مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز شنبه 14 دی 1392

دو پسر نوجوان که پس از قتل مربی بدنساز از خانه او سرقت کرده بودند در دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفتند.
به گزارش مهر، در این پرونده حمید 15 ساله و امیرحسین 14 ساله متهم هستند در تاریخ 9 دیماه سال گذشته مربی بدنساز خود به نام امیر را با ضربه های چاقو به قتل رسانده اند.
صبح امروز دو پسر نوجوان به اتهام مشارکت در قتل عمدی و سرقت در شعبه 113 دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفتند.
پدر مقتول در جلسه دادگاه با طرح شکایت علیه متهمان خواستار قصاص آنها شد.
سپس حمید در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهامش گفت: مدتی بود که به باشگاه بدنسازی می رفتم. جمعه ها باشگاه تعطیل بود و امیر در طبقه بالای باشگاه زندگی می کرد. یک روز او از من خواست که برای تمرین های بیشتر جمعه به خانه اش بروم، وقتی به خانه اش رفتم او مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم به همین خاطر جمعه بعد چاقو تهیه کرده و با دعوت امیر به خانه اش رفتم. او دوباره مرا مورد آزار و اذیت قرار داد اما نتوانستم به خاطر جثه قوی اش نقشه ام را عملی کنم. یک روز موضوع را به دوستم امیرحسین در مدرسه گفتم که او وقتی متوجه آزار و اذیت های مقتول شد قبول کرد در اجرای نقشه ام به من کمک کند. بر اساس نقشه روز حادثه یک چاقو تهیه کرده و امیرحسین نیز از خانه ما یک تیغ موکت بری برداشت. دو نفری به خانه امیر رفتیم و در یک لحظه من از پشت سر به طرف مربی بدنسازی حمله کرده و چند ضربه به بدنش زدم. امیرحسین نیز با تیغ موکت بری چند ضربه به پشت مقتول زد. بعد از جنایت یک قلک که در آن 600 هزار تومان پول بود و داروهای بدنسازی را سرقت کرده و به خانه بازگشتیم.
رئیس دادگاه: با قصد قتل به خانه مقتول رفته بودید؟
متهم به قتل: بله. امیر باید کشته می شد و من برای کشتن او به خانه اش رفته بودم.
در ادامه جلسه دادگاه امیرحسین در جایگاه قرار گرفت که او نیز در دفاع از خود گفت: زمانی که حمید موضوع کشتن مربی اش را به من گفت تصور کردم دروغ می گوید اما وقتی اصرارهایش را دیدم همراه او رفتم. من با تیغ موکت بری تنها یک ضربه به مقتول زدم و تصور می کردم اگر مشارکت در قتل را قبول کنم حمید اعدام نمی شود.
پس از دفاعیات وکلای متهمان و آخرین دفاع دو پسر نوجوان رئیس دادگاه ختم رسیدگی به پرونده را اعلام کرد. 

 

جنایت پایان درگیری باجناق ها بر سر گوساله/ تشریح قتل در جلسه دادگاه
مرد قصاب که در جریان درگیری با باجناقش بر سر گوساله مرتکب قتل شده بود در جلسه محاکمه به تشریح جنایت خود پرداخت.
به گزارش مهر، در این پرونده فرشاد 25 ساله متهم است 29 آذرماه سال گذشته در جریان درگیری بر سر گوساله تازه دامادی به نام حامد را در کشتارگاه شهرری به قتل رسانده است.
صبح دیروز جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: فرشاد متهم است در تاریخ 29 آذر سال 91 در جریان یک درگیری حامد را با ضربه های چاقو به قتل رسانده است. متهم به قتل پس از این جنایت متواری شد که ماموران شش ماه بعد او را شناسایی و دستگیر کردند. با توجه به نظریه پزشکی قانونی فیلم دوربین مداربسته کشتارگاه و اعترافات متهم برای فرشاد تقاضای مجازات قانونی را دارم. همچنین برای دو تن از متهمان دیگر پرونده به نام های حسین و محمد به اتهام شرکت در نزاع منجر به قتل کیفرخواست صادر شده که به اتهامات آنها در دادگاه عمومی رسیدگی خواهد شد.
در ادامه پدر و مادر مقتول به عنوان اولیای دم در جایگاه حاضر شده و برای قاتل پسرشان تقاضای قصاص کردند.
مادر مقتول در شکایتش گفت: پسرم 21 روز بود که شیرینی خورده زنی به نام نرگس شده بود و قرار بود آنها با هم ازدواج کنند که قاتل پسرم را کشت.
رئیس دادگاه سپس با تفهیم اتهام به فرشاد از او خواست به دفاع از خود بپردازد.
متهم نیز با رد اتهامش گفت: من چند سال قبل با نرگس آشنا شدم و با هم ازدواج کردیم اما به خاطر دخالتهای خانواده همسرم مجبور شدیم از یکدیگر جدا شویم. نرگس پس از جدا شدن از من با مقتول آشنا شده و قرار بود با هم ازدواج کنند. برخی تصور می کنند که من به خاطر این موضوع دست به قتل حامد زدم اما علت این جنایت اختلاف من و باجناق سابقم بر سر فروش گوساله بود. چند سال قبل من با مشکل مالی روبرو شده و باجناقم چند گوساله به من قرض داد تا با آن سفارش مشتریانم را آماده کنم. من هم خیلی زود مشکلاتم را حل کرده و گوساله ها را به او بازگرداندم. یک هفته قبل از جنایت باجناق سابقم با من تماس گرفت و گفت دچار مشکل مالی شده و حالا من باید به او گوساله قرض بدهم، ابتدا قبول کردم اما وقتی با همکارانم مشورت کردم متوجه شدم باجناق سابقم به نام حسین بدهی زیادی دارد و اگر به او گوساله قرض بدهم توان بازگرداندن آن را ندارد به همین خاطر تلفنی به او گفتم که از تصمیمم پشیمان شده ام. حسین مرا تهدید کرد و گفت انتقام این کار را می گیرد. صبح روز حادثه پس از تمام شدن کارم قصد بازگشت به خانه را داشت که حسین همراه حامد سد راهم شدند. حسین دوباره شروع به فحاشی کرد و ما با یکدیگر درگیر شدیم. از داخل ماشین کارد سلاخی را برداشته و چند ضربه به طرفش پرتاب کردم سپس حامد با یک شمشیر به طرفم حمله ور شد و ضربه ای به بازویم وارد کرد. در حین درگیری تعادلمان را از دست دادیم و روی زمین افتادیم، وقتی بلند شدیم متوجه شدم کارد سلاخی در پای حامد فرو رفته است. من قصد کشتن او را نداشتم.
رئیس دادگاه: پزشکی قانونی اعلام کرده زخم روی دست شما قدیمی بوده و با این درگیری هیچ ارتباطی ندارد.
متهم به قتل: من پس از این جنایت شش ماه فراری بوده و منظور پزشکی قانونی از قدیمی بودن زخم همین موضوع است.
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

 

سارقان مأمورنما بازداشت شدند
جوان سارقی که با استفاده از البسه و تجهیزات نظامی اقدام به سرقت و زورگیری می‌کرد، دستگیر شد.
به گزارش فارس،‌ در تاریخ 5 خردادماه سال جاری فردی با مراجعه به کلانتری 109 بهارستان، گفت: در خیابان پیروزی به مقصد بهارستان یک نفر را به عنوان مسافر سوار تاکسی کردم که در طول مسیر با تهدید یک قبضه اسلحه کمری، مبلغ 3 میلیون تومان وجه نقد همراهم را سرقت و از محل متواری شد.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه و به دستور قاضی احمدی، بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
همزمان با ارجاع سرقت مسلحانه از راننده تاکسی به اداره یکم پلیس آگاهی، کارآگاهان این اداره با کسب اخبار و اطلاعاتی موفق به شناسایی فردی به هویت محمدجواد 18 ساله شدند که برابر اطلاعات به دست آمده، با تهیه سلاح کمری و استفاده از البسه نظامی خود را به سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و نظامی منتسب می‌کرد.
در ادامه و با توجه به چهره‌نگاری صورت گرفته از مالباخته (راننده تاکسی) و شباهت تصاویر چهره‌نگاری شده با تصویر محمدجواد، وی توسط مالباخته و به عنوان سارق مسلح مورد شناسایی قرار گرفت.
با شناسایی محمدجواد به عنوان سارق مسلح، کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه وی در محدوده خاوران، خیابان رنجبران اقدام به دستگیری وی کرده و در بازرسی از مخفیگاهش یک قبضه اسلحه کمری، شوکر برقی، گاز اشک آور، بی‌سیم، البسه نظامی با درجه ستوان دومی و همچنین تعدادی کارت‌های شناسایی مجعول مربوط به ارگان‌های مختلف دولتی را کشف و توقیف کردند.
با توجه به تجهیزات نظامی غیرمجاز کشف شده و همچنین شناسایی متهم توسط مالباخته، محمدجواد که چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، صراحتا به جعل عناوین دولتی ، نظامی و سرقت‌های مسلحانه و تحت پوشش مأمور اعتراف و احمدرضا 32 ساله را نیز به عنوان همدست خود معرفی کرد.
با شناسایی احمدرضا به عنوان دومین متهم پرونده، محل تردد وی در منطقه پیروزی، خیابان دریاباری شناسایی و تحت مراقبت‌های پلیسی قرار گرفت و او نیز ساعاتی پس از دستگیری محمدجواد، دستگیر و در همان لحظه دستگیری 2 بی‌سیم از وی کشف شد.
با دستگیری احمدرضا، مخفیگاه وی در منطقه خاوران شناسایی و در بازرسی از این محل نیز انواع احکام سازمان‌های دولتی و غیردولتی و همچنین کارت‌های شناسایی مجعول کشف شد.
محمدجواد و احمدرضا؛ سارقان مأمورنما
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان به ده‌ها فقره اخاذی، زورگیری‌های مسلحانه و سرقت‌هایی تحت پوشش مأمورین ارگان‌های دولتی و نظامی، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر دو متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است.
از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 

دستگیری زاغ زن 300سکه
معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از مردم خواست تا زاغ‌زن‌ سبزه میدان را شناسایی کنند.
به گزارش ایسنا، در اواخر شهریور ماه سال 93 فردی با مراجعه به کلانتری 113 بازار به ماموران اعلام کرد که توسط سرنشینان دو موتورسیکلت مورد زورگیری قرار گرفته است که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت بعنف (زورگیری) و به دستور شعبه 13 بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: بنده در منطقه سبزه میدان در زمینه خرید و فروش سکه فعالیت دارم و روز سرقت نیز تعداد 300 سکه طلا به همراه داشتم؛ در پایان روز و زمانی که قصد خروج از سبزه میدان را داشتم، در داخل کوچه بادامچی دو موتورسیکلت به من نزدیک شدند و سرنشینان آن با قمه و شمشیر به من حمله‌ور شدند و تمامی سکه‌های همراهم را سرقت کردند.
در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی اطمینان پیدا کردند که با توجه به همراه داشتن تعداد زیادی سکه از سوی مالباخته، سارقان با اطلاع داشتن از این موضوع اقدام به زورگیری از وی کرده‌اند؛ لذا تصاویر دوربین‌های مداربسته منطقه سبزه میدان مورد بررسی قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر جوانی حدودا 35-30 ساله شدند که چندین ساعت مالباخته را تحت نظر داشت.
زاغ زن 300سکه را شاسایی کنید
سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی تصویر زاغ زن منطقه سبزه میدان و به منظور شناسایی و دستگیری این شخص و اعضای گروه سارقان زورگیر، دستور انتشار بدون پوشش تصویر فرد زاغ زن از سوی قاضی پرونده صادر شده؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که اطلاعاتی در خصوص هویت، مخفیگاه و یا محل‌های تردد این شخص دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055237 در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

 

پلیس به دنبال زن بیمار
ماموران پلیس آگاهی پایتخت به دنبال ردپای زنی هستند که به بهانه بیماری‌اش، مفقود شده است.

به گزارش ایسنا، آذرماه سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری 102 پاسداران به ماموران اعلام کرد که همسرم با گذاشتن یادداشتی با این موضوع که دیگر به منزل باز نمی‌گردد ، از منزل خواهرش خارج شده و پس از آن نیز از وی اطلاعی نداریم. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فقدانی و به دستور شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
همسر فقدانی پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: همسرم به بیماری ام اس (MS) مبتلا است و به همین علت و برای گذراندن دوره درمانی به تهران و منزل خواهرزنم آمده بودیم؛ روزی که همسرم از خانه خواهرش خارج شده بود، برگه یادداشتی را از خود به جای گذاشته بود که در آن عنوان کرده بود به خاطر بیماری اش من و فرزندانش را ترک می‌کند و تا زمانیکه مداوا نشود ، به منزل باز نمی‌گردد.
خواهر فقدانی نیز در اظهاراتی مشابه همسر خواهرش عنوان کرد: من به همراه خواهرم در داخل خانه مشغول استراحت بودیم اما زمانی که از خواب بیدار شدم، خواهرم را ندیدم؛ در جستجوی وی به سایر اتاق‌ها رفتم تا اینکه دست نوشته‌ای را پیدا کردم که خواهرم در پایان آن نوشته بود: مواظب بچه هایم باشید؛ بلافاصله با همسر خواهرم تماس گرفتم و او نیز به خانه آمد و پس از مشاهده نامه به کلانتری 102 پاسداران مراجعه کرد.


زن بیمار کجاست
مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با انتشار این خبر اعلام کرد: با توجه به اظهارات خانواده فقدانی، کلیه اقدامات جهت کسب اطلاع از سرنوشت فقدانی از سوی کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ انجام شده و این پرونده کماکان در پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی است. لذا با عنایت به درخواست خانواده فقدانی، دستور انتشار تصویر فقدانی از سوی قاضی پرونده صادر شده است که از کلیه شهروندان درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص سرنوشت فقدانی را از طریق شماره تماس 51055511 در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

 

کشته شدن یک کویرنورد در بیرجند
یک کویر‌نورد در 70 کیلومتر پایین‌تر از آبگرم لوت شهرستان بیرجند خراسان جنوبی بر اثر انفجار مین کشته شد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ پارسا، معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: دو خودروی لندرور و پاژن با 8 نفر سر نشین بدون هماهنگی با مبادی ذیربط و بدون کسب مجوز اقدام به کویر‌نوردی در منطقه کویر لوت و حومه کردند.
برابر اعلام پاسگاه بصیران ساعت 18:50 مورخه 11 دی جاری مبنی بر این که خودروی شخصی روی مین رفته و دچار انفجار شده است. ماموران برای بررسی صحت و سقم موضوع به درمانگاه روستای قلعه‌زری مراجعه کردند.
یک نفر از کویر‌نوردان با مراجعه به ماموران اعلام داشت که در دهانه رتیل 70 کیلومتر پایین‌تر از آبگرم لوت، یکی از خودروها روی مین رفته و دچار انفجار شده که متاسفانه بر اثر این انفجار یک نفر به هویت‌ امیر طالبی گل به علت شدت جراحات فوت کرده است.
تحقیقات در این خصوص ادامه دارد و نتایج متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

نجات 63 عشایر محاصره در سیل
حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از نجات 63 نفر از عشایر خوزستانی گرفتار در سیل خبر داد و به ایسنا گفت: در ساعت 18 روز پنج‌شنبه هفته گذشته وقوع حادثه‌ای در دره سید به سمت پلدختر در شهرستان اندیمشک به امدادگران خوزستان اعلام شد.
وی با بیان اینکه بلافاصله امدادگران در محل حادثه حاضر شدند، گفت: امدادگران دریافتند که تعدادی از عشایر در اثر بارندگی شدید در محاصره آب قرار گرفتند.
امدادگران بلافاصله با اقدامات انجام شده توانستند جان 63 نفر از عشایر محاصره در سیل را نجات دهند و آن‌ها را به مکانی امن انتقال دهند.

 

مغازه الکتریکی در آتش
آتش سوزی مغازه لوازم الکتریکی در خیابان مجیدیه شمالی با تلاش آتش نشانان مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران دیروز جمعه آتش نشانان ایستگاه 23 را راهی محل حادثه در خیابان مجیدیه شمالی، شمس آباد، بلوار بیژن کرد.
محمد رحیم چراغی، افسر آماده منطقه سه عملیات گفت: با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه مشاهده شد شعله های آتش از یک مغازه الکتریکی در حال زبانه کشیدن است و مرد 45 ساله ای به نام حمزه داخل مغازه گرفتار شده بود.
آتش نشانان بلافاصله به چند گروه تقسیم شدند که یک گروه با قطع برق وگاز به ایمن سازی محل حادثه پرداختند وگروه دیگر با تجهیزخود به دستگاه های تنفسی، به وسیله چند رشته لوله آبرسانی شروع به مهار آتش کردند وهم زمان فرد گرفتار شده را که دچار سوختگی در ناحیه چپ بدن شده بود به بیرون انتقال دادند.
آتش نشانان پس از مهار کامل آتش وتحویل فرد مصدوم به عوامل اورژانس و دادن تذکرات ایمنی به عملیات خود پایان دادند.

 

آتش کوره به جان نانوایی افتاد
بی توجهی به اصول ایمنی آتش سوزی نانوایی را در خیابان ابوذر در پی داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، صبح امروز شنبه در پی اطلاع رسانی تعدادی از شهروندان با سامانه 125 مبنی بر بروز آتش سوزی در یک نانوایی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 28 را ساعت 08:40 دقیقه به محل حادثه در خیابان ابوذر، خیابان اکبرببری، جنب کوچه حسنی اعزام کرد.
غلامرضا قاسمپور، رئیس ایستگاه 28 در این باره گفت: در محل حادثه یک ساختمان دو طبقه دیده می شد که طبقه اول آن با کاربری نانوایی لواشی بر اثر انتقال حرارت گرمای کوره نانوایی به مواد قابل اشتعال موجود در انباری ساخته شده در روی کوره دچار شعله وری و آتش سوزی شده و با دود و شعله زیادی همراه بود.
آتش نشانان بلافاصله با استفاده از لوله های آبدهی به کانون آتش سوزی نزدیک شده و در مدت کوتاهی آن را تحت کنترل خود درآورده و آن را مهار و خاموش کردند.
آتش نشانان همچنین با تلاش خود از سرایت شعله های آتش و گسترش آن نیز جلوگیری کرده و پس از انجام ایمن سازی های اولیه و ارائه توصیه های ایمنی لازم به ماموریت خود پایان دادند.

 

انباری ساختمان در آتش
آتش سوزی انباری ساختمان مسکونی در شهرک محلاتی خسارت مالی بر جای گذاشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، با تماس ساختمان مسکونی با سامانه 125 مبنی بر بروز آتش سوزی از انباری ساختمان مسکونی، ستادفرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 19:02 جمعه شب زنگ ایستگاهای 36 و 61 را به صدا در آورد وآتش نشانان به همراه خاور دستگاه تنفسی و نردبان 55 متری به سمت مینی سیتی، شهرک محلاتی، بلوار امام علی، خیابان کمیل حرکت کردند.
محمدرضا وکیلی، معاون منطقه سه عملیات در این باره گفت: با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد از انباری طبقه اول یک ساختمان 6 طبقه 24 واحدی آتش و دود زیادی به بیرون زبانه می کشید و دود ناشی از آن عده ای از ساکنان ساختمان را درون طبقات گرفتار کرده بود.
آتش نشانان بلا فاصله به چند گروه تقسیم شدند و گروه اول با قطع برق و گاز ساختمان به ایمن سازی محل حادثه پرداختند و گروه دوم نیز با تجهیز خود به دستگاه تنفسی، به وسیله چند رشته لوله آب رسانی به سوی کانون آتش هجوم برده و شعله های سرکش آن را در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش کردند و همچنین گروه سوم نیز شروع به تخلیه سریع ساکنان از طبقات کردند.
آتش نشانان پس از مهار کامل آتش و اطمینان از عدم وجود خطر برای ساکنین به عملیات خود پایان دادند.

 

توقیف مزدا با 26میلیون و 800 هزار ریال خلافی
مزدا با 26 میلیون و 800 هزار ریال خلافی ، توسط گشت ویژه پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان توقیف و روانه پارکینگ شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا رضایی، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران گشت ویژه پلیس راه حین کنترل خودروهای عبوری در محور اصفهان- شیراز مزدا را که مرتکب تخلف شده بود متوقف کردند.
پس از متوقف کردن خودرو طی استعلام های انجام شده مشخص شد خودرو مذکور دارای 26 میلیون و 800 هزار ریال جریمه پرداخت نشده است.
این مقام انتظامی با بیان اینکه براساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی خودروهایی که دارای بیش از یک میلون تومان خلافی هستند توقیف می شوند عنوان داشت: براین اساس خودروی مذکور توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

 

5کشته و 23مسموم در حوادث گاز گرفتگی 
طی دو روز اخیر گازگرفتگی در شهرهای ایران 5 قربانی گرفت و 23 نفر را مسموم کرد.

ردیف زمان مکان تعداد جانباختگان تعداد مسمومان شرح ماجرا علت
1 جمعه 13 دی خیابان ابوذر، خیابان شهسوار جنوبی کشته نداشت 1 نفر با حضور به موقع آتش نشانان قاتل نامرئی در انجام ماموریت خود در منزل مسکونی در خیابان ابوذر ناکام ماند، در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه 125 مبنی بر احتمال گازگرفتگی مرد جوان، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 28 را به محل حادثه اعزام کرد، با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه مشاهده شد مرد 23 ساله ای به نام مهدی بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن و مسمومیت با این گاز بیهوش و بی حال بر روی زمین افتاده است، آتش نشانان به سرعت وی را به فضایی خارج از محدوده نشت گازانتقال داده و تلاش و همت آتش نشانان برای احیای قلب مرد جوان آغاز شد که خوشبختانه با عکس العمل به موقع آنان این جوان که در آستانه مرگ قرار داشت به زندگی برگشت و پس از رسیدن عوامل اورژانس، انجام معاینات دقیق و تکمیلی به آنان سپرده شد، آتش نشانان پس از بررسی محل حادثه و نیز اجرای ایمن سازی لازم به ماموریت خود پایان دادند استنشاق و مسمومیت با گاز منوکسیدکربن
2

جمعه شب

آذربایجان شرقی، خیابان سرباز شهید تبریز

3 نفر مسموم نداشت سه نفر دیگر در آذربایجان شرقی بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند، مادر و فرزندی به همراه مادر بزرگ خانواده در منزلی دچار گازگرفتگی شدند، هر چند تکنسین‌های حاضر در محل با انجام اقدامات احیای دو تن از مسموم‌شدگان را به بیمارستان کودکان تبریز انتقال دادند اما متاسفانه احیا مثمر ثمر نبود و هر سه اعضای این خانواده به علت مسمومیت با منوکسیدکربن فوت کردند گرفتگی مسیر عبور لوله آبگرمکن و درزهای لوله دودکش بخاری، علت اصلی نشت گاز و مسمومیت این افراد شده است
3

جمعه شب

استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان‌های بویراحمد و دنا   کشته نداشت 15 نفر

در استان کهگیلویه و بویراحمد و در دو شهرستان سردسیری این استان، پنج حادثه گازگرفتگی رخ داد که در هر پنج حادثه، ماموران امدادی مرکز اوژانس 115 به محل اعزام و اقدامات لازم را انجام دادند، خوشبختانه در هیچکدام از این حوادث گازگرفتگی، تلفاتی نداشتیم، تعداد مصدومان این حوادث  15 نفر بود که ‌همه این 15 نفر به کمک امدادگران اورژانس 115 از مرگ حتمی نجات یافتند، مسمومیت این افراد با گاز منوکسیدکربن(CO)بوده است 

علت این حادثه اعلام نشده است
4 شنبه 14 دی
شهرک سعدی شیراز
کشته نداشت 2 نفر

حادثه‌ گازگرفتگی در منزلی رخ داد و به‌واسطه‌ی تراکم شدید گاز منوکسیدکربن، زن و مرد جوانی دچار مسمومیت شده و توسط نیروهای اورژانس، روانه‌ی بیمارستان شدند


علت این حادثه اعلام نشده است
5 شنبه 14 دی شیراز 1 نفر مسموم نداشت

مرد 62 ساله‌ای در یک واحد فروشگاه مواد غذایی و بهداشتی در یکی از محلات شیراز به‌واسطه‌ی استفاده از اجاق خوراک‌پزی به‌عنوان وسیله‌ی گرمایشی، دچار مسمومیت ناشی از گاز منوکسیدکربن شده و جان باخت

علت این حادثه اعلام نشده است
6 شنبه 14 دی شیراز 1 نفر مسموم نداشت در حادثه‌ گازگرفتگی، مرد 39 ساله‌ای در منزل مسکونی خود به‌علت تراکم گاز منوکسید کربن به‌شدت مسموم شده و پیش از رسیدن مأموران آتش‌نشان، جان باخت علت این حادثه اعلام نشده است
7 شنبه 14 دی
مجتمع فرهنگ یزد
کشته نداشت
5 نفر

نصب نامناسب لوله پکیج باعث نشت گاز co در یک واحد مسکونی شد که با هوشیاری پدر خانواده، 5 نفر از اعضای خانواده از مرگ حتمی نجات یافتند، با اعلام این حادثه به مرکز فرماندهی 125سازمان آتش نشانی یزد پرسنل عملیاتی از ایستگاه شماره 2 به محل اعزام شدند، پرسنل سازمان ضمن ایمن سازی محل (باز کردن درب و پنجره، بستن شیر گاز و انتقال مصدومین به فضای آزاد) موفق شدند اعضای این خانواده را از مرگ حتمی ناشی از نشت گاز نجات دهند، پنج نفر از اعضای این خانواده که شامل پدر، مادر و 3 دختر 2 ساله، 7 ساله و 15 ساله بودند برای معاینات بیشتر تحویل پرسنل اورژانس حاضر در محل داده شدند

نصب نامناسب لوله پکی

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =