افشاردوست: صعود والیبال ایران به مرحله دوم قهرمانی جهان دور از دسترس نیست

دبیرکل فدراسیون والیبال می گوید شاگردان ولاسکو می توانند به مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان صعود کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سایت فدراسیون والیبال؛ محمود افشاردوست در خصوص قرعه کشی مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: والیبال ورزش گروهی است و مهمترین عامل برای موفقیت یک تیم برنامه ریزی تمرینی، شرایط روحی و روانی بازیکنان در مسابقات است.  بنابراین نمی توان با توجه به پیشینه و تاریخچه تیم ها نتایج را پیش بینی کرد.

وی با بیان اینکه والیبال ایران روند رو به رشدی را در چند سال گذشته طی کرده است، گفت: اگر این روند ادامه یابد و برنامه های آمادگی تیم ملی والیبال نیز به صورت کامل اجرایی شود، صعود تیم ملی والیبال کشورمان به مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان دور از دسترس نیست. عملکرد ایران در لیگ جهانی و مسابقات قهرمانان قاره ها انتظارات مردم و افکار عمومی را بالا برده است که کاملا به حق می باشد ولی این موضوع کار را برای ما مشکل می کند و استرس پیروزی را در تیم افزایش می دهد.

دبیرکل فدراسیون والیبال در باره حریفان مشخص شده ایران نیز گفت: تیم ملی والیبال ایتالیا در گذشته تیم مطرحی  در جهان بوده است و در سالهای اخیر نیز بازی های متعددی با ایران برگزار کرده است که هم شکست و پیروزی برای دو تیم داشته است. از طرفی آنها از لحاظ روانی مقابل ایران ترس و استرس شکست دارند. و از طرف دیگر هم نمی توان با توجه به قدرت و پتانسیل والیبال ایتالیا و اهمیت مسابقات قهرمانی جهان که مهمترین مسابقات بعد از المپیک در والیبال دنیاست، فکر کنیم که کار راحتی مقابل لاجوردی پوش های ایتالیا داریم.

وی تصریح کرد: تیم ملی والیبال فرانسه نیز نایب قهرمانی لیگ جهانی والیبال را در پرونده کاری خود دارد، این تیم در دو سال اخیر نسبت به قبل از آن بهتر شده است و نتایج خوبی کسب می کند. بلژیک نیز گرچه تیم بزرگی نیست اما بازیکنان زیادی در لیگ های اروپایی دارد که تجربه خوبی از حضور در والیبال اروپا دارند واز آن گذشته تیمی که از اروپا به این مسابقات بیاید حتما چیزی برای گفتن دارد و حتی پتانسیل پدیده شدن را داراست. همچنین نمی توان از نمایندگان نورسکا چشم پوشی کرد. تیم اول نورسکا به احتمال زیاد ایالات متحده خواهد بود و واقعا تیم قدری است. ما به سختی توانستیم در بازی آخر در قهرمانان قاره این تیم را شکست دهیم و تیم چهارم هم باید تیم خوبی باشد که از قاره امریکا صعود می کند. پس کار برای ایران آسان هم نیست ولی صعود به مرحله دوم در دسترس است.

افشاردوست تاکید کرد: حضور تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی سال 2014 تجربه های بسیار خوبی برای حضور شایسته در مسابقات قهرمانی جهان برای ایران خواهد داشت که باید ملی پوشان کشورمان بهترین استفاده را از این فرصت به دست آمده، ببرند. در سال آینده لیگ جهانی، جام کنفدراسیون والیبال آسیا، بازیهای آسیایی و قهرمانی جهان از جمله مهمترین رویداد های تیم ملی والیبال کشورمان است که می بایست برای حضور موفق و شایسته درتمامی این رقابت ها برنامه ریزی دقیقی انجام دهیم. در همین راستا نیز آقای  داورزنی و ولاسکو دیروز و امروز در جلساتی در خصوص برنامه های تیم ملی تصمیم گیری خواهند کرد.

قرعه کشی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان 2014 شب گذشته در مرکز علمی فرهنگی ورشو پایتخت لهستان برگزار شد و تیم ملی والیبال کشورمان در گروه چهارم این رقابت ها با تیم های ایتالیا، فرانسه، بلژیک، تیم اول و چهارم منطقه نورسکا همگروه شد.

مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان سال 2014 با حضور 24 تیم از هشتم تا 30 شهریورماه سال آینده در 6 شهر لهستان برگزار خواهد شد.

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    2 0
    شیره والیبال شیره بچه های تیم ملی شیره ولاسکو