مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز شنبه 21 دی 1392

مرد جنایتکار که متهم است دایی و زن دایی خود را با ضربه های چاقو به قتل رسانده است در جلسه دادگاه منکر اتهاماتش شد.
به گزارش مهر، 21 مهرماه سال گذشته جنایتی هولناک به ماموران پلیس آگاهی اطلاع داده شد.
در ادامه تیمی از کارآگاهان در محل جنایت در محله گلبرگ حاضر شدند. در بررسی های اولیه مشخص شد زوج سالخورده ای به نام عذرا و پرویز هدف ضربات چاقو قرار گرفته اند. پزشکان مرگ عذرا را در محل درگیری تایید کرده و پیکر نیمه جان پرویز در حالیکه نام فردی به نام فرهاد را به لب داشت به بیمارستان انتقال دادند اما تلاش پزشکان برای نجات جان او موثر واقع نشد و مرد سالخورده نیز پس از ساعتی جان خود را از دست داد.
تحقیقات نشان داد: عامل قتل با محل آشنا بوده و بدون درگیری وارد خانه شده است. قاتل پس از جنایت خود بدون اینکه سرقتی انجام دهد از محل گریخته بود.
ماموران در بررسیهای بیشتر متوجه شدند آخرین بار خواهرزاده پرویز به نام فرهاد در خانه آنها دیده شده است که با توجه به نام بردن فرهاد از سوی مقتول، او بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت.
فرهاد در بازجوییهای اولیه منکر قتل شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: شب حادثه در میدان هفت تیر چند نفر را به صورت دربستی سوار کرده و به ترمینال شرق بردم. از آنجا که ترمینال نزدیک خانه دایی ام بود بعد از پیاده کردن مسافران تصمیم گرفتم به دیدن او بروم. با پرویز درباره اختلاف قدیمی که با مادرم داشت حرف زدم اما او شروع به فحاشی کرد و به مادرم دشنام داد، من هم او را با ضربه چاقو به قتل رساندم. در این لحظه زن دایی ام وارد اتاق شد که چند ضربه به او زده و از محل فرار کردم.
با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه جنایت، پرونده فرهاد برای محاکمه به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و مرد جوان صبح شنبه به اتهام دو فقره قتل عمدی پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه اولیای دم مقتولان برای فرهاد تقاضای قصاص کردند.
متهم به قتل نیز پس از قرار گرفتن در جایگاه منکر قتل شد و گفت شب حادثه من به خانه دایی ام رفتم اما زمانیکه از خانه بیرون آمدم آنها زنده بودند. من مرتکب هیچ قتلی نشدم و اعترافات قبلی خود را قبول ندارم.
رئیس دادگاه: دایی ات چرا قبل از مرگ نام تو را برده است؟
متهم به قتل: نمی دانم اما احتمال دارد به خاطر این باشد که من آخرین نفری بودم که به خانه آنها رفته بودم.
رئیس دادگاه: علت اختلاف پرویز با پدر و مادرت چه بود؟
متهم به قتل: من از علت این درگیری بی اطلاعم و فقط می دانم درگیری آنها قدیمی بود.
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

 

افزایش شکایت‌ها از عاملان زورگیری از استاد دانشگاه تهران
همزمان با افزایش شکایت‌ها از زورگیران استاد دانشگاه تهران، پلیس با انتشار عکس بدون پوشش سارقان از مالباختگان خواست برای طرح شکایت به پلیس آگاهی مراجعه کنند.
به گزارش ایسنا، در دهم آذرماه سالجاری، از طریق مرکز فوریت های پلیسی وقوع یک فقره زورگیری منجر به جرح به کلانتری 148 انقلاب اعلام شد که با حضور ماموران کلانتری در مرکز درمانی (بیمارستان) و بررسی‌های اولیه مشخص شد یکی از اساتید دانشگاه تهران درحالی که قصد داشته تا در داخل پارکینگ دانشگاه (واقع در خیابان 16 آذر) سوار خودرو شود مورد زورگیری قرار گرفته و در زمان مقاومت در برابر سارقین، توسط آنها و از ناحیه سر مورد اصابت ضربات قمه قرار گرفته است که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف و به دستور قاضی هاشمیان، بازپرس شعبه یازدهم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با مراجعه کارآگاهان به استاد دانشگاه (مالباخته و شاکی پرونده) وی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: داخل خیابان 16 آذر - خیابان عروجی - داخل پارکینگ دانشگاه تهران در حال سوار شدن به ماشین بودم که یک نفر جوان حدودا 20 الی 23 ساله با یک قمه به من نزدیک شد و از پشت سر گوشی تلفن همراهم را از دستم کشید و در همین زمان با قمه ضربه‌ای بر روی سرم زد؛ در ادامه نیز زمانی که به تعقیب وی پرداختم مجددا ضربه‌ای دیگر به سرم زد و در حالیکه من به علت شدت ضربه بر روی افتاده بودم، با یک موتورسوار از محل متواری شد.
با آغاز رسیدگی به پرونده و با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته محل سرقت، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از متهمان سابقه‌دار به نام سعید 20 ساله شدند که با شناسایی مخفیگاه سعید در خیابان طیب، این محل تحت مراقبت‌های پلیسی قرار گرفت و سرانجام در ساعت یک بامداد و پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش، وی دستگیر و جهت انجام تحقیقات و شناسایی متهم پرونده به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شد.
سعید که پس از مواجهه حضوری با مالباخته و مشاهده تصاویر صحنه سرقت چاره‌ای جز اعتراف نداشت، صراحتا به زورگیری گوشی تلفن همراه استاد دانشگاه تهران و دهها فقره سرقت مشابه اعتراف و عنوان کرد که سرقت خیابان 16 آذر را بهمراه یکی از دوستانش به نام پیام 20 ساله انجام داده است. وی در اعترافاتش و در خصوص ضرب و جرح مالباخته نیز به کاراگاهان گفت: هرکس مقاومت می‌کرد، او را می‌زدیم.
با شناسایی پیام به عنوان دومین متهم پرونده، وی نیز بهمراه یکی دیگر از اعضای گروه سارقین زورگیر به نام بهنام 19 ساله در داخل مخفیگاهشان واقع در منطقه خراسان، دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها تعداد زیادی انواع گوشی‌های تلفن همراه و چندین قبضه انواع سلاح سرد- قمه و چاقو- کشف و توقیف شد.
با دستگیری متهمان پرونده و اعتراف صریح آنها به دهها فقره سرقت‌های مشابه- زورگیری - کیف‌قاپی و سرقت گوشی تلفن همراه- در مناطق مختلف تهران از جمله در مناطق میدان ولی‌عصر، تجریش، ستارخان ، شریعتی و ... شناسایی و دعوت از سایر مالباختگان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.
یکی از مالباختگان پس از حضور در پایگاه سوم و در حالیکه تصاویر تعقیب شدن خود توسط متهمان را نیز بهمراه داشت، پس از شناسایی متهمان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: هنگامی که از محل کارم واقع در خیابان شریعتی - خیابان ملک خارج و به خیابان سهروردی رفته بودم، موتورسیکلت طرح هوندا 125 قرمز با دو سرنشین در نزدیکی من توقف کرد و ترک‌نشین آن پس از پیاده شدن از موتور، به سمت من آمد. وی با تهدید قمه اقدام به زورگیری کرد و با ضربات قمه کاپشن مرا نیز پاره کرد و پس از سرقت دو گوشی تلفن همراه و مبلغ 500 هزار تومان وجه نقد، به همراه همدستش به سرعت از محل متواری شدند.
عاملان زورگیری از استاد دانشگاه تهران
سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به دلایل و تصاویر بدست آمده از صحنه‌های سرقت، شناسایی متهمان توسط مالباختگان و همچنین اعترافات صریح متهمان به دهها فقره زورگیری در مناطق مختلف شهر تهران، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم پرونده از سوی قاضی پرونده صادر شده است. لذا از کلیه مالباختگان و شکاتی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان خرمشهر - میدان نیلوفر مراجعه کنند.


سرقت خودروهای مدل بالا برای سفر به شمال کشور
اعضای باندی که برای سفر به شمال کشور با ایجاد تصادف ساختگی خودروهای مدل بالا سرقت می کردند، با ردیابی دختر فراری دستگیر شدند.
به گزارش مهر، اواخر سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری 137 نصر به ماموران اعلام کرد که پژو 206 وی از سوی سرنشینان یک پراید و به شیوه تصادف ساختگی سرقت شده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: ساعت 23 و 30 دقیقه در مسیر بازگشت به منزل بودم که در بزرگراه شیخ فضل الله به سمت گیشا پراید نقره ای رنگ به شماره پلاک مشخص از عقب با ماشین من تصادف کرد. برای بررسی میزان خسارت از ماشین پیاده شدم که دو سرنشین جوان پراید به سمت من حمله ور شدند. یکی از آنها افشانه ای را که در اختیار داشت به صورتم زد و نفر دوم نیز در حالیکه چاقو به همراه داشت، پشت فرمان 206 نشست و هر دو نفرشان با به جای گذاشتن پراید از محل متواری شدند.
در اولین مرحله رسیدگی به پرونده، دستور توقیف پژو 206 در سیستم جامع پلیس ثبت و در ادامه، با بررسی سوابق پراید به جا مانده در محل سرقت مشخص شد که این خودرو نیز دارای سابقه سرقت بوده و چند روز پیش از آن، در منطقه نازی آباد به سرقت رفته است.
با توجه به اظهارات تکمیلی مالباخته مبنی بر اینکه سارقان اقدام به برداشت مبلغ 4 میلیون تومان وجه نقد داخل حساب عابر بانک وی کرده اند، کارآگاهان با بررسی تراکنش مالی حساب مالباخته موفق به شناسایی یک مغازه فروش گوشی تلفن همراه در منطقه نازی آباد شدند.
در مراجعه به مغازه موبایل فروشی، تصاویر دوربین های مداربسته این محل مورد بررسی قرار گرفت و تصویر زن جوان حدود 20 ساله ای در اختیار کارآگاهان قرار گرفت که وی را در حال خرید گوشی تلفن همراه با استفاده از عابربانک مالباخته نشان می داد.
با به دست آمدن تصویر زن جوان و در تحقیقات میدانی از کسبه محل، وی به نام مریم 17 ساله مورد شناسایی قرار گرفت که در مراجعه به محل سکونتش در منطقه نازی آباد مشخص شد که وی مدتی است از محل سکونت خود خارج و دیگر در این محل ترددی ندارد.
با توجه به بلامکان بودن مریم، تحقیقات پلیسی برای شناسایی محل تردد وی آغاز و سرانجام بوستان اندیشه واقع در 20 متری بعثت به عنوان محل تردد وی مورد شناسایی قرار گرفت. با شناسایی بوستان اندیشه به عنوان محل تردد مریم، این پارک تحت مراقبت های نامحسوس پلیسی قرار گرفت و سرانجام در حین تردد در داخل بوستان، شناسایی و دستگیر شد.
با دستگیری مریم، وی در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت که عابر بانک را فردی به نام حسام در اختیار او قرار داده بود. وی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: یک روز حسام با مراجعه به من عنوان کرد که قصد دارد تا یک گوشی تلفن همراه گرانقیمت برای من بخرد. به این بهانه و سوار بر پژو 206 به در یک مغازه فروش گوشی تلفن همراه در منطقه نازی آباد رفتیم. حسام به بهانه پیدا نشدن محل پارک از ماشین پیاده نشد و پس از دادن کارت عابر بانک از من خواست تا خودم گوشی تلفن همراه را انتخاب و خریداری کنم . من نیز با مراجعه به داخل مغازه یک گوشی تلفن همراه مدل بالا خریداری و از مغازه خارج شدم اما به محض سوار شدن به ماشین ، حسام گوشی تلفن همراه از من گرفته و مرا از ماشین به بیرون انداخت و از محل دور شد.
با شناسایی حسام 23 ساله، وی به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار که در سال های گذشته نیز چندین بار به اتهام سرقت های به عنف و ایراد ضرب و جرح عمدی دستگیر و روانه زندان شده، مورد شناسایی قرار گرفت و مالباخته نیز پس از مشاهده تصاویر به دست آمده از سوابق گذشته حسام، وی را به عنوان یکی از سارقان خودرو مورد شناسایی قرار داد.
همزمان با شناسایی حسام به عنوان یکی از اعضای اصلی گروه سرقتهای به عنف خودرو، شناسایی دیگر عضو گروه نیز در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. با انجام تحقیقات پلیسی، علاوه بر شناسایی مخفیگاه و محل تردد حسام در منطقه باغ آذری یکی از دوستان وی به نام شاهین 20 ساله نیز به عنوان دیگر متهم پرونده مورد شناسایی قرار گرفت.
سرانجام با انجام مراقبت های نامحسوس از مخفیگاه دو متهم و اطمینان از حضور هر دو متهم در مخفیگاهشان، عملیات دستگیری متهمان 28 آذر انجام و در حالیکه متهمان قصد داشتند تا با ایجاد درگیری از محل متواری شوند، هر دو نفر دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
شاهین در اظهارات اولیه خود با اعتراف به سرقت پراید بجای مانده در محل سرقت پژو 206، با طرح این موضوع که طرح و پیشنهاد سرقت پژو 206 را حسام مطرح کرده، در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: چند ساعت قبل از سرقت پژو 206 ، حسام در داخل قهوه خانه به سراغ من آمد و گفت: بیا بریم یک پژو 206 سرقت کنیم تا برای تفریح به شمال برویم که در زمان سرقت، حسام اقدام به زدن افشانه به صورت صاحب خودرو کرد و همزمان خودش نیز در پشت فرمان ماشین نشست و هر دو نفر از محل فرار کردیم.
حسام نیز در اعترافات اولیه به سرقت پژو 206 اعتراف و عنوان داشت که خودرو را به قیمت 3 میلیون تومان به یکی از افراد سابقه دار منطقه شوش فروخته و پس از آن اطلاعی از سرنوشت خودرو ندارد که با شناسایی خریدار خودرو، این فرد دستگیر و در ادامه تحقیقات نیز پژو 206 سرقتی کشف شد.
سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: با بررسی پرونده سرقت های مشابه تعداد دیگری از مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفتند. از جمله این افراد ، مالباخته ای پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی عنوان داشت که متهمان علاوه بر سرقت پژو 405 وی، با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت کیف پول، عابر بانک و گوشی تلفن همراهش کرده اند.
وی در پایان این خبر با اشاره به اعتراف متهمان به سرقت های به عنف از مراکز تجاری به ویژه در تاریکی شب، عنوان داشت: از تمام شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت خودرو و یا مراکز تجاری قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 

دستگیری جیب برهای ایستگاه های اتوبوس تهران
سارقان حرفه ای که در ایستگاههای اتوبوس جیب بری می کردند، با تیزهوشی آخرین قربانی خود دستگیر شدند.
به گزارش مهر، ساعت هفت بعدازظهر 17 آذر امسال فردی با مراجعه به گشت کلانتری 116 مولوی به ماموران اعلام کرد که دو سارق جیب بر را در محدوده چهارره مولوی مورد شناسایی قرار داده است.
وی در اظهاراتش به ماموران گفت: روز گذشته در داخل ایستگاه اتوبوس، دو نفر اقدام به سرقت جیب بنده کرده و مبلغ 300 هزار تومان وجه نقد، گوشی تلفن همراه و عابربانکم را سرقت کردند که در حال حاضر همان دو نفر در ایستگاه اتوبوس چهارراه مولوی حضور دارند.
با راهنمایی این شخص و حضور ماموران در ایستگاه اتوبوس های BRT، دو نفر به نام های محسن 36 ساله و ظهیر 42 ساله دستگیر و جهت انجام تحقیقات اولیه به کلانتری منتقل شدند.
در حالیکه دو متهم قصد داشتند تا با پرداخت وجه نقد رضایت شاکی پرونده را در دادسرا جلب کنند، بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 12 تهران، هر دو متهم را با قرار قانونی بازداشت و برای انجام تحقیقات در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داد.
با ارجاع پرونده به پایگاه هفتم آگاهی، بلافاصله هر دو متهم به عنوان مجرمانه سابقه دار در زمینه سرقت مورد شناسایی قرار گرفتند. به ویژه محسن که با داشتن بیش از ده فقره سابقه دستگیری، از سال 75 بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف موادمخدر، زورگیری، جیب بری، ورود به عنف، سرقت و اخلال در نظم عمومی دستگیر و روانه زندان شده بود.
محسن پس از شناسایی از سوی کارآگاهان، علاوه بر معرفی عضو سوم گروه به نام حمید 40 ساله به دهها فقره سرقت به شیوه جیب بری در ایستگاه های اتوبوس سطح شهر تهران اعتراف و گفت: در زمان سرقت ها من نقش سیاه کن را داشتم و به بهانه سوار شدن، خود را به افراد نزدیک می کردم. ظهیر نیز با توجه به مهارتی که در جیب بری داشت سرقت را انجام می داد و حمید نیز به گونه ای قرار می گرفت که کس دیگری متوجه سرقت نشود.
همزمان با مراجعه تعدادی از شکات به پایگاه هفتم و شناسایی متهمان از سوی آنها، کارآگاهان متوجه شدند که عضو سوم گروه سارقان جیب بر، 24 آذر و در حالیکه قصد داشته تا در ایستگاه مترو اقدام به جیب بری کند دستگیر شده که هماهنگی های لازم انجام و این متهم نیز در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
حمید نیز که خود از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت داخل خودرو و موادمخدر می باشد، پس از انتقال به پایگاه هفتم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: پس از دستگیری محسن و ظهیر تصمیم گرفتم تا به تنهایی اقدام به سرقت کنم و به همین علت با مراجعه به ایستگاه های مترو بویژه ایستگاه شلوغ در محدوده بازار اقدام به جیب بری می کردم.
سرهنگ کارآگاه داوود فرد، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر و با ارجاع پرونده سرقت های جیب بری در ایستگاه های اتوبوس های BRT شهر تهران، تعدادی از شکات و مالباختگان به پایگاه هفتم پلیس آگاهی مراجعه و متهمان را مورد شناسایی قرار دادند. به همین خاطر از سایر مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت و جیب بری قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان پانزدهم خرداد - جنب کلانتری 113 بازار مراجعه کنند.

 

جزئیات سقوط تیرآهن در کلاس درس / آسیبی به دانش‌آموزان وارد نشد
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: سقوط تیرآهن رها شده از ساختمان در حال ساخت مجاور مدرسه، موجب سوراخ شدن قسمتی از سقف کلاس درس دانش‌آموزان پایه ششم دبستان شد که در این سانحه آسیبی به دانش‌آموزان وارد نشد.
به گزارش مهر، مسعود ثقفی افزود: ساعت 9 صبح شنبه خبری مبنی بر شکافته شدن سقف کلاس درس در دبستان آبشناسان منطقه 4 تهران مخابره شد.
با دریافت این خبر که بر اثر بی‌مبالاتی یکی از سازندگان ساختمانی در مجاورت مدرسه اتفاق افتاده است، اقدامات لازم به عمل آمد.
ثقفی، دلیل این حادثه را سقوط تیرآهن رها شده از ساختمان در حال ساخت بانک مجاور مدرسه عنوان کرد که موجب سوراخ شدن قسمتی از سقف کلاس درس دانش‌آموزان پایه ششم دبستان شده است و افزود: در این سانحه آسیبی به دانش‌آموزان وارد نشده است.
هماهنگی جهت جایگزینی کلاس درس دانش‌آموزان و حضور مشاوران برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به عمل آمده و پیگیری حقوقی این حادثه نیز آغاز شده است.
اسفندیار چهاربند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز به صورت حضوری برای بازدید از صحنه و دلجویی از دانش‌آموزان در این دبستان حاضر شد.

 

تولد نوزاد سرایانی در آمبولانس
محمدرضا آذرکیش، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی از تولد یک نوزاد سرایانی در آمبولانس 115 این شهرستان خبر داد و به فارس گفت: در تاریخ 19 دی‌ماه جاری مقارن یک دقیقه بامداد پرسنل پایگاه اورژانس 115 سرایان در حین بازگشت از ماموریت در جلوی درب بیمارستان با درخواست کمکی مبنی بر آغاز درد زایمان خانم باردار 35 ساله‌ای در داخل خودرو شخصی روبه‌رو شدند.
پس از رسیدن بر بالین بیمار و انجام معاینات اولیه، وی تحت مراقبت کامل به آمبولانس منتقل و مراحل زایمان آغاز شد.
پرسنل با انجام اقدامات لازم برای زایمان خانم باردار از جمله مدیریت راه هوایی نوزاد و کلامپ ناف و تخلیه ترشحات دهان نوزاد توانستند داخل آمبولانس زایمان را با موفقیت به پایان برسانند.
پس از انجام موفق زایمان در آمبولانس، مادر و نوزاد پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی با وضعیت مناسب به زایشگاه امام علی(ع) سرایان تحویل داده شدند.

 

تویوتا آریون با 2 میلیون ۴۵۰ هزارتومان ریال خلافی و 42 فقره تخلف متوقف شد
تویوتا آریون بدلیل داشتن تخلفات زیاد و داشتن 24500000 ریال خلافی توسط ماموران گشت ویژه پلیس راه استان اصفهان توقیف و روانه پارکینگ شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا رضایی-رئیس پلیس راه انتظامی استان اصفهان- گفت: ماموران گشت ویژه پلیس راه استان اصفهان در محور اصفهان به شیراز حین کنترل خودروهای عبوری تویوتا اریون را متوقف و سوابق آن را مورد بررسی قرار دادند.
طی استعلام از خودروی متوقف شده مشخص شد خودروی فوق 24500000 ریال جریمه در سوابق رانندگی خود دارد.
این مقام مسئول همچنین به تعداد تخلفات مرتکب شده خودروی مذکور اشاره کرد و گفت: مجموعا این خودرو تعداد 42 فقره تخلف در پرونده خود به ثبت رسانده است.


قاتل خاموش 3قربانی و 30مسموم برجاگذاشت
طی دو روز اخیر گازگرفتگی در شهرهای ایران 3قربانی رفت و 30 نفر را مسموم کرد.

ردیف زمان مکان تعداد جانباختگان تعداد مسمومان شرح ماجرا علت
1 جمعه شب کانون اصلاح و تربیت محله شهرزیبا جانباخته نداشت 5 نفر

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران، از مسمومیت پنج نفر از اعضای کانون اصلاح و تربیت محله شهرزیبا با گاز منوکسیدکربن خبر داد،  تکنیسین‌های اورژانس تهران با حضور در محل، پس از انجام معاینات پزشکی پنج نفر از اعضای این مرکز را که دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شده بودند را پس از انجام اقدامات درمانی لازم، به بیمارستان حضرت رسول (ص) انتقال دادند، این پنج مسموم با گاز منوکسیدکربن دارای میانگین سنی 22 سال بودند

علت این حادثه اعلام نشده است
2 جمعه 20 دی زنجان جانباخته نداشت 10 10 نفر از شهروندان زنجانی به دلیل مسمومیت ناشی از استنشاق گاز منوکسیدکربن راهی بیمارستان شدند، این حادثه در پنج منزل مسکونی رخ داده بود که به دلیل آگاهی به موقع اطرافیان و اطلاع به اورژانس و انتقال سریع به بیمارستان، از مرگ رهایی یافتند، اعضای پنج نفره یک خانواده که مرد 50 ساله ، زن 38 ساله ، دختری 13 ساله و دو پسر 8 و 15 ساله بودند در منطقه اسلام آباد زنجان گرفتار دام مرگ خاموش شده بودند، سه نفر دیگر نیز که همگی زن بودند در منطقه شورجه فرودگاه زنجان دچار مسمومیت با گاز CO شده بودند که به بیمارستان امام حسین (ع) شهر زنجان انتقال یافتند، یک زن 24 ساله ، پسر نوجوان 17 ساله نیز که به ترتیب در منزل مسکونی خود در شهرک الهیه و خیابان سعدی جنوبی که بر اثر استشاق گاز CO مسموم شده بودند بلافاصله توسط عوامل اورژانس به بیمارستان های امام حسین (ع) و بیمارستان ولیعصر زنجان اعزام شدند تا مورد مداوا قرار گیرند این افراد هنگام استراحت در منزل براثر استنشاق گاز CO دچار مسمومیت شده بودند که عوامل اورژانس با اطلاع از موضوع حادثه و نجات جان آنان، بلافاصله عازم محل شدند
3 جمعه شب بهار 2 آبادان جانباخته نداشت 5 نفر قاتل خاموش 5 عضو خانواده آبادانی را روانه بیمارستان کرد، با تماس شهروندی، به نیروهای ما اعلام ماموریت شد و فوریت‌های پزشکی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند، پس از حضور در محل متوجه گازگرفتگی خانواده‌ای شدیم که مسمومیت آنها را نیمه جان کرده بود، مسمومیت با گاز خطرناک CO موجب بروز این مسمومیت بین هر پنج عضو خانواده شده بود، تنها یک عضو خانواده که کمی هوشیارتر بوده با مرکز فوریت‌ها تماس حاصل کرده و توانست خود و دیگر اعضای خانواده‌اش را از مرگ حتمی نجات بخشد، با اعزام کد کمکی به محل حادثه، مصدومان به بیمارستان طالقانی شهرستان انتقال داده و بستری موقت شدند، پدر و پسر 15 ساله دچار مسمومیت شدیدتری شده بودند و مادر و دو فرزند دیگر وی وضعیت بهتری را در درمان سپری کردند این خانواده با روشن کردن و آتش زدن زغال با گازوییل، آن را درون خانه برده بودند و به همین دلیل همگی دچار مسمومیت و گازگرفتگی شدند
4 شنبه 21 دی امام شهر یزد 1 نفر 1 نفر

زن جوان ساکن یزد بر اثر گاز گرفتگی و خفگی ناشی از استشمام گاز منوکسیدکربن جان باخت، مشاهدات اولیه حاکی از آن است که یک زوج جوان حین خواب دچار مسمومیت با گاز منوکسید‌کربن از بخاری گازی شده اند،  ‌جسد زن جوان برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی انتقال یافت و همسر وی در بیمارستان تحت مراقبت ویژه است

در تحقیقات تکمیلی مشخص شد این زوج جوان به دلیل سرمای شدید با روشن کردن بخاری گازی‌ بدون بازدید از دودکش و استفاده از لوله های نامناسب فلزی و دایره ای شکل اقدام به استراحت می‌کنند که‌ به دلیل مسدود بودن لوله دودکش با آجر حادثه گاز گرفتگی اتفاق افتاده است
5 شنبه 21 دی اصفهان، خیابان شهید بهشتی شهرستان شهرضا جانباخته نداشت 5 نفر

دو بانوی 27 ساله و سه مرد 32،33و 50 ساله در منزل مسکونی با انتشار گاز co مسموم و به بیمارستان صاحب الزمان (عج) شهرضا منتقل شدند

رعایت نکردن اصول ایمنی در نصب وسایل گرمایشی
6 جمعه شب شهرستان فلاورجان اصفهان 2 نفر مسموم نداشت

مسمومیت با گاز جان 2 نفر را در شهرستان فلاورجان گرفت، درحادثه گازگرفتگی در منزلی مسکونی 2 مرد 18و 20 ساله جان خود را از دست دادند

رعایت نکردن اصول ایمنی در نصب وسایل گرمایشی
7 جمعه شب خیابان امام خمینی (ره) اصفهان محله کوجان جانباخته نداشت 4 نفر اعضای یک خانواده چهار نفره از جمله مرد 43، زن 27 و 2 کودک 6 و 2 ساله مسموم و به بیمارستان غرضی اصفهان منتقل شدند رعایت نکردن اصول ایمنی در نصب وسایل گرمایشی

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شیری A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    11 3
    دست این اراذل و اوباش را با اعدام کردن آن ها کوتاه کنید تا درس عبرتی برای دیگ اراذل و اوباش باشد . هر چند جامعه و خانواده نیز در این گونه اعمال بسیار مقصراند .
  • محمد A1 ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    19 2
    از نمایندگان مجلس خواهشمندیم با تصویب قانونی کسانی که برای بار دوم مرتکب دزدی و تخلف میشوند رو با مجازات حبس ابد تصویب کنن..متاسفانه بیشتر کسانی که مرتکب قتل و دزدی و تخلفات هولناک و تجاوز به عنف میشوند تو رسانه ها اعلام میشه که سابقه چندین مورد زندان رو دارن...اگه این افراد با 1.2 سال زندان شدن ادم بشو بودن که دوباره تخلف نمیکردن..پس لطفا حبس ابد.
    • موسوی A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
      12 0
      اتفاقا من هم موافقم دقیقا هرکی از زندان میادش بیرون دوباره همون کار قبلی رو شروع میکنه پس این وسط زندان شده واسه بعضی زندانی ها مثل استراحتگاه واسه امادگی شروع نیمه بعدی ولی اول پیشگیری باید بشه اقتصادمون درست بشه اختلاص ها مون کم بشه و عدالت واسه همه اجرا بشه
    • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      0 0
      زندان ها جا ندارند
  • صابر A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    5 1
    واقعا براي چنين كشوري اين نوع كارها و افراد ننگ و عار هستند //در عين ريشه يابي كامل اين نوع مسائل بايد در اجراي قانون هم جديت باشد // والا ابروي مسلمان و كشور اسلامي با اين مسائل بر باد هست //