ایسنا نوشت:

مسوول طرح «سلام سینما» درباره‌ی خسارت‌های بوجود آمده در برخی سینماها در پی اجرایی شدن این طرح گفت: در یکی، دو جا به دلیل ازدحام جمعیت، شیشه سینماها شکست که هماهنگ کردیم تا خسارتشان را پرداخت کنیم، البته چنین اتفاقاتی با توجه به استقبال مردم طبیعی است و خدا را شکر که این خسارت‌ها در حد شکسته شدن شیشه بوده است.

حبیب ایل‌بیگی در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت:بسیاری از مردم هنگامی که دیروز از مقابل سینماها در سراسر کشور عبور می‌کردند، شاهد بودند که چه صحنه‌ی بزرگی اتفاق افتاد. تمام سینماها‌ی ایران در یک روز پر بود و تقریباً کمتر سالنی داشتیم که صبح تا شب مملو از تماشاگر نبوده باشد.

مدیر عامل انجمن سینمای جوان ادامه داد: فکر می کنم اتفاقی که دیروز در سینماهای کشور رخ داد، اتفاق خوبی بود و نشاط فرهنگی خوبی در جامعه ایجاد کرد. علاقمندان سینما به یاد روزهایی افتادند که در سال‌های دور صف شلوغی جلوی سینماها دیده می‌شد. تماس‌هایی از شهرهای مختلف به من می‌شد و همه معتقد بودند که به روزهای خاطره انگیز سینمای ایران برگشته‌ایم.

او افزود: این اتفاقات از جنبه‌های مختلف قابل تحلیل است و کارشناسان تولید فیلم، کارگردانان، تهیه کنندگان،پخش کنندگان، سینماداران ، مسئولان سینمایی، کسانی که در عرصه‌ی تبلیغات کار می‌کنند و همچنین جامعه شناسان و کارشناسان مسائل اجتماعی باید به فکر راه‌های جدیدی برای جذب مردم به سینما باشند، البته این که بگوییم سینماها رایگان شود تا مردم به سینماها بیایند،چندان منطقی نیست.

ایل‌بیگی اضافه کرد: دیروز بسیاری از مردم شاد و سرحال بودند و با خانواده‌ها به سینما آمدند، برخی برای اولین‌بار به سینما آمدند و ما نمونه‌های این چنینی را در سینما «آزادی» که شاید پرطرفدارترین سینمای کشور است شاهد بودیم.

مسئول اجرای طرح « سینما سلام» در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه برخی معتقدند که با اجرای این طرح شان سینما پایین آمده است؟ گفت: من چنین اعتقادی ندارم. شان سینما چیست؟ این است که هیچ‌کس یا درصد کوچکی از مردم ایران به سینما بروند؟ سینماگران فیلم را برای چه می‌سازند؟ البته ما معتقدیم باید حقوق صاحبان آثار و سینماداران حفظ شود. این طرح با هماهنگی جامعه‌ی سینمایی تهیه و اعلام شده است، هرچند برخی از جامعه سینمایی با این طرح مخالف بودند.

او در عین حال تصریح کرد: من، دیروز به سینماهای متفاوتی سر زدم. صف بلندی مقابل سینما «آزادی» تشکیل شده بود، افرادی می‌گفتند که برای اولین‌بار به سینما «آزادی» ‌آمدند، جمعی از این افراد مشتری سینما «آزادی» خواهند شد همان طور که مشتری بسیاری از سینماها در سطح کشور خواهند شد.

ایل‌بیگی افزود: البته نظر افرادی که معتقدند شان سینما پایین آمده است نیز محترم است اما این صحبت‌ها را بر چه اساسی بیان می‌کنند؟ آیا مردم اعلام کردند به دلیل بی‌اعتباری سینما به آنجا آمده‌اند؟ همه‌ی این بحث‌ها قابل تحلیل است.

مدیر عامل انجمن سینمای جوان تصریح کرد: ما به دنبال آن بودیم که مردم به سینما بیایند و فکر می‌کنم نشاط دیروز مردم، ده‌ها میلیارد تومان ارزش داشت در حالی که با رقم اندکی اتفاق افتاد. دیروز صبح مدیران سینما «اسلامشهر» و همچنین سینما «راگا» از شلوغی بسیار گله می‌کردند که به دلیل ازدیاد جمعیت نمی‌توانند به مردم سرویس بدهند اما تا شب نظرشان عوض شد و معتقد بودند مجموعه‌شان را به مردم معرفی کردند تا مردم در روزهای آینده به سینمای آنها را انتخاب کنند.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در چنین روزی تا چه اندازه به سینماها خسارت وارد شده است پاسخ داد: در یکی، دو جا به دلیل ازدیاد جمعیت، شیشه سینماها شکست که هماهنگ کردیم تا خسارتشان را پرداخت کنیم. البته چنین اتفاقاتی با توجه به استقبال مردم طبیعی است و خدا را شکر که این خسارت‌ها در حد شکسته شدن شیشه بوده است.

وی ادامه داد: در این سال‌ها، آنقدر از قهر مردم با سینماها صحبت شده بود که تصور ما این بود شاید از این طرح استقبال نشود هر چند ما با نیروی انتظامی و شورای تعمیم استان‌ها هماهنگ کرده بودیم اما تصورمان این نبود که سینماها به این اندازه شلوغ شود و این چنین غافلگیر شویم.

این مسوول درباره‌ی استقبال شهرستان‌ها از این طرح گفت: طی تماس‌هایی که همکارانم در شهرستانها با من داشتند و آمارهایی که ارائه دادند، سینمایی در کرمان در روز پنجشنبه هفته‌ی گذشته تنها 124 تماشاگر داشته اما دیروز 6 هزار تماشاگر داشته است! و این نشان می‌دهد که اگر تبلیغات موثر درباره‌ی سینمای ایران صورت بگیرد و صاحبان و دست‌اندرکاران سینما طرح‌های شناوری را با تحقیقات مناسب برای حضور مردم در سینماها ارائه دهند و درباره‌ی قیمت‌ها فکر کنند؛ مردم حتما علاقه‌مند هستند که به سینما بیایند.

ایل‌بیگی با اشاره به نکاتی که در طرح «سینما سلام» وجود داشت بیان کرد: یکی از نکات دیروز این بود که بخش بزرگی از مردم آنقدر مشکل اقتصادی دارند که جلوی رفتن به سینمایشان را می‌گیرد. امیدواریم مشکلات مردم در حوزه اقتصاد رفع شود تا سینما به عنوان یک کالای مناسب فرهنگی در سبد خانوار قرار بگیرد و خانواده‌ها هرچند یک بار دسته جمعی به سینما بروند، مشابه اتفاقی که دیروز در کشور افتاد.

57۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمیدرضا IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    92 15
    واسه 5 هزار تومن؟؟
    • مریم A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
      7 6
      عزیزم واسه شما 5هزارتومنه واسه یه خانواده 4 نفره میشه 20هزارتومان
    • بی نام A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
      5 1
      عزیزم خیلی ها لَنگ همین 5هزار تومن هستن.
    • بی نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
      1 0
      طرف حاضره که 5000 تومن بده ساندویچ بخوره ولی حاضر نیست پول سینما بده
  • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    این عمل شان ملت را پایان آورد نشان داد ملتی هستیم مفت خور
    • بی نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
      5 0
      چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است!؟
    • aziz A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
      1 0
      شورای تعمیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام RO ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
      4 0
      نه برادر من پایین نیاورد نشان داد
    • بهداد A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
      1 2
      اگرچه با نظر شما موافقم، اما میشه اینطور هم نگاه کرد که: این عمل باعث شد مردمی که مدت هاست سینما نرفتن، ببینن که سینما رفتن چه لذتی داره. شاید در آینده پولی هم تکرار کردن. من نمیگم حتما جواب میدده، میگم امیدوارم جواب بده!
  • بی نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    این اتفاق مصداق بارز " مفت باشه کوفت باشه " بود وگرنه چه تحلیل دیگه ای میشه ازش داشت
  • بی نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    74 8
    حالا مردم پولم داشته باشن بابت اين فيلماي ضعيف نميدن
  • مسعود IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    67 9
    مطمئن بودم اینطور میشه، متأسفم، واقعا متأسفم
  • بی نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    39 3
    خدا به دادمون برسه وقتي همين شيشه هاي ورودي مترويي كه مي خوان نصب كنن بشكنه. ازدحام مي خواي برو تو مترو ببين.
  • م A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    59 20
    همون بهتر که این مردم تو بدترین وضع باشند...تا وقتی فرهنگ نباشه هیچی عوض نمیشه.لیاقت ما همین اوضاعه...
    • بی نام A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
      2 0
      مردم همین ما ها هستیم اگه اشتباه نکنم!!!!
    • بی نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
      0 2
      الان دقیقا معلوم شد شما یه پولدار با فرهنگی!
  • بی نام GB ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    38 28
    طرح جالبیه.هم به جهت آشتی دادن مردم با سینما هم به دلیل فراهم شدن شرایط سینما رفتن برای عزیزانی که استطاعت تهیه بلیط سینما را ندارند...
    • بی نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
      0 1
      استطاعت؟! بلیط سینما 6000 تومنه هر دو ماه هم بری میشه روزی 100 تومن که به گدا بدی یه چیز میزاره روش و بت پس میده!
    • اصفهاني دوستدار سينما A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
      0 0
      تو ر و خدا !!!!! مگه بليط چنده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خداييش اكثرا ميتونن از پس يه بليط سينما تو ماه نه ولي تو سال بر بيان كاش ادم بخواد برا خود سينما وجذابيتاش بره نه برا هول زدن و حمله كردن كه شده عادت ما ايرانيا.. اصلا عكسا را شما ببينيد خداييش اين سينما لذت داره ؟؟؟؟ چيزي از فيلم ميفهمند؟؟؟!!!! ابن چه اشتي كه زدند سك و صورت سينما را اوردند پايين!!!!؟؟؟
  • بی نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    4 0
    مفت باشه کوفت باشه. مطمئن باشید این اولین و آخرین بار بود که مردم سینما می امدند.
  • محمد IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    2 0
    جیب خالی ، بیکاری و وقت اضافی البته که بایستی مردم هجوم آورند نه برای فیلم بلکه برای کشتن وقت من 12 ساله سینما نرفتم چرا چون نه وقت دارم نه پول !
  • بی نام A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    5 1
    لیاقت ملتی که به خاطر یک فیلم رایگان (که آن هم از روی سیاست بوده است) تو سر و کله همدیگه میزنند اینه که تو فقر وبدبختی زندگی کنند
  • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    2 0
    جالبه كه يه عمره داريم ميگيم ملت فهيم ايران نميان فيلم ببينن چون فيلما ضعيفه!!!!چي شد پس؟ الان فيلما خوب شد يهو؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    3 0
    این شده فرهنگ ما ایرانی ها!!!!!!!!!!!!!؟متاسفانه
  • بی نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    2 0
    حاجی سینما دیگه مفتی شده،قضیه چیه؟
  • بی نام A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    1 0
    شما فکر کنید،دلیلش بی پولی بوده که اینقدر شلوغ شد ولی خودتون بهتر میدانید که فیلم ها خوب نیستند و افراد واسه دلایل دیگه ..............اومدند
  • هعه IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    4 0
    دیگه نگی اوضاعمون چرا اینطوریه ...متاسفم برای خودم وهمه
  • مهدی A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    1 4
    تو خیلی ار همون کشورهای پیشرفته دنیا وقتی یک روز به عنوان روز تخفیف فروشگاههای خرید لباس و چیزای دیگه اعلام میشه مردم از ساعتها قبل صف میبندن و موقع خرید هم همه باهم هجوم میبرن و هرچی هست رو درو میکنن.... چرا انقدر خودزنی میکنیم ما؟ این چیزا همه جا طبیعیه...واقعا الان نباید خوشحال باشیم از اینکه هجوم مردم رو برای رفتن به سینما میبینیم... بجای اینکه صف خرید دو کیلو مرغ یا پنج تا سکه یا دلارو ببینیم؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    0 3
    هیچ چیز منفی در این کار نبود اولا باعث تفریح وشادی خیلی از خانواده ها خصوصا بچه ها شد انهم اول دهه فجر دوما تبلیغ برای خود سینماها شد مثل انچه که در اسلام اباد اتفاق اافتاد دوما روشن شد اگر در طول سال هم قیمتها باتخفیف باشد ویکی دو بار هم مجانی مردم بیشتر با سینماها انس می گیرند سوما خیلیها هم شادی مردم رازیاد دوست ندارند.