مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز چهارشنبه 11 دی 1392

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که با جعل عنوان وکیل دادگستری و عنوان های دولتی از مردم کلاهبرداری می کرد.

داود شعبانی متهم به جعل عنوان وکیل دادگستری و سایرعناوین دولتی

به گزارش مهر، سرهنگ سیروس حیدری گفت: فردی به نام داود شعبانی به اتهام جعل عنوان وکیل دادگستری و سایرعناوین دولتی توسط ماموران دستگیر شد.
پرونده اتهامی این فرد کلاهبردار در شعبه 14دادسرای انقلاب شیراز مطرح و در حال رسیدگی است.
بنا به خواسته مقام قضایی عکس این متهم برای اطلاع رسانی به شهروندان در رسانه های جمعی درج تا چنانچه فردی توسط این متهم مورد کلاهبرداری واقع شده، برای شناسایی وی به دادسرا مراجعه کنند.

 

حریق دندانپزشکی در میدان ونک
یک دندانپزشکی در میدان ونک طعمه حریق شد.
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به ایسنا گفت: در پی اعلام یک مورد حادثه حریق ساختمان اداری تجاری به آدرس میدان ونک، ابتدای خیابان ملاصدرا، ستاد فرماندهی آتش نشانان دو ایستگاه را در ساعت 21:48 سه شنبه شب به محل حادثه اعزام کرد.
وی با بیان اینکه محل حادثه یک ساختمان پنج طبقه اداری- تجاری بود، افزود: در طبقه همکف این ساختمان یک داروخانه قرار داشت و در طبقات فوقانی نیز عمده واحدها کاربری پزشکی داشتند.
ملکی با بیان اینکه در طبقه دوم این ساختمان که یک واحد دندانپزشکی به مساحت 130 متر مربع بود، کاملا شعله ور شده بود، اظهار کرد: دود ناشی از این حریق طبقات فوقانی این ساختمان را در برگرفته و سبب سرایت آن به طبقات فوقانی شده بود به طوری که سه تن از افراد حاضر در این ساختمان نیز در میان دود گرفتار شده بودند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش نشانان سه فرد محبوس در میان دود را به پشت بام منتقل کرده و همزمان عملیات خود برای اطفای حریق را آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: آتش نشانان پس از مدتی شعله‌های آتش در این واحد دندانپزشکی را مهار و اطفا کرده و از سرایت آن به دیگر واحدها چلوگیری کردند.
به گفته وی پس از آن نیز عوامل آتش نشانی به وسیله نردبان سه فرد محبوس در میان دود را که به پشت بام پناه برده بودند به سطح زمین و فضای امن منتقل کردند.
علت این حادثه از سوی کارشناسان سازمان در دست بررسی است و عوامل آتش نشانی در ساعت 30 دقیقه بامداد به عملیات خود در این محل خاتمه دادند. در جریان این حادثه مورد فوتی و مصدوم نداشتیم.

 

فوت 2 نفر بر اثر وقوع حریق منزل در قم/ اطفای حریق کارخانه پوشال
عباس جعفری، مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم از فوت 2 نفر بر اثر وقوع حریق در منزلی در این استان خبر داد و به مهر گفت: ‌حریق مغازه- منزل واقع در میدان پلیس متاسفانه منجر به فوت 2 نفر شد که علت حادثه در حال بررسی است.
همچنین کارخانه پوشال واقع در سراجه لنگرود ابتدای جاده کهک دچار حریق شد که پس از بیش از هشت ساعت عملیات نفس گیر نیروهای آتش نشانی با هشت خودروی عملیاتی سنگین اطفا شد.

 

دستگیری باند سارقان کابل با 100فقره سرقت در غرب استان تهران
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران از دستگیری باند سارقان کابل در شهریار و کشف 100 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ منصور خدادادی، رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران گفت: با دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر فعالیت افرادی در زمینه سرقت کابل در یک ماه گذشته، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
اکیپ ویژه ای از کارآگاهان پلیس آگاهی جهت بررسی دقیق سرقت های احتمالی توسط این افراد تشکیل و در کمتر از 24 ساعت 4 عضو این باند در شهرستانهای شهریار و ملارد دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس قرار گرفتند.
با بررسی سوابق کیفری متهمان مشخص شد همه آنها سابقه دار بوده و دارای پرونده هایی با همین سرقت و شیوه هستند.
سارقان به سردستگی افرادی بنامهای حمید و مراد و سایر اعضای باند، با استفاد از قیچی و انبردست، کابل ها را در منطقه شهریار به سرقت برده و با سوزاندن کابل ها، آنها را به فروش می رساندند.
افراد دستگیر شده در بازجوییهای پلیس به 100 فقره سرقت کابل اعتراف کرده و همه آنها با قرار مناسب از سوی مقام قضایی روانه زندان شدند.

 

دستگیری اعضای باند سارقین مسلح در ایرانشهر
اعضای باند سارقین مسلح در ایرانشهر شناسایی و دستگیر شدند.
این افراد شرور با نام باند عقرب درسطح شهر اقدام به سرقت و تیراندازی از شهروندان و ایجاد رعب و وحشت می کردند.
فرمانده انتظامی ایرانشهر به واحد مرکزی خبر گفت: پس از شناسایی مخفیگاه این باند سارقین مسلح ، سه شنبه شب در عملیاتی پلیسی اعضای آن که سه نفر بودند، دستگیر شدند وچهار قبضه سلاح کلاش به همراه مقادیری مهمات و همچنین یک قبضه مسلسل پلاستیکی از مخفیگاه آنها کشف شد.
تحقیقات برای شناسایی عوامل مرتبط با این باند نیز ادامه دارد.
اعضای باند سارقین مسلح موسوم به عقرب در بازجویی ها به زورگیری - سرقت مسلحانه و تیراندازی در سطح شهر اعتراف کردند.

 

دستگیری کلاهبردار میلیاردی در خمین
فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری فردی که با جعل عنوان استاد دانشگاه و محقق در شهرهای مختلف اقدام به کلاهبرداری‌های متعدد کرده بود، خبر داد.
به گزارش ایسنا، تابستان سال جاری در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری به پلیس آگاهی شهرستان خمین مبنی بر سرقت میلیونی از مالک یک گالری نقره و زیورآلات قیمتی در این شهرستان، تحقیقات پلیس برای شناسایی این فرد شروع شد.
در تحقیقات اولیه از مالباخته وی گفت: در اواخر تیرماه شخصی که خود را استاد دانشگاه، محقق و کارشناس زمین‌شناسی و اکتشاف معرفی کرده است با ظاهری آراسته به گالری من مراجعه و با در دست داشتن تعدادی بروشور تبلیغاتی تحت عنوان برگزاری نمایشگاه‌های سنگ‌های معدنی، قیمتی و نیمه‌قیمتی در یکی از مراکز آموزش عالی در یکی از شهرهای معدنی استان، متقاعدم کرد که نقره‌جاتی به ارزش 400 میلیون ریال در اختیار وی قرار دهم که بعد از آن دیگر خبری از وی در دست نیست.
با اعلام این کلاهبرداری اکیپی از کارآگاهان پلیس شهرستان خمین تحقیقات جامعی را برای شناسایی وی در دستور کار خود قرار دادند.
سردار عزیزالله ملکی در اینباره گفت: طی چندین ماه تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس، هویت واقعی فرد کلاهبردار که تحت تعقیب پلیس و دارای سوابق متعدد کیفری از جمله سرقت، کلاهبرداری و خیانت در امانت بود مشخص و در تحقیقاتی جامع مخفیگاه‌ وی نیز در یکی از استان‌های مرکزی کشور شناسایی شد.
بلافاصله کارآگاهان پلیس به استان مورد نظر اعزام و وی را در مخفیگاهش دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی شهرستان خمین انتقال دادند.
سردار ملکی با اشاره به اعترافات متهم دستگیر شده تصریح کرد: در بازجویی‌های صورت گرفته از متهم دستگیر شده، وی به 19 فقره کلاهبرداری در شهرهای شیراز، همدان، زنجان، سمنان، ساری، تهران، گرگان، محلات و خمین به ارزش دو میلیارد و 165 میلیون ریال اعتراف کرد.
در تمامی این پرونده‌ها متهم با استفاده از عناوین مختلف اقدام به کلاهبرداری و در برخی موارد اغفال دختران جوان کرده که شاکیان پرونده شناسایی و متهم با هماهنگی دستگاه قضایی برای برخورد قانونی به ندامتگاه معرفی شد.

 

دستگیری 18 کلاهبردار اینترنتی در البرز
فرمانده انتظامی استان البرز از شناسایی باند کلاهبرداری اینترنتی و دستگیری 18 عضو فعال این باند خبر داد.
سردار گودرزی با اشاره به این که اعضای باند با اجاره واحد مسکونی در کرج به فعالیت مشغول بودند، به واحد مرکزی خبر
گفت: این افراد با فریب دادن مردم از طریق فعالیت های اینترنتی و دادن وعده افزایش نجومی ثروتشان برای عضویت در پروژه سرمایه گذاری هرمی، ترغیب می کردند.
ثبت نام کنندگان پس از واریز پول و عضویت برای بالا رفتن سرمایه و درآمدشان باید اعضای جدیدی را معرفی می کردند.
فعالیت این افراد همانند شرکت های هرمی مانند گلدکوئیست است و با وعده های دروغین مردم را جذب می کردند و چون نقل و انتقال پول در فضای مجازی بود، ثبت کنندگان سند محکمی برای پرداخت های خود نداشتند.
نحوه زندگی اعضای باند که در کرج دستگیر شدند نیز بسیار بد بود و از لحاظ اجتماعی نیز موجب مشکلات فراوان شده بود.

 

کلاهبرداری اینترنتی با راه‌اندازی وب سایت فال‌گیری
سرهنگ احمدرضا رستمی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مازندران از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی که با طراحی وب سایتی در فضای مجازی نسبت به کلاهبرداری از شهروندان اقدام می‌کرد، خبر داد و به ایسنا گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی کلاهبردار با راه‌اندازی وب سایتی تحت عنوان طالع‌بینی و فالگیری در فضای مجازی، موضوع به‌طور ویژه در دستور کار ماموران و کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
ماموران با استفاده از شگردهای خاص پلیسی و اقدامات فنی، متهم به کلاهبرداری اینترنتی را در یکی از شهرستان‌های استان شناسایی کردند.
ماموران با شناسایی مخفی‌گاه این فرد با هماهنگی قضایی در اقدامی غافلگیرانه متهم به کلاهبرداری اینترنتی را دستگیر کردند.
متهم پس از دستگیری در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس اعتراف کرد حدود 4 تا 5 سال پیش با حضور در میان مردم این اعمال مجرمانه را انجام می‌داده و از آنان پول دریافت می‌کرده است، اما از حدود یکسال پیش با همکاری یکی از دوستانش با هدف کلاهبرداری از شهروندان این وب سایت را راه‌اندازی کرد.
متهم که حدود 25 ساله با مدرک سیکل است، در قبال اخذ 50 هزار تا 200 هزار تومان به‌صورت آنلاین نسبت به کلاهبرداری تحت‌عنوان فال‌گیری و تجویز داروی گیاهی از شهروندان اقدام می‌کرد.

 

متلاشی شدن باند قاچاق دارو به عراق
مرزبانان هنگ سردشت با شناسایی کاروان قاچاق داروهای ایرانی به کشور عراق، بیش از 30 هزار دارو را کشف کردند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار عباسی، فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی گفت: مرزبانان گروهان مرزی احتیاط از هنگ سردشت با کمین در معبر شیخ حیدر موفق شدند کاروان دوابهای حامل قرص های کمیاب ساخت ایران را شناسایی و دستگیر کنند.
این قاچاقچیان به صورت هدایت شده در حال انتقال داروها به کشور عراق بودند که در بازرسی از بار متهمان، 30 هزار و 638 عدد قرص کشف و ضبط شد.

 

توقیف 50 فروند قایق حامل سوخت قاچاق در دریای عمان
ماموران پایگاه دریابانی چابهار با توقیف 50 فروند قایق، از قاچاق60 هزار لیتر فرآورده‌های سوختی جلوگیری کردند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رحمان حبیبی، فرمانده پایگاه دریابانی چابهار گفت: دریابانان این فرماندهی با اقدامات گسترده اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان مبنی بر انتقال مواد سوختی از طریق آبهای دریای عمان به کشور پاکستان آگاه شدند و بلافاصله جلوگیری از اقدام آنها را در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ حبیبی با اشاره به سرعت عمل مأموران و غافلگیر شدن قاچاقچیان افزود: دریابانان با اجرای کمین‌های هدفمند در نقاط احتمالی، پس از گذشت ساعاتی موفق شدند کاروان بزرگ قاچاق فرآورده‌های سوختی را متوقف کنند.
فرمانده پایگاه دریابانی چابهار نتیجه اجرای این عملیات را که بیش از 12 ساعت به طول انجامید، موفقیت آمیز خواند و اظهار داشت: دریابانان موفق شدند با توقیف 50 فروند قایق حامل، از خروج 60 هزار لیتر سوخت قاچاق جلوگیری کرده و ذخایر انرژی را به چرخه اقتصاد کشور بازگردانند.

 

2کشته و 22مسموم بر اثر گاز گرفتگی
گاز گرفتگی طی دو روز گذشته در شهرهای ایران 2 قربانی گرفت و 22 نفر را مسموم کرد.

ردیف زمان مکان تعداد جانباختگان تعداد مسمومان شرح ماجرا علت
1 چهارشنبه 11 دی شهر بهارستان اصفهان کشته نداشت 3 نفر گاز منوکسیدکربن سه عضو یک خانواده را راهی بیمارستان کرد، در این حادثه  پدر، مادر و فرزند دچار مسمومیت شدید شدند، با حضور به موقع تکنسینهای فوریتهای پزشکی این سه عضو خانواده از مرگ حتمی نجات یافتند نامناسب بودن کلاهک بخاری
2 سه شنبه 10دی  بابل، خیابان سرگرد قاسمی دانش 12 کشته نداشت 4 نفر

طی تماس مردمی با اورژانس 115 بابل مبنی بر آتش‌سوزی و مسمومیت با گاز CO بلافاصله مرکز دیسپج اورژانس 115 بابل تکنسین‌های پایگاه‌های رضی کلا و دانشگاه اورژانس 115 را به محل حادثه اعزام کرد که متاسفانه در این حادثه یک زن 35 ساله و دو کودک 4 و7 ساله دچار مسمومیت با گاز شدند، همچنین یکی از پرسنل آتش‌نشانی حین نجات مصدومان دچار مشکل تنفسی شد که پس از اقدامات پزشکی مصدومان به بیمارستان شهید بهشتی بابل منتقل شدند

علت این حادثه اعلام نشده است
3 سه شنبه شب در جاده‌ جدید بابل- آمل روستای پایین محله‌ میان دسته کشته نداشت 5 نفر

طی تماس مردمی با اورژانس 115 بابل مبنی بر مسمومیت گاز در مسجد صاحب زمان گزارش شد که پس از دریافت این گزارش مرکز دیسپج اورژانس 115 بابل تکنسین‌های پایگاه‌های امین‌آباد و دانشگاه اورژانس 115 را به محل حادثه اعزام کرد، متاسفانه در این حادثه 5 زن 22 و23 و 45 و40 و60 ساله دچار مسمومیت شده بودند که پس از اقدامات پزشکی تکنسین اورژانس 115 به بیمارستان شهید بهشتی بابل منتقل شدند

بد کار گذاشتن بخاری و لوله بخاری
4 چهارشنبه 11 دی روستای امان اباد حوالی مشهد 2 نفر مسموم نداشت راننده 50 ساله و شاگرد راننده 45 ساله اتوبوسی که برای گرم کردن خود و استراحت در جعبه اتوبوس از کپسول گاز پیک نیکی استفاده کرده بودند ، به علت استنشاق گاز منوکسیدکربن دچار گاز گرفتگی و سپس خفگی ناشی از مسمومیت شدند، اجساد این افراد برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی مشهد انتقال داده شد استنشاق گاز مونوکسید کربن
5 سه شنبه 10دی  روستای مصرقان زرندیه استان مرکزی  کشته نداشت 10 نفر رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی از مسمومیت همزمان 10 نفر از اعضای یک خانواده بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن خبر داد، مسموم شدگان این حادثه با اطلاع رسانی به اورژانس 115 زرندیه بلافاصله امدادرسانی و به مرکز درمانی شهدای اسیابک زرندیه اعزام شدند، ماموران فوریت های پزشکی بلافاصله با حاضر شدن بر بالین مصدومین به ارائه خدمات پیش بیمارستانی پرداختند، مصدومین این حادثه به دلیل اطلاع زودهنگام یکی از اهالی از مرگ حتمی نجات یافتند و تحت مراقبت های درمانی قرار دارند علت این حادثه سهل انگاری این خانواده در رعایت نکات ایمنی و استفاده از زغال نیم سوز برای گرمایش اتاق و اسکان موقتشان در تعطیلات بوده است

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    8 0
    خدایا چه قدردزد و کلاهبردار........