دبیر جشنواره فیلم فجر در پیامی برای سینمای ایران سالی و سال‌هایی پر از شور، نشاط و عزت، عظمت آرزو کرد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، علیرضا رضاداد در این پیام آورده است: «سی و دومین جشنواره فیلم فجر نیز با همه فراز و فرودها و ضعف‌ها و قوت‌ها به پایان رسید و ما سال دیگری از سینمای ایران را تجربه کردیم و به سال جدیدی وارد شدیم.

برگزاری جشنواره سی و دوم در این ابعاد کاری نشدنی بود که فقط با عنایت خدای متعال و همکاری و صبوری و مشارکت شما شدنی شد و من و همکارانم به خوبی می‌دانیم که آنچنان که باید و شاید نتوانستیم از این امانت نگهبانی کنیم و بر ضعف‌ها و کاستی‌های خود بیش از همه واقفیم.

ما آنچنانکه از روزهای آغازین اعلام و تاکید کردیم تلاشمان این بود که جامعه سینمای ایران را نمایندگی کنیم. جامعه‌ای که هنوز زخم‌ها بر تن داشت ولی در مقابل طوفان حوادث به دفاع از موجودیت سینمای ایران ایستاده بود.

آن چه ما را دلبسته برگزاری این دوره کرده بود این بود که بتوانیم به سهم خود بار دیگر عظمت سینمای ایران را نمایان سازیم و برای اولین بار شاید در جای جای میهن پهناورمان سینمادوستانی بتوانند طعم جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی را با سینما بچشند و برای اولین‌بار گزید‌ه‌ای از آثار راه یافته را روی پرده سینما به تماشا بنشینند و تجربه کنند آنچه را دلپذیرشان بوده و پیش از این نمی‌توانستند تجربه‌اش کنند.

وظیفه خود می‌دانم بیش از همه و پیش از همه از هنرمندان گرامی تهیه کنندگان و سازندگان آثار که این دوره از جشنواره به نام آنان رقم خورده است سپاسگزاری کنم و پوزش خود را تقدیم آنان کنم از برخی بی‌حرمتی‌ها. که باید در اولویت فردای خود بگذاریم گزیدن راههایی برای صیانت از احترام به فیلم‌ها را.

از همه هیات‌های انتخاب و داوری که ما را در این راه یاری کردند و طعن وکنایه‌ها را به جان خریدند و به حرمت و احترام سینمای ایران سکوت پیشه کردند و اجازه ندادند یکپارچگی ایجاد شده در سینما خدشه‌دار شود سپاسگزاری می‌کنم.

تلاش رسانه‌های گوناگون را ارج می نهیم که در بازتاب این رویداد مهم تلاش و کوشش کردند و هر کدام به قدر وسع و به اقتضای مسئولیت و رویکرد خود به نقد و بررسی آن نشستند.

همکارانم را می‌ستایم که به رغم محدودیت‌ها از هیچ کوششی برای یک برگزاری باشکوه فروگذار نکردند و بار دیگر توانستن را در تلاش آنان به تماشا نشستیم.

به همه برگزیدگان تبریک می‌گویم و از نسل جوان سینمای ایران که به اقتضای عقل و تدبیر حرمت‌گذاری به سینمای ایران را با عبور از خود به ما و دیگران آموزش دادند سپاسگزارم.

آری. می‌دانیم از دولت تدبیر و امید انتظاراتی بیش از این بود.

برای سینمای پر از جوانه‌های امید سالی و سالهایی پر از شور، نشاط و عزت، عظمت آرزو داریم.»

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =