نتیجه نظرسنجی/رای 75 درصدی به تاثیر مثبت کاهش تعرفه بر خودروسازان داخلی

شمار شرکت کنندگان در نظرسنجی اقتصادی خبرآنلاین از 11 هزار و 500 نفر گذشت.

75 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی خبرآنلاین با سوال "به نظر شما کاهش تعرفه واردات خودروهای خارجی به سود تولیدکنندگان داخلی است؟" پاسخ بله را انتخاب کرده اند و 25 درصد هم گزینه خبر را تایید کرده اند.

3131

کد خبر 333010

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عربلو A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    187 1
    قابل توجه وزارت خانه و شخص وزير و دستگاه هاي ذينفع ، صد البته اگر چشم ديدن و گوش شنوايي باشد ، تنها راه برون رفت از وضعيت فعلي ايجاد رقابت و آزاد سازي قيمت خودروها با واردات تعرفه كم مي باشد
    • محمد IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
      51 0
      فقط با تعرفه صفر موافقم نه کاهش تعرفه. دلیلی برای حمایت بیشتر از خودروسازان داخلی وجود نداره. آلودگی هوا مردم رو داره یکی یکی تلف میکنه.
    • بی نام A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
      22 0
      اتفاق مثبت میتونه این باشه: کاهش تعرفه واردات خودروی کامل ساخته شده به 10 درصد و کاهش تعرفه قطعات منفصله به صفر درصد. تعرفه منفی 10 درصد برای خودروهای الکتریکی و فول هیبریدی که این 10 درصد توسط دولت پرداخت میشه. به این ترتیب خودروسازها خودوهای قراضه مثل پراید و پژو و سمند های قدیمی را با محصولات رقابتی تر جایگزین میکنند. مونتاژ و خطوط تولید در داخل کشور رونق میگیرد.
  • ▐ آرمان ▐ A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    38 0
    حالا ما هرچی هم رای بدیم ، کو گوش شنوا؟ کو چشم بینا؟؟؟؟
  • بی نام EU ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    19 0
    سوال به نظرم جوتبش معلومه. با آزاد شدن واردات خودرو با تعرفه مناسب، تولیدکنندگان داخلی نمیتونن پراید وسمند به خورد مصرف کننده بدن با قیمتی که میشه مثلا یاریس یا مزدا 2 خرید. پس اصلا به نفع تولید کننده های انحصار گرای دولتی نیست. ولی صد درصد به نفع مصرف کننده ست و حتی باعث افزایش امنیت جانی ما میشه. ولی کسی که در بازار انحصاری همیشه باید ضربه بخوره همین مصرف کننده مظلومه.
  • امیری A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    27 0
    خودروسازای داخلی جرات وارد شدن به رقابت رو ندارن.چون میدونن که بعد وارد شدن به رقابت , پراید رو اگه 5 میلیون هم قیمت بذارن خریداری نداره.
  • بی نام EU ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    31 0
    سوالتون خیلی بی ربط بود مردم میخوان سر به تن خودروسازان داخلی نباشه وگرنه معلومه کاهش تعرفه به ضررشونه برای همین نتیجه عجیب به دست اومده
  • بی نام A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    23 0
    واقعن خیلی سخت هست بفهمید که اگر تعرفه صفر درصد نباشه، خودروساز همچنان به تولید پژو و پیکان وانت و پراید ادامه خواهد داد؟ سالی 100 هزار پیکان وانت، صدها هزار قوطی حلبی به اسم پراید و پژو 405 با تکنولوژی 1985 فرانسه و جدید ترین خودرو پژو 206 که آنهم تکنولوژی 16 سال پیش (1997) فرانسه هست. الان خودروهای آمریکایی و ژاپنی مصرفی مدل 2014 به قیمت 15 هزار دلار عرضه میشود که استاندارد یورو 5 و یور 6 دارند و 4 ستاره ایمنی دارند. 90 درصد تولیدات خودروسازی های داخلی استاندارد یورو 2 را به زحمت و (با تقلب) میگذرانند و ستاره ایمنی آنها به گونه ای هست که تردد آنها در همین کشورهای عربی همسایه ممنوع هست.
  • بی نام GB ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    1 17
    خب تعرفه بشه مثلا 20 درصد باز دلار 3000 تومانی را می خواهید چی کنید
  • بی نام A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    19 1
    باید تعرفه صفر بشه چرا که وقتی دلار و بانرخ آزاد حساب میکنن چرا باید تعرفه بگیرن پول دلار آزاد که داره از جیب خود ملت میره تعرفه چه معنی داره؟

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین