نوری زاد می‌خواست آوینی شود اما مخملباف دست چندم شد

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره داستان انقلاب عصر امروز، در حالی برگزار شد که رئیس حوزه هنری از برخی اظهارات علیه این نهاد فرهنگی، انتقاد کرد.

مهر گزارش داد: مراسم اختتامیه ششمین جشنواره داستان انقلاب عصر امروز، دوشنبه 28 بهمن در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری در سخنانی با اشاره به یاد و خاطره مرحوم امیر حسن فردی اظهار کرد: یکی از فلسفه های به وجود آمدن هنر در جهان، پرداختن به آرمان ها بود. انسان در زندگی خود جهانی را سرشار از اندوه و ملال می دید و داستان و قصه به او این امکان را می داد که به سمت آرمان هایش سوق پیدا کند.

وی ادامه داد: طبع حوزه هنری پرهیز از هیاهو و خوستایی های رایج است. در اینجا بزرگانی بوده و هستند که تنها وقتی که از میان ما می روند جامعه به عظمت آنها پی می برد. در مورد مرحوم فردی نیز وقتی پیام مقام معظم رهبری درباره درگذشت ایشان منتشر شد، بسیاری تازه پی بردند که او که بوده است.

مومنی افزود: امروز شهید آوینی طرفداران زیادی دارد و البته خیلی هم خود آوینی بین شده اند. به این افراد می گویم که بد نیست با سیره او کمی بیشتر آشنا شوند. آوینی کسی بود که تا قبل از شهادتش کمتر کسی او را می شناخت و کمتر کسی می دانست که او صاحب آن صدای آسمانی در مجموعه روایت فتح است. سیره او پرهیز از خودستایی ها بود و این مساله امروز هم افتخار حوزه هنری است. اینجا محل حضور افرادی است که مقام معظم رهبری در موردشان اظهار داشته اند: اگر شاعر بودم در مدح آنها شعر می سرودم.

رئیس حوزه هنری در ادامه با انتقاد از جریان هایی که سعی دارند حوزه هنری را مجموعه ای در رکود معرفی کنند گفت: ما در حوزه هنری از سر و صدا ایجاد کردن پرهیز داریم ولی افرادی از این منش و رفتار ما سوء استفاده می کنند و با قضاوتهای اشتباه خود ذهن مردم و جامعه را نسبت به ما خراب می کنند. افتخار ما این است که در روزهایی که همه طرف به ما هجمه می شد؛ از صدای آمریکا گرفته تا برخی که در داخل به نام انقلاب کار می کنند؛ به خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و ایشان پس از قرائت گزارش کار حوزه هنری که توسط دفتر ایشان تهیه شده بود، فرمودند: وقتی این گزارش را خواندم سجده شکر به جا آوردم.

مومنی تصریح کرد: البته ما می دانیم که فاصله کارمان با خواست ایشان بسیار زیاد است اما یادمان نرود که ایشان در اوج آن همه جفا به حوزه هنری این جمله را فرمودند. امیدوارم که همه ما حواسمان به این مساله باشد. ما اینجا وارث خون شهداییم اما هر ساله و به مناسبت جشنواره فیلم فجر دوستان فرصت ابراز ارادت به حوزه پیدا می کنند و از انصاف خارج می شوند. اتفاقا باید بگویم که حوزه مکانی برای نقد و آزاد اندیشی واقعی است و نامش را از سنت جاری در حوزه های علمیه به ارث برده است. قبل حضور من و در زمان آقای زم و بنیانیان این سنت آزاد اندیشی حفظ شد و من هم به آن احترام می گذارم.

وی در پایان تصریح کرد: حوزه هنری به همه کسانی که در راستای گفتمان انقلاب اسلامی هستند خدمت می کند اما از سایرین هم می خواهم که تقوا را رعایت کنند. آوینی را هم تقوا و انصاف بود که آوینی کرد و گرنه یادمان باشد نوری زاد هم می خواست آوینی شود اما مخملباف دست چندم شد.

 

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صالح کامکار IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    18 90
    اولاً از حضرت آقا خرج نکنین ! سجدۀ شکر مقام معظم رهبری برای کتاب های دفتر ادبیات مقاومت و انقلاب و کارهایی از این دست بوده نه برای دسته گل «حوض نقاشی» و «خسته نباشید» و ... که شما و مدیراتون به آب دادین. ثانیاً کی گفته آوینی ناشناخته بود . شهید آوینی بخصوص بعد از اون جلسه ای که تو دانشکده صدا وسیما داشت و بعدش هم سردبیری سوره و ... کاملاً شناخته شده بود...
  • بی نام A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    8 28
    هه هه هه ایول
  • بی نام IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    20 66
    آوینی آدم معتدلی بود که هم از این طرفی ها زدنش هم از اون طرفی ها. این اواخر خیلی تنها شده بود. بعد از رفتنش بود که همون ها که میزدنش خودشون رو بهش بستن.برعکس این، نوری زاد از اون تبهای تندی بود که زود عرق میکنن . یه روز از اینطرف افتاده بود یه روز از اون طرف. همیشه هم اونطرفی وایستاده بود که اسمش رو مطرح میکرد.
  • بی نام EU ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    193 9
    تاریخ معلوم میکنه کی چه شان و اعتباری پیدا میکنه
  • بهرام‌نيا A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    126 6
    استاد در ركود كه هستي؛ اين را كه ديگر نمي‌شود كتمان كرد! لطفا سري به حوزه‌هاي هنري شهرستان‌ها بزن ببين پشه پر مي‌زنه خداوكيلي!
  • بی نام RO ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    مخملباف الان در کنار بهایی و صهیونیستها و شایر دشمنان اهل بیت در حال خوش رقصی و فعالیت علیه جمهوری اسلامیه
  • سرخوش BG ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    99 2
    می گن وقتی زنده بوده این همه طرفدار نداشته ، اما الان همه از ارادتمنداشن!!!!! کسی یادش میاد که توی یکی از این روزنامه های ارزشی اون زمان یک متن از اون شهید وقتی زنده یود چاپ شده باشه؟