مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز چهارشنبه 18 دی 1392

پرواز دبی - چابهار سه شنبه شب به علت بدی آب و هوا در چابهار، در فرودگاه بین المللی بندرعباس فرود آمد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، روابط عمومی فرودگاه بین المللی بندرعباس اعلام کرد: به علت کاهش دید در فرودگاه چابهار، پرواز شماره 6543 شرکت آسمان اجازه فرود در باند این فرودگاه را نداشت.
با هماهنگی مسئولان فرودگاه بین المللی بندرعباس، 70 مسافر این هواپیما ساعت 21 سه شنبه شب با 2 اتوبوس به سمت چابهار حرکت کردند.
این پرواز که قرار بود ساعت 10 و نیم صبح دیروز سه شنبه دبی را به مقصد چابهار ترک کند با 6 ساعت تاخیر حرکت کرد و ساعت 6 و نیم در فرودگاه بین المللی بندرعباس فرود آمد.

 

نجات نفتکش ایرانی از چنگ 12 فروند قایق تندرو دزدان دریایی
معاون عملیاتی نیروی دریایی ارتش، از نجات یک فروند کشتی نفتکش ایرانی از چنگ دزدان دریایی با تلاش تیم اسکورت و ناو گروه بیست و هشتم نیروی دریایی خبر داد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، دریادار دوم سیاوش جره گفت: صبح امروز 12 فروند قایق تندرو دزدان دریایی به کشتی نفتکش ایران هجوم آورند که با عملیات به موقع تیم اسکورت و عملیات ویژه و حضور به موقع ناوگروه بیست و هشتم در منطقه، دزدان دریایی متواری شدند.
وی با بیان اینکه هدف ناو گروه ها و تیم اسکورت، فقط خنثی کردن حملات دزدان دریایی بوده و در پی انهدام قایق های آنها نیستند ، افزود: در این درگیری تیم اسکورت به سمت دزدان دریایی تیراندازی کردند و مانع نزدیک شدن و تسخیر نفتکش شدند.
تیم اسکورت و عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش ضمن حضور مستمر در خلیج عدن به کرات با دزدان دریایی درگیری مستقیم داشتند و در هیچ کدام از این درگیری ها اجازه کوچکترین تعرضی به دزدان دریایی نداده اند.
ناو گروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز، ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس، زیردریایی سنگین یونس و یک فروند بالگرد 212 پس از حضور در بندر بمبئی هند و بندر کلمبو کشور سریلانکا ماموریت خود را به سمت یکی دیگراز بنادر شمال اقیانوس هند ادامه می دهد.

 

برف در شیراز، جان مامور برق را گرفت
به دنبال بارش برف در شیراز اکبر عباسی مامور شرکت توزیع نیروی برق شیراز بر اثر یک حادثه در بلوار نصر شیراز جان خود را از دست داد.
به گزارش  ایرنا، محمد حسن صحراییان- مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز- به خبرنگاران گفت: این مامور وظیفه شناس جان خود را بر سر خدمت به مردم گذاشت و در شرایط بحرانی قطع برق همه تلاش خود را برای رفع مشکل شهروندان انجام داد.
مراسم تشییع این مامور وظیفه شناس شرکت برق روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.
وی در باره علت وقوع این حادثه گفت: وی در حال انجام کار بر روی شبکه خاموش و بی برق در بلوار نصر شیراز بود اما ناگهان شبکه برقدار شد و این مامور دچار برق گرفتگی شدید شد و جان خود را از دست داد.
یکی دیگر از نیروهای این شرکت نیز بر اثر سقوط از ستون برق مصدوم است و تحت درمان قرار دارد.

 

پتروشیمی خرم‎آباد، پیمانکار را عامل انفجار دانست
روابط عمومی شرکت پتروشیمی لرستان در خصوص انفجار و آتش‌سوزی روز شنبه ۱۴ دی‎ماه در مخزن گازوییل این شرکت، اطلاعیه‌ای را صادر کرد.
به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه انفجار و آتش سوزی مخزن ذخیره گازوییل بویلرهای پتروشیمی لرستان به‎علت رعایت نشدن نکات ایمنی توسط شرکت پیمانکار اجرایی بویلر‌ها عنوان شده است.
در این اطلاعیه آمده است: متاسفانه در تاریخ ۱۴ دی ماه مخزن ذخیره گازوییل مربوط به بویلرهای پتروشیمی لرستان دچار انفجار و آتش سوزی شد. علت حادثه مذکور عدم رعایت نکات ایمنی توسط شرکت پیمانکار اجرایی بویلرها می‌باشد که بدون اخذ مجوزهای لازم اقدام به عملیات جوشکاری بر روی این مخزن نموده بود. شرکت پیمانکاری بدون اخذ مجوزهای لازم، عملیات جوشکاری بر روی این مخزن را آغاز کرده است.
پس از این حادثه علاوه بر حضور به موقع گروه امدادی و آتش نشانی پتروشیمی لرستان از ستاد بحران استانداری، خطوط لوله و مخابرات در‌ همان لحظات اولیه آتش سوزی به موقع مهار و تقریبا در عرض کمتر از یک ساعت کاملا خاموش گردید و خوشبختانه به‎علت همین تعامل و همکاری مجدانه دستگاه‌های فوق‎الذکر هیچ‎گونه آسیبی به تاسیسات دیگر مجتمع وارد نگردید. جا دارد تشکر ویژه از همکاری ستاد بحران استانداری لرستان، خطوط لوله و مخابرات نفت استان و پالایش و پخش منطقه لرستان در این زمینه بعمل آید.
مدیریت این شرکت ضمن اظهار همدردی و عرض تسلیت صمیمانه قلبی به خانواده‌های داغدار این حادثه ناگوار، اعلام می‌نماید تمامی همکاری و کمک‌های لازم جهت احقاق حقوق درگذشتگان این حادثه و خانواده‌های محترم و معظم آن‌ها از طریق مراجع داخلی ذیربط انجام خواهد شد.
این حادثه دو کشته و یک زخمی بر جا گذاشت.

 

دستگیری خواستگاری با کلکسیونی از جرایم
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان فارس از شناسایی و دستگیری سارق اینترنتی خبر داد که کلکسیونی از جرایم در سابقه خود داشت.
به گزارش ایسنا، سرهنگ سید موسی حسینی در تشریح این خبر گفت: این فرد به عنوان خواستگار با دختری در فضای مجازی قرار گذاشته و با خانواده وی تماس گرفته و بیان می‌کند که به علت کسالت مادرش نیاز شدید مالی دارد و با این ترفند دختر شاکی این پرونده را اغفال و اطلاعات کارت عابر بانکش را از او می‌گیرد و از این طریق حساب وی را خالی می‌کند.
دختر شاکی این پرونده پس از اینکه از این موضوع اطلاع می‌یابد، با شکایتی به دادسرا خواهان رسیدگی به پرونده‌اش می‌شود و خواستگار قلابی که قبلا از خانواده دختر شاکی جواب مثبتی نگرفته بوده است در ترفندی از علاقه این دختر سوء استفاده و او را اغفال می‌کند.
رئیس پلیس فتای استان فارس با بیان اینکه کارشناسان این پلیس در اقدامی فنی موقعیت مکانی متهم پرونده را شناسایی و جهت دستگیری وی اقدام می کنند، گفت: فرد دستگیر شده علاوه بر این پرونده دارای چندین پرونده کلاهبرداری و هتک حیثیت نیز است.

 

کلاهبرداری از مشترکان به بهانه ارائه کیت برای کاهش مصرف گاز
ولی الله دینی، مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان شرقی از کلاهبردی فرصت طلبان برای ارائه کیت جهت کاهش مصرف گاز در استان خبر داد و با اشاره به مراجعه افراد کلاهبردار برای ارائه کیت به مردم و اخذ هزینه به نام شرکت گاز در آذربایجان شرقی به مهر گفت: برخی از فرصت طلبان با ادعای تاییدیه کیت ها از طرف شرکت گاز با ارائه کیت ها به مردم اقدام به کلاهبرداری و دریافت برخی مبالغ می کنند.
وی از مردم خواست تا در زمان مواجه شدن با این گونه افراد به نیروی انتظامی و شرکت گاز آذربایجان شرقی گزارش دهند.
افزایش مصرف گاز در استان فرصتی برای کلاهبرداری فرصت طلبان در استان است.

 

دستگیری مزاحم تلفنی اورژانس قم با بیش از 1700 بار تماس
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم از دستگیری مزاحم تلفنی اورژانس قم خبر داد که بیش از هزار و 726 بار با اورژانس تماس گرفته بود.
مهدی فراهانی به مهر گفت: وی با شگردی خاص همزمان هر 8 خط ورودی اورژانس 115 قم را اشغال و دچار اختلال می‌کرد.
این فرد طی چند ماه اخیر بیش از هزار و 726 بار با اورژانس قم تماس گرفته بود که با همکاری خوب نیروی انتظامی و دستگاه قضایی استان شناسایی و دستگیر شد.
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با اشاره به مزاحمت های افراد برای اورژانس عنوان کرد: خلاء های قانونی باعث شده که برخی از این مزاحمین بدون هیچگونه ترسی حتی با شماره های ثابت و همراه خود اقدام به مزاحمت برای دستگاه‌های خدمات رسان به مردم باشند.
 در سال جاری نیز مزاحمی شناسایی شد که بیش از 586 بار با اورژانس تماس و حتی برخی از مواقع اقدام به دادن ماموریت های دروغین به اورژانس و وارد عمل شدن مامورین می شد.
فراهانی با بیان اینکه روزانه به طور میانگین 30 تا 35 درصد تماس‌های این مرکز مربوط به مزاحمین تلفنی است افزود: اقدام شایسته دستگاه قضایی استان در برخورد با این افراد که در واقع سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازند جای تقدیر دارد.

 

آتش سوزی انبار لوازم موتورسیکلت
سرعت عمل بالای آتش نشانان از سرایت آتش به تمام انبار و قسمتهای دیگر ساختمان جلوگیری کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی،این آتش سوزی در ساعت 19:30 دیروز سه شنبه به سامانه 125 اطلاع داده شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 67 به محل آتش سوزی واقع در خیابان مولوی نرسیده به خیابان ولیعصر اعزام شدند.
مرتضی قاسم اصفهانی، مدیر منطقه پنج عملیات که از همان ابتدا در محل آتش سوزی حضور داشت گفت: آتش سوزی در قسمت انباری به وسعت 300 متر مربع در ساختمانی 4 طبقه با کاربری انبار لوازم موتورسیکلت رخ داد و دود زیادی به بیرون متصاعد می شد که آتش نشانان بلافاصله با استفاده از تجهیزات کامل انفرادی و دستگاه تنفسی از دو جهت وارد انبار شده و به جستجو و خاموش کردن آتش پرداختند.
 تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مانع از سرایت آتش به قسمتهای دیگر انبار شد که پس از خاموش کردن کامل آتش، بوسیله دستگاه تهویه شروع به خارج کردن دود حاصل از آتش کردند.

 

آتش بی احتیاطی در خانه
آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان دماوند با حضور به موقع آتش نشانان به خیر گذشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی مشاهده دود و آتش از یک منزل مسکونی در خیابان دماوند، خیابان گاراپدی و تماس شاهدان با سامانه 125، ستادفرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 21:44 سه شنبه شب بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 31 را به محل حادثه اعزام کرد.
علی جعفری، فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه گفت: با رسیدن به محل حادثه یک مجتمع مسکونی 3 طبقه 24 واحدی دیده می شد که از طبقه اول آن آتش و دود زیادی به بیرون زبانه می کشید.
 آتش نشانان بی درنگ با قطع برق و گاز ساختمان ایمن سازی های لازم را انجام داده و با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده و چندین رشته لوله آبدهی آتش سوزی را مهار و خاموش کردند.
خوشبختانه در این حادثه با عکس العمل به موقع آتش نشانان به هیچ کس آسیبی وارد نشد.

قاتل خاموش 8مسموم و 1 کشته برجا گذاشت
گازگرفتگی در شهرهای ایران یک قربانی گرفت و 8 نفر دیگر را مسموم کرد.

ردیف زمان مکان تعداد جانباختگان تعداد مسمومان  شرح ماجرا علت
1 چهارشنبه 18 دی روستای کلات از توابع بخش کاخک شهرستان گناباد 1 نفر مسموم نداشت

چوپان 19ساله‌ای بر اثر استنشاق گاز منوکسید کربن در گناباد جان خود را از دست داد، این چوپان شب را برای مراقبت از گوسفندان در محل نگهداری آنها سپری کرده بود که خود دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شد و جان سپرد، فرد متوفی جوان 19 ساله‌ای است که برای گرم کردن خود از زغال چوب در کرسی استفاده کرده بود و دچار این حادثه شد

استنشاق گاز منوکسیدکربن
2 سه شنبه شب کوی دامپزشکی تبریز جانباخته نداشت 5 نفر خانواده پنج نفره تبریزی دچار گازگرفتگی شدند که خوشبختانه با هوشیاری به موقع اهالی و گزارش سریع آن به اورژانس 115، این خانواده به بیمارستان محلاتی اعزام شدند و وضعیت عمومی آنها هم اکنون خوب است. علت این حادثه اعلام نشده است
3 چهارشنبه 18 دی خیابان عارف تبریز جانباخته نداشت 3 نفر

3 نفر از اهالی یک منزل با مشاهده علائم گازگرفتگی مراتب را به اورژانس 115 گزارش دادند و با اعزام به موقع آنها به بیمارستان هم اکنون وضعیت عمومی آنها خوب است

علت این حادثه اعلام نشده است

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    1 0
    چه عجب پرواز دوباره به مبدا برنگشت! عجب خلبان باهوشی بوده!