داور جشنواره فیلم فجر: باید پوستتان کلفت باشد / آرای اعلام شده برآیند تصمیم‌گیری ما بود

محسن شاه‌ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خبرآنلاین تاکید کرد زمان پذیرش داوری سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر به وضوح می‌دانست که با کار سختی مواجه است.

 او در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین، ادامه داد: «زمانی که مسئولیت را پذیرفتم به شدت نگران بودم  و این نگرانی در دیگر داوران نیز مشاهده می‌شود، اما چون این کار تکلیفی بود که برعهده ما گذاشته بودند سعی کردیم در فاصله زمانی که به دیدن فیلم‌ها اختصاص دادیم چیزی را از قلم نیاندازیم. من تمام جزئیات را در حد توانایی خودم ارزیابی کردم.»

او در مورد اعتراض‌هایی که بعد از اعلام برگزیده‌ها و نامزدها صورت گرفته، ‌اظهار کرد: «در هر دوره‌ای این اتفاق می‌افتد که افراد منتخب از جشنواره راضی‌اند و آنان که نامزد نشده‌اند و یا جایزه نگرفته‌اند ابراز نارضایتی می‌کنند. این رویه در همه جای دنیا دیده می‌شود.»

شاه‌ابراهیمی در زمینه تماس‌هایی که از سوی برخی سینماگران با او گرفته می‌شود، اظهار کرد: «من آدم صریحی هستم دوستانی که با من آشنا هستند این را می‌دانند و به آنان اعلام می‌کنم آنچه به عنوان آرا اعلام شد،‌برآیند تصمیم‌گیری جمعی ما در هیئت داوران بود.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا در واقع آنچه به عنوان آرا قرائت شد، رای هیئت داوران بود، گفت: «بله دقیقا، به همراه تمام دوستان تک‌تک آیتم‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. بعد از بحث‌ها و جدل‌های فراوان یکی از کارها بالاترین رای را می آورد، ممکن بود با یک تصمیم‌گیری سه نفر مخالف بودند، اما همان‌ها هم از رای جمع تاسی می‌کردند.»

شاه‌ابراهیمی در مورد احتمال مشارکت رای دبیر جشنواره را در آرای داوران گفت: «بی‌شک چنین حرفی غلط است. دبیر جشنواره هیچ نوع دخالتی نداشته و فقط آخرین روز وقتی تصمیم‌گیری نهایی اتفاق دبیر در جمع داوران حاضر شد.»

او همچنین در پاسخ به این شایعه که در روز آخر جشنواره منتشر شده بود،‌ مبنی براینکه دبیر جشنواره قصد امضا کردن فهرست برگزیدگانی که نوید محمدزاده در جمع آنان بوده را نداشته، گفت: «نوید محمدزاده جزو کاندیداها بود و روز آخر اعلام شد سازندگان «عصبانی نیستم» از داوری فیلمشان انصراف داده‌اند. وقتی این مسئله به صورت کتبی به ما اعلام شد،‌ جایزه نیز به نفر ماقبل محمدزاده اختصاص پیدا کرد.»

این داور درباره این مسئله که قضاوت کردن در مورد فیلم‌های این دوره از جشنواره نتایج منفی برای او به همراه داشته یا نه، اظهار کرد: «وقتی انتخاب شما پذیرش چنین مسئولیتی است باید پوستتان کلفت باشد.»

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =