من به شخصه با فیلم رستاخیز ساخته کارگردان خوب و باشخصیت کشورمان از اصل و اساس مشکل دارم. یعنی از کارگردانی تا دیالوگ نویسی و حتی نوع روایتی که آقای درویش برگزیده به نظرمن ایراداتی بنیادی دارد، اما آنچه این روزها به اسم دفاع از اهل بیت ودر حمله به این فیلم صورت می گیرد آن قدر بی پایه واساس و ناجوانمردانه است که مانده ام حقیقتا دراین فضای بیمار و مسموم چه باید کرد؟

 

اگر چیزی بگویی خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب کسانی ریخته ای که به هیچ امر مقدسی معتقد نیستند و صرفا مطامع سیاسی و نفسانی خود را در پس شعارهای ارزشی پنهان می کنند، اگر هم خاموش بنشینی تکلیفت با خودت چه می شود؟ توای که با خودت قرار گذاشته بودی از سرزنش مدعیان نیندیشی و کار خودت را کنی و بار خودت را ببری. این است که واقعا مانده ام. البته این را خوب می دانم فیلم درویش هر ایرادی داشته باشد ایرادش به اندازه استفاده ابزاری از مقدسات و اعتقادات مردم نیست. معترضان به گونه ای از درویش و فیلمش سخن می گویند که هرکس نداند گمان می کند تهیه کننده فیلم خاندان آل سعود بوده و کارگردانش یک سلفی تمام عیار که جان و مال و ناموس شیعیان را مباح می داند. رسما می گویند فیلم توهین به حضرت عباس(روحی له الفدا) و حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) است، بی آن که معنای توهین و وهن را بدانند. اگر قرار باشد هر چیزی را که نمی پسندیم توهین تلقی کنیم باید گفت نفس وجود همین حضرات مدعی دفاع از ارزش ها برروی کره زمین از نظر خیلی ها ناپسند است، آیا باید آن را توهین تلقی کرد و خواهان حذف وجودشان از صحنه روزگار شد؟
دیگر این که ظاهرا مشکل این حضرات مدعی بیش از آن که به ارزش ها برگردد به خط و ربط جریانات سیاسی برمی گردد. طرف می گوید چرا این قدر از لفظ فتنه استفاده شده؟ چرا یزیدیان به امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش مدام می گویند فتنه، و اصلا چرا سپاه امام را با رنگ سبز نشان می دهند؟ شوخی نمی کنم، این اباطیل را رسما نوشته اند و منتشر کرده اند. چه می توان گفت؟ روزی که دلسوزان و دردمندان هشدار می دادند که این قدر در نزاع های سیاسی شبیه سازی تاریخی انجام ندهید فکرهمین روزها را می کردند. این که مدام خود را جای اولیاءالله بنشانید و مخالفان سیاسی تان را در شمار اشقیا فرض کنید کار به همین جاها هم می کشد که حاضرید تاریخ اسلام و تشیع را تحریف کنید تا آنچه را که طراحی کرده بودید بتوانید پیش ببرید. یزیدیان(لعنته الله علیهم اجمعین) امام حسین علیه السلام را لیبرال و سکولار و غربزده و عامل ام آی سیکس که نمی خواندند، آن ها خودرا جانشین برحق پیامبر می دانستند و کسی را که متعرض آن ها می شد و می خواست به زعم آن ها در صفوف متحد امت اسلام رخنه ایجاد کند و تفرقه بیندازد فتنه گر می خواندند. و بر هر آدم سالم و عاقلی واضح و مبرهن است که این لفظ هیچ ربطی به وقایع پس از انتخابات 88 ندارد. بله، رنگ غالب سپاه امام حسین به شهادت همه تواریخ سبز بوده، اما این چه ربطی به  حرف های سخیف سیاسی شما دارد؟ آقای درویش از رنگ زرد استفاده می کرد خوب بود؟ آن وقت نمی گفتید این فیلم را برای حمایت از کروبی ساخته؟ اگر از بنفش استفاده می کرد چه طور؟ نمی گفتید پول از دولت تدبیر و امید گرفته؟ رنگ آبی یا فیروزه ای چه طور؟ به محسن رضایی مربوط نمی شد؟
فیلم رستاخیز مشکل زیاد دارد اما مشکلاتش این افاضات صدتا یک غاز نیست. طرف می گوید چرا این فیلم عاشورایی را در لندن ساخته اند! خب معلوم است این بابا نه تنها چیزی از سینما نمی داند بلکه اصلا فیلم را ندیده. ای کاش چنین موجوداتی که دعوی دین و دینداریشان گوش فلک را کر کرده فقط آن جمله درخشان وجاودانی سرور و سالار آزادگان جهان را با گوش جان می شنیدند. آن جا که در مصاف با زمره جهل و بی انصافی فرمود: ان لم یکن لکم دینا فکونو احرارا فی دنیاکم. اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید.       

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    10 41
    چقد خوب میشد ما ایرانی ها راجع به همه چیز عقل کل نبودیم ... آقای نگران حرف شما درست ولی نظر مراجع محترم این است که چهره حضرات معصوم بهتر است نمایش داده نشود کاری که آقایان فخیم زاده و میر باقری در ساخت فیلمهایشان انجام دادن واقعا قابل تحسین بود و به همین خاطر فیلم های ولایت عشق و مختار نامه ماندگار شدن
    • بی نام A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
      38 10
      آقای عقل کل نه حضرت عباس معصوم است و نه حضرت زینب. در ضمن در این مطلب اصلا به این موضوع و نگرانی مراجع اشاره ای نشده. اصلا بحث چیز دیگری است شما موضوع را نمی دانی مجبوری نظر بدهی.
    • کومار A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
      6 14
      مختار نامه کجاش ماندگاره؟؟؟ به زور 1000 بار از تلویزیون نمایش دادن هرچی دیگم باشه ماندگار میشه
    • رضا A1 ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
      5 9
      کومار جان.شما حریم سلطان ماندگارتو ببین!!!
  • بی نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    22 2
    به زودی مشکل سوات برخی ... نگران با اعطای مدرک دکترای تاریخ حل خواهد شد.
  • بی نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    30 3
    سید جان گل گفتی !
  • بی نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    28 2
    این حرف ها و کارها به خاطر این است که منافع عده ای معلوم الحال در راستای همین افراط و تفریط هاست.
  • رکسانا IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    10 2
    آقای موسوی درباره اینترنت سالم، اینترنت ملی و... که آقایون میگن تا 1 ماه دیگه تو راهه هم بنویس! به خدا دارن هممون رو می کشند! رسما از زندگی تو این کشور سیر شدم!
    • رضا A1 ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
      3 14
      خب پس سریع تر رفع زحمت کن.
    • اشکان IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
      4 0
      آقا رضا، فقط برات متاسفم! شما اقلیت با این طرز فکر و دُگم بازی هاتون مملکت رو به این روز انداختیم و حالا هم این همه طلبکارین!
  • سید مهدی A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    3 1
    اینا همش کشکه اگه فیلم خوبی از اب در میومد هیچ حرفی نبود همش به خاطر مختارنامه هست که بادیدن اون انتظار یه فیلم خیلی خوب رو داریم اگه یه فیلمی خوب باشه هیچ حوری نمیشه مردم رو منع کرد مانع پخش تو سینما بشن میرن دی وی دی رو میخرن اما اگه فیلم بد باشه و داستان جذابی نداشته باشه نیازی به منع کردن علما نداره خود مردم نمیرن نگاه کنن
  • بانوی ایرانی... IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    7 2
    دقت کردین اونایی که سواد و دین و دیانت و عقل دارند،نفوذ سیاسی و تریبون آنچنانی ندارن و برعکس؟واقعا چرا اینجوریه؟چرا روزنامه ای مثل ...که اثری از نقد و نگاه و قلم قوی توش دیده نمیشه و روزش بدون تهمت و افترا به ریز تا درشت نمیگذره، اینقدر زورش زیاده؟
  • مهر A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    6 0
    اغلب اینان که فقط خشونت وتهاجم ملکه نفسانی شان است وکفن پوشی ادواری را دستورکارخوددارند وبه فیلم حمله ور شدند اساسا فیلم را ندیده اند.
  • رضا A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 4
    رکی جون ما رو از دیدنت محروم نکن . یه بار دیوونه نشی بری . مملکت به تو احتیاج داره...
  • بی نام IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    2 1
    سلام خسته نباشید ممنون چگونه است که نشان دادن صورت پیامبران (ابراهیم و عیسی علیه سلام) ایرادی ندارد، ولی حضرت عباس ایراد دارد
  • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    اول باید ببینیم چه کسی و با چه هدفی این فیلم را ساخته و چرا انگلیس که با مسلمانان میانه ی خوبی ندارد اجازه ساخت این فیلم را داده. وقتی دشمنی آشکار به تو لبخند می زند و تو را به خانه می برد جای سوال دارد و متاسفانه ما خوش خیال و ساده لوحیم که به دشمنان دین و کشور اعتماد می کنیم گربه در راه رضای خدا موش نمی گیرد.