شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) نوشت:

استاد مطالعات اسلامی دانشگاه «چارلز استورت» استرالیا معتقد است که تمایل جدی نسل جوان به تحصیل در زمینه اسلام در سطوح عالی، منجر به شکوفایی مطالعات ا‌‌سلامی در دانشگاه‌های استرالیا شده است.

به نقل از ایکنا، «مهمت اوزلپ» در این باره گفت: نسل جوان مسلمان به‌صورت جدی خواهان تحصیل در زمینه اسلام هستند و نمی‌خواهند برای این منظور به خارج از کشور سفر کنند؛ این تمایل جدی به تحصیل در زمینه اسلام در سطوح عالی، منجر به شکوفایی مطالعات اسلامی در دانشگاه‌های استرالیا شده است.

مشکلات اخیر در کشورهای خاورمیانه نیز منجر به کاهش تمایل جوانان مسلمان استرالیایی برای سفر به کشورهای اسلامی به‌منظور ادامه تحصیل شده و این مسئله دلیل دیگری برای شکوفایی مطالعات اسلامی در استرالیا است.

دانشگاه چارلز استورت سه سال پیش رشته مطالعات اسلامی را در مقطع کارشناسی ارائه کرد و قرار است، سال آینده این رشته را در مقطع کارشناسی ارشد نیز ارائه کند.

دانشگاه‌های دیگری نیز به ارائه دروس اسلامی پرداخته‌اند که با افزایش تعداد دانشجویان مواجه شدند. تعداد دانشجویان دانشگاه سیدنی غربی که دروس اسلامی را انتخاب می‌کنند، از 60 نفر در سال 2008 به 200 نفر در سال 2013 رسید.

«جان علی»، استاد مطالعات اسلامی دانشگاه سیدنی غربی می‌گوید: «دانشجویان پس از تحصیل در زمینه مطالعات اسلامی از دانش خود در حوزه‌های مختلفی در استرالیا استفاده می‌کنند، از جمله عده زیادی بر تدریس در مدارس تمرکز دارند».

دانشگاه سیدنی نیز در دهه 1970، مطالعات اسلامی را ارائه و در سال 2000 دپارتمان مستقلی برای این رشته تأسیس کرد.

مهمت اوزلپ، که یکی از اولین مسلمانانی است که در استرالیا به تدریس دروس اسلامی به زبان انگلیسی پرداخته، معتقد است که یکی از فواید ارائه دروس اسلامی، مقابله با تصورات نادرست در مورد جهان اسلام است.

وی می‌گوید: «مسلمانان تمدن درخشانی را به وجود آورده‌اند. علم، فناوری، بازرگانی، حقوق و هنجارهایی که تمدن غرب را شکل داده، توسط مسلمانان پایه‌گذاری شده‌اند اما بیشتر مردم این حقیقت را نمی‌دانند».

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    3 0
    مو به تنم سیخ شد از خوندن این خبر
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    1 1
    عاليه