۰ نفر
۸ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۸

تصمیم گیری در خصوص سیاست های توسعه صنعت خودرو کلید خورد.

دوشنبه، 8 و نیم صبح جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو برای تصویب اهداف و سیاست های توسعه صنعت خودرو در افق 1404 در دفتر وزیر صنایع و معادن برگزار شد. این که در این روز مدیران رده بالای صنعتی و خودرویی تا چه حد به این سند اعتقاد داشتند موضوعی است که نمی‌توان فهمید اما با نگاهی به متن سند اولیه، تغییرات داده شده و ترکیب اعضا که دست‌کم بیشتر آنها مستقیم در صنعت خودرو حضور دارند می‌توان حدس زد بیشتر کاری انجام شده است که البته نمی‌تواند در حد و اندازه‌های یک سند مورد وثوق باشد. اگر می‌شد نظرسنجی پنهانی از حاضران کرد تا هر یک از آنها میزان دستیابی به اهداف سند را پیش‌بینی کنند شاید گزینه‌ امیدوارم و یا اگر فلان و فلان شود اینگونه می‌شود، بیشترین آمار رای را کسب می‌کردند.

نبود سند سال هاست که به مشکل بزرگی در صنایع خودروسازی تبدیل شده است. با این حساب بسیاری معتقدند فعلا همین سند چاره‌ساز است! اینکه در سال 1404 نیز چاره‌سازی این سند دیده شود البته برای این گروه موضوع دیگری است.

سند چشم‌انداز فوق دست بازی برای نقد ایجاد کرده که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. اگر از ایده‌آل‌گرایی بگذریم به بزرگترین ضعف آن خواهیم رسید. مدیران محترم در صورتی که به اهداف سند دست پیدا نکنند بهانه‌های بسیاری برای خود تدارک دیده‌اند که از تحریم‌ها شروع شده و به همکاری‌های سازمانی ختم می‌شود. در واقع دست نیافتن به اهداف این سند هیچ‌کس را مقصر جلوه نخواهد داد و دست برای فرافکنی باز است. با این حساب عدم وجود استراتژی سیاسی در این سند صنعتی-اقتصادی آن را کم ارزش ساخته است. آنقدر کم ارزش که فقط گفته شود کاری انجام شده است.

کد خبر 33069

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین