حکم دادگاه در پرونده مرحوم میثم عبادی صادر شد

شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران در پرونده مرحوم میثم عبادی یکی از فوت شدگان ناآرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال 88، رای به پرداخت دیه از بیت المال به نفع اولیای دم داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، دادگاه مرحوم میثم عبادی 15 بهمن ماه جاری در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد که به دلیل شناسایی نشدن قاتل، اولیای دم و نماینده دادستان از دادگاه تقاضای پرداخت دیه از بیت المال را کردند.

مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع اولیای دم مرحوم عبادی درباره این پرونده گفت: مرحوم عبادی در ناآرامی های سال 88 فوت کرد که دادسرای جنایی تهران پس از دریافت گزارش وقوع قتل با تشکیل پرونده، رسیدگی جدی به آن را آغاز کرد.

وکیل مدافع خانواده مرحوم عبادی گفت: با وجود حساسیت های موجود در این پرونده، بازپرس جنایی با وسواس و دقت زیاد این موضوع را پیگیری کرد که حتی منجر به بازداشت یک ماهه یکی از اعضای بسیج تهران شد.

ترک همدانی ادامه داد:پس از تحقیقات مفصل از فرماندهی بسیج تهران، بررسی شرایط اوضاع و احوال منطقه، محل وقوع قتل و اینکه سپاه تهران در ایام ناآرامی های سال 88 دستورعدم استفاده از سلاح گرم را صادر کرده و‏ از سلاح گرم استفاده نکرده است، برای تنها متهم پرونده قرار منع تعقیب صادر شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • reza IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    10 0
    قال حسین بن علی :اگر دین ندارید حداقل آزاد مرد باشید
  • بی نام A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    16 0
    خدا رحمتش کنه و خودش عامل این اتفاق را به سزای اعمالش برساند..... .
  • بی نام A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    1 0
    به کدامین گناه........