۰ نفر
۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۴

بهانه خوبی فراهم شد برای پیروان تئوری ویرانگر"هدف وسیله را توجیه می کند" و دشمنان قسم خورده دولت اعتدال. سعید راد در افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت:" در این جا می خواهم به عنوان یک بازیگر اجازه بگیرم که از بزرگان بازیگری محمد علی فردین و بهروز وثوقی نام ببرم که نسل های بعدی بازیگری مثل محمدرضا فروتن، شهاب حسینی، پولاد کیمیایی و ...از روی دست آن ها مشق کردند".

 

 

همین چند کلمه کافی بود توپخانه دوستان خودارزشی پندار به کار بیفتد تا هرچه دق دلی دارند به اسم دفاع از ارزش ها سر دیگران خالی کنند. کار به آن جا رسید که یکی از آن ها رسما نوشت:" دوستان ارشاد شجاعت نداشتند که رسما خودشان از چهره های فاسد زمان پهلوی تقدیر کنند و این بار را بردوش یکی از باقی ماندگان سینمای پهلوی گذاشتند". در این چند روزه "تقدیر از چهره های فاسد" کلید واژه مشترک همه دوستان خودارزشی پندار بود.اول این که "تقدیر" آن هم در یک مراسم رسمی و ملی تعریف دارد. صرف این که یک نفر بالای سن برود و از طرف خودش به عنوان یک بازیگر به دوتن از همکارانش بگوید بازیگران بزرگ، هرچه به حساب بیاید تقدیر محسوب نمی شود. دوم این که حتی اگر به زعم "زمره عبوس زهد" تقدیری صورت گرفته باشد از بازیگری آن ها صورت گرفته و نه از چهره به زعم دوستان فاسد آن ها. سوم این که آقای سعید راد یک شخصیت حقیقی و حقوقی مستقل است. آنچه ایشان برزبان آورده لزوما نمی تواند منویات وزیر ارشاد و معاونان وزیر باشد. همان طور که آقای سعیدراد برای بازی در فیلم "سفر سنگ" که پیش از انقلاب ساخته شده و به گفته آقای ضرغامی یک فیلم کاملا دینی است از آقای جنتی و آقای ایوبی و آقای رضا داد اجازه نگرفته، برای گفتن این جمله که وثوقی و فردین بازیگران بزرگی هستند هم می تواند اجازه نگرفته باشد یا به قول دوستان هماهنگ نکرده باشد. چهارم و از همه مهم تر: فرض بر این که به قول این دوستان که چند سالی است وظیفه دشوار تقسیم بهشت و جهنم را دربین مخلوقات خداوند برعهده گرفته اند آقایان فردین و وثوقی فاسد باشند، آیا یک انسان فاسد نمی تواند بازیگر خوبی باشد و عده ای هم در بازیگری اورا سرمشق خود قرار دهند؟ مگر آقای سعید راد گفته است جوان های ما در زندگی و مسائل معنوی از روی دست وثوقی و فردین مشق می کنند؟ آقای راد یک اظهار نظر هنری کرده، اظهار نظری که می توان با آن مخالف یا موافق بود. چنان که بسیاری با این نظر که مرحوم فردین در عرصه بازیگری هنرمند توانمند و ممتازی است مخالفند و از این که آقای راد آقای فردین را در کنار آقای وثوقی قرار داده چندان راضی به نظر نمی رسند. علاوه بر این در هیچ جای دنیا مردم بازیگران را سرمشق و الگوی زندگی خود قرار نمی دهند. توجه کنید که علاقه داشتن با الگو گرفتن و سرمشق قرار دادن دو مقوله کاملا متفاوت است. اگر قرار بود در همین سرزمین خودمان مردم از سینمای به قول دوستان فاسد و هنر پیشه های مفسد تاثیر می پذیرفتند که انقلاب اسلامی به وقوع نمی پیوست. دیگر این که ما دست پرورده فرهنگی هستیم که می گوید: عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگوی. آقای وثوقی بازیگر خوبی بود و در تاریخ سینمای ایران چند نقش موثر و ماندگار از خود به یادگار گذاشت. حالا اگر حرفی زد و یا رفتاری از خود بروز داد که با ارزش های عرفی و شرعی در تضاد بود مقوله دیگری است. انصاف حکم می کند وقتی درباره بازیگری او نظر می دهیم از سر غرض سخن نگوییم که به گفته حضرت مولانا:

چون غرض آمد هنر پوشیده شد

صد حجاب از دل به سوی دیده شد

چنان که هنگامی که از مولی الموحدین امیرالمومنین علی علیه السلام - که درود همه زمینیان و آسمانیان بر او باد- می پرسند برترین شاعر عرب کیست در پاسخ می گوید:

«شعرا، همه در یک میدان از عرصه‏هاى شعر و ادب نتاخته‏اند تا برنده و سرآمد آنها معلوم شود؛ بلکه هرکدام در یک قسم و در یک نوع از شعر استاد بوده‏اند. یکى فخریه خوب سروده و دیگرى در توصیف بیابان و شتر ماهر بوده و...؛ ولى اگر به ناچار یکى را انتخاب کنیم؛ ملک ضلّیل خواهد بود».

اهل ادب می دانند که مراد قسیم جنت و نار از ملک ضلیل "امروالقیس" است. شاعری که به فسق و فجور شهره بود و اشعارش بدون شک از وزارت ارشاد جمهوری اسلامی هیچ وقت مجوز انتشار نمی گرفت. پس چرا حضرت از او نام می برد؟ در زمانه آقا امیرالمومنین بودند شاعرانی که در مدح و منقبت آقا رسول الله شعر می گفتند و به مضامین مورد علاقه پیامبر گرامی اسلام و مولا علی می پرداختند،پس چرا مظهر عدل و انصاف و مروت از آنان یاد نمی کند؟ چرا فی المثل از حسان بن ثابت یاد نمی کند که در شمار شاعران مسلمان و معتقد و به قول امروزی ها متعهد است؟ بهروز وثوقی بازیگر خوبی است، همین. نه چیزی کم تر و نه چیزی بیشتر. او، هم نقش هایی بازی کرده که ممکن است اهل دیانت آن را بپسندد، مثل نقشش در فیلم خوب تنگسیر و یا ممکن است در نقشی ظاهر شده باشد که متدینین نپسندند.این که جوان های امروزی از روی دست او مشق می کنند عده ای از دوستان مدعی مسلمانی را ناراحت می کند. من تا حدودی ناراحتی آن ها را می فهمم. آن ها - مرادم در این جا از "آن ها" آن عده ای است که صادقانه درد دین و اخلاق دارند و نه کاسب کاران حرفه ای- دوست می دارند یک هنرپیشه متخلق به اخلاق اسلامی باشد. خب، این تمنا قابل احترام است. مثلا خیلی از این دوستان دوست می دارند به جای بهروز وثوقی فی المثل یک بچه حزب الهی متدین که هنرپیشه خیلی خوبی هم هست مورد اقبال جامعه هنری و جوانان قرار بگیرد. خب، دلسوزان بروند تلاش کنند که این گونه شود اما حالا که به هردلیلی این گونه نشده است نباید به خشم آییم و گمان بریم با نام بردن سعید راد از بهروز وثوقی تمام ارزش های انقلاب و اسلام از بین رفته است. نباید آن قدر خشمگین شویم که به بهانه دفاع از ارزش های انقلابی و اسلامی آشکارا به وزیر ارشاد و مجموعه اش تهمت بزنیم که با سعیدراد برای ترویج فسق و فجور و طرح چهره های ضدانقلاب تبانی کرده اند. ما که دعوی دیانتمان در سراسر جهان پیچیده است باید خوب بدانیم تهمت زدن و دروغ گفتن در شرع مقدس از گناهان کبیره است. و هیچ کس حق ندارد به بهانه دفاع از مفاهیم قدسی و معنوی و ارزشی به این شیوه های مذموم روی بیاورد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 79
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاپیتان IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    حرف منطقی های هوی نداره دمت گرم نویسنده--بهروز یعنی نقشهای مختلف که هر کسی نمیتونست به اون خوبی از عهده اونا بربیاد-تنگسیر گوزنها کندو ممل امریکایی داش اکل قیصر طوقی ماه عسل و شاخصترین هنرنمایی البته به نظر من سوته دلان---کسی رو میشناسید این نقشها رو اونجوری در بیاره!؟
    • majid A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
      اگه قابل احترام بودند عین بازیگران قبل از انقلاب که بعد انقلاب هم به بازیگری ادامه دادند عین مرد و زن ها حتما ادامه می دادند ولی مطمئن باش ما از پشت پرده خبر نداریم ولی بهشت و جهنم هم دست من و شما نیست که به یکی ببخشیم و به یکی نبخشیم یا به قول آقای روحانی هنرمند غیر ارزشی نداریم یعنی همه بهشتیند
    • بی نام EU ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
      96 7
      وثوقی چه هیزم تری فروخته ؟ جرمش اینه که قبل از سال 57 تو این مملکت بازی میکرده خدایی بازیگر خوبی هست .تجلیل هم کردن کار خوبی کردن .تاریخ این مملکت فقط 35 سال نیست برادران
    • بی نام A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
      27 2
      سوال اینه که بازیگری که پدر خوانده سینماست و همه جور کاری هم میکنه یعنی از این دو تا بدتر نیست؟؟؟
    • بی نام EU ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
      20 2
      آقا مجید بهشت جهنم رو شما تقسیم نمیکنی تو کار خدا دخالت نکن
    • بی نام A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
      14 6
      سوته دلان بی نظیر است کدام بازیگر را سراغ دارید که همچین بازی کرده باشد؟؟
  • بی نام IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    جهل. جهل. جهل
  • بی نام A1 ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    ریاکاری در این کشور شده نقل و نبات!!!!!!!!!!!در عجبم که جهنمیان میخواهند بهشتیان را به زور بهشتی کنند.
    • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
      8 93
      آنچه نقل و نبات شده حساس کردن یک سری آدمهایی است که هیچ سود و زیانی به حالمان ندارد . تعجب از این است که از تحسین و تخریب این آدمها لذت انتقام گیرشان می آید .
    • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      18 1
      نه به زور می توان برای شخصی محبوبیت ایجاد کرد نه به زور میشه اونو گرفت یک نگاه به واکنش مردم در همین کامنت ها والبته واکنش هنرمندان بعد شنیدن سخن اقای راد گواه این موضوع هست،مانند فروغ وشاملو هدایت که با وجود حذف از کتب ادبیات اموزشی همچنان پرفروش ترین ها هستند نیمی از ویترین هر کتاب فروشی رو به خود اختصاص میدهند،امان از وقتی که خودخواسته نخواهیم چشمانمان را باز کنیم.
  • بی نام IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    14 53
    سفره خوبی برای پاچه خواری است.
    • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
      36 5
      پاچه خوار كسيه كه كه براي خوش آمد بالا دستاش به هر چي كه اكثريت مردم دوست دارن توهين ميكنه
  • بی نام IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    49 3
    مشکل اصلی این مدعیان بلندگو و تریبون است. اصلاً از اینکه صدایی غیر از صدای آنان شنیده شود ناراحت میشوند. برای همین های و هو می کنند که صدای دیگران شنیده نشود و کسی جرئت نکند تریبونی در اختیار افرادی که مثل آنها نمی اندیشند قرار دهد.
  • مهدی IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    30 4
    با درود خدا رحمت کند مرحوم فردین اقایان جای خدا قضاوت نکنید. اوست که بر نهان و اشکار اگاه است و در قیامت مشخص میگردد که چه کسانی رو سپید هستند . خدا کند که در فردای قیامت از فردین و -وثوقی عقب نمانیم که خدا بخشنده و امرزنده است.
  • بی نام IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    25 3
    بابا ولله خسته شديم از اينهمه نفاق!!
  • ali IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    13 79
    جناب موسوی، این آسمون و ریسمونی که بافتی برای مصارف داخلی مناسب نیست. متاسفانه فرهنگ ابتذال پاورچین پاورچین و چراغ خاموش به فرهنگ و هنر ایران راه پیدا کرده و مسئولین فرهنگی هم غافل از این امر هستند.
  • بی نام AU ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    27 30
    ۹۰ درصد مردم عاشق ‌بهروز هستن ولی‌ ما می‌تونیم با فرهنگ سازی مردم رو نجات بدیم
    • مسعود -ر A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      0 0
      در ره عشق نشد کس به یقین محرم راز، هرکسی بر حسب فکر گمانی دارد... بله اینجوریاست...
    • بی نام IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
      0 0
      اشتباه مثبت دادم
  • بی نام RO ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    115 5
    بهروز وثوقی چه فرقی با عزت الله انتظامی ، علی نصیریان ،داود رشیدی و سایر هنرمندانی که قبل از انقلاب کارشون رو شروع به کار کردن داره که هنوز مغضوب بعضی هاست ؟ اینها هنوز در نزد مردم ارزش و اعتبار دارند حتی پس از نبودشان . تشییع مرحوم فردین بهترین نمونه است
  • بردیا A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    من عاشق بهروز وثوقم- کسی که در عرصه بازیگری یه شاهکاری و چه حیف که نتونست در ایران هنرش رو جهانی کنه- هم خودش از موفقیت بیشتر محروم شد هم ایران از حضورش بهره نبرد - این حسرت برای اهل هنر خواهد ماند
  • بی نام A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    27 3
    ملت ایران اللخصوص نسل گذشته . نسلی که نقش اساسی در انقلاب داشت ارادت خاصی به این هنرمندان داشته و دارند هنرمندانی که در آن شرایط اطلاعاتی و .... درد جامعه را به راحتی مطرح کردند فیلمهایی همچو تنگسیر . خاک و.........که چه هنرمندانه ایفای نقش نمودند حال اگر چند نقش که شاید با معیارهای جامعه اسلامی ایران همخوانی نداشته و ایفای نقش داشته اند مقصر فیلم نامه ها و شرایط زمان خود بود
  • بی نام IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    60 5
    اين بازيگرا تو دل مردمن و كسي نميتونه با اين اراجيف اونارو بده كنه
    • بی نام IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
      3 13
      من بانقشهاي خوبي كه بازي كرده كاري ندارم ولي قبول كنيد اين آقادرمقابل خداوچشم ميليونها انسان حرام خدا رامرتكب شده برادر عزيز اراجيف نيست مايا مسلمان هستيم يا نيستيم هنر زيباست هنرمند عزيز است من با كسانيكه دين را سپر دنياي خود قرار مي دهند واز نمد دين كلاهي براي چند روز دنياي خود مي بافند كاري ندارم ولي قبول كنيد هنرمندي كه از خلاقيت الهي كه در وجودش به وديعه نهاده شده براي جنگ با خدا استفاده مي كند چه وودي آلن باشد چه بهروز وثوقي نامي جز لشكر شيطان نمي تواند داشته باشد مقام زيبا وقشنگ هنر را پاس بداريم زيباترين وبهترين راه نوراني الهي است خواهش ميكنم انتشار دهيد تا بدانند تمام مخالفت ها سياسي نيست
    • بی نام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
      6 5
      مشکل شما همین جاست که فکر میکنید جای خدا نشستین و افراد رو از عینک خودتون نگاه میکنید و راهی بهشت و جهنم میکنید بابا شما هم یک انسانید از کجا میدونید که کارهای شما عین صواب و پرهیزکاریه و کارهای امثال بهروز وثوق و بقیه نه که آنها رو جزو لشکر شیطان بحساب میارید شما هم فقط تظاهر به دینداری مکنید و گرنه لشگریان واقعی شیطان شما هستید که مردم رو متهم میکنید و حکم صادر میکنید
  • حسن IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    68 3
    مگر تجلیل از بهروز وثوقی ایرادی دارد؟ مگرهنرمندان زمان پهلوی مشکلی داشتند . لابد همه مردم که در عصر پهلوی زندگی میکردند-یعنی کسانی که انقلاب کردند- هم مشکل داشتند؟! عده ای جز خودشان همه را نفی میکنند وانگار عالم آفرینش پیدایش خود را با آنها آغاز کرده است. انتظامی ومشایخی ونصیریان و رشیدی و .... قبلا نبوده اند ؟ درسینمای ایران گنجهای ارزشمندی نهفته که بهروز وثوقی یکی از آنهاست .
  • رضا A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    63 4
    ظاهرا بعضي از آقايان از طريق مخالفت با هر چه "قبل از انقلاب در اين كشور مقبول بوده" امرار معاش ميكنند. وودي آلن چند روز پيش متهم به آزار جنسي دخترخوانده اش در سالهاي نه چندان دور شد، حالا با اين وجود چه كسي ميتواند به نبوغ و استعداد اين اسطوره سينما ذره اي شك كند؟ بحث شخصيت و استعداد دو مقوله كاملا متفاوت است.
  • بی نام IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    19 2
    اینا هنوز نمیدونند که نمایش و بازیگر یعنی چی . بازیگر نقش رو ایفا میکنه . ولی آنچه به عنوان فیلم و سناریو تهیه شده ، حاصل فضای اون زمانه . نمیشه گفت چون آقای وثوقی در فیلم ماه عسل یه رابطه نامتعارف رو داره حتما در زندگی شخصیش هم اینطور بوده . ولی اینکه چرا موضوعات اون زمان سینما موضوعات خیلی ارزنده ای نبودند جای بحث داره .باید فهمید تفاوت نقش آفرینی و واقعیت رو .
  • پرها IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    25 4
    متاسفم در مورد بزرگان این طور حرف زدن دمت گرم نویسنده محترم
  • بی نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    41 1
    هرکس که نداند و نداند که نداند/در جهل مرکب ابد دهر بماند
  • بی نام A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    132 7
    بهروز وثوق بازیگر توانا و بزرگ سینمای ایران است چه خوشمان بیاید و چه برعکس..خیلی از هم نسلهایش در ایران باری میکنند..ای کاش می امد و بزرگی میکرد...ای کاش
  • هنرجو IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    32 4
    اگراین اشخاص باهنرشان ویابا استعدادشان در سالیان گذشته باعث شادی و نشاط وسرگرمی مردم شده اند ایا مرتکب جرم و خلاف شده اند. برای مردم جالبه که بدانند این اقایان ارزشی که بشدت بدنبال کشاندنشان بسوی بهشت ودور کردن اتها ازجهنم هستند در گذشته دور ایا سینما نمی رفتند
  • رجایی A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    73 4
    جواب خاموشیست.بگذارید آنقدر انتقاد کنن تا جونشون در بیاد.خدا از 2 تا کار بندش خندش میگیره یکی اونایی که به زور میخوان کسی رو که خدا بزرگش کرده کوچک کنن و دوم اونایی که میخوان کسی رو که خدا کوچیک کرده بزرگش کنن. این یعنی لجبازی با خدا.خدا هرکسی را که بخواهد عزت میدهد و هرکس نخواهد ذلت. اونایی که انتقاد میکنن اونقدر کوچکن که اصلا دیده نمیشن.
  • hassan A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    15 3
    وا اسفا !!!!
    • حسن A1 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
      0 0
      تآسف از چی ؟؟؟؟
  • رضا A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    37 5
    واقعا" دستت درد نکنه سر صبحی حال کردم با این نوشته ات. مگه سینمای ایران بدون بهروز وثوق قابل تصور هست. مگه نه اینکه ایشون اول انقلاب جز توبه کنندگان بودن خدا توابین میبخشه نمیدونم بعضیا چرا ول کن معامله نیستن و ... خداییش ما چنتا مث آقای وثوقی داریم که بخوایم حتی از آوردن اسمشون تو مراسم های اینچنینی وحشت داشته باشیم.
  • علی A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    112 8
    یعنی خدایش کی بگه بهروز در سینمای ایران یه اسطوره نیست بی انصافه اسطوره ای که تا حالا مثل اون پیدا نشده . پرستویی یه کم نزدیک شده به این اسطوره ولی ااین کجا وان کجا . حالا چون زمان پهلوی بوده اخه !!!! هنر هنره دیگه این زمان واون زمان نداره . چون الان مثل اون نداریم زورمون بیاد ؟
  • سلماس آذربایجانغربی A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    48 2
    او هنرپیشه بود .در فیلم هایی بازی کرد که تاثیر ات روشنگرانه در طبقات مختلف جامعه یمان داشت.به نظر میرسه که نویسنده محترم خوب وبجا نوشته وحضرت مولانا چه خوب گفته :چون غرض آمد هنر پوشیده شد صد حجاب از دل به سوی دیده شد
  • بی نام IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    8 4
    ننههههههههههههههههههههههه.....
  • سینوهه A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    39 5
    به هر حال آقای وثوقی به سینمای این کشور خدمت کرده اند متاسفانه ما فقط دفع حداکثری بلدیم انجام بدیم و اصلا به سخنان بزرگان کاملا بی توجهیم!
  • بی نام IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    33 3
    آقایان به ظاهر ارزشی ، دوست دارن ریشه هنر هر چه زودتر تواین مملکت خشک بشه . حال و روز موسیقیدانان و نوازندگان ما بهتر از بازیگران و سینماگران نیست ...
  • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    30 3
    واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند#چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس# توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می‌کنند گوییا باور نمی‌دارند روز داوری# کاین همه قلب و دغل در کار داور می‌کنند
  • سحر IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    28 3
    باید تجلیل می شد تا الانم خیلی خیلی تاخیر داشتیم !
  • مرجان A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    24 2
    مرسی از فکر باز نویسنده.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    28 0
    چرا خبرشو از سایت برداشتید
    • مصطفي RO ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
      19 0
      به خاطر آزادي بيان
  • روحيه A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    24 2
    اين اظهار فضل و نظرها براي اينان كه حتي اگر در حوضه تخصصشان نباشد يك عادت و رويه شده كه چيزي جزء فشار و بدبختي براي زندگي مردم نداشته و از نان شب هم اين مواضع برايشان واجب تره ، به هر حال براي ادامه زندگي سياسيشون بايد سخنان خاص بزنند
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    24 2
    فراموش نكنيم در زماني كه فيلمهاي روز دنيا در سينماهاي ايران نمايش داده مي شد مردم باز هم براي ديدن فيلمهاي مرحوم فردين صف مي كشيدند .كافي است در زمان حال اجازه اكران فيلمهاي روز دنيا در سينماهاي ايران صادر شود مطمئن باشيد كلا سينماي ما ورشكسته خواهد شد.
  • بی نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    26 6
    بازیگر مثل بهروز نداریم و نخواهیم داشت
  • کمال IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    28 4
    اگه می خواهید ارزش امثال فردین بهروز ایرج قادری بهمن مفید.... رو ببینید یکی از فیلمهای انها را اکران کنید تا سیل جمعییت را ببینید باگذشت سه دهه شما چکاره اید
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    25 2
    از این که تا حالا مثل ستار بهشتی کله پا نشدی در شگفتم ولی دمت گرم حرف دل 90درصدی میزنی افسوس که خیلی ها فقط به جرم هنرمند بودنشان سوختند مثل ایرج گلپا فردین ناصر.....
  • farindokht A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    14 77
    افسوس و صد افسوس كه با گذشت 35 سال و جمعيت 70 ميليوني، ما بي عرضه ها هنوز دنبال تفاله هاي گذشته مي گرديم. افسوس و صد افسوس بر جوانان ايراني....مگر اين مملكت قحط الرجال است؟ مگر اين مملكت آدم ندارد، استعداد ندارد، جوانان برومند و مستعد و معتقد ندارد؟ .....خاك بر سر ما كه هنرمان فقط نبش قبر گذشته است.....
    • مفرد IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
      19 16
      لطفا بجای "ما" در متن کلمه "من" را بکار ببرید. متن شما مفهوم پیدا میکند.
    • بی نام A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
      0 1
      اگه مادرم بفهمه به من گفتی خاک بر سرت میاد پیدات میکنه و ......‌ لطفا جمع نبند و خاک رو بر سر بنده نریز
  • فراز IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    31 9
    ایران بازیگری مثل بهروز وثوقی ندیده و نخواهد دید، بهروز وثوقی تکرار ناشدنی است.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    10 46
    آقای موسوی درباره سبد کالا نظری ندارین احیانا؟ نکنه بهتون تعلق گرفته؟ این بود دولت ضد گداپروری؟
  • بی نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    22 2
    مشکل مسولان ما اینه که فکر میکنند هر کی طرف اونهاست بهشتییه و هر کی طرف اونها نیست بدون شک جایش در اعماق جهنم است!!
  • بانوی ایرانی... IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    17 1
    این جماعت به قول شما "زمره عبوس زهد"حیاتشون رو در توهین و افترا و اهن و تلپ میبینند، وگرنه جز این داد و قال کردنها چی دارند که به چشم بیان؟
  • بی نام US ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    15 1
    موسوی عزیز به نازم نفس قلمت را که ثابت شد هنرمندان ماند گاران واقعی در قلب یک ملت هستند وهنوز با گذشت بیش از سه دهه در جان مردم زنده هستند وبر عکس بازیگران سیاسی وکاسب های فرهنگی هیچ گونه جایگاهی ندار ند .جانباز نخاعی بهمن تاج دولتی.
  • رکسانا IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    19 7
    اصلا این جماعتِ زورگو بهروز وثوقی رو می شناسند و اصلن می دونن بهروز کیه؟!! همین جماعت فردینِ خدابیامرز رو دِقش دادن و کشتنش! مهم اینه که این افراد در دلِ مردم جای دارند و در هر خونه ای بری واسه فردین، بهروز و.... سر و دست میشکنن! حالا بذار این آدمها تا می تونن زور بگن، بالاخره اگر خدایی باشه باید یک روزی جوابگوی همه کارهاشون باشند! پاینده باشی آقای موسوی.
  • احمدرضا A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    8 21
    با سلام خدمت دوستان عزیز.تخصص بنده آن نیست که درباره ی نوع بازیگری آفای وثوقی اظهار نظر کنم اما این که این شخص بشود الگوی نسل جدید سینما باید تامل کرد ایشان حتی اگر فقط در مورد بازیگری شان الگو شوند بخواهیم یا نخواهیم تاثیر اخلاقی هم میگذارند نوع بازیگری و هنر آن مهم است اما محتوا مهم تر است.حالا است که سینمای ما و قبل انقلاب بی محتوا است و فقط غریزه ی انسان ها در آن دستخوش بازیچه میشود.آماده ی نقد هستم
    • بی نام IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
      4 21
      خیلی قشنگ بود، چقدر وقتی سخنی منطقی است به دل میشینه، دست مریزاد
  • علی رضا IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    27 0
    با این تفاسیر لابد اسطوره ی سینمای ایران امثال ده نمکی هایند از از قضا دستی هم در تقسیم اراضی بهشت و جهنم دارند ! این نیز بگذرد و دوران جور و جفا به پایان رسد
  • محمد IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    13 8
    اقا سید شما هم مثل ارزشی ها از کاه کوه می سازی.
  • بی نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    18 1
    هنوزم تحت تاثیر بازی بی نظیر بهروز وثوقی در فیلم گوزنها قرار می گیرم. بنظرم شاهکار بازیگری در ایران است. باید از شایستگان همیشه تقدیر کرد تا کشور پر از شایستگان شود.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    12 10
    مطلب منصفانه ای نوشتی. انصاف از صفات والای انسانی است
  • ایرانی A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    29 0
    بهروز وثوقی احتیاج به تایید کسی نداره،زمان همه چیز را مشخص کرده و بعد ۵۰ سال هنوزم محبوبترین بازیگره،توجه هم داشته باشید بهروز ۴۲ ساله بود که مجبور شد بره یعنی در اوج پختگی سن برای یک بازیگر
  • محمود زاغی A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    18 7
    سلام فرق سینمای فردین و بهروز و ثوقی با سینمای امروز در این است که انها منش پهلوانی ولوطی گری را اموزش میدادند و سینمای متعهد امروز بی بند و باری خیانت به خانواده زیر پا گذاشتن ارزشهای دوستی تو هین به پدر و مادر راههای مختلف خلاف و ..................باز هم بگویم را اموزش میدهد
  • بی نام A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    5 1
    مرسی اقای موسوی
  • ahad IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    7 0
    سینمای حال به این دلیل بی محتوا شده است که دستش برای پرداختن به همه چیز بسته شده است و در مورد هر چیزی بخواهد فیلم بسازد با دیواری از خطوط قرمز و تابو برخورد می کند و انصافا درهمین حال هم کارگردانان برجشته ای داریم که خوب هم هوشمندانه درد دلشان را بیان می کنند. آفرین بر آنها. اما بهرحال برای آن دوران فردین و امثال او دلخوشی های مردم بودند و هنوز هم آثارشان در جامعه پیداست. مردم فراموششان نخواهند کرد.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    1 0
    توجه کنید که علاقه داشتن با الگو گرفتن و سرمشق قرار دادن دو مقوله کاملا متفاوت است . . . خوب ادا نکردی موسوی جان ، اولین مرحله الگو پذیری علاقه است .دمکراسی یعنی اینکه آدم در چارچوب قانون بدون اینکه آسیبی به کسی زده باشه هر الگوئی که میخواد انتخاب کنه
  • اهوازیم US ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    5 0
    آقای موسوی ، خیلی آقایی...
  • بی نام A1 ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    ما که دعوی دیانتمان در سراسر جهان پیچیده است مطمئنی اخوی
  • علی A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    3 1
    بهروز وثوقی عشقه
  • حسین A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    4 1
    دوستان عزیز بذارین انتقاد کنن همه مون میدونیم بهروز وثوقی اسطوره سینمای ایرانه وبس.
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    2 0
    من با اجازه شما اين نوشته شما رو كپي ميكنم و در كامنتهايي كه پيرامون اين موضوع هست الصاق ميكنم. حرف شما كاملا منطقي است ممنون از اين همه منطق. وثوقي از نظر هنر و استعداد بازيگري شخصيت بزرگي دارد نه از لحاظ اخلاقي و زندگي شخصي.(البته زندگي شخصي ايشون رو هم من نه تاييد مي كنم و نه تكذيب)
  • یکی IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    0 2
    چه خوش خیالی که حرفی رو که بعدش زده و گفته من هول شدم رو باور کنیم !! کی باور می کنه با اون قیافه ی مصمم و جدیش روی سن هول شده باشه ! دروغ گوهای بی وجدان .حتی نمی تونن پای حرفهاشون بایستن ! یک مشت ترسوی از موقعیت سوء استفاده کن .
  • بی نام A1 ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    0 0
    بهروز وثوقی بهترین هست با این حرفا خرابش نکنید هیچ فیلمی مثل قیصر نیست
  • شیعه زاده IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    0 0
    فردین تنها اسطوره و جوانمرد سینمای ایران بود.