به دنبال حادثه تاسف بار حریق در ساختمان 117 خیابان جمهوری اسلامی، نتایج بررسی‌ها و یافته‌های تیم‌های بازرسی سازمان بازرسی شهرداری تهران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین وبه نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، سازمان بازرسی شهرداری تهران نتایج بررسی و یافته‌های تیم‌های بازرسی حادثه آتش سوزی ساختمان 117 خیابان جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

بر این اساس جمع بندی نهایی این بررسی حاکی از تأثیر گذاری منفی دو مسئله عدم عملیاتی شدن نردبان اول و شلوغی و ازدحام صحنه حادثه که عامل باز دارنده در استقرار نردبان دوم بوده است، است و در عین حال نا ایمن بودن ساختمان موصوف به گواه اسناد موجود در شهرداری و بی توجهی مالک به اخطار های ارائه شده به وی و همچنین وجود مقادیر متنابعی از وسایل و اشیاء قابل حریق(نخ،البسه و پشم شیشه)در مسیر پله ها از دیگر عوامل اصلی این حادثه بوده است.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:
با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و سالگرد سی و پنجمین سال انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران به ویژه شهروندان تهرانی؛ به دنبال حادثه تاسف بار حریق در ساختمان 117 خیابان جمهوری اسلامی و مصاحبه شهردار محترم تهران مبنی بر رسیدگی دقیق و فنی به موضوع و اعلام نتایج آن بدینوسیله اولین نتایج بررسی ها و یافته های تیم های بازرسی را به شرح زیر به استحضار مردم شریف تهران می رساند:

1- مجدداً ضایعه درگذشت دو نفر از شهروندان( مرحومه حق نظری و فروتن)را در این حادثه تسلیت عرض کرده و مراتب همدردی خود را با خانواده این عزیزان و مردم عزیز تهران اعلام می کنیم.

2- به منظور رسیدگی و بررسی همه جوانب موضوع،کمیته ای مرکب از همه مسئولین و مدیران مربوطه(معاونت خدمات شهری،رئیس سازمان آتش نشانی،معاونین فنی و رؤسای ایستگاههای مربوطه)به مسئولیت سازمان بازرسی شهرداری تشکیل و ضمن اخذ گزارشها و استماع توضیحات عوامل حاضر در صحنه موضوع را رصد و بررسی کرده است.این بررسی‌ها از لحظه دریافت گزارشهای مردمی مبنی بر وقوع حریق در ساختمان تا پایان عملیات بوده است.

3- بررسی‌های انجام شده حاکی ازآن است فرماندهی عملیات امداد و نجات در صحنه با جسارت و مهارت کامل انجام گرفته که نتیجه آن نجات 5 نفر از محبوسین به وسیله نردبان دوم و 15 نفر از پله های طبقات بوده است.

4- آنچه تا کنون به عنوان جمع بندی های اولیه بدست آمده حاکی از تأثیر گذاری منفی دو مسئله‌ای عدم عملیاتی شدن نردبان اول و شلوغی و ازدحام صحنه حادثه که عامل باز دارنده در استقرار نردبان دوم بوده است است.

5- نا ایمن بودن ساختمان موصوف به گواه اسناد موجود در شهرداری و بی توجهی مالک به اخطار های ارائه شده به وی و همچنین وجود مقادیر متنابعی از وسایل و اشیاء قابل حریق(نخ،البسه و پشم شیشه)در مسیر پله ها از دیگر عوامل اصلی این حادثه بوده است.

6- بررسی عملکرد عملیات های امداد ونجات سالهای گذشته توسط آتش نشانی حاکی از کاهش آمار تلفات و صدمات انسانی است. (سال 90 سی و شش نفر فوت شده و سال 92 دوازده نفر)این آمار نشانگر افزایش مهارت و استفاده بهینه از ابزار و امکانات موجود در سازمان است.

7- مشکلات و نواقص احتمالی مطرح شده در بند 4 و 5 توسط سازمان بازرسی شهرداری تهران و سایر دستگاه های نظارتی در حال پیگیری است و هنوز به دلیل آنکه بخشی از پرونده قضایی می باشد به نتیجه نهایی نرسیده است.

در خاتمه متذکر می‌شویم شهرداری تهران بویژه همکاران ما در سازمان آتش نشانی با حفظ روحیه ایثار و فداکاری همچنان خود را آماده خدمت رسانی به مردم در حوادث احتمالی پیش رو دانسته و آمادگی کامل برای همکاری با دستگاه های نظارتی(شورای اسلامی شهر تهران،دستگاه قضایی و سازمان بازرسی کل کشور)دارد. شهرداری تهران با جمع بندی آخرین بررسی ها و یافته ها و نتایج ابلاغ شده از سوی دستگاه‌های نظارتی گزارش نهایی خود را اعلام خواهد کرد.

46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    44 1
    تنها یک ایرانی می تواند از صحنه جان دادن انسانها با لذت هر چه تمام فیلم بگیرد!
  • رضا A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    22 2
    بعد از یک سانحه همه بلدند کارشناسی کنند ما شا اله!!! مهم قبل از اتفاق یک حادثه هست!!!
  • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    37 3
    باز هم مردم بی فرهنگ با تجمع و فیلمبرداری و عکسبرداری مانع کار شدند
  • شهروند جامعه داغون غیر مدنی IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    42 3
    خجالت هم خوب چیزیه. کم نیارین ها؟ تعارف نکنید بگید اصلا تقصیر فوت شده هاست که قبلا فوت نشده بودن.
  • بی نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    34 3
    نگفتم اخرش گناه رومیندازن گردن خودمردم ونردبان...؟؟!! آخه لیاقت میخاد جرات میخاد بیای استعفابدی.........؟مثل مرد باشین چرااشتباهتون روقبول نمیکنین..........؟؟!! خون دو زن فقط این وسط حروم شد............
    • میثم A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      28 3
      نردبان باید مجازات بشه.
  • بنده خدا IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    56 4
    همیشه مقصر مردمن
    • امین A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      32 2
      آهاااا یعنی نردبان باز نشد مردم مقصرن به مسول چه که باز نشده اصلا نشد که نشد میخواست بشه به مسول و شهردارچه ربطی داره مردم مقصرن
  • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    16 2
    نه بابا!
  • مسیح SE ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    33 8
    هار هار هار.مرغ پخته هم خنده اش می گیره از این گزارش ! باشه ، شما راست می گی آقای قالیباف !
    • بی نام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      4 16
      خیلی بد می خندی، منزجر کننده است
  • بی نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    20 1
    همه کارگاهها را به نصب سییستم اعلام حریق و همچنین ابزار اطفا حریق ملزم کنید و همچنین سالانه آنها را چک کنید تا تلفات حاصل از آتش سوزی کاهش یابد.
  • علی IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    20 1
    اینا رو که مردم هم میدونستن! گفتیم قراره آقای قالیباف به قول خودشون حرف کارشناسی بزنه!
  • علي A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    16 1
    حالا مردم تقصير كارند
  • محمد IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    17 3
    من موندم مردم ما چه جور موجوداتي هستند. شرق به غرب اتوبان تصادف ميشه، غرب به شرق ترافيك ميشه!!! چون همه ايستادند تماشا كنند يا فيلم بگيرند!!! يه جايي آتيش ميگيره مردم دارند كباب ميشن خطر انفجار هست همه تجمع مي كنند فيلم ميگيرند يكي رو اعدام ميكنند ملت واميسن از جون دادن طرف فيلم ميگيرند در مورد آتيش سوزي جمهوري، مقصرين معمار ساختمان ، صاحب ساختمان، صاحب كارگاه، خود او دو تا مرحوم ، مردم تجمع كننده، مردمي كه تو ترافيك راه رو براي آتش نشاني و اورژانس باز نميكنند ، شهرداري ، آتش نشاني، مسئول نردبان و .... همه مقصريم. در يك كلمه بهش ميگن مشكل فرهنگي
  • بی نام A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    14 0
    آقا جان نردبان بايد اعدام بشه والسلام
  • بی نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    8 0
    کلا در همه حوادث افرادی که ربطی به ماجرا ندارند مقصر میشوند گاهی ابدارچی میشه مقصر اصلی گاهی مردم و...نیاز به بررسی نیست