۰ نفر
۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۰
عدالت در عرصه هنر

گروه تئاتر «گارجنیدزه» به دعوت «گروه نمایشی آو» به ایران می‌آید و علاوه بر تهران در یکی دیگر از شهرهای ایران هم اجرا خواهد داشت.

مدتی پیش هفتمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران، سینمای حقیقت، علاوه بر تهران پایتخت کشورمان به همت سازمان منطقه آزاد اروند و همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و در پی تفاهم نامه ای میان این دو در منطقه آزاد اروند، در آبادان پایتخت مقاومت کشورمان برگزار شد.

طی  سه روز برگزاری این جشنواره  در آبادان با عنوان سینمای مستند جنوب، فیلم های مستند منتخبی در دو سینمای این شهر برای عموم مردم به نمایش گذاشته شد و جشنواره پایانی نیز به تقدیر از تعدادی از فیلم های برگزیده توسط هیئت داورانی از خبرگان سینمایی منطقه پرداخت و در پایان هم به تکریم سینماگر معروف و کهنه کار عرصه مستند و سینما، ناصر تقوایی پرداخت که زادگاه و خاستگاه آن آبادان عزیز بود.

برخی رسانه ها آبادان در آستانه برگزاری این جشنواره نوشتند که صدای پای هنر می آید و این حکایت از آغاز رویکردی جدید در تلاش برای اعمال عدالت در عرصه هنر میان پایتخت و دیگر شهرها بود خصوصا مناطقی که هنوز چهره آن ها از زخم های عمیق 8 سال جنگ تحمیلی التیام نیافته و همچنان به رغم گذشت بیش از دو دهه از آن، همچنان هزینه پایداری و مقاومت خود را برای حفظ  کشور و کرامت ملی می پردازند.

امروز گفته شد که جشنواره تئاتر فجر نیز علاوه بر تهران با اجرا در برخی از شهرهای کشور این سنت حسنه را دنبال می کند و گام دیگری را در مسیر اعمال عدالت در عرصه  هنر در کشور بر می دارد. این گام ها را به فال نیک گرفته و برای دست اندر کاران  آن آرزوی توفیق می کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =