مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز جمعه 18 بهمن 1392

زن خیانتکار که برای ازدواج با مرد مورد علاقه اش نقشه قتل همسرش را طراحی و اجرا کرده بود، پس از هشت ماه سکوت لب به اعتراف گشود.
به گزارش مهر، 25 خرداد امسال زن جوانی به کلانتری 116 مولوی مراجعه و به ماموران اعلام کرد: همسرش علی 28 ساله برای گرفتن چک از مشتری، ساعت 23:30 دقیقه از منزل به سمت گیشا با پژو 405 مشکی از منزل خارج و تاکنون مراجعت نکرده است.
همزمان با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فقدان افراد در پایگاه هفتم پلیس آگاهی ، همسر فقدانی با حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: شب فقدان همسرم، در منزل مادرم میهمان بودیم. وقتی به خانه برگشتیم ، همسرم به بهانه انجام برخی حساب های مرتبط با کار خود از منزل خارج شد تا اینکه حدود ساعت چهار صبح زمانی که از خواب بیدار شدم ، متوجه شدم که وی هنوز به منزل بازنگشته و تلفن همراهش نیز خاموش شده ! بلافاصله با خانواده همسرم تماس گرفته و موضوع را به آنها اطلاع دادم.
کمتر از 24 ساعت از زمان تشکیل پرونده اولیه با موضوع فقدان افراد در پایگاه هفتم پلیس آگاهی، یکی از اهالی رباط کریم هنگام تردد در زمین های کشاورزی متوجه جسد مرد جوانی در داخل زمین زراعی شد که آثار ناشی از اصابت ضربات چاقو بر روی بدن وی مشخص بود . بلافاصله موضوع به کلانتری اعلام و با توجه به دلایل و شواهد به دست آمده که نشان از ارتکاب جنایت داشت ، پرونده ای با موضوع قتل عمد در پلیس آگاهی شهرستان بهارستان تشکیل شد.
کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان بهارستان، از طریق بررسی سیستم جامع پلیس آگاهی و با توجه به ثبت مشخصات فقدانی از سوی پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، موفق به شناسایی هویت مقتول شدند. در ادامه و با حضور همسر فقدانی در پزشکی قانونی استان تهران، جسد علی مورد شناسایی قرار گرفت.
در حالیکه شواهد اولیه نشان از ارتکاب جنایت با انگیزه سرقت داشت، دستور توقیف خودرو متعلق به فقدانی در سیستم جامع پلیس ثبت و خودرو نیز در شهرستان شهریار ، منطقه صباشهر ، به صورت رها شده و بدون هرگونه سرقت لوازم داخل آن از قبیل ضبط خودرو و ... کشف شد.
در ادامه رسیدگی به پرونده و در حالی که بررسی فرضیه جنایت با انگیزه سرقت در دستور کار کارآگاهان بهارستان قرار گرفته بود، بررسی اظهارات اولیه همسر مقتول در پایگاه هفتم در خصوص علت خروج مقتول از خانه نیز نشان از برخی تناقضات داشت.
همسر مقتول در اظهارات اولیه عنوان کرده بود که همسرش برای گرفتن چک قصد رفتن به گیشا را داشته در حالیکه بررسی های تخصصی نشان از آن داشت که در شب فقدان، مقتول به هیچ عنوان در منطقه گیشا حضور نداشته است.
همزمان با اطلاعات جدید به دست آمده در مسیر تحقیقات ، نظریه پزشکی قانونی نیز علت مرگ را خفگی ناشی از انسداد شریان تنفسی اعلام کرد. تیم بررسی صحنه جنایت نیز با حضور در محل کشف جسد اعلام کرد که جنایت در محل دیگری انجام و مقتول پس از مرگ به محل کشف جسد منتقل شده است.
با توجه به نتایج به دست آمده در مسیر تحقیقات و با توجه به کشف جسد در شهرستان بهارستان، پرونده فقدان در پایگاه هفتم مختومه و با انجام هماهنگی های لازم قضایی و انتظامی ادامه رسیدگی به پرونده با موضوع قتل عمد" در دستور کار تیم جنایی پلیس آگاهی شهرستان بهارستان قرار گرفت.
با جمع بندی اطلاعات به دست آمده از پرونده فقدان افراد، اعلام نظریه پزشکی قانونی، تیم بررسی صحنه جرم و ... کارآگاهان به تحقیق از همسر مقتول پرداخته و همزمان اطلاع پیدا کردند که همسر فقدانی با فرد دیگری به نام یوسف 31 ساله در ارتباط بوده است.
با توجه به دلایل و شواهد به دست آمده و مشخص شدن برخی تناقضات در اظهارات همسر مقتول و اطلاع کارآگاهان از وجود شخصی به نام یوسف، همسر مقتول به ناچار لب به اعتراف گشود و به طرح جنایت از سوی وی و ارتکاب آن بوسیله یوسف اعتراف کرد.
همسر مقتول در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: حدود 6 سال پیش با همسرم ازدواج کرده و به تهران آمدیم. پس از گذشت مدت کوتاهی ، اختلافات ما افزایش پیدا کرد بگونه ای که این اختلافات شدت پیدا کرد و حتی به درگیری های فیزیکی مابین ما کشیده شد و همسرم مرا مورد ضرب و شتم قرار می داد.
همسر مقتول در خصوص نحوه آشنایی خود با یوسف، به کارآگاهان گفت : طبق عادت ، در روز های پنجشنبه و جمعه من به خانه مادرم می رفتم. یک روز در مسیر مراجعه به منزل مادرم و در حالیکه شب قبل از آن با همسرم درگیری شدیدی پیدا کرده بودم ، سوار پراید مسافرکش شدم که راننده آن جوانی بود که متوجه شدم نام او یوسف است. در داخل ماشین شروع به درد و دل با راننده کردم و راننده پراید نیز در خصوص شکست در زندگی اولش صحبت کرد و همین موضوع باعث آشنایی ما دو نفر شد تا اینکه پس از گذشت مدت بسیار کوتاهی به یکدیگر علاقه مند شدیم.
همسر مقتول در ادامه اظهاراتش و در خصوص علت طرح پیشنهاد جنایت نیز به کارآگاهان گفت: در شرایطی با همسرم ازدواج کرده بودم که خانواده ام با این ازدواج مخالف بودند اما به اصرار و پافشاری من، مجبور شده بودند تا با ازدواج من و علی موافقت کنند. همین موضوع نیز باعث شده بود تا نتوانم مشکلات خودم را با آنها مطرح کنم و این در حالی بود که پس از آشنایی با یوسف، من تصمیم گرفته بودم تا به هر شکل ممکن از علی جدا شده و با یوسف زندگی کنم. از سوی دیگر، یوسف نیز حاضر به قطع ارتباط خود با من نبود تا اینکه یک روز پیشنهاد کشتن علی را مطرح کردم و یوسف نیز بلافاصله پیشنهاد مرا پذیرفت و عنوان کرد که خودش اقدام به کشتن علی خواهد کرد.
متهم درباره نحوه ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت: با طرح و برنامه قبلی اقدام به خرید مقداری داروی بیهوشی و خواب آور کردم و زمانی که از میمهانی به خانه بازگشتیم ، نوشیدنی حاوی داروی خواب آور را به علی داده و او نیز پس از خوردن نوشیدنی بیهوش شد.پس از بیهوش شدن علی ، یوسف که در داخل کوچه منتظر بود وارد خانه شد و با یک رشته پلاستیکی اقدام به خفه کردن علی کرد. جسد را دو نفری در داخل یک پتو قرار داده و در در داخل صندوق عقب پژو 405 قرار دادیم. یوسف در زمان رها کردن جسد چند ضربه چاقو به علی زده بود تا ماموران در زمان کشف جسد تصور کنند که علی گرفتار افراد زورگیر شده است. حدود ساعت چهار بامداد بود که من با خانواده همسرم تماس گرفته و... .
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح همسر مقتول، متهم دیگر پرونده (یوسف) نیز از سوی پلیس آگاهی دستگیر و با وجود انکار اولیه جنایت سرانجام لب به اعتراف گشود و با توجه به وقوع جنایت در حوزه انتظامی تهران بزرگ و به دستور شعبه دهم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

 

دستگیری سرایدار شیطان‌ صفت
ماموران کلانتری 123 نیاوران، سرایدار شیطان صفتی را که قصد آزار و اذیت یکی از زنان آپارتمان تحت مراقبتش را داشت، دستگیر کردند.
به گزارش ایسنا، در ساعت 23:30 روز پنجم بهمن ماه سال جاری ماموران کلانتری 123 نیاوران از طریق دریافت پیامی از مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان وقوع درگیری در محدوده خیابان دیباجی قرار گرفتند.
با حضور ماموران پلیس در محل، فردی به نام سیامک به آنها مراجعه و عنوان کرد که در ساعت 19:20 منزل را به همراه خانواده به منظور شرکت در مهمانی یکی از اقوام ترک کردند، اما خواهر کوچکترم به نام «مژگان» که به دلیل سرماخوردگی و کسالت در منزل حضور داشت را با خود همراه نکردیم. اما ساعتی بعد خواهرم با تلفن بنده تماس گرفته و عنوان داشت که شخصی به نام ارسلان که سرایدار ساختمان است، به زور وارد منزل شده و ضمن ضرب و شتم، قصد آزار و اذیت وی را داشته است.
بررسی ماموران نشان داد که ارسلان موفق به اجرایی کردن نقشه شوم خود نشد و از منزل متواری شده است که نهایتا ماموران پس از تعیین صحت و سقم گزارش دریافتی، این سرایدار شیطان صفت را در یک عملیات دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده در اختیار مقام قضایی قرار دادند.

 

آتش سوزی در بیمارستان شهید کامیاب مشهد
بیمارستان شهید کامیاب (امدادی) مشهد شب گذشته طعمه حریق گسترده شد.
مدیر حوزه سه آتش‌نشانی مشهدبه نسیم آنلاین گفت: یک نفر در این حادثه دچار سوختگی شده است. حریق توسط ۴۰ آتش‌نشان که از پنج ایستگاه به محل حادثه اعزام شده بودند‌ اطفا شد.
ابوالفضل تیموری با اشاره به اینکه این حادثه ساعت ۱۸ روز گذشته به وقوع پیوسته است، افزود: آتش‌نشانان با تخلیه قسمت زنان و مردان بیمارستان که دچار دودگرفتگی شدید شده بود، مانع از آسیب بیشتر به بیماران شدند و با استفاده از مکنده و دمنده دودگرفتگی را برطرف کردند.
علت حادثه در دست بررسی و هننوز مشخص نشده است.

 

نجات ۴۷ هزار نفر از برف و کولاک طی هفته اخیر/۳۵ مادر باردار راهی بیمارستان شدند
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت:‌به دلیل وقوع برف و کولاک در ۲۸ استان کشور طی یک هفته اخیر با تلاش ۴ هزار امدادگر ۴۷ هزار نفر از هموطنانمان امدادرسانی شدند.
میرحسین کولیوند در مورد آخرین وضعیت امدادرسانی به حادثه‌دیدگان ناشی از برف و کولاک در سراسر کشور به فارس گفت: طی یک هفته اخیر تمام استان‌های کشور بجز استان های بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد درگیر بارش برف و کولاک شدند. تا جایی که 4 هزار امدادگر به افرادی که به دلیل بارش برف در جاده‌ها یا مناطق صعب‌العبور گیر افتاده بودند، در خانه‌ها محبوس شده و غذایی برای خوردن نداشتند، امدادرسانی کردند.
وی افزود: طبق آمار تا این لحظه 47 هزار و 300 نفر امدادرسانی شدند که از این تعداد 8200 نفر در مساجد بین راهی و پایگاه‌های جاده‌ای اسکان اضطراری یافتند.
به گفته رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر همچنین 306 نفر از افرادی که دچار سرمازدگی، ناراحتی‌های قلبی یا موارد شبیه به این شده بودند، به بیمارستان انتقال یافتند که در میان آنها 35 مادر باردار بودند.
وی با اشاره به حجم سنگین بارش برف و کولاک در استان مازندران و گیلان، گفت: مردم روستاهای اطراف چند شهر این دو استان امکان تهیه غذا و آب را نداشتند که امدادگران هلال احمر در تمام کشور طی یک هفته 47 هزار و 500 بسته غذایی آماده، 377 هزار قرص نان و 6 تن خرما توزیع کردند.
کولیوند خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دبیرکل جمعیت هلال‌احمر برای بررسی آخرین وضعیت امدادرسانی عازم استان مازندران شده‌اند.

 

2کشته و 27 مسموم در حوادث گازگرفتگی
گاز گرفتگی در استان های آذربایجان شرقی و مازنداران 2 کشته و 27 مسموم برجا گذاشت.

ردیف زمان مکان تعداد جانباختگان تعداد مسمومان شرح ماجرا علت
1 بعد ازظهر پنجشنبه 17 بهمن استان آذربایجان شرقی، بخش لیلان ملکان جانباخته نداشت 20 نفر بر اثر تصاعد گاز منوکسیدکربن در یک مجلس ختم زنانه در بخش لیلان ملکان، 20 نفر مسموم شدند، این حادثه  به اتاق فرمان 115 استان آذربایجان شرقی گزارش شد که با اعزام تکنسین های اورژانس، 10 زن در محل سرپایی درمان و 10 زن دیگر به بیمارستان ملکان و عجب شیر منتقل شدند نقص فنی در دودکش بخاری
2 جمعه 18 بهمن استان آذربایجان شرقی، شهرستان بناب 2 نفر مسموم نداشت مسمومیت با گاز جان 2 نفر را در شهرستان بناب گرفت، در این حادثه یک مرد 50 ساله و یک کودک هفت ساله در داخل منزلی در بناب دچار گاز گرفتگی شده و جان باختند بسته بودن منافذ اتاق، بالا رفتن غلظت منوکسیدکربن، کاهش اکسیژن در فضا و همچنین بازگشت منوکسیدکربن به علت وزش باد به اتاق علت این حادثه اعلام شد
3 صبح جمعه 18 بهمن آمل، اباذر 12
جانباخته نداشت 2 نفر در حادثه‌ای واقع در اباذر 12 شهرستان آمل مسمومیت دو نفر براثر نشت گاز CO منوکسیدکربن گزارش شده که ماموران اورژانس 115 و مرکز فوریت‌های پزشکی این شهرستان با حضور به موقع در این منزل مسکونی مصدومان را از خطر مرگ نجات دادند علت این حادثه اعلام نشده است
4 صبح پنجشنبه 17 بهمن آمل،خیابان امام خمینی(ره)، آفتاب 40 جانباخته نداشت 5 نفر در حادثه ای واقع در مجتمع مسکونی در خیابان امام خمینی(ره)، آفتاب 40 در شهرستان آمل پنج نفر از خطر مرگ به وسیله گاز منوکسیدکربن نجات یافتند، در این حادثه یک نفر از مصدومان به صورت سرپایی درمان شد و چهار مصدوم دیگر برای مراقبت‌های پزشکی و درمان به بیمارستان 17 شهریور آمل منتقل شدند در این حادثه ساکنان دو طبقه از این مجتمع به علت قطعی گاز اقدام به گرم کردن خود با پیک‌نیک خوراک‌پزی کردند که این مسئله با مسمومیت‌شان همراه شد

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام TH ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    63 1
    چطور پزشکی قانونی متوجه وجود ماده بیهوشی در خون مقتول نشده ؟؟؟ بهتره در این پزشک قانونی را گل بگیرند.
    • بی نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      2 11
      از کجا میدونی مطمئنا بررسی کردن متوجه هم شدن اما در گزارش نیامده
  • سحر EU ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    24 6
    هر دم از این باغ بری می رسد!!!
    • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      14 0
      باز هم بگيد كه بريد زن بگيرد طرف يا مهربه را به اجرا ميذاره ميندازتمون تو زندان يا خيانت ميكنه و در اخر ما را ميكشه،آخه كدوم عقل سليمي ميگه من ازدواج كنم