۰ نفر
۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱

فیلمنامه «به همین سادگی» نوشته رضا میرکریمی و شادمهر راستین در کنار «رمل‌های تشنه» شامل خاطرات اسارت جعفر ربیعی بزودی به چاپ دوم می‌رسد.

به گزارش خبرآنلاین، «به همین سادگی» داستان و ماجراهای زندگی زنی به نام طاهره را به تصویر می کشد. طاهره دو فرزند به نام علی و آرزو دارد. او زنی مستاصل است و از انجام کارهای تکراری خانه خسته شده است. بیشتر صحنه های این فیلم نامه در منزل طاهره است. به همین سادگی جریانات یک روز از زندگی یک خانم خانه داراست که به جزئیات تمام شرح داده شده است. مسائلی که ممکن است هر زن خانه دار دیگری هم مواجه شود. زنی که شوهرش مهندس است و درگیری های زیادی دارد و نمی تواند به همسر و بچه اش برسد زن احساس تنهایی می کند و دلش گرفته. دلش برای خانواده اش در ارومیه تنگ شده. تصمیم می گیرد برای مدتی با برادرش به نزد خانواده اش برود مضطرب است نمی تواند آرزو و علی را تنها بگذارد. حادثه ای روی می دهد که او را از رفتن بازمی دارد...

بخشی از این کتاب را در ادامه می خوانید:

«طاهره با چشمانی مرطوب قرآن را از روی رحل برمی‌دارد. دست‌هایش می‌لرزد، زیر لب دعایی می‌خواند. چشم بر هم می‌گذارد و لبه قرآن را می‌بوسد و همان طور که آن را روی زانویش می‌گذارد، به آرامی‌ ناخن انگشت سبابه‌اش را بین صفحه‌ها می‌گذارد. در تمام مدت با چشمانی بسته و سر بالا دعا می‌خواند. بالاخره صفحه مورد نظرش را باز می‌کند. بازتاب سفیدی صفحه قرآن صورتش را نـورانی می‌کند. چند خطی زیر لب می‌خواند. لبخندی روی صورتش می‌نشیند. برق شادی در چشمانش دیده می‌شود و قطرات اشک ناگهان از کاسه چشم به روی قرآن می‌چکد، طاهره اصراری در پنهان کردن یا پاک کردن اشکش ندارد. در عالم خود و قرآن است که حضور بهجت خانم را در کنار خودش حس می‌کند او آرام زیر گوش طاهره حرف می‌زند...»

انتشارات سوره مهر همچنین پیش تر دو فیلم نامه «خیلی دور خیلی نزدیک» و «یه حبه قند» از رضا میرکریمی را منتشر کرده است.

به گزارش این ناشر، چاپ دوم کتاب «رمل‌های تشنه» شامل خاطرات اسارت جعفر ربیعی، از 29 ماه اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعث نیز بزودی روانه بازار نشر می​شود. جعفر ربیعی از رزمندگان لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) بوده که در جنگ تحمیلی به اسارت درمی‌آید. این کتاب در سال 1368 با تشویق مرتضی سرهنگی و هدایت‌الله بهبودی، توسط ربیعی نوشته و منتشر شد.

ربیعی خاطرات خود را با هدف آشنایی مخاطبان با وضعیت اسرای ایرانی در اردوگاه‌ها و بیان مظلومیت آن‌ها به نگارش درآورد. این اثر اکنون پس از 23 سال تجدید چاپ شد. «رمل‌های تشنه» شرحی از اسارت و 29 ماه زندگی در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق است و حوادث یاد ‌شده در کتاب محدود به یک اردوگاه است.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    1 2
    بیایید همان طور که از لیما خواستیم برای مراسم توپ طلا لباس مناسب بپوشد از بازیگران خودمان هم بخواهیم تا در مراسمات جشنواره فجر پوششی مناسب داشته باشند تا دیگر صدا و سیما بهانه ای برای پخش نکردن کامل و باکیفیت مراسم نداشته باشد.هرکس از هر طریقی که به هنرمندان عزیزمان دسترسی دارد این درخواست را از آنها داشته باشد و این سخن ر به گوششان برساند.
  • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    2 0
    عاشق فیلم شم ینی:)