اختتامیه بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی/انتخاب اعضای جدید هیات رئیسه مجمع  جهانی تقریب

مراسم اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی ساعتی پیش در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری تقریب، مراسم اختتامیه بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به ریاست آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب، آیت الله اختری دبیرکل مجمع اهل بیت(ع) از جمله سخنرانان مراسم اختتامیه خواهند بود.

گزارش نتایج کمیسیون های کنفرانس، تکریم شخصیت های تقریبی و انتخاب برترین کتاب تقریبی سال از برنامه های اعلام شده در مراسم اختتامیه است. همچنین بیانیه پایانی کنفرانس، حسن ختام بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی خواهد بود.

انتخاب اعضای جدید هیات رئیسه مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب

اعضای جدید هیات رئیسه مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب در نشست عصر روز گذشته معرفی شدند. احمد بدر الدین حسون مفتی اعظم سوریه به عنوان رئیس مجمع عمومی و جعفر عبدالسلام رئیس اتحادیه دانشگاه های جهان اسلام از مصر به عنوان نائب رئیس و دکتر محمد العاصی از آمریکا و شیخ دکتر خلیلی مفتی عمان به عنوان دیگر نواب انتخاب شدند.

همچنین آیت الله آصف محسنی از افغانستان، صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف و شیخ محمد سعید نعمانی به عنوان مشاوران و شیخ نبیل الحلباوی از سوریه و طوبی کرمانی از ایران و حسان عبدالله از لبنان به عنوان دیگر اعضای هیئت رئیسه انتخاب شدند و دکتر محمد حسن تبرائیان نیز به عنوان دبیر مجمع عمومی برگزیده شد.

"شیخ بدر الدین حسون" رئیس جدید مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب پس از معرفی اعضای جدید هیات رئیسه گفت: ما امروز در سایه جمهوری اسلامی ایران جمع شده ایم کشوری که اکنون جهان در برابر آن سر تسلیم فرود آورده است و این کشور ثابت کرده است می تواند پیام راستین اسلام را به همه جهانیان برساند.

حسون در ادامه گفت: دشمنان جهان اسلام آتش فتنه را در همه جای جهان اسلام بر می انگیزند تا مسئله اصلی جهان اسلام که فلسطین و قدس شریف است را فراموش کنیم.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =