مروری بر مهمترین حوادث امروز یکشنبه 4 اسفند 92

دختر جوان وقتی با مخالفت پدرش برای ازدواج رو برو شد در اقدامی هولناک پدر خود را به قتل رساند و جسدش را به آتش کشید.
به گزارش مهر، اوایل بهمن امسال ماموران پلیس آگاهی شهرستان میانه از کشف جسد سوخته ای در حاشیه این شهر با خبر شدند. در ادامه تیمی از ماموران راهی محل شده و در بررسی ها متوجه شدند جسد متعلق به مرد ناشناسی است که پس از قتل در محل دیگری به آنجا منتقل شده بود.
با انجام بررسی های مقدماتی جسد مقتول به پزشکی قانونی منتقل و تیمی از کارآگاهان تحقیقات برای افشای راز این جنایت را آغاز کردند.
بررسی های ماموران نشان می داد همزمان با کشف جسد خانواده مرد میانسالی با مراجعه به پلیس آگاهی از ناپدید شدن او خبر داده بودند.
با بررسی این شکایت مشخص شد جسد سوخته متعلق به محسن می باشد، محسن 27دی ماه از خانه اش خارج و دیگر بازنگشته بود. کارآگاهان پلیس در جریان تحقیقات خود متوجه شدند مقتول هیچ اختلافی با کسی نداشته و به احتمال قوی قربانی یک انتقام کور شده است.
از سوی دیگر در شاخه دیگری از تحقیقات مشخص شد دختر 17 ساله مقتول قصد ازدواج با پسری را داشته که پدرش با این ازدواج مخالف بود همین موضوع باعث اختلاف شدید پدر و دختر شده بود. با کشف این سرنخ دختر نوجوان به اداره آگاهی احضار شد که در همان بازجویی های اولیه به ارتکاب قتل اعتراف کرد و گفت؛ پدرم مخالف ازدواج من و میثم بود به همین خاطر تصمیم گرفتم او را به قتل رسانده تا بتوانم به راحتی با پسر مورد علاقه ام ازدواج کنم.
روز حادثه با همدستی میثم پدرم را کشته و جسدش را در حاشیه شهر به آتش کشیدیم، با این اعترافات میثم نیز دستگیر و در باجویی ها به همدستی در این جنایت اعتراف کرد.
متهمان پس از بازسازی صحنه قتل، با قرار قانونی روانه زندان شدند.

 

زورگیران منطقه رازی دستگیر شدند
۲ جوان زورگیر و سارق که از کسبه محله رازی سرقت می‌کردند، با تلاش ماموران به دام افتادند. مالباختگان می‌توانند با شناسایی چهره آنها جهت شکایت به آگاهی مراجعه کنند.
بنیامین و علی؛ متهم به سرقت
به گزارش فارس، روز یازدهم آذرماه یکی از کسبه خیابان هلال احمـر با مراجعه به کلانتری 115 رازی به ماموران اعلام کرد که شیشه مغازه‌اش تخریب شده و سارق یا سارقین اقدام به سرقت مقادیر زیادی از اقلام داخل مغازه (لوازم آرایشی، عطر و ...) و همچنین سه میلیون تومان وجه نقد کرده‌اند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت اماکن و به دستور قاضی ذکیپور، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 11تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده در پایگاه هشتم و در شرایطی که تحقیقات در مراحل اولیه خود قرار داشت، مالباخته با مراجعه به پایگاه هشتم آگاهی اعلام کرد که بواسطه شکایت و معرفی یکی از اراذل و اوباش منطقه به نام بنیامین 30 ساله به عنوان سارق احتمالی مغازه، توسط این شخص و با سلاح سرد مورد تهدید قرار گرفته است.
کارآگاهان پایگاه با بررسی سوابق بنیامین وی را به عنوان یکی از اراذل و اوباش منطقه رازی که پیش از این نیز بارها به اتهام سرقت‌های به عنف و کیف قاپی دستگیر و روانه زندان شده و دارای سوابق دستگیری در پایگاه هفتم و هشتم آگاهی است مورد شناسایی قرار دادند که قصد داشته تا با ایجاد رعب و وحشت نزد مالباخته، وی را مجبور به عدم پیگیری پرونده سرقت مغازه‌اش نماید.
در ساعت 2 بامداد هشتم دیماه، ماموران کلانتری 108 نواب در حین گشت زنی در خیابان کارون به سرنشین جوان پراید که قصد داشت با مشاهده ماموران از محل متواری شود، مشکوک و خودرو را متوقف کردند.
بررسی سوابق خودرو حکایت از آن داشت که پراید دارای سابقه سرقت نبوده اما در عین حال متعلق به فرد دیگری غیر از سرنشین آن به نام علی 26 ساله است که ماموران وی را به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار منطقه نواب در زمینه سرقت‌های به عنف مورد شناسایی قرار داده بودند.
در شرایطی که علی منکر هرگونه ارتکاب سرقت شده بود، ماموران کلانتری با شناسایی مالک خودرو به محل سکونت این شخص در خیابان خوش مراجعه کردند.
مالک خودرو پس از حضور ماموران به آنها اعلام داشت که خودرو در مقابل درب منزل خود پارک کرده و اطلاعی از سرقت آن نداشته است.
علی که چاره‌ای جز اعتراف نداشت، به سرقت اعتراف و عنوان داشت که خودرو را بهمراه یکی از دوستانش به نام بنیامین سرقت کرده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت خودرو و ارجاع پرونده به پایگاه هشتم آگاهی و با توجه به اعترافات اولیه علی در خصوص معرفی بنیامین به عنوان سارق خودرو (متهم تحت تعقیب پایگاه هشتم آگاهی به اتهام سرقت)، تحقیقات از وی در خصوص سرقت مغازه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و او نیز در همان مراحل اولیه تحقیقات، بنیامین را به عنوان سارق مغازه معرفی کرد.
همزمان با ثبت مشخصات بنیامین در سیستم جامع پلیس به عنوان متهم تحت تعقیب پایگاه هشتم آگاهی و انجام هماهنگی های لازم با کلانتری 115 رازی که مامورانش بنیامین را بواسطه ارتکاب جرایم مختلف کاملا می‌شناختند، دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت.
روز هفدهم، ماموران کلانتری 115 رازی در حین گشت زنی در محدوده میدان گمرک، بنیامین را در صندلی عقب یک خودرو مسافرکشی مورد شناسایی قرار دادند؛ بلافاصله خودرو متوقف و در بازرسی از بنیامین نیز یک قبضه سلاح سرد کشف شد.
سرهنگ کارآگاه میرزکی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان به سرقت‌های مغازه، خودرو و همچنین سوابق متعدد آنها در ارتکاب سرقت‌های به عنف و کیف قاپی و احتمال ارتکاب جرایم مشابه، دستور انتشار تصاویر آنها از سوی قاضی ذکیپور صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات بویژه شهروندان و کسبه منطقه رازی که تصاویر متهمان را شناسایی کرده‌اند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری و طرح شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حر - انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه نمایند.

 

زورگیری 2 سارق سابقه دار در پوشش مامور پلیس
سارقان سابقه دار که در پوشش مامور مبارزه با موادمخدر از طعمه های خود زورگیری می کردند، در جریان آخرین سرقت خود دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار مهر، 23 بهمن امسال ماموران کلانتری 177 خاورشهر هنگام گشت زنی در خیابان محمودآباد به دو سرنشین سمند نقره ای رنگ مشکوک شده در بازرسی از خودرو و سرنشینان آن یک دستگاه بی سیم کشف کردند.
با توجه به کشف بی سیم غیر مجاز از دو سرنشین سمند به نام های داود 18 ساله و مهدی 28 ساله ، این دو نفر برای انجام تحقیقات مقدماتی به کلانتری منتقل شدند .
همزمان با آغاز تحقیقات اولیه ، پرونده ای تحت عنوان سرقت تحت پوشش مامور از سوی سرنشینان یک سمند در تجسس ویژه کلانتری 177 خاورشهر در حال رسیدگی بود . ماموران با توجه به شباهت ظاهری میان اظهارات شاکی پرونده و خودرو توقیف شده و همچنین احتمال ارتکاب سرقت از سوی سرنشینان آن ، از شاکی پرونده برای شناسایی سارقین احتمالی دعوت به عمل آوردند .
با حضور شاکی پرونده وی بلافاصله هر دو سرنشین سمند را به عنوان سارقین مامورنما مورد شناسایی قرار دارد و گفت: این دو نفر پس از آنکه با درخواست من مبنی بر ارائه کارت شناسایی روبه رو شدند، اقدام به ضرب و شتم من کرده و پس از سرقت وجوه نقد همراهم به سرعت از محل متواری شدند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت های تحت پوشش و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای شهرری، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز تحقیقات در پایگاه نهم، مالباخته در اظهارات خود و در خصوص نحوه سرقت اموالش از سوی متهمان به کارآگاهان گفت: صبح روز 23 بهمن در حال رفتن به محل کار خود در خاورشهر - روستای محمودآباد بودم که یک سمند مرا متوقف کرد و دو سرنشین داخل آن از من درخواست کارت شناسایی کردند. این دو نفر به بهانه همراه داشتن موادمخدر اقدام به بازرسی بدنی من کرده و در حالیکه یک نفر از آنها بی سیم بدست داشت، مدعی شدند که من در زمینه خرید و فروش موادمخدر فعالیت دارم !!.
شاکی در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: زمانی که سرنشینان سمند به بهانه موادمخدر و تصمیمشان برای بازداشت، در حال تهدید من بودند از آنها درخواست کردم تا کارت شناسایی خود را ارائه کنند تا از مامور بودنشان اطمینان پیدا کنم که ناگهان به سمت من حمله ور شده و مرا زیر مشت و لگدهای خود قرار دادند!!. آن زمان بود که شروع به درخواست کمک کردم اما آنها پس از سرقت تمام وجوه نقد داخل لباسم به سرعت سوار ماشین شده و از محل متواری شدند .
با آغاز تحقیقات از متهمان، داود  به عنوان مجرم سابقه دار پایگاه نهم که در سال 1390 نیز به اتهام سرقت تحت پوشش دستگیر و روانه زندان شده بود مورد شناسایی قرار گرفت. بررسی سوابق وی نشان داد که وی پس از گذراندن دوران محکومیتش به تازگی از زندان آزاد و دوباره به همراه یکی از بچه محل های خود به نام مهدی سرقت های خود را از سر گرفته است .
با بررسی سمند به دست آمده از متهمان مشخص شد که خودرو دارای سابقه سرقت بوده و چندی پیش در منطقه شهرری به سرقت رفته است. هر دو متهم در اعترافات خود با بیان این موضوع که با خودروهای سرقتی، سرقت های تحت پوشش متعددی داشته اند به استفاده از انواع خودروهای پراید، پژو 405 و سمند در سرقت ها اعتراف و عنوان داشتند که پس از رها کردن خودروهای سرقتی در بیابان ها و زمین های زراعی منطقه شهرری، خودروی جدیدی سرقت و دوباره سرقت های تحت پوشش مامور خود را انجام داده اند.
سرهنگ کارآگاه حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره زورگیری، اخاذی و سرقت های تحت عناوین دولتی به ویژه در قالب مامورین مبارزه با موادمخدر، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم ارتکاب و مالباختگان در دستور کار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است. به همین خاطر از تمام شهروندان و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد به ویژه در مناطق شهرری، عباس آباد، کهریزک، اتوبان شهید باکری، محمودآباد، شهید ستاری، تهران نو، پاکدشت، فیروزآباد مورد زورگیری، تهدید و سرقت قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایت خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری - خیابان آستانه مراجعه کنند .

 

دستگیری اعضای بزرگترین شبکه کیف قاپی در پایتخت
دو عضو باند بزرگ کیف قاپی پایتخت به اتهام بیش از هزار سرقت و شرارت دستگیر شدند.
به گزارش مهر، ساعت 11 شب دوم بهمن ماه یک مورد عربده کشی و تخریب خودروهای سواری در خیابان مولوی از سوی راکب و ترک‌نشین یک موتورسیکلت به کلانتری مولوی اعلام شد.
ماموران کلانتری سریع در محل حاضر شده و در بررسی های اولیه متوجه شدند دقایقی پیش دو جوان شرور پس از تخریب خودروهای عبوری و پارک شده و ایجاد ناامنی در محل قبل از رسیدن ماموران متواری شدند.
ماموران دریافتند این دو پسر شرور که عضو بزرگترین باند کیف قاپی و زورگیری در پایتخت هستند و در حال حاضر نیز تحت تعقیب اداره 18 پلیس آگاهی تهران بزرگ به اتهام بیش از هزار مورد سرقت می‌باشند.
در ادامه ماموران تخصصی کلانتری به سمت مخفیگاه متهمان اعزام و طی یک اقدام ضربتی توانستند دو متهم را در داخل مغازه ای دستگیر کنند.
سرهنگ سیف‌الله نوایی ، رئیس کلانتری مولوی در این باره گفت: بر اساس دستور قضایی این دو متهم برای بررسی بیشتر و کشف سایر جرایم در اختیار کلانتری مولوی می‌باشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل گسترده بودن فعالیت این دو کیف قاپ و بیشتر شدن مالباختگان از پایتخت نشینان تقاضا می‌شود چنانچه در چند هفته گذشته در محدوده مرکزی و جنوبی تهران از آنان کیف قاپی و یا زورگیری صورت گرفته است به کلانتری مولوی جهت شناسایی متهمان اقدام کنند.

 

دوربین مداربسته، دست سارق را رو کرد
فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر از دستگیری سارقی با استفاده از دوربینهای مداربسته خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ ابراهیم حسن آبادی با اعلام این خبر گفت: یکی از کسبه شهر چهاردانگه به کلانتری بخش چهاردانگه مراجعه و عنوان داشت که از مغازه‌اش سرقت شده است. این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و با تشکیل پرونده، تیمی از ماموران تجسس پلیس با حضور در محل وقوع سرقت و بازدید از وضعیت مغازه و محله، به بررسی احتمالات در خصوص سرقت و نحوه ورود سارق پرداختند.
وی افزود: در بررسی‌های انجام شده، ماموران متوجه شدند که در همان محدوده یک دوربین مداربسته نصب شده و با بازبینی فیلم دوربین موفق به شناسایی سارق شدند و در بازبینی فیلم مشخص شد نیمه‌های شب فردی با شکستن قفل‌های کرکره مغازه اقدام به سرقت از مغازه کرده است.
حسن آبادی عنوان کرد: بلافاصله چهره متهم از طریق سیستم رایانه پلیس استعلام و سوابق متهم به دست آمد و متعاقب آن حکم بازداشت و بازرسی منزل این متهم از سوی قاضی صادر و تیمی از ماموران برای دستگیری متهم به محل سکونتش اعزام شدند. متهم به نام عباسعلی دستگیر و در تحقیقات پلیس به 3 فقره سرقت اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر در پایان خاطرنشان کرد: در بازجویی‌های پلیسی مشخص شد، متهم از سارقان حرفه‌ای مغازه و لوازم خودرو بوده که پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

 

کلاهبرداری اینترنتی با تبلیغات فروش لوازم دست‌دوم!
با تلاش کارشناسان پلیس فتای شهرستان لنجان اصفهان فردی که در فضای مجازی با تبلیغات فروش لوازم دست دوم اقدام به کلاهبرداری می کرد شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ رضا عرب عامری،  فرمانده انتظامی شهرستان لنجان با اعلام این خبر گفت: در پی شکایات متعدد به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی با تبلیغات فروش لوازم الکترونیکی دست دوم از جمله گوشی های هوشمند، پلی استیشن و غیره اقدام به کلاهبرداری کرده، موضوع توسط کارشناسان پلیس فتا این شهرستان پیگیری شد.
شیوه این کلاهبردار طوری بوده که وی برخی لوازم را با قیمت مناسب و کمتر از بازار در فضای مجازی تبلیغ می کند و شهروندان پس از اینکه از طریق الکترونیکی این گونه اقلام راخریداری می کنند باگذشت زمان ، هیچ گونه کالایی به دست آنها نمی‌رسید.
عرب عامری افزود: با انجام اقدامات علمی و پلیسی در فضای مجازی ماموران موفق شدند فرد مورد نظر را شناسایی و دستگیر کنند.
وی ادامه داد: متهم با ارائه یک خط تلفن همراه که متعلق به خودش نبود با شگردهای خاص اقدامات فریبکارانه خود را انجام می داد که پس از دستگیری و حضور در مقر پلیس به 11فقره کلاهبرداری در فضای مجازی اعتراف کرد.

 

روشن کردن پیک‌نیک در اتوبوس، جان راننده را گرفت
معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان‌شمالی گفت: راننده یک اتوبوس در شهرستان شیروان به دلیل روشن کردن پیک‌نیک در اتوبوس جانش را از دست داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ علی یلی افزود: در پی گزارش واصله، یک نفر در داخل اتوبوس بر اثر استنشاق گاز، جان خود را از دست داده است ماموران در محل حضور یافتند. در بررسی از محل فوت راننده که در جعبه بغل اتوبوس در حال استراحت بوده، مشخص شد راننده بر اثر روشن بودن پیک‌نیک دچار گازگرفتگی شده است.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    16 5
    تمام زورگیران رو باید اعدام کنند تا این ناهنجاری از اجتماع برچیده بشه. چند سالیه که زورگیری شده بلای جون مردم
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    1 0
    زورگیران را اعدام کنید