سیدمهدی شجاعی، داستانی تازه درباره امام حسین (ع) منتشر کرد

سیدمهدی شجاعی، تازه‌ترین کتاب داستانی خود را که آغاز آن بازگو کننده زندگی امام حسین و امام حسن با خانواده خود در دوران کودکی است و با فاجعه کربلا به پایان می‌رسد، راهی بازار نشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در آستانه تولد حضرت حسین علیه‌السلام، داستانی از کودکی امام سوم با عنوان «برنده کیست در این مسابقه؟»، نوشته سیدمهدی شجاعی در ۳۲ صفحه رحلی بیاضی، توسط انتشارات کتاب نیستان وارد بازار نشر کودک و نوجوان شد.

«برنده کیست در این مسابقه؟»، روایتی است داستانی درباره بخش و صحنه‌ای از حوادث پس از واقعه عاشورا در شهر شام و در مجلس یزید. روایتی داستانی از مواجهه سفیر کشور روم در شهر شام با یزید پس از مشاهده بی‌حرمتی وی نسبت به سر بریده حضرت سید الشهدا (ع).

سیدمهدی شجاعی که پیش از این آثار بسیاری در قالب داستان برای نوجوانان و کودکان درباره اهل بیت (ع) و امامان شیعه تالیف کرده است، در این اثر، روایتی کم‌تر شنیده شده از مواجهه پیامبر اکرم (ص)، امام علی (ع) و حضرت فاطمه(س) با حسنین در کودکی را روایت می‌کند تا با این روایت، تصویری عظیم از عمق فاجعه رخ داده در عاشورا را به تصویر بکشد.

«برنده کیست در این مسابقه؟» برای مخاطب نوجوان نوشته شده است و اقتضائات سنی آن‌ها را در انتقال ساده و صمیمی و بی‌حاشیه و به دور از اغراق به خوبی در خود رعایت کرده است. داستان بسیار ساده و با شروعی تکان‌دهنده آغاز می‌شود. در ادامه اما روایتی شیرین از ماجرای مواجهه حسنین با یکدیگر و با خانواده خویش دستمایه‌ای برای انتقال ضربه نهایی داستان توسط نویسنده می‌شود، ضربه‌ای که مظلومیت خاندان پیامبر در سال شصت هجری و مصیبت واقعه عاشورا را به زیبایی به تصویر می‌کشد.

این کتاب با تصویرگری فرهاد جمشیدی نیز همراه شده است. جمشیدی در سابقه کاری خود تصویرگری بیش از ۴۰۰ کتاب را داراست و در این اثر سعی کرده با تلفیق هنر تصویرسازی مینیاتوری با تخیل در تاریخ که البته توام با پایبندی به آن است، مخاطب را مبهوت توان خود در بازسازی و بازخوانی این رویداد کند.

هنر تصویرگری او در این اثر برای تصویرکردن زیبایی و شرارت در دو وجه عینی و ماورائی بروز داشته است که در بخش ماورایی آن تصویرسازی او از شیاطین و فرشتگان در این کتاب به تاثیرگذاری دو چندان این متن منجر شده است.

سیدمهدی شجاعی، داستانی تازه درباره امام حسین (ع) را منتشر کرد

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =