حسن بهشتی‌پور در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین درباره تغییر رئیس جدید آژانس امنیت ملی آمریکا به دنبال افشاگری‌های ادوارد اسنودن نوشته است.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی و بین‌المللی در آغاز مطلبش نوشته است:
«سرانجام نُه ماه بعد از افشاگریهای ادوارد اسنودن، همکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا و افزایش شدید انتقادها به عملکرد این آژانس، اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز پنج شنبه، دهم بهمن 92 (30 ژانویه 2014) مجبور شد برای کاهش انتقادها، آدمیرال "مایکل راجرز"(Mike Rogers) را به عنوان رئیس ‌جدید آژانس امنیت ملی آمریکاNational Security Agency ) ) معرفی کند.
اسنودن، همکار پیشین آژانس امنیت آمریکا از ژوئن ۲۰۱۳ دست به انتشار مدارک و اسنادی درباره فعالیت‌های جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات انبوه از سوی این نهاد امنیتی زد که زلزله سیاسی در درون جامعه آمریکا به راه انداخت و به واسطه افشاء مداخلات نهادهای اطلاعاتی آمریکا در سایر کشورهای جهان حتی در بین رهبران اروپایی و متحدان نزدیک ایالات متحده در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین یک رسوایی بزرگی را دامن زد که هنوز اوباما نتوانسته است تبعات این سونامی افشاگری اسنودن را کنترل کند. بر اساس گزارش‌های افشاء شده از سوی اسنودن، آژانس امنیت ملی آمریکا میلیون‌ها مکالمه تلفنی و ایمیلی را در سراسر جهان زیر نظر داشته و اطلاعات لازم را ذخیره کرده است. برخی از رهبران جهان از جمله آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در شمار افرادی بوده‌اند که مورد شنود "ان‌اس‌ای" قرار گرفته‌اند.»
این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه مطلبش نوشته است:
«اوباما در سخنرانی خود در اواسط ماه ژانویه 2014 قول داد که جمع‌آوری اطلاعات انبوه از مکالمات شهروندان آمریکایی را متوقف خواهد کرد. او برای ماله کشی بر رفتارهای غیرقابل قبول از طرف متحدان خود تاکید کرد که «حریم خصوصی شهروندان کشورهای دیگر» را محترم می‌شمارد و از "NSA" می‌خواهد که شنود رهبران کشورهای متحد آمریکا را متوقف کند. با این وجود اوباما گفت بطور کلی برنامه جاسوسی و نظارت گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا را برای مبارزه علیه تروریسم لازم و ضروری می‌داند.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =