داور زنی می گوید فرقی نمی‌کند که ایران با چه حریفانی رقابت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال با اطمینان کامل به ورشو رفت. او هم مثل خیلی‌ها با حساب و کتاب طبق فرمول چیدن تیم‌ها برای رقابت‌های قهرمانی جهان، می‌دانست به طور حتم ایتالیا و آمریکا پای ثابت گروه ایران هستند. هرچند هنوز اسمی از آمریکا نیست و فعلاً حرف از تیم اول نورسکاست. با این حال رئیس فدراسیون والیبال از حالا اسم آمریکا را کنار ایران و ایتالیا نوشته است. خودش درباره قرعه‌کشی می‌گوید: «سه تیم اول گروه ما از قبل مشخص بود؛ ایران، ایتالیا و آمریکا. معلوم بود آنها طبق رنکینگ جهانی حریف هم می‌شوند. می‌ماند سه تیم دیگر که حالا فرانسه و بلژیک هم اضافه شده‌اند. تیم‌های چهارم و پنجم نورسکا هم پورتوریکو یا مکزیک است. خیلی از کارشناسان معتقدند گروه چهارم، یعنی گروه ایران سخت‌ترین گروه رقابت‌هاست.»

داورزنی در حالی اسم از آمریکا می‌برد که رقابت‌های نورسکا اردیبهشت‌ماه مشخص می‌شود: «وقتی می‌گویند تیم اول نورسکا، معلوم است که آمریکاست. درست است که مسابقات نورسکا اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود اما فکر کنید که پورتوریکو بیاید آمریکا را ببرد. جزو احتمالات ضعیف است. 99 درصد آمریکا تیم اول است. پورتوریکو و مکزیک با اینکه تیم‌های خوبی هستند اما ضعیف‌ترند و در رده‌های پایین‌تر قرار می‌گیرند. هرچند بعضی‌ها فکر می‌کنند تیم‌های چهارم و پنجم نورسکا مهم نیستند و برای ایران خطرساز نمی‌شوند اما به نظر من تیم‌ها خیلی با هم اختلاف ندارند. به ویژه تیم‌های هشتم تا دهم رنکینگ جهانی. حتی تیم پنجم با تیم دوم خیلی اختلاف ندارد. یک مسابقه را این تیم می‌برد و یک مسابقه را آن یکی.»

با این حال او معتقد است ایرانی‌ها به سخت یا آسان بودن گروه خود در لهستان فکر نمی‌کنند: «با این حال برای ما فرقی نمی‌کند با چه تیم‌هایی همگروه هستیم. تیم ما تیمی است که همه دنیا روی آن حساب می‌کنند. پس باید بازیکنان تلاش کنند. دلخوشی به برد امسال از ایتالیا و آمریکا، برایمان دردسر‌ساز می‌شود. باید بپذیریم آمریکا و ایتالیا جزو تیم‌های خوب دنیا هستند که مسابقه زیادی می‌دهند. این‌طور نیست چون یک بار آنها را شکست داده‌ایم، یعنی همیشه ما برنده‌ایم. بلکه باید بیشتر تلاش کنیم تا تیم آماده‌تر از قبل در رقابت‌های سال آینده حاضر شود.» رئیس فدراسیون والیبال بر کار برای رفع ضعف‌های تیم تأکید دارد: «ایران در اولین تجربه لیگی جهانی، با اینکه کوبا تیم قدرتمندی است اما آن را شکست داد. در حالی که این تیم جزو تیم‌های مطرح دنیاست و در یکی، دو سال اخیر به خاطر شرایط، ضعیف شده است. بنابراین نباید آن را دست‌کم گرفت. درواقع به جز برزیل و روسیه، ایران بقیه تیم‌ها را برده است. از لهستان گرفته تا آرژانتین و صربستان و ایتالیا اما نباید فکر کنیم ما همیشه برنده‌ایم بلکه حالا باید روی ضعف‌هایمان کار کنیم تا برطرف شوند.»

او البته از مردم می‌خواهد که توقع‌شان را کم کنند: «برای ما فرقی نمی‌کند، اولین بازی در قهرمانی جهان با چه تیمی باشد؛ ایتالیا یا آمریکا. ما قبل از آن چهار بازی در لیگ جهانی با ایتالیا، لهستان، برزیل و...  انجام می‌دهیم. وقتی تیم در این سطح قرار می‌گیرد اما توقع مردم هم باید متعادل‌تر شود چرا که همه تیم‌ها در این سطح کار سختی دارند. تنها فکر بازیکنان باید تلاش برای آمادگی بیشتر و نمایش با قدرت باشد. مسابقه هم یک سر باخت دارد و یک سر برد. همه تیم‌ها قدر هستند و هر تیمی آماده‌تر باشد، بهتر کار کند و اشتباه کمتری داشته باشد، پیروز می‌شود. هر تیمی هم از قبل خودش را برنده بداند، بازنده است. برای سال آینده باید بردهای امسال را فراموش کنیم و با رفع ضعف‌ها برای درخشش در لیگ جهانی، قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی تلاش کنیم. امیدواریم بازیکنان کلیدی تیم با پایان لیگ سالم بمانند تا بدون مصدومیت برای رقابت‌های سال آینده تمرین کنند.»

داورزنی که در لهستان با ولاسکو صحبت کرده، سرمربی تیم‌ملی را هم راضی می‌داند: «ولاسکو هم از قرعه تیم راضی است. هرچند گروه، گروه سختی است. از طرفی میزبان گروه راحت‌تری دارد. آن هم به خاطر اینکه لهستان از امتیاز میزبانی‌‌اش استفاده کرد و با تیم‌های آرژانتین، صربستان، استرالیا، تیم سوم قاره آفریقا و ونزوئلا همگروه شد. البته لهستان تیم قدرتمندی است. از طرفی هیچ‌کدام از کشورها به گروه دور مقدماتی توجه نمی‌کنند چرا که با صعود به دور دوم دوباره به هم می‌رسند. در مجموع پیش‌بینی بازی‌ها خیلی سخت است.»

رئیس فدراسیون احتمال می‌دهد تیم‌ملی با چهار، پنج تعویض پا به بازی‌های آسیایی بگذارد: «همه از والیبال ایران انتظار دارند. ما هم می‌خواهیم بعد از نتایج قابل قبول در لیگ جهانی و قهرمانی جهان سال آینده با قهرمانی بازی‌های آسیایی، آقایی‌‌اش را در آسیا حفظ کند. حالا هم والیبال ما تعداد بازیکنان قابل قبولی دارد که دست‌مان باز است تا تنها روی 12 نفر اصلی حساب نکنیم. البته می‌خواهیم شرایطی را ایجاد کنیم تا تیم بعد از قهرمانی جهان به خاطر خستگی تنها با چهار، پنج تعویض خیلی قدرتمند در بازی‌های آسیایی حاضر شود. برای قهرمانی بازی‌های آسیایی اینچه‌اون مهم است. البته چهار، پنج ماه فرصت داریم تا بدانیم تیم با ترکیب اصلی می‌رود یا نه.»
فدراسیون هنوز درباره رفتن، نرفتن تیم به آمریکا به نتیجه نرسیده. داورزنی می‌گوید: «اتفاقاً رئیس فدراسیون آمریکا پنج‌شنبه در ایمیلی به من خواسته زودتر جواب بدهیم به آمریکا می‌رویم یا نه اما ما هفت، هشت روز آینده با بررسی همه پیشنهادات، جواب آنها را می‌دهیم چرا که باید شرایطی را در نظر بگیریم تا تیم خسته نشود. برای آنها بازی با تیم ما مهم است اما ما هم می‌خواهیم از همه فرصت‌ها استفاده کنیم. ولاسکو هم موافق بازی با آمریکاست.»

 

 

 

251 43

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =