ایسنا نوشت:

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مسئولان حراست، گفت: امروز، امید در آموزش و پروش حاکم است.

دکتر علی اصغر فانی روز گذشته در سومین گردهمایی تخصصی مدیران حراست در اردوگاه شهید باهنر، رویکرد آموزش و پرورش را امنیت فرهنگی بجای فرهنگ امنیتی عنوان کرد و افزود: رفتار معلم، سکوت معلم، حرف معلم و همه اینها برای دانش آموز الگوست و ما با رفتار امنیتی نمی‌توانیم معلم را مدیریت کنیم و معلم باید دلش با ما باشد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه یادآور شد: ما در آموزش و پرورش به دنبال تربیت نسل آینده هستیم. آموزش و پرورش کارکردهایی دارد که در متون دنیا هم کارکردهایی طراحی شده و در همه اینها کارکرد انتقال فرهنگ مشترک است. امروز شاهد گسست فرهنگی هستیم و مهمترین نهادی که می‌تواند این گسست را ترمیم کند آموزش و پرورش است.

فانی گفت: در آموزش و پرورش شش رکن محتوا، مدیریت، معلم، مقررات آموزشی، بودجه و امکانات و تجهیزات و فضا وجود دارد که معلم در این ارکان مهمترین نقش را دارد.

رویکردآموزش و پرورش، امنیت فرهنگی بجای فرهنگ امنیتی است

وی، مدیریت در آموزش و پرورش را مدیریت بر قلبهادانست و اظهار کرد: امروز درآموزش و پرورش امید حاکم است و معلمان و اولیاء امیدوارند و این امید بزرگترین سرمایه اجتماعی است.

فانی به تقویت حاکمیت اخلاق و روابط انسانی به عنوان مهمترین رویکرد تاکید کرد و افزود: اعتدال، تدبیر و امید سه شعار دولت دکتر روحانی است و اعتدال، ایدئولوژی حاکم و تدبیر رویکرد و فرآیند این مدیریت است.

وزیر آموزش و پرورش، در ادمه به تبیین اعتدال در حراست پرداخت و اظهار کرد: اعتدال گرایی از منظر روش و تئوریک و نظری منبعث از دین اسلام است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد مسئله یابی باعث غافل شدن از کلیات می‌شود افزود: اعتدال در امنیت فرهنگی یعنی تعادل بین نرم افزار و سخت افزار و باید بین این دو تعادل برقرار شود.

نیازمند تعریف مجددی از حراست در آموزش و پرورش هستیم

فانی، به تعادل بین نگاه خرد و نگاه کلان اشاره کرد و یادآورشد: برخی مواقع بین ادراک و واقعیات تفاوت وجود دارد و بایستی ادراک را بازسازی کنیم و در این راستا نیازمند تعریف مجددی از حراست در آموزش و پرورش هستیم.

وی در پایان گفت: نقد پذیر بودن، تجدید نظر در روشها، رویکردها، ابزارها با حفظ اصول و اعتدال مبتنی بر گفتمان اعتدالی است و باید بپذیریم واقع گرایی یک اصل اعتدالی است.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بینام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    38 0
    یکی از بی انصاف ترین رفتارهای حراستی در آموزش و پرورش رخ میدهد..... اینکه یک مدیر حراستی میگوید: شیعه شلوار لی نمی پوشد.... و بر اساس این ایده معلم را تحقیر و توبیخ میکند جز بی انصافی و سواستفاده مفهوم دیگری ندارد.
  • کمال IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    5 0
    امیدوارم وزیر محترم قدری آموزش و پرورش را از شیوه امنیتی آزاد کند
  • بی نام EU ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    توجه به اموزگاران ابتدایی چند پایه