صورت گیرد، باید فاتحه خود را بخوانیم و من این مسأله را سراغ ندارم که در پرونده ای سیاسی کاری صورت گرفته باشد.

- اگر منظور از اقتدار قوه قضاییه آن است که ابزارها و امکانات برای اثبات جرم در دستگاه قضا مهیا است، باید عرض کنم که اکنون این ابزارها موجود نیست و با توجه به اینکه بسیاری از مأموریت های نظام بر دوش قوه قضاییه است اما میزان بودجه با این مأموریت ها همخوانی ندارد.

- در فتنه 88، فتنه گران اعلام داشتند که قانون را قبول ندارند و مقام معظم رهبری دستور ولایی دادند که پنج روز مدت رسیدگی به شکایات تمدید شود و اگر کسی معترض بود، استدلالات خود را بیان می کرد.مقام معظم رهبری نمایندگانی از نامزدهای مختلف را دعوت کردند و همه مسائل در آن جلسه بیان و کمیته‌ای نیز برای بررسی موضوع تشکیل شد.

47232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    77 20
    مردم دنبال محاکمه و مجازات مرتضوی و زنجانی و اطرافیانشان هستند
    • بی نام IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
      1 8
      از کی تا حالا شما شدی همه مردم
    • بی نام IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
      1 2
      از ان موقع که شما همه مردم شدید. چرا فقط سنگ خود را به سینه می زنید شما که بیشتر مردم مردم می کنید