ایسنا نوشت:

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر یک روز معلم نباشد آموزش و پرورش تعطیل است و دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی است که معلم تربیت می کند و موضوع کار این دانشگاه معلمی است که رکن اساسی تعلیم و تربیت را به عهده دارد و من اعلام کردم که دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه استراتژیک است.

"علی اصغر فانی" شامگاه دوشنبه در دیدار با دانشجویان و کارکنان دانشگاه فرهنگیان کرمان اظهار کرد: آموزش و پرورش یک سازمان انسان سازی و نهادی فراتر از همه نهادها و سازمان هاست.

وی افزود: آموزش و پرورش نهادی است که نسل آینده ما را می سازد و فرهنگ گذشتگان را به آیندگان انتقال و نیروی انسانی موردنیاز کشور را تربیت می کند و در واقع سرمایه گذاری در آموزش و پرورش بهترین سرمایه گذاری است.

فانی تصریح کرد: در این نهاد که تمام حکومت ها و دولت ها برای آن ارزش و اهمیت خاصی قائل است؛ و در بین شش رکن آموزش و پرورش اعم از مدیریت، معلم، محتوا و برنامه های آموزشی، مقررات و ضوابط، فضا و تجهیزات و بودجه و اعتبارات، معلم نقش کلیدی و ممتازی دارد.

وی بیان کرد: اگر یک روز معلم نباشد آموزش و پرورش تعطیل است و دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی است که معلم تربیت می کند و موضوع کار این دانشگاه معلمی است که رکن اساسی تعلیم و تربیت را به عهده دارد و من اعلام کردم که دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه استراتژیک است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این دانشگاه نقش اساسی در نظام تعلیم و تربیت دارد و هزینه در دانشگاه فرهنگیان یک سرمایه گذاری جدی است و به هیچ وجه در این حوزه از خست برخوردا نخواهیم بود.

وی افزود: هزینه کردن در دانشگاه فرهنگیان و مراکز استانی که بیش از 100 پردیس و مرکز در کشور وجود دارد، یک سرمایه گذاری مطمئن در آموزش و پرورش است.

فانی گفت: امروز در راس دانشگاه فرهنگیان شخصیتی مانند دکتر مهرمحمدی است که یقینا با ایده های ناب ایشان در تعلیم و تربیت این دانشگاه در سطح دانشگاه های خوب و بابرند در دنیا و کشور تبدیل می شود و همه امکانات آموزش و پرورش در اختیار تربیت معلم است و امیدواریم به تدریج مشکلات مراکز حل شود.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است در آموزش و پرورش نیروهایی تربیت کنیم که اولا در انتقال مفاهیم و در الگوبودن، مسائل تربیتی و آموزشی در بین دانش آموزان نمونه باشند تا خروجی دانشگاه فرهنگیان به کمک نیروهای قبلی آموزش و پرورش و پیشکسوتان تعلیم و تربیت بیایند و بتوانیم سرمایه های کشور را بهتر از گذشته تربیت کنیم و دنبال این هستیم کشور را به بوم هایی تقسیم کنیم و پذیرش دانشجو از هر بوم برای همان بوم باشد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: بی ضابطه بودن استخدام های چند سال اخیر آموزش و پرورش باعث شده 58 هزار نفر معلم اضافه داشته باشیم و در مقابل 50 هزار معلم کم داریم و این در مکان های مختلف، متفاوت است و باید به این کار سامان دهیم و تلاش می کنیم هم به مشکلات دانشجومعلمان رسیدگی شود و نیازهای دانشگاه فرهنگیان در اولویت همه مدیران آموزش و پرورش است.

در این نشست وزیر آموزش و پرورش به نظرات و پیشنهادات دانشجویان و کارکنان دانشگاه فرهنگیان پاسخ داد.

فانی خاطرنشان کرد: هیچ نگرانی در زمینه انحلال دانشگاه فرهنگیان و کسانی که می خواهند در سال آینده این دانشگاه را انتخاب کنند، وجود ندارد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهربان توسی A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    1 6
    کی در این داشگاه دانشجوی ارشد از دبیران لیسانسه ازمون گرفته می شود؟
  • مربی پیش دبستانی A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    2 1
    من نمیدونم این دانشگاه چی داره که وزیران قبل وحال آموزش وپرورش میکوبند توسر ما .من زمانی از دانشگاه در بهترین رشته قبول شدم که کمتر کسی میدونست دانشگاه یعنی چی نه حالا که فله ای دانشجو میپذیرند.
  • رفیه زارع A1 ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    2 0
    سلام.من در باهنر شیراز حرفه وفن قبول شدم کارشناسی نا پیوسته گفتند به حد نصاب نرسیده وتشکیل نشد وبه راحتی یکسال را از دست دادیم