چرا برخی همسران شخصیت همدیگر را تخریب می‌کنند؟

کتاب «تشخیص و تغییر رفتارهای ناهنجار همسر» تأ‌لیف «محمدرضا ایزدپور» از سوی انتشارات قدیانی منتشر شد.

به گزارش فارس، کتاب «تشخیص و تغییر رفتارهای ناهنجار همسر» سومین کتاب از سری مجموعه کتاب‌های «ظرافت‌های ارتباط» است که از سوی انتشارات قدیانی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

«بدبینی و بدگمانی»، «بی‌عفتی»، «پرخاشگری، عصبانیت نابجا و توهین»، «حسادت»، «لجاجت» و «کینه‌توزی و خطا ناپوشی» از عناوین فصل‌های کتاب «تشخیص و تغییر رفتارهای ناهنجار همسر» محسوب می‌شوند.

در بخشی از این کتاب درباره «علل و عوامل پیدایش کینه‌توزی و خطا ناپوشی در همسران»، می‌خوانیم: کینه‌توزی و فراموش نکردن اشتباهات همسر یکی از صفات بسیار مخرب و تنفرآمیز است و اگر همانند غده‌ای سرطانی در اعماق شخصیت هر زن یا مردی ریشه دوانیده باشد باید با کمک گرفتن از مشاور، بررسی علمی و با کشف علل و عوامل پیدایش آن در فرد مبتلا، هر چه سریع‌تر درمان شود.

یکی از عوامل پیدایش کینه‌توزی «برخورد ناشایست همسر (تخریب شخصیت)» است که درباره آن در کتاب «تشخیص و تغییر رفتارهای ناهنجار همسر»، آمده است: برخورد ناصحیح و غیرمعقول هر کدام از زوجین باعث کینه‌توزی می‌شود. در خانواده‌ای که تعامل زن و شوهر با یکدیگر اسلوب صحیحی ندارد ریشه‌های کینه‌توزی شکل می‌گیرد و روحیه گذشت و مدارا ضعیف و کم‌رنگ می‌شود؛ مثلاً هنگامی که شوهر احترام خانم خود را در حضور فرزندها، فامیل و اطرافیان و حتی در تنهایی خودشان نگه نمی‌دارد و از واژه‌های تحقیرآمیز استفاده می‌کند، تخم کینه را در دل همسر می‌پاشد و متقابلاً خانم هم درصدد تلافی‌جویی بر می‌آید و وقتی که مرد اشتباهی می‌کند، او با گذشت رفتار نمی‌کند.

اما اگر مرد همسر خود را با احترام صدا بزند و در حضور دیگران او را تکریم کند و محترمانه درباره همسرش حرف بزند در واقع به پرورش صحیح شخصیت خانم کمک و او را از روحیه کینه‌توزی دور می‌کند، همچنین اگر خانم در محیط خانه به شوهر خود کم‌اعتنایی کند و پیوسته درصدد ایراد گرفتن از شغل شوهر، نحوه رفت و آمد او به منزل و نحوه خرید مایحتاج زندگی باشد و با حرف‌های نامربوط او را تحت فشار روحی قرار دهد در واقع شوهر را حساس می‌کند و بذر کینه‌توزی و خطا ناپوشی را در قلب او می‌کارد.

خانمی که در منزل از الفاظ سرد و ناامیدکننده استفاده می‌کند مثلاً می‌گوید، «من از زندگی چند ساله با تو خیری ندیدم» یا «تو مرد بی‌احساس و بی‌تفاوتی هستی» یا «از شوهر فلانی یاد بگیر ببین چقدر همسر خودش را به تفریح می‌برد یا چقدر برای او چیز می‌خرد» نه تنها شوهر را در مسیر تسلیم خواسته‌های خود قرار نمی‌دهد، بلکه او را به سمت روحیه سرسختی و کینه‌توزی سوق می‌دهد.

انتشارات «قدیانی» کتاب «تشخیص و تغییر رفتارهای ناهنجار همسر» را در 142 صفحه و در شمارگان 2200 نسخه با قیمت 6000 تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

همچنین بنابر گزارش این خبرگزاری، شخصیت‌های برنامه تلویزیونی فیتیله توسط جمعی از نویسندگان کودک و نوجوان در مجموعه کتاب‌های «قاتینگا، پاتینگا، در جزیره» برای مخاطبان کودک روایت شد.

چندی پیش جمعی از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در انتشارات افق گردهم ‌آمدند تا به خلق رمان و کتاب‌های داستان در قاب سری مجموعه کتاب بپردازند که از جمله این نویسندگان می‌توان به «نوید سیدعلی اکبر»، «محمود برآبادی»، «محمدرضا شمس»، «اعظم مهدوی» و «مسعود ملک‌یاری» اشاره کرد.

این نویسندگان مجموعه داستان‌های سه شخصیت «قاتینگا»، «پاتینگا» و «پروفسور فتیله» برنامه کودک‌ «فیتیله» را تفکیک و به صورت داستان برای مخاطبان کودک روایت کرده‌اند که این مجموعه کتاب‌ها با تصاویر بازیگران برنامه تلویزیونی «فتیله» با عناوین مختلف به چاپ خواهد رسید.

محمدرضا شمس دبیر مجموعه کتاب‌های «قاتینگا، پاتینگا، در جزیره» معتقد است، این مجموعه در دوازده جلد منتشر می‌شوند اما انتشار آنها به دلیل کارهای تصویرگری کمی به طول خواهد انجامید اما در تلاش هستند تا شش جلد از این مجموعه به زودی منتشر و در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مخاطبان ارائه می‌شود که تاکنون چاپ سه جلد از این کتاب‌ها در نمایشگاه قطعی شده است.

 

6060

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    6 4
    كلا ازدواج اشتباه بزرگيه
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    3 1
    و ریشه همه طلاقها در ازدواجه.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    1 0
    واقعا راست گفتي ازدواج بزرگترين اشتباه هر انسانيه كلا از زندگي ساقط ميشي از اينكه ازدواج كردم خيلي پشيمونم مثل.... توصيه ميكنم اصلا بهش فكر نكنيد